2-5 kanalers effekt til Mono ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2-5 kanalers effekt til Mono ?

Hei.

Vist en har en 3/5 kanaler effektforsterker(tenker da helst på dei som har monooppbygning) er da da mulig å gjøre disse om til en monoblokk, og evt tjener en mye på dette?

Har sjølv en Primare A30.3, og vist dette er mulig, hvordan ville den da ha ytet iforhold til å f.eks kjøpe 1 effektrin iforhold til 2stk av disse?

Jeg veit at en løsning kan vere å bruke det i Bi-wiring sammenheng, f.eks 2 stk så kan en bi-wire 3 HT. Men dette vil vel ikke bli det samme ettersom da fordeler en arbeidskraften til forskjellige områder istedenfor å koble alt samme sted også ha krefter hvor den trengs..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på brokobling, dvs å koble sammen to kanaler for å få mer effekt, eller fysisk å lage 3 stk monoblokker av en 3-kanals forsterker?

Når du bruker 2 forsterkerkanaler til en høyttaler er det biamping og ikke i biwiring. Definisjonen av biwiring er at du bruker 2 høyttalerkabler fra samme forsterkerkanal til en høyttaler. Kan være noe forvirrende...
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, ja da mente jeg nok biamping...

Tenker ikke å skille dei fysisk fra hverandre.. Men brokobling kan høres ut som det jeg tenker på..

Er det da mulig å f.eks brokoble alle 3 kanalene på Primare A30.3, og bruke den på en høytaller som en monoblokk, og evt er det mye å hente?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sannsynligvis brokoble to av kanalene. Det skal stå i manualen til forsterkeren hvordan det gjøres. Å brokoble tre tror jeg blir verre. Har aldri hørt om det før. Hva som er best av biamping og brokobling vet jeg ikke men ved brokobling tror jeg du kan få noe lavere s/n ratio og forsterkeren blir mer sensitiv for tunge laster, dvs lav ohming. Som sagt, hvis brokobling er mulig står det i instruksjonsboka så det er egentlig bare å prøve ut og finne ut hva du selv synes er best. Tror jeg ville gått for biamping, men har noen andre argumenter enn de jeg har nevnt. Det er nok noen kloke hoder her inne som vet mer enn meg om dette. Hvis du døper om tråden til Brokobling vs. biamping kan det hende du får flere svar.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •