Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 3425
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    I am very sorry for the issue you are having. Please rest assured we want to help you out and get this resolved for you.

We will be sending you a replacement unit. We will also re-box the unit so it clearly shows it to be a warranty replacement to move it through customs easier.

Fikk mail ganske kjapt at de skulle sende ny til meg De skulle sende ut kjappest muligt pga jeg har ventet pa sending i norge som er utruligt treig
    Så dette er bra og god service for meg vertfall
    Er du sikker på at det er snakk om en ny forsterker?
    Siden det står "replacement unit" og ikke "new amp" kan det høres ut som om det er en ny del bare, som du må skifte ut selv.
    Jeg vet det er flere her som har fått nye deler til sine defekte, men det kan jo selvfølgelig hende du er heldig og får en helt ny forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Er du sikker på at det er snakk om en ny forsterker?
    Siden det står "replacement unit" og ikke "new amp" kan det høres ut som om det er en ny del bare, som du må skifte ut selv.
    Jeg vet det er flere her som har fått nye deler til sine defekte, men det kan jo selvfølgelig hende du er heldig og får en helt ny forsterker.

Ja er ny forsterker.

De sender ny for den er defekt.. Har forklart problemet og alt. De forstår ikke hva som er gale så de sender meg ny og jeg sender inn denne.

Sikkert litt lettere sende deler når de vett forstår hva som er gæli.

We will also re-box the unit so it clearly shows it to be a warranty replacement to move it through customs easier

Hva er vits og gjøre det med en del da. blir ikke akkurat så mye toll tull på en del eller....

Får bare vente i spenning. Jeg har jo også sakt til de at de skal få den i retur og at jeg har pakket den og er klar for sending. Da bør de vel si fra vis det er en del og at jeg ikke skal sende =) Så er nok ny =)

Problemet er at den bruker himmel og hav av krefter når den nesten ikke står på og vrir jeg til kl ca 2 går den i protection av overbelastning eller noe.
    Fikk forslage om prøve de kablene jeg hadde til den fungerende xpa1 og det gjorde jeg med ikke bra resultat =( Der kom røyken gitt =( fra venstre side midten ca. så forstår ikke hva som kan ha sjedd.(hadde de inne i varmen ca 5timer før jeg koblet til strøm) Koblet tilbake til fungerende xpa1 og startet opp. Fungerer utmerket. Så nå holder jeg på og spille inn 1 xpa.. heh har jo ikke lyd uten så 1 høytaller er bedre en ingen =P Syns det funker bra med xpa1 og klipsch rf 83 jeg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Hmmm, rapporterte i støy-tråden i går at XPA-5'en min er så godt som stille, men etter litt mer lytting så har jeg altså en svak summing i noen av kanalene. Så jeg har prøvdt følgende:

- Kun høyttalere tilkoblet, ingen innganger, vanlig svak susing med øret på høyttaler
    - Alle kanaler tilkoblet XPA-5, men ingenting i receiver. Litt sterkere susing med øret på høyttaler
    - En kanal koblet til H/K AVR255. Lav susing
    - To eller flere kanaler tilkoblet AVR255. Summing i høyttalere.
    - XPA5 på, AVR255 av, flere kanaler tilkoblet, summing
    - Koblet til min gamle H/K AVR65. Samme problem der. Prøvde også med effekt på og receiver av, men samme problem.
    - Ved receiver av, har jeg også prøvd å trekke ut nettkabelen til receiver, uten at dette ble noen forskjell.

Summingen er ikke noe problem når jeg spiller film, men litt irriterende allikevel. Kablene jeg har brukt er videokabel fra clas ohlson (gul med svart ledning). Har også prøvd billigste komponentkabel fra C.O. og vanlige lakrisphonokabler. Har ingen eksotiske signalkabler å prøve med. Fungerer det slik at støy via kabel først kommer fra når den er koblet inn i begge ender, med tanke på at summingen forsvant når kablene ikke var koblet til receiver?

Takker for tips og innspill
    Fikk svar fra Lonnie at det er feil på jordingen på input-kortet og at de sender nytt. Utrolig bra service. Håper det går greit å skifte selv.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du må sende inn din igjen, så håper jeg virkelig at de betaler for portoen. Jeg sjekket da jeg skulle selge min XPA-5, og til Ålesund så ville det være flere tusen kroner. Tørr ikke tanken med hva det vil koste til USA, da 4stk DVD kostet meg 150,- for ett par år siden, billigere har det ikke blitt.

Det er vel så å si billigere å kjøpe ny forsterker.

Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Ja er ny forsterker.

Får bare vente i spenning. Jeg har jo også sakt til de at de skal få den i retur og at jeg har pakket den og er klar for sending. Da bør de vel si fra vis det er en del og at jeg ikke skal sende =) Så er nok ny =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Dette er ikke noe å bry seg om.
    Forsterkeren sender ut like sterkt signal til begge høyttalerene selv om det ikke ser sånn ut på led indikatorene.
    Samme skjer med mine xpa-1. Den ene indikerer litt mer output enn den andre selv om det i realiteten er likt.
    Dette var også nevnt i en test jeg leste på nettet et sted, men konklusjonen der også var at dette ikke er noe å bry seg om.
    Selv har jeg deaktivert diodene.
    Hvorfor ha unødvendig mange "superbright flashing blue led lights"?
    Det er ikke noe diskotek hjemme hos meg i allefall
    Takk for respons! Da slipper jeg å lure på om det faktisk er ulik db på kanalene.

Jeg har den skjult inne i en eikebenk uansett så de diodene kan jeg pent klare meg uten - (benk uten bakplate for god lufting).

PS! Dere som poster irrelevante tema. Det er DRITKJEDELIG å lese en haug av innlegg om retur og kontaktproblemer i denne tekniske tråden. Moderator har sikker minnet om dette mange ganger. Skjerpings!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    PS! Dere som poster irrelevante tema. Det er DRITKJEDELIG å lese en haug av innlegg om retur og kontaktproblemer i denne tekniske tråden. Moderator har sikker minnet om dette mange ganger. Skjerpings!
    Det er pris det ikke skal diskuteres her.

Ser ingen grunn til at retur og kontaktproblemer ikke skal være her. En teknisk tråd må da få lov å ha med negative ting også. Emotiva er tett knyttet opp i mot deres salgsted.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heeyheeey.

Mottok min xpa-2 idag, men er ikke hjemme og hadde tenkt å prøve den hos en kamerat. Han har en Onkyo TX-307b http://www.cepro.com/images/uploads/large_tx_sr307.jpg. Vil det være mulig å koble min effektforsterker på denne da denne ikke har noen pre-out for frontkanalene.

Er det mulig å bruke "VCR/DVR -OUT"-utgangen?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Heeyheeey.

Mottok min xpa-2 idag, men er ikke hjemme og hadde tenkt å prøve den hos en kamerat. Han har en Onkyo TX-307b http://www.cepro.com/images/uploads/large_tx_sr307.jpg. Vil det være mulig å koble min effektforsterker på denne da denne ikke har noen pre-out for frontkanalene.

Er det mulig å bruke "VCR/DVR -OUT"-utgangen?
    Nei det funker dårlig.
    Den må ha pre out!
    "VCR/DVR -OUT"-utgangen har trolig et fast signal uavhengig av volumkontrollen.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort svar er vel nei. lengre svar er "kan du bruke loddebolt?"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel koble XPA 2 ,OG XPA 5 på UMC 1...samtidligt..nok 12v triggere etc ?? Litt blank på dette...kjekt å vite før man eventuelt shopper

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Man kan vel koble XPA 2 ,OG XPA 5 på UMC 1...samtidligt..nok 12v triggere etc ?? Litt blank på dette...kjekt å vite før man eventuelt shopper
    ja det går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk utstyre mitt i dag, USP-1,ERC-1 og XPA-2. kan ikke si annet at jeg er fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også min xpa-5 i dag. Juhu!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med at min xpa-5 går i protect når jeg skifter signal kilde. Men det skjer bare når jeg har trigger kabelen ikoblet. Noen andre som har vært borte dette?

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Jeg har litt problemer med at min xpa-5 går i protect når jeg skifter signal kilde. Men det skjer bare når jeg har trigger kabelen ikoblet. Noen andre som har vært borte dette?
    Hadde samme problemet med xpa-3. Men etter å ha byttet signalkabler mellom forsterker og effektforsterker sluttet det. Men kan ikke finne noe feil på kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Hadde samme problemet med xpa-3. Men etter å ha byttet signalkabler mellom forsterker og effektforsterker sluttet det. Men kan ikke finne noe feil på kabelen.
    Hadde du problemet hele tiden? Eller bare med trigger kabelen i, som hos meg?
    Uten trigger kabelen så er problemet fraværene.
    Er kun når emotivaen mister signalet og får signal igjen. Dvs, om jeg bytter kilde eller om reciveren får et ac3 signal slik at den kutter signalet et lite øyeblikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    This message confirms that you have been added to the UMC-1 Preorder List.

No further action is necessary on your part. You will be contacted in the next few months, when your UMC-1 is ready to ship. There is no financial obligation until that time, nor is any financial information requested until the actual order is placed.

Thank You,
    Emotiva Management.

fikk denne mailen fra dem i dag,så da skal det bli artig og se hvor lang tid det tar før noe skjer,kansjke prøve og lese litt det på amerikanske forumet om det er noen over there som har prøvd den ut.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de som var først på preorder-listen fått sine UMC-1, så nå er det bare å vente på hva de synes om den.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nettopp innom forumet deres (det amerikanske) og det virket som umc var det store prateemnet for tiden så blir spennende og lese fremover hva amerikanerne har og si.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har endelig begge XPA-5'ene annkommet

Den første ble varmet opp og testkjørt over natta. Ingen brum eller lyd fra høyttalere, må kliste øret inntil diskanten for å høre bittelitt sus, noe jeg helt klart kan leve med.

Koblet så opp XPA-5 nr.2 - første som slår meg er litt mer trafodur, ikke volsomt, men tilstede. Lar denne stå tilkoblet strøm og påslått et par timer, duren har roet seg litt men er fortsatt tilstede. Koblet den så opp på høyttalerene og har her heller ingen hørbar sus, bittelitt mer enn den andre men ikke merkbart overhodet uten øret PÅ diskanten. Nå stod forsterken midt på stuegulvet når jeg hørte på trafoduren, den minsket enda mer når jeg fikk den inn i stereobenken, så tror det går helt fint. Har en HTPC som glatt overdøver den uansett

Fikk med 10 x rca-kabler også, men mangler splitt for å bi-ampe frontrekka, får vel ta en tur og kjøpe det i morgen.. ev. finne noe billig på ebay
    Kablene var fine, prøve å få tatt noen bilder av de. Helt godkjent her i gården. 5 stk 0,5m og 5 stk 1m i x-serien.

Stakkars stereobordet mitt fra Ikea, begynte så vidt å knele litt med en LX51 og XPA-5, tør ikke heelt å bytte ut LX51'n med en XPA-5 helt enda. Må få montert opp noen ekstra bein under

Hadde jo XPA-3 før, men fyttikatta XPA-5 er mye tyngre.. var nesten ikke moro å lirke den inn i stereobenken

Ang. støy så hadde jeg nada støy på XPA-3 som jeg hadde tidligere også, jeg tror dermed heftig støy og sus skyldes strømnettet til de som ev. har problemer.. veldig kjipt for de selvfølgelig, for slikt er vanskelig å utbedre mange ganger.

Side 96 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •