Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 3425
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Auda, så at dette var feil tråd.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, tenkte å skifte ut min data strømkabel som eg har kobla til min xpa5 med den original som fulgte med . Er denne kabelen skjermet?
    må skifte støpsel på denne, spørsmålet mitt er hva som er jord på denne kabelen`?
    der er hvit, svart å en grønnaktig kabel..
    Regner med det er detn grønnaktige som er jord, men vil helst vere sikker......

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den grønne er jord
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee

Satse på at de kommer til å vekke til liv mine klipsch rf 83. =)
    Fikk mine XPA-1 i går, og de fikk ihvertfall fart i mine RF-83

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens! sitter her med mitt nykjøpte oppsett med NAD T747 sorround reciver og Emotiva XPA-2 effektforsterker til frontsettet. (Dali Helicon 300)

Har en NAD cd spiller som er koblet med phono til reciveren. Hvis jeg kobler høyttalerne til reciveren er det lyd i de..

Kobler jeg opp med trigger kabel, pre out til XPAn og høyttalere på den, da blir det nesten ikke lyd, høres nesten ut som et dårlig headset uten noe trøkk...

Skjønner ikke hva dette kan være?? Har noen no tips her??

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen instillinger på naden kanskje? Romkorreksjon?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trx_Andersen
    Heisann folkens! sitter her med mitt nykjøpte oppsett med NAD T747 sorround reciver og Emotiva XPA-2 effektforsterker til frontsettet. (Dali Helicon 300)

Har en NAD cd spiller som er koblet med phono til reciveren. Hvis jeg kobler høyttalerne til reciveren er det lyd i de..

Kobler jeg opp med trigger kabel, pre out til XPAn og høyttalere på den, da blir det nesten ikke lyd, høres nesten ut som et dårlig headset uten noe trøkk...

Skjønner ikke hva dette kan være?? Har noen no tips her??

står velgerne på bal eller unbal på baksiden av xpa ? skal stå på unbal , og jeg regner med at den slår seg på når den får trigger signal ?
    og sjekk at bryter for brokobling ikke er slått på :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står på unibal, og brokoblings knappen er av.
    Får styrt lyden opp og ned, men den er så ufattelig lav.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trx_Andersen
    Kjenner ikke NAD receivere, men er det noe i menyen som må aktiveres når en bruker pre out?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, rapporterte i støy-tråden i går at XPA-5'en min er så godt som stille, men etter litt mer lytting så har jeg altså en svak summing i noen av kanalene. Så jeg har prøvdt følgende:

- Kun høyttalere tilkoblet, ingen innganger, vanlig svak susing med øret på høyttaler
    - Alle kanaler tilkoblet XPA-5, men ingenting i receiver. Litt sterkere susing med øret på høyttaler
    - En kanal koblet til H/K AVR255. Lav susing
    - To eller flere kanaler tilkoblet AVR255. Summing i høyttalere.
    - XPA5 på, AVR255 av, flere kanaler tilkoblet, summing
    - Koblet til min gamle H/K AVR65. Samme problem der. Prøvde også med effekt på og receiver av, men samme problem.
    - Ved receiver av, har jeg også prøvd å trekke ut nettkabelen til receiver, uten at dette ble noen forskjell.

Summingen er ikke noe problem når jeg spiller film, men litt irriterende allikevel. Kablene jeg har brukt er videokabel fra clas ohlson (gul med svart ledning). Har også prøvd billigste komponentkabel fra C.O. og vanlige lakrisphonokabler. Har ingen eksotiske signalkabler å prøve med. Fungerer det slik at støy via kabel først kommer fra når den er koblet inn i begge ender, med tanke på at summingen forsvant når kablene ikke var koblet til receiver?

Takker for tips og innspill

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Hmmm, rapporterte i støy-tråden i går at XPA-5'en min er så godt som stille, men etter litt mer lytting så har jeg altså en svak summing i noen av kanalene. Så jeg har prøvdt følgende:

- Kun høyttalere tilkoblet, ingen innganger, vanlig svak susing med øret på høyttaler
    - Alle kanaler tilkoblet XPA-5, men ingenting i receiver. Litt sterkere susing med øret på høyttaler
    - En kanal koblet til H/K AVR255. Lav susing
    - To eller flere kanaler tilkoblet AVR255. Summing i høyttalere.
    - XPA5 på, AVR255 av, flere kanaler tilkoblet, summing
    - Koblet til min gamle H/K AVR65. Samme problem der. Prøvde også med effekt på og receiver av, men samme problem.
    - Ved receiver av, har jeg også prøvd å trekke ut nettkabelen til receiver, uten at dette ble noen forskjell.

Summingen er ikke noe problem når jeg spiller film, men litt irriterende allikevel. Kablene jeg har brukt er videokabel fra clas ohlson (gul med svart ledning). Har også prøvd billigste komponentkabel fra C.O. og vanlige lakrisphonokabler. Har ingen eksotiske signalkabler å prøve med. Fungerer det slik at støy via kabel først kommer fra når den er koblet inn i begge ender, med tanke på at summingen forsvant når kablene ikke var koblet til receiver?

Takker for tips og innspill
    For meg så var det ingenting med signal kabelene. Selv med alle disse koplet vekk, så var den samme susen der. Så det var selve forsterkeren/strømnettet som gjørde dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har en USP-1 å selge ?

skulle bestille den sammen med xpa-2 og erc-1 men fikk mail nå om at de ikke hadde den på lager da, men de andre varene kommer forhåpentlig vis

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    ingen som har en USP-1 å selge ?

skulle bestille den sammen med xpa-2 og erc-1 men fikk mail nå om at de ikke hadde den på lager da, men de andre varene kommer forhåpentlig vis
    Ligger en på torget, CNK er selger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ligger en på torget, CNK er selger
    jepp, sent han en pm

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er feil tråd eller hva. Jeg har en denon 2808 og ikon 6 høytalere. Jeg vurderer xpa 2 eller 5. Men har også sett på nad c275BEE. Hvordan er disse effektene målt opp mot hverandre? Har hørt at de nye nadforsterkerene passer bra til ikon nå, bedre enn før. Nopen tips til hva jeg bør kjøpe?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en emotiva xpa-3 som er på vei. Lurer litt på åssen jeg skal koble emotiva'n til yama rx-v663 receiveren min. Legger ved et bilde, som viser hvordan jeg tror det skal gjøres. Er dette rett?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Har kjøpt meg en emotiva xpa-3 som er på vei. Lurer litt på åssen jeg skal koble emotiva'n til yama rx-v663 receiveren min. Legger ved et bilde, som viser hvordan jeg tror det skal gjøres. Er dette rett?
    Riktig det der.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest gjennom alle noen-og-nitti sidene her, så jeg forsøker meg med et spørsmål som kanskje har vært stilt før:

Noen som har forsøkt XPA-3 på XTZ 99.26/25? Evt sammen med Onkyo som pre?

Vurderer å bytte ut Abrahamsen V4.0 med et flerkanals effekt-trinn. Ønsker også å bevare den gode stereolyden.

Innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva XPA-2 LED dioder indikerer ulikt.

Kort innpå... Jeg har akkurat fått Emotivaen i hus og umiddelbart merker jeg at de blå led lampene i fronten har stor forskjell i indikasjon av drift i høyre og venstre kanal. Lampene til venstre beveger seg ikke før kraftigere belastning og de til høyre beveger seg tidligere og selv ved laveste volumnivå.

Ved lytting klarer jeg ikke å høre noen forskjell i lydnivå på høyre og venstre høyttaler.

Er dette noe å bry seg om? Skal jeg bare skru av LED bryteren eller må jeg forske videre på dette?

Jeg benytter Emotivaen til å drive mine Yamaha Soavo-1PN fronter og koblet den til pre-out på min Sony STR-DA3200ES Av-receiver.

LED forskjellen gjorde at jeg forsøkte et annet sett RCA kabler, men med samme resultat treige LED lamper i venstre kanal.

Side 94 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •