Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 3425
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Tror dere en XPA-5 holder til å drive et par Helicon 400? Er det slik at den pumper ut 2x500w når jeg belaster bare to av kanalene? Klarer XPA-3 å drive Helicon 400 tror dere?

Er det forresten noen som vet hva den billigste receiveren fra Pioneer med Pre-out heter? Så langt jeg kunne se var det LX-52?

Mange dumme spm. på en gang. Beklager.
    Du kan lese litt om testing vi hadde med bla Emotiva og Helicon 400 i denne tråden.

Hifi plumber' stuekino...Patos solgt
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere en XPA-5 holder til å drive et par Helicon 400? Er det slik at den pumper ut 2x500w når jeg belaster bare to av kanalene? Klarer XPA-3 å drive Helicon 400 tror dere?

Er det forresten noen som vet hva den billigste receiveren fra Pioneer med Pre-out heter? Så langt jeg kunne se var det LX-52?

XPA-5 driver disse med letthet. Den gir 2x450 Watt i 4 ohm.
    XPA-3 er nesten like sprek!

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svar begge to! =)

Dette ser lovende ut. Mulig det blir kjøp av både nye høyttalere og nye forsterkere nå.

EDIT: Ser at akkurat nå koster både XPA-2 og XPA-5 $699 hver. Mulig jeg aldri kommer til å oppgradere til surround. Tror dere jeg heller bør gå for XPA-2 i stedet for XPA-5? Kan XPA-5 brukes i "samarbeid" en stero for-forsterker? (Som dere ser på spm. mine er jeg helt blank.)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Har fått med meg du har prøvd mye rart, men hadde du prøvd forsterkeren med andre høyttalere også?
    Det var jo synd dette da at du ikke skulle bli 100% fornøyd med et så flott produkt. Alternativet er jo 'endel' dyrere..
    Det blir dyrere å bytte høytallere enn forsterker. Det er heller egentlig ikke aktuelt å bytte høytallere, da jeg er meget fornøyd med dem.

Men tenkte å dra den med over til min bror i morra, og prøve dem på mine gamle høytallere. Men hvis problemet er fra strømnettet, så hjelper nok ikke det, da jeg er såpass heldig at han bor vegg i vegg, og dermed har så å si samme strøm.

Fikk høytaller kabelene i går, skal skru dem sammen i dag og teste med dem. Nye RCA kabler ble forsøkt levert på døren min i dag, så de får jeg mandag/tirsdag i stedet. Man skal også teste fra en helt annen kurs, som det kun er 1 stikk på, og da slå av alt. Slik om jeg ser om trafoen til lyset i stua innvirker på anlegget. Samt kople vekk alt annet en XPAen.

Hjelper ikke noe av dette så er det ut døra, og bestille en Rotel i stedet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir dyrere å bytte høytallere enn forsterker. Det er heller egentlig ikke aktuelt å bytte høytallere, da jeg er meget fornøyd med dem.

Men tenkte å dra den med over til min bror i morra, og prøve dem på mine gamle høytallere. Men hvis problemet er fra strømnettet, så hjelper nok ikke det, da jeg er såpass heldig at han bor vegg i vegg, og dermed har så å si samme strøm.

Fikk høytaller kabelene i går, skal skru dem sammen i dag og teste med dem. Nye RCA kabler ble forsøkt levert på døren min i dag, så de får jeg mandag/tirsdag i stedet. Man skal også teste fra en helt annen kurs, som det kun er 1 stikk på, og da slå av alt. Slik om jeg ser om trafoen til lyset i stua innvirker på anlegget. Samt kople vekk alt annet en XPAen.

Hjelper ikke noe av dette så er det ut døra, og bestille en Rotel i stedet.
    Jeg hadde en XPA-3 hos meg tidligere, som var tyst som i graven. Hvis du vil teste forsterkeren hos meg og sjekke om det er strømmen hos dere som ev. er synderen så kan vi sikkert få til det.

Nå er "dessverre" CV høyttalerene jeg brukte solgt, så har ikke helt likt oppsett lenger.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du har planer om å bruke de til stereolytting, så ville jeg nok gått for XPA-2 istedenfor.
    Ev. begge to siden de er på tilbud og dollaren er så lav

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Jeg hadde en XPA-3 hos meg tidligere, som var tyst som i graven. Hvis du vil teste forsterkeren hos meg og sjekke om det er strømmen hos dere som ev. er synderen så kan vi sikkert få til det.

Nå er "dessverre" CV høyttalerene jeg brukte solgt, så har ikke helt likt oppsett lenger.
    Takk for tilbudet. Men det hjelper lite hvis det er stille hos deg, hvis det ikke er det hos meg Får ikke med den "gode" strømmen med tilbake. Litt langt med skjøteledning også

Funker den ikke i løpet av helgen, så selges den med støy garanti, så hvis kjøper har problemer, så får kjøper levere den tilbake, for så å returnere den til Emotiva. Hvis de hever kjøpet da, noe de burte, selv om de hevder den er testet ok.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte du kanskje ville sjekke om det faktisk er strømmen som er problemet, bråker den her så er det ikke strømmen som kan være problemet, siden jeg har hatt en "lik" forsterker tidligere. Hvis den derimot er stille, så kan det være det at den ikke liker 400v-anlegg inn til huset.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sliten gjeng har endelig kommet seg inn i varmen:

Ble ganske varm i trøya når ene esken så slik ut:

Paret er merket, må nesten prøve ut om dette 'stemmer' for mine ører:

Pakket inn i vanlig og god Emotiva-stil:

Og nå står den og varmer seg, stakkar'n fryser jo..

Som dere kan se, så rydder jeg IKKE før jeg tar bilder
    Håper dere overlever rotet.

Kanskje det kommer noen flere bilder i løpet av.. helgen, hvis det er interesse for det

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Første i norge med Emotiva frontht?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte du kanskje ville sjekke om det faktisk er strømmen som er problemet, bråker den her så er det ikke strømmen som kan være problemet, siden jeg har hatt en "lik" forsterker tidligere. Hvis den derimot er stille, så kan det være det at den ikke liker 400v-anlegg inn til huset.
    Skjønner det. Men det blir en lang omvei. Lettere å ta med til Mor, som har godt gammet 230v anlegg, inkludert felles jordfeil på boligfeltet

Paret er merket, må nesten prøve ut om dette 'stemmer' for mine ører.
    Så det samme på Dali Lektor 1 jeg kjøpte til PC-anlegget. Greide å sette disse "feil" og kan ikke si jeg merker noe galt.

Emotivaene er har vel etter det jeg sett ikke sentrert alle elementene, dermed blir det vel høyre og venstre høytallere. Man du kan vel ha de mot midten, for så å bytte, for å se om lydbildet blir større.

Normalt nå om dagen så er nok høytallerene merket L og R for å slippe å få spørsmål fra "dumme" kunder om hvilke høytaller som skal plasseres hvor. Det henger nok igjen fra gamle dager.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Spennende! Første i norge med Emotiva frontht?
    Cathy sa så
    Står en litt mindre sjenert i midten der også, det er ERM 6.3.

Pils nr.3 og snøen legger seg ute, rene julekvelden!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du vil få hageslepp hvis du går for emotiva, for nad får man ikke hakeslepp av, blir bare litt småkvalm...hehe.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Regner med du vil få hageslepp hvis du går for emotiva, for nad får man ikke hakeslepp av, blir bare litt småkvalm...hehe.
    Har hatt både Nad og CV før.. kommer ikke tilbake med det første nei

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med flere bilder a!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det testet med nye høytaller kabler (nå uten mye kveil pga for lange kabler), og kjørt XPAen alene på en kurs uten annen tilkoplet. Alt annet ble slått av i sikringskapet.

Ingenting hjelper. Da blir det Rotel i stedet.

Noen som har prøvd iPod eller lignende direkte inn på effektforsterkeren. Har en kompis som har lyst på merket, men hans forsterker har ikke pre-out, så vi må finne en annen kilde for å teste med for å få lyd, så han også kan høre hvordan den er på hans høytallere.

Det burte vel fungere det?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det testet med nye høytaller kabler (nå uten mye kveil pga for lange kabler), og kjørt XPAen alene på en kurs uten annen tilkoplet. Alt annet ble slått av i sikringskapet.

Noen som har prøvd iPod eller lignende direkte inn på effektforsterkeren. Har en kompis som har lyst på merket, men hans forsterker har ikke pre-out, så vi må finne en annen kilde for å teste med for å få lyd, så han også kan høre hvordan den er på hans høytallere.

Ipod, CD/dvd-spiller osv fungerer rett inn på ampen, ikke no problem.. Problemet kan bli volumet, hvis kilden ikke har volumkontroll, men det har jo f.eks ipod.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk nå det at du har elektrisk kontakt med alle på samme trafosløyfe.. sikkert hele gata og litt til og da deler du nettstøy og kanskje noen jordfeil med dem.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cathy sa så
    Står en litt mindre sjenert i midten der også, det er ERM 6.3.

Pils nr.3 og snøen legger seg ute, rene julekvelden!
    Gratulerer med høyttalere fra Emotiva. Kanskje en kan få lure seg til en liten lytt?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    Husk nå det at du har elektrisk kontakt med alle på samme trafosløyfe.. sikkert hele gata og litt til og da deler du nettstøy og kanskje noen jordfeil med dem.
    Er elektriker, så det vet jeg godt

Men det er rart at det kun slår ut på Emotivaen, og ingen andre komponenter jeg har eller har hatt.

Durelyden som er i høytalleren er definitivt den samme som trafoen, bare forsterket. Så det skulle ikke forundre meg at det er selve XPAen det er feil på.

Side 81 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •