Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 3425
    Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kanskje det kommer noen flere bilder i løpet av.. helgen, hvis det er interesse for det
    Masse bilder Hvordan er førsteinntrykket?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av tingene Emotiva snakket om kanskje ville hjelpe på mitt problem er en "Hum buster", men han viste jo ikke om noen som funket på 230v.

Noen som har tips til en slik, men ikke altfor dyr. Men uansett så mener jeg at jeg har det i Monster sin HT800 overspenningsvern. Det står det på deres sider at den fjerner støy.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å ta opp lyden, men mikrofonen til Rock Band er for dårlig.

Det verste støyen er nok den duringen som kommer fra bass elementene, støyen fra diskanten er ikke så pregende, men sammen så er de fæle.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide å konkludere med at forsterkeren du har kjøpt Anders har en del feil.? Dette må da vel være en garantisak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg en xpa-5. Blir vel sendt på mandag eller tirsdag. Gleder meg som en unge :-)
    Skal bruke den til å forsterke frontrekka i hjemmekino anlegget som består av BW cm7 + center fra BW. Lurer derfor på om det er noen vits i å bi-ampe front høytalerne? Og hvis det er lurt, hvordan gjør jeg det?
    Har nå en Denon 3808 reciver. Denne kommer jeg nå kun til å bruke på surround kanalene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Er det ikke på tide å konkludere med at forsterkeren du har kjøpt Anders har en del feil.? Dette må da vel være en garantisak.
    For min del så ser det slik ut, men ikke fra Emotiva sin side. Deres løsning er "Hum buster". De sier den er testet ok før den ble sendt, og dermed ingenting galt.

Skal få testet den ett annet sted i løpet av uken, bare for å sjekke at det er samme feil der. Synd at jeg selv må stå for retur kostnadene til USA, det blir vel halve prisen jeg betalte for den tipper jeg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg det ikke er vits siden de trekker strøm fra samme trafo, men hvis du ønsker å prøve selv så trender du et par RCA Y-splittere eller XLR Y-splittere alt etter som hva du bruker (er ikke sikker på om det finnes til XLR, men alt kan lages hvis man kan lodde litt)

Edit: ikke for å si meg selv imot, men så mener jeg at jeg fikk bedre kontroll på elementene når jeg bi-ampet frontene med Denon 3808A, men det er receiver-watt og Emotivaen kan levere flere ganger hva du bruker på dine fronter uten at du bi-amper

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chl71
    Da har jeg kjøpt meg en xpa-5. Blir vel sendt på mandag eller tirsdag. Gleder meg som en unge :-)
    Skal bruke den til å forsterke frontrekka i hjemmekino anlegget som består av BW cm7 + center fra BW. Lurer derfor på om det er noen vits i å bi-ampe front høytalerne? Og hvis det er lurt, hvordan gjør jeg det?
    Har nå en Denon 3808 reciver. Denne kommer jeg nå kun til å bruke på surround kanalene.
    For å bi-ampe så må du ha 2 innganger på høytallerene, noe de sikkert har. Ta da vekk bøylene i mellom.

Så trenger du å bruke 2 forsterker kanaler pr høytaller, altså 2 sett høytaller kabler til hver.

For å få XPAen til å bi-ampe så må du enten splitte signalet til frontene ut i fra Denonen og kople disse mot XPAen. Den andre løsningen så kan du sikkert sette Denonen til å bruke surround back som bi-ampe. Da tar du frontene direkte til XPA, og surround back to 2 andre kanaler på XPA.

Den siste løsningen fungerer kun hvis du bruker 5.1. Har du 4 kanaler bak så går det ikke. Da er splitting av Pre-out eneste løsning.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fant jeg ut noe utrolig rart.

Satt å så "Heat" på blu-ray, satte den på pause og hørte ikke duringen fra XPAen. Når jeg trykket på mute på forforsterkeren så kom duringen, og forsvant når jeg tok mute av.

Duringen kom så igjen på begge stillinger etter hvert, men litt høyere med "mute on". Spillte så litt film igjen, noen få sekunder, så var lyden bort igjen ved pause, men på med mute.

Hvordan kan dette ha seg?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den minste krabaten pakkes opp:

Endelig ute av silkepysjen:

Bi-amp og delefilterjusteringsmuligheter:

Storegutt har fått av seg pappen og er klar til å løsne beltet:

På med alu-spikes som fulgte med:

Ferdig!

Skal prøve å få et bilde av frontrekka samet snart, men da må jeg nesten rydde litt først.. og det kan ta litt tid

Sitat Opprinnelig postet av bler
    Masse bilder Hvordan er førsteinntrykket?
    Står og spiller seg inn nå, stod med tv-lyder over natta for å myke opp diskanten først og fremst, nå erre mer vanlig musikk på planen
    Kommer med noen kloke ord litt senere

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Kom med flere bilder a!
    Siden du maser sånn så skarru få noen flere
    Glad jeg ikke hadde den fine trappa opp til leiligheten din når jeg bærte inn disse alene

Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Gratulerer med høyttalere fra Emotiva. Kanskje en kan få lure seg til en liten lytt?
    Takk takk!
    Det er det stor mulighet for, men frykter at det kan ta litt tid før jeg har mulighet..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    ...satte den på pause og hørte ikke duringen fra XPAen. Når jeg trykket på mute på forforsterkeren så kom duringen, og forsvant når jeg tok mute av. ... Duringen kom så igjen på begge stillinger etter hvert, men litt høyere med "mute on". Spillte så litt film igjen, noen få sekunder, så var lyden bort igjen ved pause, men på med mute.
    Vel, ut fra dette kan det virke som om det er forforsterkeren din som produserer duringen (som så blir forsterket opp av Emotivaen).

Prøv med et annet inn-signal på Emotivaen (eksempelvis rett fra multichannel på en CD-spiller eller noe) og se om det fortsatt durer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer til å bestille en xpa5 til min yamaha rx-v765 i løpet av helgen.
    Noen som har peiling på det følger med trigger kabel med forsterkeren?
    Vurderer også å kjøpe x serien rca kabler og hdmi kabler fra emotiva, noen som har peiling på om dette er greie kabler i forhold til prisen? tar gjerne imot andre kabel anbefalinger

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    Vurderer også å kjøpe x serien rca kabler og hdmi kabler fra emotiva, noen som har peiling på om dette er greie kabler i forhold til prisen? tar gjerne imot andre kabel anbefalinger
    Satt før i kveld og satt meg ut de samme kablene og forsterker. Ser bra ut i hvertfall, fint hvis noen her har disse kablene og kan si sin mening.... Tenkte det er like greit å slange med noen kabler da tillsvarende koster 3x mer på hifiklubben etc.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Vel, ut fra dette kan det virke som om det er forforsterkeren din som produserer duringen (som så blir forsterket opp av Emotivaen).

Prøv med et annet inn-signal på Emotivaen (eksempelvis rett fra multichannel på en CD-spiller eller noe) og se om det fortsatt durer.
    Kan garantere at det ikke er forforsterkeren som er problemet. Da duringen er helt lik når ingenting annet enn høytallerene (og uten) er koplet til den. Selv med XPAen som eneste komponent med strøm i huset så er det like mye støy.

Så det er den eller strømnettet. Jeg tipper den da ingen andre av de effektforsterkerene jeg har brukt har gitt den minste during.

Noen som vet om elektronikk verksteder på sørsiden av oslo?
    Har brukt Dalens en gang, men det er så lang omvei.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    Var ingen triggerkabel med på mine XPA-1, kun på USP-1

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triggerkabel: denne duger helt fint: Clas Ohlson - Tilkoblingskabel kabler/kontakter

De øvrige X-serie RCA signalkablene fra Emotiva virker å være helt prima, og til en god pris. Jeg kjører 7 slike selv mellom Yamaha receiver og UPA-7 forsterker. Kablene virker veldig solide og godt skjermet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Triggerkabel: denne duger helt fint: Clas Ohlson - Tilkoblingskabel kabler/kontakter

De øvrige X-serie RCA signalkablene fra Emotiva virker å være helt prima, og til en god pris. Jeg kjører 7 slike selv mellom Yamaha receiver og UPA-7 forsterker. Kablene virker veldig solide og godt skjermet.
    når det gjelder trigger kabel, er det ikke mono kabel som er anbefalt? har hørt noe om att stero kabel kan ødelegge forsterker?!? jeg vil gjerne ha dette bekreftet....... x-serie er til å anbefale, har selv 3 stk rca og 3 ht kabler... skikkelig solide og skjermet!! og billige!:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som det er linket til fra Clas ohlson er da en singelwire kabel og passer perfekt som trigger kabel mellom pre og effekt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helst en mono kabel som skal brukes. Det kan ikke ødelegge noe med stereo kabel, men det kan vi verste fall ikke virke, hvis ytter punktet treffer forskjellige i de 2 komponentene.

Elfa har denne typen kabel ferdig, og som byggesett. Syntes det er rart at det ikke fulgte med, da dette nesten er ett must for effektfortserkere. Man slipper da å manuelt skru på anlegget.

Fant at Clas også har monoplugg for lodding: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Kan da bruke hvilken som helst kabel med 2 ledere så lenge den går inn i kappen. Da får man også perfekt lengde, så det blir mindre rot bak racket.

Man trenger også loddebolt og loddetinn, noe også Clas har billig, hvis man ikke har fa før. det er jo alltid moro å lage noe selv. Denne kabelen er heller ikke noe kvalitet messig fordeler med en super kabel, da den kun skal holde 12v spenning.

Side 82 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •