Pioneer reciever og altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer reciever og altibox

Hei,

Er ny på forumet, og har nettopp fått opp mitt nye hjemmekinoanlegg. Har en Pioneer SC-LX71 reciever og jeg ønsker å kjøre "alt" gjennom denne. Har fibernett fra Viken med PVR set-top box fra Motorola. Jeg får ikke koblet opp denne gjennom recieveren med hdmi. Fungerer når jeg kobler direkte inn i min plasma, men jeg ønsker å ha lyd og bilde via recieveren. Har vært i kontakt med brukerstøtte og fyren der mener at det er fordi reciveren min ikke støtter HDCP. Dette mener jeg ikke kan stemme. Er det her noen som har forslag til løsning?

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDFan
    Hei,

Er ny på forumet, og har nettopp fått opp mitt nye hjemmekinoanlegg. Har en Pioneer SC-LX71 reciever og jeg ønsker å kjøre "alt" gjennom denne. Har fibernett fra Viken med PVR set-top box fra Motorola. Jeg får ikke koblet opp denne gjennom recieveren med hdmi. Fungerer når jeg kobler direkte inn i min plasma, men jeg ønsker å ha lyd og bilde via recieveren. Har vært i kontakt med brukerstøtte og fyren der mener at det er fordi reciveren min ikke støtter HDCP. Dette mener jeg ikke kan stemme. Er det her noen som har forslag til løsning?
    Hei, er det kun med PVR boksen du ikke får bilde, gjennom HDMI? Får du bilde f.eks når du kobler en DVD/blu-ray gjennom receiveren med HDMI?

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med HDCP-støtte er nok riktig. Prøv å koble PVR-dekoderen i den øverste HDMI-porten, den som er merket med "BD":

http://www.pioneer.com.au/~/media/Im...=white&mw=1024

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg får bilde og lyd (i HD - deilig!) fra BD spilleren. Fungerer som den skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenn
    Dette med HDCP-støtte er nok riktig. Prøv å koble PVR-dekoderen i den øverste HDMI-porten, den som er merket med "BD":

http://www.pioneer.com.au/~/media/Im...=white&mw=1024
    Har prøvd dette, samme resultat der. Mener du at recieveren ikke har støtte for HDCP?

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg får bilde og lyd (i HD - deilig!) fra BD spilleren. Fungerer som den skal.
    Det er bra. Problemet ditt ligger da i at altibox og receiveren din ikke kommuniserer med hverandre på en eller annet måte.

Hadde samme problem selv som jeg fikk når jeg kjøpte meg en sony blu-ray spiller BDP S550 som jeg koblet opp mot min NAD T765 receiver, med HDMI. Fikk ikke bilde fram til min prosjektor TW1000. Men det som var rart at min DVD spiller og min PVR boks (Get) som var koblet til reciveren så fikk jeg bilde men ikke med S550, men koblet jeg S550 direkte til prosjektoren min så fikk jeg bilde.

Så problemet var at receiveren ikke på en eller annet måte klarte å switching mellom S550 og prosjektoren.

Tok kontakte med hi-fi klubben der jeg hadde kjøpt receiveren, den var da ca 9 mnd gammel. Fikk så byttet den til en Denon 3808 (Uten noen kostnad) og alt fungert etter skiftet:-D

De hadde heller ingen forklaring på problemet og receiveren støttet HDCP. Men de hadde vært borti dette en gang før, men 99,99% så skal det fungere men hadde jeg kanskje kjøpt en samsung blu-ray spiller så hadde det kanskje fungert.

Jeg ville kontakte selger og sagt at det er feil med receiveren og få byttet den. For en receiver som har HDMI innganger/utganger skal kunne behandle de signaler den får fra de komponenter som blir koblet til med HDMI.

Håper du forsto min foklaring her da:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette, samme resultat der. Mener du at recieveren ikke har støtte for HDCP?
    Nei, ikke nødvendigvis, det var bare et tips. I en annen tråd ble det jo avdekket at dette var problem på Onkyo sin 606-reciever, så tenkte bare det muligens var samme årsak.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...uligheten.html

Det er mulig din BD spiller fungerer pga den (eller filmene i seg selv) ikke har aktivert HDCP.

Jeg ville uansett tatt kontakt med butikken der du kjøpte din reciever og forklare problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Det er bra. Problemet ditt ligger da i at altibox og receiveren din ikke kommuniserer med hverandre på en eller annet måte.

Hadde samme problem selv som jeg fikk når jeg kjøpte meg en sony blu-ray spiller BDP S550 som jeg koblet opp mot min NAD T765 receiver, med HDMI. Fikk ikke bilde fram til min prosjektor TW1000. Men det som var rart at min DVD spiller og min PVR boks (Get) som var koblet til reciveren så fikk jeg bilde men ikke med S550, men koblet jeg S550 direkte til prosjektoren min så fikk jeg bilde.

Så problemet var at receiveren ikke på en eller annet måte klarte å switching mellom S550 og prosjektoren.

Tok kontakte med hi-fi klubben der jeg hadde kjøpt receiveren, den var da ca 9 mnd gammel. Fikk så byttet den til en Denon 3808 (Uten noen kostnad) og alt fungert etter skiftet:-D

De hadde heller ingen forklaring på problemet og receiveren støttet HDCP. Men de hadde vært borti dette en gang før, men 99,99% så skal det fungere men hadde jeg kanskje kjøpt en samsung blu-ray spiller så hadde det kanskje fungert.

Jeg ville kontakte selger og sagt at det er feil med receiveren og få byttet den. For en receiver som har HDMI innganger/utganger skal kunne behandle de signaler den får fra de komponenter som blir koblet til med HDMI.

Håper du forsto min foklaring her da:???:
    Hei, og takk for svar!
    Ja, det kan se ut som om det ligger noe der. Jeg har nå koblet tv-boksen rett på skjermen min med hdmi og lyden til recieveren med fiberoptisk kabel.

Altiboxen fungerer kun på den ene (av to) hdmi-innganger på Pioneer skjermen min. Tydeligvis en HDCP-problematikk der også..

Pioneer og forhandleren er på saken, så jeg avventer et innspill derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenn
    Nei, ikke nødvendigvis, det var bare et tips. I en annen tråd ble det jo avdekket at dette var problem på Onkyo sin 606-reciever, så tenkte bare det muligens var samme årsak.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...uligheten.html

Det er mulig din BD spiller fungerer pga den (eller filmene i seg selv) ikke har aktivert HDCP.

Jeg ville uansett tatt kontakt med butikken der du kjøpte din reciever og forklare problemet.
    Hei, og takk for svar!

Ja, ligger nok noe her. Se over - har foreløpig gitt opp og heller koblet rett på skjermen, så får jeg høre hva Pioneer og forhandleren kommer opp med. Min BD-spiller fungerer på alle inngangene ser det ut til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •