Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 3425
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XPA-5 ankom i dag, men....................

Først: Skikkelig pakket, ikke noe å utsette på det.
    Koblet den opp etter et par timer i rommet her og fyrte igang.

For å ta det hyggelige først: Den er dønn rolig i motsetning til andre her som har opplevd litt støy på sin(Anders). Bruker den sammen med Yamaha 3900 og Patos høyttalere i front. (Og Swans i senter og bak). Det er dørgende stille, helt tyst fra alle høyttalere, og forsterkeren er også helt rolig. Helt topp.

MEN.......og et stort men. Når jeg starter opp systemet så går krets nr 4 i protect hver gang. Også når jeg har sett på film og går over til å se TV så kutter den. Og omvendt selvfølgelig.
    Hører jeg på CD og skifter sang så er det greit. Men om jeg skifter til noe annet så går den i protect. Da må jeg bort å trykke den store knappen i front for å resette den og da virker den igjen.

Kan jo nevne at jeg har koblet frontene på kanal 3 og 4, senter på kanal 5. Men det skal vel gå greit?

Jeg går utifra at dette er det samme som andre her har opplevd. Har sendt mail til Cathy om dette, så får vi se. Ka.n ikke ha det sånn.

Bortsett fra det, er jeg imponert. Pokker så tung, og jeg syns den er flott. Den er pen å se på syns jeg til å være effektforsterker og den gjør seg absolutt ike bort i forhold til Aragon 4004 mkII.
    Har ikke sett så mye film enda, så jeg er usikker på hva den gjør sånn sett. Er veldig spent på om den sparker mer liv i min Swans F1.1C, og jeg regner egentlig med det.

Har hørt litt på U2 - Joshua Three her, samt litt av Mary J Blidge, har ikke rekt mer. Hørte litt før og etter Emotiva for å sammenligne litt i forhold til kun Yamaha 3900, og det ER forskjell. Stor forskjell. Det er mer spenstig, mer trykk, bedre kontroll på alt. Slik føles det ihvertfall her, med Emotiva som forer Patos Lyric 501. Koblet ut Suben under lytting og det var mer spenst og snert i bassen etter at Emotiva koblet inn.

Oppsummering: VELDIG fornøyd så langt, bortsett fra det med krets 4 i protect. Regner med at jeg må bytte et kort eller noe som andre her.

Den er helt tyst elles, ikke noe brumming i hverken høyttalere eller i Emotivaen selv.

Så får vi vente på tilbakemelding fra Emotiva angående det med protect.

I forhold til prisen:

5 stjerner for design.
    5 stjerne for lydsignaturen med Patos.

De MÅ letes mye for å finne noe som gir mer for pengene, det er jeg sikker på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går kanal 4 i protect selv om du kobler ut gjeldende høytaler?
    kan være en kordell i høytalerkabelen som har litt kontakt og kortslutter noe..
    så sjekk alle koblinger hvis du ikke allerede har gjort det.
    har lest noe om at andre på forumet har fått sende nye kort og instrukser på hvordan å bytte de

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    går kanal 4 i protect selv om du kobler ut gjeldende høytaler?
    kan være en kordell i høytalerkabelen som har litt kontakt og kortslutter noe..
    så sjekk alle koblinger hvis du ikke allerede har gjort det.
    har lest noe om at andre på forumet har fått sende nye kort og instrukser på hvordan å bytte de
    Jupp koblet fra både høyttaler kablene(banan plugger) og RCA kabelen, samme skjer. Så det er noe som skjer INNI forsterkeren uten at jeg har noen kontroll over det.
    Når det er sagt, så er det bare å resette den så funker den som pokker igjen.
    Helt til jeg skal velge noe annet med fjernkontrollen.

Koblet fra triggerkabelen mellom reciever og forsterker også, samme resultat.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig. Byttet ut kanal 3 og 4 med kanal 1 og 2 og nå er alt i orden. Skjer ingenting galt.

Nå bruker jeg kanal 1 og 2 til fontene, og kanal 5 til senteren. Alt fungerer glimrende.

Edit ang summing: Jeg hører en liten brumming når XPA-5 slår seg på, men kun da. Skulle bare mangle egentlig, men jeg må nesten krabbe inni XPA-5 for å høre det. Og det er helt tyst i høyttalerene, kun i XPA-5.

BAck to topic, hvorfor går den ikke i protect lenger? Snedig, har ikke gjort annet enn å flytte frontene fra kanal 3 og 4, til 1 og 2.

Akkurat nå funker det ihvertfall helt topp!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har noe å si, men på baksiden står det hva man skal koble til de forskjellige kanalene. Fronter på kanal 1 og 5, senter på kanal 3.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skriver riktig er det nok problemer på kun en av de fem kanalene i din xpa.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Vet ikke om det har noe å si, men på baksiden står det hva man skal koble til de forskjellige kanalene. Fronter på kanal 1 og 5, senter på kanal 3.
    Hvor står det?

I boka str det kun "ring" rundt 1+2, "ring" rundt 3+4 og "ring" rundt 5.
    Står ikke noe om front, rear eller center der.

Edit: SÅ det nå. Da får vi prøve å gjøre om på det i dag.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Om du skriver riktig er det nok problemer på kun en av de fem kanalene i din xpa.
    Mulig det, men problemet var der selv om jeg koblet fra kablene. Men når de er plugget i 1+2+5 så er alt greit.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Mulig det, men problemet var der selv om jeg koblet fra kablene. Men når de er plugget i 1+2+5 så er alt greit.
    Bra at det ordnet seg

jeg har fronter på 1 og 2 og center på 3. No problemos vamos

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Ja, så det er noe feil med kanalene 3/4 ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ja, så det er noe feil med kanalene 3/4 ?
    Nei det vet jeg jo ikke da. Har sendt en mail til Emotiva for å høre.
    Syns bare det er så rart at den går i protect på kanal 4.

Når jeg tenker meg om så fjernet jeg vel ikke RCA kabelen fra kanal4 når jeg prøvde, tror jeg fhernet bare høyttalerkablene. Den gikk i protect da også.

Men nå som det kun er koblet på 1,3 og 5 så går alt smertefritt. Null problemer.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke ha noe å si hvilke kanaler som brukes til hva, forsterkeren er bygget som 5 individuelle enheter.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg har fått all hjelpen jeg får fra Emotiva (Nick). Han sier at alle er testet ok før de sendes internationalt, så det skal ikke være noe galt med den.

Får prøve ett par ting i løpet av helgen, hvor jeg ikke blir kvitt problemet, så er nok eneste løsning å selge den, og heller gå for den jeg egentlig hadde tenkt på, Rotel RMB-1575.

Å leve med den susingen, selv om det kun merkes når det er bortimot stille er helt uakseptabelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet om det er noe forskjell i lyden om man bruker balansert kontra rca?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Noen som har testet om det er noe forskjell i lyden om man bruker balansert kontra rca?
    Balanserte skal være bedre kabler i følge det jeg har sett skrevet.

Har du mulighet så test det ut...

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da ser det ut til at jeg har fått all hjelpen jeg får fra Emotiva (Nick). Han sier at alle er testet ok før de sendes internationalt, så det skal ikke være noe galt med den.

Får prøve ett par ting i løpet av helgen, hvor jeg ikke blir kvitt problemet, så er nok eneste løsning å selge den, og heller gå for den jeg egentlig hadde tenkt på, Rotel RMB-1575.

Å leve med den susingen, selv om det kun merkes når det er bortimot stille er helt uakseptabelt.
    Har fått med meg du har prøvd mye rart, men hadde du prøvd forsterkeren med andre høyttalere også?
    Det var jo synd dette da at du ikke skulle bli 100% fornøyd med et så flott produkt. Alternativet er jo 'endel' dyrere..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg spurte Lonnie hos Emotiva om det, og han sa at med mindre man må ha kabellengde over 12 feet (tilsvarer vel ca 3 meter om jeg ikke tar feil?) så ville jeg ikke høre noen forskjell om det er koblet med RCA eller XLR

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg spurte Lonnie hos Emotiva om det, og han sa at med mindre man må ha kabellengde over 12 feet (tilsvarer vel ca 3 meter om jeg ikke tar feil?) så ville jeg ikke høre noen forskjell om det er koblet med RCA eller XLR
    På UMC-1 har de valgt å ha balansert utgang kun på subben. Det har vel med kabel til sub i mange tilfeller blir over 12 feet. Så de følger den teorien som Lonnie sier.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere en XPA-5 holder til å drive et par Helicon 400? Er det slik at den pumper ut 2x500w når jeg belaster bare to av kanalene? Klarer XPA-3 å drive Helicon 400 tror dere?

Er det forresten noen som vet hva den billigste receiveren fra Pioneer med Pre-out heter? Så langt jeg kunne se var det LX-52?

Mange dumme spm. på en gang. Beklager.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Har fått med meg du har prøvd mye rart, men hadde du prøvd forsterkeren med andre høyttalere også?
    Det var jo synd dette da at du ikke skulle bli 100% fornøyd med et så flott produkt. Alternativet er jo 'endel' dyrere..
    Jeg også syns dette er rart. Har akkurat fått min XPA-5, og den er dønn stille på Patos og Swans.

Side 80 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •