Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 3425
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis leiligheten er gammel, er det skru sikringer? Så er det 2 stk 10 A som beskytter kursen. Dette blir ikke 20A tilsammen, men 10A pr leder, som igjen gir 10A totalt.

10A på 230v er 2300W som kan brukes samtidig.

Er nok det ja, takk for infoen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var julegave nr 2 til meg selv bestillt

Handlet meg en SVS PC12-Plus for en uke siden, og i dag ble en bekreftelsesmail sendt til Cathy om at hun bare kan sende betailngsinfo for en XPA-5, 3x3m X-Serie ht kabler, og 5 stk X-Serie RCA kabler

Har også skrevet meg opp på Pre-order lista på UMC-1, gave nr 3

Detta blir en flott jul ja, sånn som ungdommen lika

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Da var julegave nr 2 til meg selv bestillt

Handlet meg en SVS PC12-Plus for en uke siden, og i dag ble en bekreftelsesmail sendt til Cathy om at hun bare kan sende betailngsinfo for en XPA-5, 3x3m X-Serie ht kabler, og 5 stk X-Serie RCA kabler

Har også skrevet meg opp på Pre-order lista på UMC-1, gave nr 3

Detta blir en flott jul ja, sånn som ungdommen lika
    God jul gut!
    Høres ut som det skal bli skikkelig liv i "pop-anlegget" ditt etterhvert.
    Det e flott det!

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe å komme med anngående billig-kablene til Emotiva vs. de dyrere kablene de har? =)

Skal bestille innen i kveld tenkte jeg, så hadde vært greit med noen innspill.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare X-series RCA kablene selv. Virker veldig solide. Til mindre enn en hundrings mer per lengde syntes jeg ikke dette var det rette stedet å spare penger, spesielt gitt den spaghettien jeg har bak racket. Generelt synes X-series å være litt mer påkostet med flere tråder i lederne og med en kraftig nylonstrømpe utenpå. Om noen kan høre forskjell aner jeg ikke.

Tilføyelse: På Emotivas forum fant jeg denne sammenlikningen mellom U og X-series kabler, hvor en bruker mener å kunne høre en liten forskjell: The Emotiva Lounge - X Versus Ultra Series RCA Cables

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg får gå for dyre kabler mellom forsterker og for-forsterker og mellom CD-spiller og for-forsterker. Da har jeg dekket det området anlegget kommer til å bli brukt mest til. Så får jeg ta med en stereo-rca kabel til TVen fra billig-serien til Emotiva. Da har jeg jo muligheten til å teste billig vs. "dyrt" også.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-serie HDMI kablene anbefales på det sterkeste.
    Min RX-v3900 hadde litt problemer med stabilitet med de gamle HDMI kablene jeg hadde, men etter at jeg fikk x-serien forsvant disse problemene(nei, jeg har ikke oppgradert nyeste firmware på rx-v3900. Så jeg gir kreditten til kablene)

Kablene er også meget solide, tror ikke jeg hadde klart å dra den fra hverandre om jeg ville :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse at noe lignende er diskutert tidligere men fyrer avgårde spørsmålene likevel.

Frontene drives i dag av en Doxa Modell 73, og senteren (Swans 2.3C) og bakhøyttalerene drives av receiveren Yamaha RX-V1800. Hadde pengene strukket til ville jeg kjøpt en Doxa til senterkanalen pga utrolig god match. Pengene strekker ikke til så da er spørsmålet:

- Bør jeg gå for en XPA-1 til å drive senteren og la receiveren drive bakhøyttalerene

eller

- en XPA-3 til å drive senter pluss bakhøyttalere?

Fordelen med XPA-1 er uttømmelig med krefter. Swans 2.3C tåler mye juling, er svær, og mesteparten av filmlyden kommer som kjent fra senteren. Jeg bor i enebolig og ser ALLTID film på høyest mulig lydnivå, dvs rett under forvrengning/ubehagelig høyt.

Poenget med alternativ to er at kanskje XPA-1 på senteren blir overkill, vil jeg noengang få utbytte av alle kreftene? Bassen under 80hz går tross alt til subene. En XPA-3 vil gi meg mulighet for å kjøpe prosessor ved neste korsvei da alle kanalene vil ha ekstern effekt. I tillegg er tanken på 200W til hver av bakkanalene morsom

Noen tanker rundt dette?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Noen tanker rundt dette?
    Vil vel tro at du klarer deg lenge med XPA-3 ettersom 2.3 heller ikke spiller fullrange. Bedre enn receiveren er det nok garantert.
    Kanskje noen i "nabolaget" har en som du kunne få teste med?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Bør jeg gå for en XPA-1 til å drive senteren og la receiveren drive bakhøyttalerene

eller

- en XPA-3 til å drive senter pluss bakhøyttalere?
    Uten å utdype det for mye, syns jeg at xpa-1 på centeren din blir litt overkill.
    Senteren din er riktignok stor men ikke veldig tungdrevet.
    Og med tanke på at du kjører senter i "small" vil det holde i massevis men en xpa-3 eller xpa-5.
    Kjører selv systemet i "small" med subwoofer under 80Hz og bruker en xpa-5 til center og bak kanaler. Fungerer mer enn utmerket.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for synspunkter!

Jeg tror også at en XPA-3 vil ha nok headroom og at en XPA-1 vil være overkill. Det spiller tross alt veldig bra nå med receiveren til å drive senteren og bakhøyttalerene.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En XPA-1 vil etter all sannsynlighet være "overkill" til senteren (selv om det ikke er noe som heter det 8) ), men en XPA-3 vil også kanskje "overkille" bakkanalene da...Kan hende en UPA-2 til senteren ville vært passende

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for synspunkter!

Jeg tror også at en XPA-3 vil ha nok headroom og at en XPA-1 vil være overkill. Det spiller tross alt veldig bra nå med receiveren til å drive senteren og bakhøyttalerene.
    For å hjelpe/forvirre deg enda mer, hva med å gå for en XPA-5 isteden?
    Den har større strømforsyning enn 3'ern og hvis du en dag vil utvide til 7.1 så har du effektkanalene klare.. koster ikke så mye mer heller.

Jeg testet en XPA-3 på et par RF-83 og det spilte grisebra og høyt, så tror eeegentlig at du vil klare deg med XPA-3

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også forvirre enda mer.

Hva med å ta en UPA7. Jeg regner med at Swanen kan bi-ampes.

Da går det med 2 kanaler til den. Så har man 4 til surround, og den siste kanalen så kan man smelle på en rumperister hvis det skulle friste.

XPAene er egentlig såkalt overkill for surround kanalene i kraft, så lenge man ikke kjører enorme høytallere med digre bass elementer bak også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Probie: mulig en XPA-3 vil være litt overkill til bakkanalene, men tror ikke på samme vis som en XPA-1 vil være overkill til senteren? Angående å bruke en UPA-2 til senteren er jeg ikke fan av brokobling så det utgår.

uGn: har tenkt litt på XPA-5 men det vil aldri bli 7 kanaler her pga rommet. Det kan være uheldig å bruke kun 5 av 7 kanaler konstant så derfor går jeg heller for en tre kanalers og bruker den til det den er tiltenkt og konstruert for.

AndersT2: Doxaen driver frontene helt nydelig så der vil jeg ikke bruke annen effekt. Siden jeg heller ikke skal ha flere enn 5 kanaler pga rommet blir UPA7 alt for mange kanaler

Fornuften sier XPA-3, men det hadde vært veldig tøft med XPA-1 til senteren!!!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om UMC-1 har mulighet til å stille inn max volum, slik at man aldri får satt volumet til over ett vist nivå. En kompis ønsker denne, men har en liten krabat på 5 måneder, og som etter vært vil teste alt i huset.

Ungen til en kompis løper rett bort til volum knappen og vrir så fort han ser den, tydligvis morsomt

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Probie: mulig en XPA-3 vil være litt overkill til bakkanalene, men tror ikke på samme vis som en XPA-1 vil være overkill til senteren? Angående å bruke en UPA-2 til senteren er jeg ikke fan av brokobling så det utgår.

Tenkte i hovedsak biamp, men du har kanskje ikke mulighet for det på senteren din!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA-2 Brokoblet

Hei folkens!

Skrudde på den beryktede "Bridged" knappen på min XPA-2 i dag, FY F*** for en forandring på RF83...

Trodde ALDRI det kom til å være ett slikt hopp i ytelse... ALT falt mye bedre på plass, bassen ble mye tightere, hornet mer kontrollert, og musikken enda mer brutal enn det som er normalt på disse... skal uten tvil en XPA-2 til i hus ja!

Sitter å sparer som en dust nå, er nesten litt kjipt å gå tilbake fra 1000w @ 8 ohm til 250x2 @ 8 ohm, ikke det att det spiller dårlig, men XPA-2 brokoblet = helt sykt, spiller bare så utrolig mye bedre ^^

Desidert det beste jeg har hørt på RF83, og har vært borti en del =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Tenkte i hovedsak biamp, men du har kanskje ikke mulighet for det på senteren din!?
    Har ikke mulighet til det nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grevæg
    Hei folkens!

Skrudde på den beryktede "Bridged" knappen på min XPA-2 i dag, FY F*** for en forandring på RF83...

Trodde ALDRI det kom til å være ett slikt hopp i ytelse... ALT falt mye bedre på plass, bassen ble mye tightere, hornet mer kontrollert, og musikken enda mer brutal enn det som er normalt på disse... skal uten tvil en XPA-2 til i hus ja!

Sitter å sparer som en dust nå, er nesten litt kjipt å gå tilbake fra 1000w @ 8 ohm til 250x2 @ 8 ohm, ikke det att det spiller dårlig, men XPA-2 brokoblet = helt sykt, spiller bare så utrolig mye bedre ^^

Desidert det beste jeg har hørt på RF83, og har vært borti en del =)
    Målte du om brokoblet modus gav lik db på samme innstilling på volumknotten som når du brukte den i normal modus?

Side 89 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •