Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 3425
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Første batch med UMC-1 er levert og ganske snart har vi nok noen eksemplarer i Norge også.

På Emotiva sine forum har brukeren Grapenuts kommet med en del inntrykk og besvart noen spm vedr UMC-1. Han har nå bestemt seg for å skrive et review isteden, da det ble alt for mange spm å besvare.

The Emotiva Lounge - UMC-1 on the way gentlemen!

The Emotiva Lounge - Grapenuts UMC-1 Review thread

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Hadde du problemet hele tiden? Eller bare med trigger kabelen i, som hos meg?
    Uten trigger kabelen så er problemet fraværene.
    Er kun når emotivaen mister signalet og får signal igjen. Dvs, om jeg bytter kilde eller om reciveren får et ac3 signal slik at den kutter signalet et lite øyeblikk.
    Bruker ikke triggerkabler, men hadde samme problem som deg. Emotivaen går i protect og må slåes av og på igjen. Men som sagt, etter å ha byttet signalkabel ble det borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hadde en strømfeil i nabolaget i dag, der vi plutselig bare fikk halv spenning på anlegget. Dette resulterte jo seff i at det meste av el komponenter i hele huset slo seg av. Men mine Emotiva XPA-2 og XPA-5 slo seg ikke av, sikkert pga at den kan brukes på både 230v og 110v. Men når strømmen kom tilbake, så har det oppstått problemer med Emotiva'ene.

XPA-2'en går på helt fint, men det kommer nå en suselyd ifra høyttalerene. Denne har en konstant styrke og er ikke påvirket av volum på forforsterkeren.
    XPA-5'en tar sikringene til kursen den er koblet til, uansett hvor mye annet som er tilkoblet, aka jeg får den ikke på.

Noen som har noen tips eller har opplevd det samme etter at strømmen har blitt plutselig avslått/forsvunnet/halvert?
    Har tenkt å snakke med Emotiva og høre hva dem sier, men tenkte å høre her først.

mvh

André

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa-5

Fikk min xpa-5 før helgen, og har nå koblet den til. Min xpa "påførte" høyttalerne en ganske kraftig støy til å begynne med. Både elekronisk humming og susing i diskanten. Tok deretter en skikkelig opprydding i kabelsalaten, og problemet er så og si borte. Hører fortsatt litt støy når jeg er nærmere enn 1 meter unna, men ikke hørbart fra lytteposisjon (2,5 m).
    Selve forsterkeren har imidlertid vært stille som en østers hele veien.

Ut fra min erfaring virker det som om Emotiva er mer ømfintlig for kabelrot enn andre merker. Hvertfall min Onkyo og NAD.

Nå som problemet er ut av verden kan må jeg bare understreke at dette er ei kruttønne til prisen! Hørte tydelig forskjell på mine 6006 med og uten emotiva. Merkbart kraftigere bass og mer kontroll på høyt volum. Fortsatt litt skrikende diskant, men det tror jeg skyldes daliene.

B

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelrot må ikke undervurderes. Som det står i manualene til emotiva, så må man være obs på hvor man plasserer strømkablene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Bruker ikke triggerkabler, men hadde samme problem som deg. Emotivaen går i protect og må slåes av og på igjen. Men som sagt, etter å ha byttet signalkabel ble det borte.
    Funket hos meg og med nye signalkabler. Veldig rart. Hadde i ganske dyre håndlagde kabler fra før, aldrig hatt noen problemer med de heller.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpa-1 på prøve.

Da har jeg fått låne to Xpa-1 blokker.
    Dem var ihvertfall j..... tunge,men nå er dem på plass i stua.
    Spent på hvordan dem spiller på mine B&W 802.

Lytteinntrykk kommer!

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1133187
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Funket hos meg og med nye signalkabler. Veldig rart. Hadde i ganske dyre håndlagde kabler fra før, aldrig hatt noen problemer med de heller.
    Samme her, bruker 5stk nordost blue heaven, men en villle ikke være med. Finner ikke feil på den heller.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min Emotiva UPA-2 montert opp i stua sammens med mine PSB Imagine T. Det ble en anelse større bilde, og ikke minst enda mer tight! Best av alt, den er HELT musestille!

Kjører med følgende nå:

PS3
    Onkyo NR-807
    Emotiva UPA-2
    PSB Imagine T
    PSB Imagine C
    PSB Imagine B
    Dali SWA12
    Kimber høyttalerkabler og Taralabs signal mellom AVR og AMP

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Da har jeg fått låne to Xpa-1 blokker.
    Dem var ihvertfall j..... tunge,men nå er dem på plass i stua.
    Spent på hvordan dem spiller på mine B&W 802.

Lytteinntrykk kommer!

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1133187

Spennende! Hold oss oppdatert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har ingen erfaring med effektforsterkere, så det jeg lurer på er i hviken grad en effektforsterker farger lyden fra receiveren?

F.eks. har jeg en Onkyo TX-NR807, som spiller med en viss "stil" som helt sikkert skiller seg fra en Yamaha, Marantz, etc.

Gitt at reveiveren fint klarer å drive høytalerene, er det da riktig å tenke slik at en XPA-3 koblet etter min Onkyo vil bety svært lite på lavt-medium volum siden Onkyo'en da selv forsterker signalet på akkurat samme måte og med like lite forvrengning, slik at hovedforskjellen ligger i at man beholder kontroll ved høyere volum?

Eller kan jeg forvente en annen ”klang” når jeg hører musikk i stereo, selv i mine beskjedne høyttalere (B&W DM602 S3) ?

(DM683 står på ønskelisten, og er nok hovedårsaken til at jeg i det hele tatt vurderer en effektforsterker...)

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil høre summen av begges klang karakter. Dvs lyden fra en Onkyo -Emotiva kombo, vil ikke være den samme som en Denon- Emotiva, el Yamaha- Emotiva.
    Emotiva gir sitt bidrag til klangen og det vil alt foran den i rekken, gjøre også. gitt at det blir spilt på samme høytalere..

-Y

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest meg blind på denne tråden (vel 50 sider snart) finner ikke helt svaret jeg leter etter, så:

Trenger jeg spille inn XPA-5? evt. hvor lenge?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo Emo ganske nøytral i klangen (kanskje litt feit i bassen), jeg tror , legg merke til TROR :shock: Uansett hvilken reciver du har, er en effektforsterker et godt tilskudd til anlegget, ikke minst ved lavt volum.
    Du får en mer kontant bass og en mer dynamisk gjengivelse enn du oppnår med kun reciver, det er ikke mange som leverer det de lover.......Med noen hederlige unntak.
    Spiller skjelden "høyt" selv, men du merker godt forskjellene. MV 17-20 på Yammisen
    B&W har jeg liten erfaring med, dette er min mening etter endel år med prøv/feil metoden

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    har lest meg blind på denne tråden (vel 50 sider snart) finner ikke helt svaret jeg leter etter, så:

Njet, bare kjør på De er testet hos Emo før shipping, det er vel kun 2 her som har hatt trøbbel med sine ( trur eg)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BugsBunny
    Hei,

Har ingen erfaring med effektforsterkere, så det jeg lurer på er i hviken grad en effektforsterker farger lyden fra receiveren?

F.eks. har jeg en Onkyo TX-NR807, som spiller med en viss "stil" som helt sikkert skiller seg fra en Yamaha, Marantz, etc.

Gitt at reveiveren fint klarer å drive høytalerene, er det da riktig å tenke slik at en XPA-3 koblet etter min Onkyo vil bety svært lite på lavt-medium volum siden Onkyo'en da selv forsterker signalet på akkurat samme måte og med like lite forvrengning, slik at hovedforskjellen ligger i at man beholder kontroll ved høyere volum?

Eller kan jeg forvente en annen ”klang” når jeg hører musikk i stereo, selv i mine beskjedne høyttalere (B&W DM602 S3) ?

(DM683 står på ønskelisten, og er nok hovedårsaken til at jeg i det hele tatt vurderer en effektforsterker...)
    Spør du i 5 forskjellige tråder eller på to forskjellige forum, så får du nok like mange svar
    Men, jeg mener at den ikke direkte farger lyden så veldig mye, den forsterker den karakteren som allerede ligger til grunn.
    På grunn av at du får såpass mye flere krefter i tillegg, så greier høyttaleren å spille mer 'uanstrengt' slik at en annen lydkarakter kan oppleves.

Mine 2 øre om saken

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Spør du i 5 forskjellige tråder eller på to forskjellige forum, så får du nok like mange svar
    Men, jeg mener at den ikke direkte farger lyden så veldig mye, den forsterker den karakteren som allerede ligger til grunn.
    På grunn av at du får såpass mye flere krefter i tillegg, så greier høyttaleren å spille mer 'uanstrengt' slik at en annen lydkarakter kan oppleves.

Mine 2 øre om saken
    Det er nok ett ganske godt og riktig svar.

Emotivaen er nok ikke den verste. Men enkelte effekttrinn kan nok legge til en del, mens andre er mer nøytrale enn andre, og disse vil sende forforsterker delens lydsignatur rett igjennom.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Bare spill i vei!

Jeg innbiller meg selv at min XPA-3 er litt bedre nå enn når den var ny - vet ikke helt hvor mange timer den har spilt...
    Mener også at den spiller litt bedre på musikk f.eks. etter en film (når den har stått på en stund).

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Bare spill i vei!

Jeg innbiller meg selv at min XPA-3 er litt bedre nå enn når den var ny - vet ikke helt hvor mange timer den har spilt...
    Mener også at den spiller litt bedre på musikk f.eks. etter en film (når den har stått på en stund).
    Når jeg koblet opp min(e) XPA-5 helt i starten ble jeg bittelitt skuffet, men som jeg leste av en annen erfaren Østfolding så mente han på at forsterkeren låt bedre når den fikk surret seg god og varm.
    Av den grunn står mine XPA-5 nå konstant på, dag som natt.

Synes de funket bedre etter 1-2 timer med konstant kjør (ikke hardkjør, men moderat lyttevolum).

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige om den saken

Side 97 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •