Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 3425
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis man har riktig sub, så kan man splitte stereosignalet fra Pre-out, og så stille suben inn korrekt, så skal det nok bli bra.

Da var mitt Emotiva "eventur" over

Da var XPA-5 tatt ut av racket for godt. Det rare var at jeg ble fristet til å kople den opp mot 1 høytaller mens jeg hadde den på gulvet, da kom ikke det verste støyen frem (den fra bass elementene). Men diskanten var der. Trafoen duret også, men hadde det kun vært det så kunne jeg levet med det. Men støyen fra selve høytallerene var/er forferdelig.

Det eneste som gjenstår nå er å bli kvitt den på en eller annen måte. Det blir jo også ekstra kjedelig å måtte betale moms på den etter å ha blitt kvitt den

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg ett enormt spørsmålstegn.

Koplet opp igjen med Rotel RB-06 middlertidig. Denne har jeg brukt før ett par ganger også.

Nå hører jeg den samme duringen i høytallerene som fra Emotivaen. Men langt fra så høyt, hører det kun ved å ha ørene inntil høytallerene, ikke fra sitteposisjon 3 meter unna.

Dette har ikke vært der før. Hva i ******* kan være galt?

Har jo testet XPAen uten å ha koplet til annet enn høytallerene i systemet, og da har støyen vært der, også med 2 forskjellige strømkabler og fra forskjellige kurser. Underlig.

Da vil det vel også bli samme støy fra en ny forsterker med samme eller mer effekt enn Emotivaen? (Rotel RMB-1575 på 5x250w er førstevalget)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kabel tv? Og hvis ja, har du galvanisk skille?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anders, er ikke du elektriker ? Hva med kjøleskapsmotor eller avtreksvifter ? Er støyen 50 hz ? og selvfølgelig kabeltv hvis du har det..

Glem heller ikke lysrør , kjipe dimmere og elektroniske trafoer .....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har du kabel tv? Og hvis ja, har du galvanisk skille?
    Har Kabel-TV (GET) har testet med det beste skillet man får, å nappe ut kabelen av veggen. Hjalp ikke.

Kom til å tenke på. Jeg har jo hørt på Rotelen før og ikke hørt noen verdens ting, men nå er det støy der også. Det eneste jeg har gjort forskjell i anlegget er å lage egne strømkabler, med skjerm. Disse er testet for at de ikke er feilkoplet, og jeg har jo kjørt uten å bruke dem. Men skal teste med å fjerne dem helt, og bruke de gamle. Det kan jo tenkes i verste tilfelle at de faktisk gjør motsatt av det de er tiltenkt, å fange oppstøyen fra ting rundt om kring, og dermed skaper problemet. Selv uten strøm på kabelene.

Får se om jeg får testet dette i morra. For når jeg tok vekk XPAen, og den ikke ga noe lyd i høytalleren, så var disse kabelene ca 1.5-2 meter unna. Hadde vært moro om det var feilen (og kjipt)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Anders, er ikke du elektriker ? Hva med kjøleskapsmotor eller avtreksvifter ? Er støyen 50 hz ? og selvfølgelig kabeltv hvis du har det..

Glem heller ikke lysrør , kjipe dimmere og elektroniske trafoer .....
    Er elektrikker jo, men jordfeil og støy problemer er uansett vanskelig å finne.

Har testet ved å slå av alt i huset utenom en kurs hvor det kun sitter 2 stikkontakter på, og ingenting i. Hjalp ikke.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå ble jeg ett enormt spørsmålstegn.

Koplet opp igjen med Rotel RB-06 middlertidig. Denne har jeg brukt før ett par ganger også.

Nå hører jeg den samme duringen i høytallerene som fra Emotivaen. Men langt fra så høyt, hører det kun ved å ha ørene inntil høytallerene, ikke fra sitteposisjon 3 meter unna.

Dette har ikke vært der før. Hva i ******* kan være galt?

Har jo testet XPAen uten å ha koplet til annet enn høytallerene i systemet, og da har støyen vært der, også med 2 forskjellige strømkabler og fra forskjellige kurser. Underlig.

Da vil det vel også bli samme støy fra en ny forsterker med samme eller mer effekt enn Emotivaen? (Rotel RMB-1575 på 5x250w er førstevalget)

Hvor høy "gain" har rotel sammenlignet med emotiva, mener emo har 32db og hvis denne er høyere vil jo det forklare høyere støy i denne da den vil forsterke en forstyrrelse mer enn en med lavere gain

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Hvor høy "gain" har rotel sammenlignet med emotiva, mener emo har 32db og hvis denne er høyere vil jo det forklare høyere støy i denne da den vil forsterke en forstyrrelse mer enn en med lavere gain

Fant den på nettet , 27,1db , det vil vel i praksis si at emo leverer ca 5db mer ut ved samme signal inn (nesten dobbelt så høyt er det ikke det ????? )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPA-7 med bi-ampede fronter eller XPA-5? Er det stor forskjell i lydkvalitet? Noe forskjell i signatur?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Fant den på nettet , 27,1db , det vil vel i praksis si at emo leverer ca 5db mer ut ved samme signal inn (nesten dobbelt så høyt er det ikke det ????? )
    3dB er dobbelt så høyt teoretisk, mens vi normalt opplever 10 dB som dobbelt så høyt.

Så det vil mest sannsynlig bli stillere med Rotel på samme støy enn Emotiva.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    UPA-7 med bi-ampede fronter eller XPA-5? Er det stor forskjell i lydkvalitet? Noe forskjell i signatur?
    X serien er en mer påkostet serie. Biamp med samme strømforsyning har lite for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    X serien er en mer påkostet serie. Biamp med samme strømforsyning har lite for seg.
    Så siden XPA-5 kun er $100 dyrere burde det være et enkelt valg?
    Tenkte på biamp for å fordele mer effekt til frontene i forhold til de andre høyttalerne, vet ikke om det fungerer sånn tho..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så siden XPA-5 kun er $100 dyrere burde det være et enkelt valg?
    Ja
    Tenkte på biamp for å fordele mer effekt til frontene i forhold til de andre høyttalerne, vet ikke om det fungerer sånn tho..
    Forsterkeren greier ikke å sende ut flere watt enn strømforsyningen klarer å produsere, uansett antall utganger du bruker til høyttaleren.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med erfaringer fra UPS-2? Den 2 kanaleren.

Er den mer en god nok som effekt trinn til min Onkyo Nr807?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på høytalerene det ...
    Har en på trappene selv, den skal drive bakht.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Har en på trappene selv, den skal drive bakht.
    Ja men få den inn i varmen da mann! Den kan jo ikke ligge ute på trappa i denne årstiden!?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja men få den inn i varmen da mann! Den kan jo ikke ligge ute på trappa i denne årstiden!?
    Ser du hvor mye han bryr seg om utstyret sitt "jaja, det får klare seg der ute til imorgen, nå skal jeg drite og legge meg" hehe

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotet litt rundt på Emo forumet, og fant et bilde av remoten til UMC-1. Beklagelig vis har de valgt å gå for en i samme begredelige kvalitet som den de leverer med USP-1.
    Greit at de må holde igjen litt for å kunne levere til denne prisen, men USP-1 har den simpeste fjernisen jeg noen gang har vært borti......
    Takk gud for universal kontroller

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt, burde vært en litt bedre fjernkontroll. Er ikke den de leverer med CD f.eks ganske god?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fjernkontrollen til cd spilleren får mye skryt i tester ivertfall. Nå får jo jeg den om en dag eller to så får vi se.

Side 84 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •