Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 3425
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leste i noen tråder på hos Emotiva, og noen mener det kan være RCA cabler osv, og mange der anbefalte monoprice.

Siden de ikke var spesielt dyre så bestilte jeg meg både RCA og XLR kabler, og får teste det. Alt må vel testes

Har nå også sent en lang mail til Emotiva, og får høre hva de sier.

Kan også prøve å kople til ett par PSB høytallere jeg ikke har blitt kvitt enda, som hvordan de reagerer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt irritert på at jeg ikke testet med å ta ut alle høytallerene også, så jeg dro frem racket igjen

Plugget da fra alt utenom strømmen inn på XPA-5, duren var da litt mindre, men fortsatt litt der.

Plugget så inn 12v triggeren, ingen forskjell, så RCA kabelen, ingen forskjell.
    Så plugget jeg inn 1 og 1 høytaller til alle var innplugget igjen.

Det er venstre front som skaper mest støy. Dette er den av høytaller kabelene som er minst borti noe annet i racket.

Men hummingen fra selve XPA-5 er på ett nivå jeg kan leve med, men ikke det som kommer fra høytallerene. Når jeg starter XPA-5, så kommer det en lik støy i alle kanaler, så blir det helt stille, så kommer den konstante støyen.
    Dette skjer i slutten av oppstarten på den. Senter kanalen den eneste som er helt stille etter hele oppstarten er ferdig.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg høres det ut som noe så enkelt som at forsterkeren "bråker" i seg selv til en viss grad, som enkelte forsterkere jo gjør, og at dette blir forverret av den høye effektiviteten til Klipsch? Er det andre som har koblet opp Emotiva til Klipsch som har bedre erfaring?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med xpa 3 på klipsch med 98db/1w hadde jeg bittelitt støy, ikke noe trafostøy, med xpa 2 ( som har lavere støygulv) på 91db/1w audi physic er bakgrunnen sortere enn sort. Så om det bare er kombinasjonen hos deg eller strøm eller andre ting som skaper støyen kan jeg ikke si.

Noen har meldt at trafostøy er avhengig av kursen, dvs en hadde ikke støy - så ble ampen solgt og den nye eieren fikk trafostøy. Eller omvendt, husker ikke helt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    For meg høres det ut som noe så enkelt som at forsterkeren "bråker" i seg selv til en viss grad, som enkelte forsterkere jo gjør, og at dette blir forverret av den høye effektiviteten til Klipsch? Er det andre som har koblet opp Emotiva til Klipsch som har bedre erfaring?
    Det var det jeg også var spent på når jeg fikk mine Klipsch i hus, men ingen av de 3 andre forsterkerene jeg har brukt har hatt antydning til støy.

Pioneer AX4ASi, Marantz MM8003, Rotel RM-06

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og la det være sagt:
    Kjøpte CNK sin XPA-3 og hos meg er det ikke antydning til støy.
    Hverken fra forsterker eller trafo.
    Dette gjelder begge mine XPA-3
    Mvh Jan I

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Takker, devilej.
    Det høres desverre ikke så positivt ut i forhold til den kommende DAC'en fra Emotiva, som visstnok skal ha samme specs som den i ERC-1.
    Personlig ville jeg nok ikke satset på denne dacen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Takk for svar om ERC-1.
    Så lenge jeg vet at ERC-1er et ok kjøp pris kontra ytelse så havner den vel i stua sammen med XPA-5 og senere UMC-1.
    Dette blir nice
    Skal man vurdere den på ytelse pr krone er den utvilsomt et kjempekjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tja, jeg har forhåpentligvis en XPA-5 på vei over atlanteren straks, den skal blant annet fore mine Lyric 501, så hvis du klarer å vente litt så skal jeg gi deg tilbakemelding så snart den ankommer.

Dog er disse 501, samt 401 til salgs men jeg regner med at de blir stående her litt til. Vil ikke gi de bort heller, så det går mot en test av XPA-5 på 501.

Venter i spenning! 8) :-D

Patos skal ikke GIS bort!! Mye godlyd for pengene dær!! Har hatt mitt oppsett i snart 10 år! Fortsatt ikke noe lyst på å bytte di ut! Spiller bare bedre og bedre!

Tips: Ta en liten lyttetest på infected mushroom og deres becoming insane!:-D Før og etter montering av XPA-5. Takk :-D

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Har XPA-5 på RF-63. Ingen støy. Kan knapt høre noe om jeg legger øret inn i hornet. Kan sette volum ekstremt høyt og stadig ingen støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har xpa-2 på rf 83 og har ikke kagt merke til noe støy i høytalerene. er en liten brunning i trafoen når jeg bøyer meg helt ned til forsterkeren, men ikke i høytalerene.
    eneste snodige jeg har fått er en liten pop i høytalerene når jeg bytter kanal på tv.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Var litt irritert på at jeg ikke testet med å ta ut alle høytallerene også, så jeg dro frem racket igjen

Plugget da fra alt utenom strømmen inn på XPA-5, duren var da litt mindre, men fortsatt litt der.

Plugget så inn 12v triggeren, ingen forskjell, så RCA kabelen, ingen forskjell.
    Så plugget jeg inn 1 og 1 høytaller til alle var innplugget igjen.

Det er venstre front som skaper mest støy. Dette er den av høytaller kabelene som er minst borti noe annet i racket.

Men hummingen fra selve XPA-5 er på ett nivå jeg kan leve med, men ikke det som kommer fra høytallerene. Når jeg starter XPA-5, så kommer det en lik støy i alle kanaler, så blir det helt stille, så kommer den konstante støyen.
    Dette skjer i slutten av oppstarten på den. Senter kanalen den eneste som er helt stille etter hele oppstarten er ferdig.
    Hei,

Bare for å komme med forslag, "a shot in the dark", som sagt av en kjent poet. =)

Jeg har XPA3 og flere her med meg. Vet ihvertfall om 2 stk som har hatt problemer med denne. Går i fail, på venstre kanal. Hos meg ihvertfall.
    Har vi tenkt på muligheten for at dette er en feil som du kanskje kan ta med Emotiva? Jeg har fått oversendt nytt kretskort. Dette kortet hadde samme feil som en annen hyggelig herreman her har hatt. Kanskje dette også er tilfelle hos deg? At det er en feil med ditt kort, men som slår ut på en annen måte? Som jeg har nevnt tildligere så hadde jeg også "støy" "Brumming" i mine høytalere. Dette forsvant når jeg tok strøm tilførselen og la denne helt utenom alt annet. Dårlige kontakt punkter, legger ved svar fra emotiva:

From what you have described I now know what is going on. One of the input grounds on the amp has broken or developed a cold solder point which is causing the instability. If the amp were here, we would go through it and find the defective ground and get it taken care of, however. Since you are in Norway, that makes things more difficult. So I think the best option is to send you new input boards. Unfortunately you will need to find a service center to replace the boards but it should resolve the issue. Is there a place locally that can replace 2) PC boards mounted to the back panel of the amp? These boards are the ones that have the RCA and XLR jacks on them.

Er selvfølgelig klar over at det er noe feil med Emotivaen, men ta kontakt med de raskest mulig, erfaringsmessig så kan detta nemlig ta noe tid. =)

Som nevnt tidligere " a shot in the dark"

Lykke til.

Josh

Sorry: Er tydligvis i gang allerede. =)
    Håper det går bra og lykke til.

osh

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Dette forsvant når jeg tok strøm tilførselen og la denne helt utenom alt annet. Dårlige kontakt punkter
    Takk for ett bra svar.

Hva mener du med la den helt utenom alt annet ?

Da at tilførselen ble lagt slik at den ikke var i nærheten av noen andre kabler i systemet, og til en annen kurs?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også var spent på når jeg fikk mine Klipsch i hus, men ingen av de 3 andre forsterkerene jeg har brukt har hatt antydning til støy.

Pioneer AX4ASi, Marantz MM8003, Rotel RM-06
    Er nok som andre sier... er matching. Og Klipsch er veldig følsome for støy... dvs, du hører iallefal det fortere . MEN, missmatchen kan ligge i forforsterster - effekt forsterker løsningen.. prøv å la effekten kun være kobla til høyttalere og strøm. Min Lyngdorf DPA-1 preamp, funker dårlig direkte inn i Dynamic Pressision ampen min, da suser det veldig ifra høyttalerene! med anna pre, så funker det fett...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Venter i spenning! 8) :-D

Patos skal ikke GIS bort!! Mye godlyd for pengene dær!! Har hatt mitt oppsett i snart 10 år! Fortsatt ikke noe lyst på å bytte di ut! Spiller bare bedre og bedre!

Tips: Ta en liten lyttetest på infected mushroom og deres becoming insane!:-D Før og etter montering av XPA-5. Takk :-D
    Hva er Infected Mushroom? Aldri hørt om jeg.....må jeg ut å kjøpe CD?

XPA-5 skal ankome meg på Tirsdag i følge FedEx, ikke lenge til det. Den har vært i Paris hele helgen i følge sporingen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA-5 skal ankome meg på Tirsdag i følge FedEx, ikke lenge til det. Den har vært i Paris hele helgen i følge sporingen.
    Syremusikk med sykt fet lyd. Er vel ikke direkte syremusikk de nyeste platene, men noe nærmere trance eller i den duren. Hører ikke på slikt, men som demo matrialet er det helt rått. Sykt med bass, samt meget bra lyd.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify....8)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å på siden av Infected Mushrooms så må jeg anbefale Trentemøller. Jeg personlig liker Trentemøller bedre en Infected Mushrooms.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er nok som andre sier... er matching. Og Klipsch er veldig følsome for støy... dvs, du hører iallefal det fortere . MEN, missmatchen kan ligge i forforsterster - effekt forsterker løsningen.. prøv å la effekten kun være kobla til høyttalere og strøm. Min Lyngdorf DPA-1 preamp, funker dårlig direkte inn i Dynamic Pressision ampen min, da suser det veldig ifra høyttalerene! med anna pre, så funker det fett...
    Har kjørt med kun effekt og høytallere. Ingenting ser ut til å hjelpe. Har testet alt.

Skal teste med skjøteledning mot annen kurs når jeg skal bak å bytte høytaller kabler.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ett bra svar.

Hva mener du med la den helt utenom alt annet ?

Da at tilførselen ble lagt slik at den ikke var i nærheten av noen andre kabler i systemet, og til en annen kurs?
    Hei igjen,

Vel, for det første. XPA bør gå rett i vegg. Det gjør alle mine "store" støm komponenter, ikke via en skjøteledning eller et flerstikksuttak.
    Men det jeg mener er at støm ledningen bør gå i motsatt retning av alla andre ledninger du har bak racket ditt også også de andre strøm ledningene.
    Se for deg at du xpa til venstre, trekk da støm ledningen også rett ut og til venstre og inn i et uttak. Andre komponenter står til høyre og går til høyre. Alle andre strøm og komponent ledninger bør gå i motsatt retning, slik at de er "langt" fra hverandre. Dette er ganske umulig, men de bør ikke være så veldig nært hverandre da. Hos meg var dette snakk om ca 10 cm og slik at ikke høytalerkabler, pre out/inn til xpa heller ikke går i nærheten av støm. Som nevnt, man kan ikke trylle men prøv å skille xpa støm fra de andre så godt det lar seg gjøre. Dette hjalp hos meg som nevnt. Men jeg har heller ikke tryllet. =) Bare passet på at de ikke krysser hverandre i kveiler eller er så veldig nært hverandre. Det var skikkelgi støy før jeg fant ut av dette.

En anne ting: Har du prøvd å bevege input på høytaler temnaler og rca mens dette står på? For å se om det er dårlig kontakt eller et løst kretskort? Kanksje du kan høre om støyet forsvinner mens du beveger litt på terminalene?

Må være elendig å ha det slik? Jeg hadde / har også en feil med min og det er noe skikelig dritt. heldigvis viser det seg at de er ok å ha med å gjøa da. =) Men det blir mye arbeide.

Keep ut ! ! !

Josh

Side 76 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •