Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 3425
    Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    Prøver meg på et spørsmål jeg ser flere har prøvd å få svar på her.

Er det noen som vet om det går an å brokoble XPA-2 og XPA-5?
    XPA-2 kan brokobles.
    XPA-5 kan ikke brokobles.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde nok stått hvis det går.

Det er vel ikke store forskjellen på å bro-kople og bi-ampe, er det det?

Man får jo like mye watt til høytallerene, bare at man velger å splitte det i 2 i stedet for å kjøre fullt på hele.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XMC-1 Specs

XMC-1 Audio/Video Media Processor/Controller – (updated November 8,2009)

The Emotiva XMC-1 is a state of the art, high end multichannel preamplifier/processor with an integral high performance video scaling engine. It incorporates a wide array of features designed to enhance both stereo and multichannel music, and acts as the centerpiece and command center for a reference quality HD cinema and music system.
    Features

Twin Cirrus® 32 bit dual core DSP’s for uncompromised high resolution HD audio decoding

Decoding support for Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Digital True HD, Dolby PLIIx, DTS, DTSES, DTS HD, DTS Master Audio, DTS Neo 6, SPDIF, PCM 8 channel (note: some audio formats only supported via HDMI)

Wireless or wired internet radio capability featuring the Frontier Silicon

Venice 6.2 streaming engine; allows live internet radio broadcast reception, Pandora, Sirius/XM internet radio, FM, etc.

Multichannel Dolby Volume

Genesis® Torino high performance video scaling engine with full Faroujda DCDi®

Dual HDMI outputs for main and secondary displays – selectable

Full HDMI 1.3a support

Front panel direct access control for inputs

Absolute HDMI “reference” bypass mode – hardware enabled, supports advanced bit depths

Automatic Emo-Q™ multi channel room correction and automatic loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.

Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 225hz in 5Hz and 10Hz increments, frequency selective.

Independently selectable HP/LP slope rates of 12 or 24 db/octave for all speaker groups

All legacy video inputs can be scaled and output over HDMI at up to 1080p 60Hz

HDMI sources can be format converted to component (subject to Macrovison restrictions)

Full color graphical OSD over live video on all video formats with variable transparency

All inputs assignable and feature input labeling, selectable decode modes, selectable triggers, etc.

Independent graphic EQ for all channels

Global bass and treble controls by channel groups

0.5dB level trims on all channels

Headphone output – front panel, with high current discrete headphone amplifier circuitry

Professional balanced (XLR) line outputs on main 7.1 channels with fully discrete balanced line driver stages for exceptional fidelity and high common mode rejection.

Premium quality signal path and component selection for uncompromised audio/video performance

High voltage, low impedance discrete single ended (RCA) analog output stages

5 - HDMI inputs and 2 HDMI outputs.

1 - Precision phono input with MC/MM capability

1 - composite video input (RCA)

1 - S-video input (S-video mini DIN)

3 - component video inputs (RCA)

1 - component video outputs (RCA) main

4 - stereo analog audio inputs (RCA)

1 - stereo XLR input pair (special high fidelity pure analog signal path)

1 - 7.1 analog input set (RCA)

4 - coaxial digital inputs, (RCA)

4- optical digital inputs (Toslink)

1- coax digital audio output (RCA)

1- optical digital audio output (Toslink)

1 - Stereo or 2 channel analog multichannel mix down output for fixed level monitoring (RCA)

1- stereo analog variable and independent Zone 2 output (RCA)

1 - stereo analog fixed level record output (RCA)

Full RS-232 control

4 - assignable trigger outputs Movie/Music/Ampx2 (3.5mm mini)

1- IR remote input (3.5mm mini)

1 - IR output (3.5mm mini)

1 - microphone input (3.5mm stereo mini)

1- USB data input (for software upgrades only)

1- Milled aluminum remote

3- RU chassis

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Jeg leste på emotiva lounge i stad at det skulle være 8/3 hdmi, men var sikkert bare rykter. Verdt å vente på xmc=)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...synd de ikke har klart å inkludere en HQV eller enda bedre - VXP - videoprosessor da... Faroudja DCDi er fryktelig utdatert på en moderne kino-pre etter mitt syn, den funker jo ikke en gang på Full-HD... Når en samtidig vet at HQV koster 25 dollar i OEM er det litt snodig rett og slett at de har valgt å spare på kronene der? VXP, som etter mitt syn er det helt klart råeste innen HD videoprosessorer koster nok imidlertid en hel del mer, men har til gjengjeld en meget effektiv støyreduksjon, noe HQV mangler.

Uansett - til lyd er sikkert denne multikanals pre-en sikkert veldig fin, men at de har "oversett" bildedelen gjør jo at den har et relativt kraftig handikap om formålet er å levere en "referansevare" til "budsjettpris"...

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPa-3 sale

EDIT: Dette er en TEKNISK tråd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...synd de ikke har klart å inkludere en HQV eller enda bedre - VXP - videoprosessor da... Faroudja DCDi er fryktelig utdatert på en moderne kino-pre etter mitt syn, den funker jo ikke en gang på Full-HD... Når en samtidig vet at HQV koster 25 dollar i OEM er det litt snodig rett og slett at de har valgt å spare på kronene der? VXP, som etter mitt syn er det helt klart råeste innen HD videoprosessorer koster nok imidlertid en hel del mer, men har til gjengjeld en meget effektiv støyreduksjon, noe HQV mangler.

Uansett - til lyd er sikkert denne multikanals pre-en sikkert veldig fin, men at de har "oversett" bildedelen gjør jo at den har et relativt kraftig handikap om formålet er å levere en "referansevare" til "budsjettpris"...
    Enig med at de kunne gjort mere med bilde delen. Men hvor mange bruker faktisk oppskalering i forsterkerene? De fleste setter vel BD spilleren til 1080p, og lar den ta seg av oppskaleringen. Eller i fremviser. Det blir vel som Denons transport, hvor de droppet dette for å la kunden slippe å betale for det samme 3 ganger.

Hvordan er det med dere og tester av Emotiva utstyr? Har dere prøvd å høre med dem?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    G-H har noe greier på gang mht dybdetest av Emotiva, så vi får bare vente i spenning på mer info i så måte! Blir nok 2-kanals-oppsettet i første omgang som testes.

Når det gjelder bruk av prosessor i receiver er jeg forsåvidt enig i at de fleste bare kjører HD-signalet tvers gjennom, og de fleste gode projektorer vil jo uansett ha en form for prosessering... I så måte er det vel egentlig kun VXP som hadde vært noe poeng å inkludere grunnet den glimrende støyreduksjonen, og da hadde jo produktet blitt langt mer kostbart...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva vil det si at den ikke funker på full hd? Betyr dette at man bør investere i en bedre blu ray spiller? (Men bedre bilde del).

Kommer emotiva med noe blu ray i nærmeste fremtid?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Kommer emotiva med noe blu ray i nærmeste fremtid?
    Mtp. at det tar ~2 år før de lufter tanken om et nytt produkt til det faktisk kommer, nei

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, et veldig godt poeng gitt=)

Ønsker meg egentlig xpr 7 og xmc 1, og ser ut til at de kommer i de tider jeg har råd til dem (Om en god stund).

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel ikke store forskjellen på å bro-kople og bi-ampe, er det det?

Man får jo like mye watt til høytallerene, bare at man velger å splitte det i 2 i stedet for å kjøre fullt på hele.
    Dette stemmer normalt ikke, ved brokobling får man minimum dobbel effekt, men i de fleste tilfeller 3-4 ganger effekten. Typisk, har man 4x100 watt får man kanskje 2x300 eller opptil 2x400 watt ved brokobling. Men der er også ulemper med brokobling så det er ikke dermed sagt at det er lurt, men mer effekt får en normalt sett ved brokoblnig enn biamping.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er mine XPA-2 og XPA-5 + 2 cd spillere på vei. Får bare håpe jeg slipper ulyder på 5 kanalen som noen sliter med.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Faroudja DCDi fungerer kun på SD-materiale, så en er avhengig av prosesseringen i enten mottakeren (TV eller projektor) eller avspiller...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder bruk av prosessor i receiver er jeg forsåvidt enig i at de fleste bare kjører HD-signalet tvers gjennom, og de fleste gode projektorer vil jo uansett ha en form for prosessering... I så måte er det vel egentlig kun VXP som hadde vært noe poeng å inkludere grunnet den glimrende støyreduksjonen, og da hadde jo produktet blitt langt mer kostbart...
    Det sitter en Reon-HQV™ sak i min Onkyo 875, men jeg kjører signalet tvers igjennom - Pioneer skjermen gjør uansett en bedre jobb synes jeg. Og det antageligvis ganske greit også, siden jeg ser forskjell på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan hjelpe meg med et par tekniske spørsmål.

Er det noen teknisk forskjell på XPA-2 og XPA-5 ?
    Tenker da på om jeg i et vanlig stereo-oppsett ville fått bedre lydkvalitet ved å velge XPA-2 enn XPA-5 ? (rent bortsett fra at XPA-2 har ca 50 watt mer per kanal) Eller er XPA-2 og XPA-5 helt identiske ytelsesmessig, bare at XPA-5 har tre like kanaler til?

Håper dere skjønte hva jeg mente, ellers spør

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Håper noen kan hjelpe meg med et par tekniske spørsmål.

Er det noen teknisk forskjell på XPA-2 og XPA-5 ?
    Tenker da på om jeg i et vanlig stereo-oppsett ville fått bedre lydkvalitet ved å velge XPA-2 enn XPA-5 ? (rent bortsett fra at XPA-2 har ca 50 watt mer per kanal) Eller er XPA-2 og XPA-5 helt identiske ytelsesmessig, bare at XPA-5 har tre like kanaler til?

Håper dere skjønte hva jeg mente, ellers spør
    De er ikke 100% like nei.
    Til et reint stereooppsett hadde jeg klart valgt 2-ern. Det er forskjell, men noen mener den er så liten at det ikke er verd tapet av 3-kanaler til senere bruk. Et par innlegg på emotiva.com

"Personally, I think there is better separataion of channels with the XPA-2. Clarity and crispness may be minor, negligible or even debatable at lower and normal volumes but the separation is distinct at least to me."

"I have owned the xpa-2, the 3 and the 5. I still have an xpa-5 (I just couldn't manage all that real estate with 2 or more huge chassis). IMO, there is clear and readily identifiable differences in the "sound" of these amps. The xpa-2 has more "rez", more clarity, more micro-dynamic life and a general overall more lively sound than the 3 or the 5. Some would probably say the 3 and 5 have a more "forgiving" type of sound - which can be good in an HT at lot of the time. Do Not make the mistake of misinterpreting my comments here. They all sound very good, but they are "different". I can imagine a system synergy thing where the personality of the 3 or 5 would be more suitable than the "clear as the wind driven snow" personality of the xpa-2. And let us never forget everyone's ears hold a different version of the sonic truth - let your own ears decide in your room, in your system what sounds best to "you", because that is the only person that it really matters to."

"I own both and spent a fair amount of time with each listening in 2-channel. I feel there's a big difference between the 2 for this role. At 75-85 dB listening levels, the XPA-2 added more kick and clarity of both bass and midrange. Also, I noticed even better separation. In the high end, I feel the XPA-2 handles the transients better (like a sudden single symbal crash, or some rapid-fire and strong single guitar notes - such as Mark Knopfler's style on esp. early Dire Straits). I thought the XPA-5 brought my Paradigm's to life, but the XPA-2 was an entirely different level of performance.
    All that said, two more points:
    1) add a USP-1 for the 2-channel listening with the XPA-2 and another big jump is realized. Analog bliss is an apt description.
    2) the XPA-5 is no slouch at all...I thought it was great vs. my Denon 3806's internal amps or my Denon acting as preamp for an old Rotel 980 (which still is a very fine little amp)."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    De er ikke 100% like nei.
    Til et reint stereooppsett hadde jeg klart valgt 2-ern. Det er forskjell, men noen mener den er så liten at det ikke er verd tapet av 3-kanaler til senere bruk.
    Kan ikke denne forskjellen bare skyldes de ekstra 25% kraft per kanal + større strømreserver?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Backstreets!

Hvis man ser på bilder av XPA-2 uten deksel, så ser man klart at den er annerledes bygget opp enn XPA-3 og XPA-5. Så noe forskjell må det jo være.

Dessuten er det vel sjelden man går over 200 wat i ut-effekt, slik at dette ville hatt noe å si?

Må jo være en grunn for at XPA-2 koster like mye som XPA-5..

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå leverer jo xpa-5 270-280 watt i stereomodus (og godt over 200 w med alle 5 kanalene i full drift), så det er ikke noen smågutt nei.
    Vil mene en skal ha veldig spesielle krav dersom ikke en 5 duger i stereo / og da med reserver for evt surround.
    Dog er det 2-kanals oppsett du har, og that's it, er vel xpa-2 et naturlig valg.
    Her er folk her også som har prøvd begge (og sitter med 5 i dag).
    Har nå selv denne, og kan ikke annet enn å lovprise den.

Side 79 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •