Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 3425
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan en god Blu-Ray spiller i 3000-4000 kroners klassen erstatte ERC-1, eller håper jeg på for mye da? Det ble vel egentlig litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg dette her, så jeg tenkte kanskje jeg kunne vente med noe til siden. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Kan en god Blu-Ray spiller i 3000-4000 kroners klassen erstatte ERC-1, eller håper jeg på for mye da? Det ble vel egentlig litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg dette her, så jeg tenkte kanskje jeg kunne vente med noe til siden. =)
    Du kan bare glemme å få samme lydkvalitet på en blurayspiller i den prisklassen som Emotiva sin har. Teste den opp mot den dyreste av Rotel sin cd spiller og vi var enige i at emotiva var mye bedre.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Spørsmål til de av dere som har peiling på strøm!

5stk XPA-1 på samme kurs går det bra?:-?

+ forforsterker, BD-Player og 52" lcd tv

16 amp kurs 2X2.5

-Gamst-
    Svaret er ja,
    men jeg skjønner ikke poenget med å drive bakhøyttalere med xpa-1.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-1 på bakhøyttalere er en smule overkill hvis du ikke skal starte en lokal kino da

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til de av dere som har peiling på strøm!

5stk XPA-1 på samme kurs går det bra?:-?

+ forforsterker, BD-Player og 52" lcd tv

16 amp kurs 2X2.5

-Gamst-
    Er selv litt skeptisk. Normalt så skal det gå bra.

5 stk XPA-1 er 2500w ved fullt driv. Kursen din takler 3600w.
    Forfrosterker ca 100w, BD spiller ca 40watt. TV fra 200 til 500w.

Normalt så bruker man ikke fulle 500w av dem. Men si man spiller høyt med tungdrevne høytallere så kan ting skje.

Hvilke karakteristikk er sikringen B? Eller er den merket C? (Står normlat B16 eller C16 på den, C tåler mer over limiten enn B).

Problemet er nok hvis man spiller høyt, med tungdrevne høytallere, så har XPA-1 mulighet til å levere veldig med watt hvis det skulle skje f.eks. en eksplosjon eller noe slikt. Husk at det sitter en 1200 VA trafo i den, og VA i trafosammenheng kan så å si oversettes til 1200W. 1200 X 5 er 6000w.

Igjen du vil nok aldri nå dette. Men hvis du har mulighet så ville jeg nok splittet anlegget. 3 XPA på 1 kurs, og 2 XPA+resten på en annen. Men ved normal bruk så vil du nok maks bruke 1000-1500 W totalt tipper jeg. Men mye skjer på fester

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som testet Emotiva XPA-3 på Helicon 400: Hadde XPA-3 mer enn nok krefter til å drive Helicon 400 optimalt slik dere opplevde det? Leste jo at den manglet litt i mellomtoneområdet, men dette får man jo bare leve med.

Spørsmålet er vel egentlig retter mot HiFi Plumber, Devilej, eksu, nb1 og de andre som deltok, men dersom noen andre også kan svare er jeg veldig takknemmelig.

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-1 på bakhøyttalere er en smule overkill hvis du ikke skal starte en lokal kino da

Godt mulig det du! :-D

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er selv litt skeptisk. Normalt så skal det gå bra.

5 stk XPA-1 er 2500w ved fullt driv. Kursen din takler 3600w.
    Forfrosterker ca 100w, BD spiller ca 40watt. TV fra 200 til 500w.

Normalt så bruker man ikke fulle 500w av dem. Men si man spiller høyt med tungdrevne høytallere så kan ting skje.

Hvilke karakteristikk er sikringen B? Eller er den merket C? (Står normlat B16 eller C16 på den, C tåler mer over limiten enn B).

Problemet er nok hvis man spiller høyt, med tungdrevne høytallere, så har XPA-1 mulighet til å levere veldig med watt hvis det skulle skje f.eks. en eksplosjon eller noe slikt. Husk at det sitter en 1200 VA trafo i den, og VA i trafosammenheng kan så å si oversettes til 1200W. 1200 X 5 er 6000w.

Igjen du vil nok aldri nå dette. Men hvis du har mulighet så ville jeg nok splittet anlegget. 3 XPA på 1 kurs, og 2 XPA+resten på en annen. Men ved normal bruk så vil du nok maks bruke 1000-1500 W totalt tipper jeg. Men mye skjer på fester

Supa!8)

Er B-16 sikringer hos meg! Mulig det er litt overkill med 5 stk... men etter 8-9 år med litt for lite power i hylla får det heller bli slik.. :-D (Godt mulig det heller blir 1stk XPA-2 og 3stk XPA-1)

koster ikke så veldig mye mere :roll: enn f.eks Pioneer`s sc-lx 82. Og da snakker vi ca 120kg POWER VS 18.5kg power.

Kanskje ikke helt sammenlignbart da men... :P

Har desverre ikke mulighet til å splitte de opp på forskjellige kurser..

I know!! Gøy å vårra på fæst!:-D

Er det en fordel å koble til et spenningsvern når man dra ut såpass med watt? Tenker på bedre lyd og sikring mot lyn-nedslag. Forslag?

Kom gjerne også med forslag til en for-forsterker med min 5.1, hdmi (4inn,1ut) og XLR innganger.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg helt klart XPA-2 til bakhøyttalere eller aller helst XPA-5 så er du klar for 7.1 hvis du skulle føle for det senere. Tro meg de to har power i bøttevis til bakhøyttalerne dine.
    Vanlig bakhøyttaler med normal følsomhet som er delt mot sub tror jeg så godt som aldri trekker mer en 30W og det i korte perioder. Det kan være greit med litt headroom, men 470 ekstra watt trenger du ikke. XPA-2 og 5 kan drive tungdrevne gulvstående uten problemer....

De 7-8000kr du sparer der får du mye mer igjen for hvis du legger dem i en god reciever, akustiske forbedringer eller i høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 55 h/k watt på senter og bakkanalene og 475w på frontene.
    Merker det veldig godt nå hvor mye mer detaljert og fremtredende både senter og bakkanalene er nå når de blir foret med 200w fra xpa-5, hører masse lyder som jeg ikke hørte før.
    Så om jeg gikk ned til 250W (xpa-2) på frontene så er det ingenting jeg savner. Bruker samme surround prossessor som tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne også med forslag til en for-forsterker med min 5.1, hdmi (4inn,1ut) og XLR innganger.
    Har selv onkyo PR-SC886 og den har 8 XLR ut og 2 inn. Den nye PR-SC5507 har også 2 XLR inn og hele 11 ut. Er veldig fornøyd med min ivertfall.
    5507 har 7 HDMI inn og 2 ut.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Til dere som testet Emotiva XPA-3 på Helicon 400: Hadde XPA-3 mer enn nok krefter til å drive Helicon 400 optimalt slik dere opplevde det? Leste jo at den manglet litt i mellomtoneområdet, men dette får man jo bare leve med.

Spørsmålet er vel egentlig retter mot HiFi Plumber, Devilej, eksu, nb1 og de andre som deltok, men dersom noen andre også kan svare er jeg veldig takknemmelig.
    Under testen opplevde jeg ikke noen mangel på krefter fra XPA-3. Når det gjelder mellomtonen må du huske at i denne testen ble et transistortrinn sammenlignet med et rørtrinn, så det vi opplevde der er ganske normalt ved rør vs. transistorbaserte løsninger. På Emotiva kontra EC AVR-250R trakk Emotive XPA-3 det lengste strået på alle områder i dette oppsettet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en fordel å koble til et spenningsvern når man dra ut såpass med watt? Tenker på bedre lyd og sikring mot lyn-nedslag. Forslag?
    .
    Det er alltid lurt med overspenningsvern. Det reddet anlegget mitt tidligere i år. Jeg bruker Monster sitt HT800 i hjemmekinoen. Bare husk å kjør ALT gjennom den, ingen antenne kabel utenom. (Bruker den hakket over til PCen, da den også har for telefon (ADSL))

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XPA-5 ute av racket for godt. Og satt inn Rotel RMB-1575.

Det er litt støy fra denne også, så det er ett eller annet som har blitt galt med mitt strøm nett. Men heldigvis så er støyen fra Rotelen såpass lav at jeg kun hører det når jeg har ørene inntil høytallerene, og ikke 3 meter unna..

Syntes også bassen fikk seg ett løft.

Bygg kvaliteten føles ikke like god, selv om Rotelen er meget godt bygd. Men 11 kilo mot 39 er godt for ryggen også.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange produsenter fraråder bruk av strømpadder med spenningsvern på effekttrinn da de kan begrenset strømtilgangen. Det beste er vel å ha et spenningsvern i sikringsskapet, og ikke ute ved anlegget
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker T+A Powerbar, den ha to stikk for effekttrinn og funker utmerket.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. overspenningsvern bør man ha grov/mellomvern i sikringsskapet, samt finvern ute på kursen ved det utstyret man vil beskytte. Ved overspenning utenfra vil vernet i skapet legge denne til jord, og dermed dempe den til en lavere amplitude. Denne vil så bygge seg opp igjen med økende ampl. jo lenger ut i anlegget den kommer. Derfor bør man ha finvern for ømfintlig utstyr plassert i nærheten av dette.

Det er heller ikke slik at dette utstyret må plugges via vernet, det er nok at vernet sitter innen noen få meter på samme kursen. Vernene fungerer også selv om kontakta/kursen ikke er jordet, dog med litt dårligere virkning.

Hilsen trikker'n 8)

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en xpa-2 er på vei til meg:-D skall brukes i et rent stereo oppset med dali mentor 8 og lyngdorf tdai 2200 som pre. dette blir spennende8)

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    en xpa-2 er på vei til meg:-D skall brukes i et rent stereo oppset med dali mentor 8 og lyngdorf tdai 2200 som pre. dette blir spennende8)
    grattis med ny forsterker, du får dele dine inntrykk av den kombinasjon,den fungerer veldig godt på mine ikon8.:-D

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    grattis med ny forsterker, du får dele dine inntrykk av den kombinasjon,den fungerer veldig godt på mine ikon8.:-D
    grattis med ny forsterker du ogsa:razz:

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Det er heller ikke slik at dette utstyret må plugges via vernet, det er nok at vernet sitter innen noen få meter på samme kursen. Vernene fungerer også selv om kontakta/kursen ikke er jordet, dog med litt dårligere virkning.

Hilsen trikker'n 8)
    Hvis jeg har 2 doble stikk (samme kurs) i kjellerstua som anlegget (4 komponenter) er tilkoblet, men bare et enkelt finvern, så holder det å sette dette i det ene stikket og koble de 3 andre komponentene i de "ubeskyttede" stikkene?

Side 87 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •