Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3425
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har ikke lest alt i detalj men har du prøvd å koble vekk signalkabel, er der fortsatt støy da? Jeg har litt samme problem, dog på helt annen forsterker og der ser det ut til at det er støy når jeg bruker uballansert inn på ballansert inngang. Hadde tidligere høyttalere som var sinnsykt lettdrevne og da var det mye støy, nå er det ikke plagsomt. Har også gainet ned forsterker så mye som jeg kan og heller økt volum på receiver, det hjelper mye!

Hos meg kommer altså støyen via signalkablene og varierer litt utifra hva annet som er tilkoblet, den værste støykilden er uten tvil PJen min som er tilkoblet receiver via HDMI.
    Jeg har RCA til RCA kabler, og bruker ikke de balanserte inn eller utgangene jeg har. Jeg tok å plugget ut alle signalkabelene mellom forforsterker og effektforsterker og støyen var den samme.

Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg hadde også et lite støy problem med kimber timbre fra prosessor til bypass inngangen på min forforsterker. Byttet til supra EFF-I skjermet signalkabel, og nå er støyen helt og holdent borte. Ikke antydning til støy engang....
    Så den kan være verdt å prøve en god skjermet signalkabel
    Jeg kan kanskje prøve det hvis jeg ikke finner noen annen løsning.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har RCA til RCA kabler, og bruker ikke de balanserte inn eller utgangene jeg har. Jeg tok å plugget ut alle signalkabelene mellom forforsterker og effektforsterker og støyen var den samme.
    Det var litt kjipt for såvidt jeg skjønner så betyr det at du kun sitter igjen med to feilkilder, strøm og forsterker. Jeg tviler på at strøm har noe med dette å gjør, men jeg ville nå uansett prøvd forsterker i annet hus og sett hvordan det var der bare for å kunne utelukke det. Er det likt der så er det vell desverre 99% sikkert forsterkeren det er noe galt med.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette skremmer meg litt. Har en XPA-5 på vei over dammen etter å ha bestemt meg for å bytte ut nesten 20 år gammel ren effekt(Aragon 4004) med en helt ny en fra Emotiva. Men hvis jeg ender opp som Anders med masse sus, så er det rett ut døra med den, da er den på torget snarest.
    Ikke at jeg tror at det er noe galt med alle, tipper fremdeles det er et engangstilfelle. Men vi får se!

Ikke at jeg vet hva min gamle Aragon kostet ny, men jeg mener det var rundt 20000. Og kanskje er det for mye forlangt at en 2009 modell til 25% av prisen skal være like bra?

Skal uansett bli moro å høre åssen det oppfører seg, gleder meg til å høre 1993 mot 2009, hva har skjedd på den tiden?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    OK, jeg kan legge til at støyen forsvant hos meg når jeg koblet fra signalkabelen. Den var som sagt koblet mellom pre og prosessor...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Må si dette skremmer meg litt. Har en XPA-5 på vei over dammen etter å ha bestemt meg for å bytte ut nesten 20 år gammel ren effekt(Aragon 4004) med en helt ny en fra Emotiva. Men hvis jeg ender opp som Anders med masse sus, så er det rett ut døra med den, da er den på torget snarest.
    Ikke at jeg tror at det er noe galt med alle, tipper fremdeles det er et engangstilfelle. Men vi får se!

Ikke at jeg vet hva min gamle Aragon kostet ny, men jeg mener det var rundt 20000. Og kanskje er det for mye forlangt at en 2009 modell til 25% av prisen skal være like bra?

Skal uansett bli moro å høre åssen det oppfører seg, gleder meg til å høre 1993 mot 2009, hva har skjedd på den tiden?
    He he, har nok ikke skjedd allverden på transistorforsterkere siden 93...
    Var vel HFK som solgte denne i sin tid (trur eg )
    Det vesentligste er vel at de fleste produserer i Kina for å få ned prisene 8)

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reviews

Er det flere enn meg som har lagt merke til den totale fraværelsen av tester av Emotiva produkter i Hi-Fi blader. Det gjelder både nasjonale og internasjonale. Her burde Hjemmekino kjenne sin besøkelsestid.
    De testet jo Oppo og SVS i sin tid. Kom igjen Atle.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Er det flere enn meg som har lagt merke til den totale fraværelsen av tester av Emotiva produkter i Hi-Fi blader. Det gjelder både nasjonale og internasjonale. Her burde Hjemmekino kjenne sin besøkelsestid.
    Ja nå som det er Norsk levrandør også, (sånn delvis vertfall)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPR-7....Det hadde vært noe.
    Når kommer denne?
    Finner ingen info på Emotivas hjemmesider.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva siere folket om ERC-1?
    Har lest i tråden at et par har skaffet seg denne, men kan ikke se at noen erfaringer er blitt utvekslet?
    Så hva sies det?

Hva er helhetsinntrykket av ERC-1?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Må huske at du ikke kjøpte aragon direkte fra produsent men den var i dine hender når den hadde gått igjennom ett lett eller to.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Har lest i tråden at et par har skaffet seg denne, men kan ikke se at noen erfaringer er blitt utvekslet?
    Så hva sies det?

Skal bestille ett par av de sammen med effektrinnene neste uke. Skal ta en sammenligning mellom sony ES serien, rotel i 5k klassen og mark levinson cd spiller.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no ser ut til og ha trukket Emotiva fra sin hjemmeside ???
    Noen som vet om de har kuttet ut salget ?

Foresten så er oppfordring nå sendt til Akto om og teste Emotiva effektforsterkere for Hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Foresten så er oppfordring nå sendt til Akto om og teste Emotiva effektforsterkere for Hjemmekino
    Kanskje de kjøpte av Emotiva og oppga seg selv som privatpersoner for å prøve å tjene penger på dette for ifølge imotiva så er det bare de som selger det direkte.

"At Emotiva, you buy direct from our factory. You do not pay unnecessary mark up to distributors and retailers."

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva har ingen forhandler i norge

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Dette er diskutert i pristråden også , emotiva går ut i siste webcast og nevner spesielt norge , og at de ikke har noen distributør her (eller noen annen plass ).
    Surround.no er så og si tomme for forsterkere også , fikk beskjed på mail om at det var 2 stk igjen

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Hei,

har fått min XPA3....men....

Når jeg slår den på så lyser alle 3 blå lys, fint og fredelig. Når jeg da slår på min Onkytxsr836, så slår XPA3 seg av og det lyser rødt i venstre lys, kanal på XPA 3. Hvis jeg bytter på rekkefølge på hvordan jeg slår de på eller bare gjør dette mange nok ganger, ja da virker den plutselig. Men så kan den , under en film, slå seg av igjen. Det rare er at det virker som om den gjør dette under signal bytte fra Onkyoen. F.eks hvis jeg bytter lydspor.

En annen ting er at den også har slått seg av når jeg slo på min Denon Dvd3910. Hvis jeg kun slår på XPA så er alt ok, men dette begynner så fort jeg starter med å sende signaler inn i XPA`n. Jeg benytter Supra interconnect kabler, 2 meter, helt nye. Mulig jeg skal prøve med noen annet?

Noen som har vært borte i noe lignende? Jeg benytter heller ingen trigger kabel.
    For meg så virker det som om signal kontakter (rca) inn på baksiden av XPA3 er litt "løse" men det er mulig at de bare er slik.
    Jeg har sendt mail til "Cathy", utrolig hyggelig og service innstillt dame, så jeg er ikke bekymret for noe der.

Jeg misstenker at det er noe ved Onkyon, Den "klikker og smeller" hver gang den bytter signaler, slik at den alltid vært og jeg lurere derfor på om noen andre også opplever noe av det samme på andre typer forsterkere og? =)

Takker for eventuelle tips.

Josh

Da er mine tanker gjort til skamme og jeg veldig godt fornøyd med Emotiva...igjen. =)

Gleder meg til å bytte kortet.

Fikk denne mailen i dag:

Hi Morten,
    We sent out a new input board for your XPA-3 today via United States Postal Service.
    You should be receiving updates via email for this shipment shortly.

Best regards,
    Chris

Emotiva Audio Corporation
    131 Southeast Parkway Court | Franklin, TN 37064
    615-790-6754 | Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Josh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Så hva sies det?

Jeg har hatt ERC-1 noen uker og helhetsinntrykket av den er generelt bra, men med de forventede svakheter i forhold til pris. Som drivverk er den stabil og god, men dacen mangler litt oppløsning. I bunnen gjøre den en god jobb. Likevel holder den fint følge med de fleste spillere jeg har testet i prisklassen opp mot 10k.
    Prisen tatt i betraktning tillater den å bruke noen kroner på en god brukt dac, og sammen vil disse gi et resultat som er vanskelig å slå før man kommer svært høyt i pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund

Problemet er vel at de da mest sannsynlig må kjøpe inn produktene selv. Normalt så får de alle produktene gratis til test av leverandør, og sender de tilbake igjen når de er ferdig.

Så de er avhengige av at Emotive sender dem ett eksemplar, noe de burte gjøre siden de selger såpass mye til Norge. Men det kan jo hende de er fornøyd med salget de allerede har.

Ellers så må en eller annen bruker her i Norge være grei og låne dem sine egne forsterkere en liten stund. Så det er jo en oppfordring til de her i tråden.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, devilej.
    Det høres desverre ikke så positivt ut i forhold til den kommende DAC'en fra Emotiva, som visstnok skal ha samme specs som den i ERC-1.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar om ERC-1.
    Så lenge jeg vet at ERC-1er et ok kjøp pris kontra ytelse så havner den vel i stua sammen med XPA-5 og senere UMC-1.
    Dette blir nice

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg igjen vært en tur bakom racket og feil søkt.

Hummingen fra selve XPA-5 virker litt mindre i dag en tidligere, kanskje den bare trenger å spille seg inn?

Men lyden fra høytallerene virker å være lik, men tidvis forskjellige. Noen ganger så er det ren støy, slik jeg ville tro en dårlig forsterker ville ha når den ikke greier å være helt stille. Og andre ganger så er det mye piping i dem også.

Det rare er at Senterhøytalleren er helt stille, eller så hører jeg det bare ikke.

Det jeg til nå har gjort for å feilteste er dette:

-Fjernet alle RCA kabler inn. Altså kun Høytaller og strøm kabel tilkoplet.
    -Fjernet alle komponenter utenom XPA-5 og AV8003 (denne skulle ikke ha noe å si siden problemet er det samme når jeg fjerner alt mellom dem).
    -Fjernet alle høytallere utenom venstre front og senter
    -Kjørt uten jord på anlegget
    -Satt XPA-5 i en uavhengig stikk, slik at den ikke går igjennom Monster fordeleren min.
    -Prøvd annen strømkabel.
    -Slått av alle utenom stuekursen i sikringskapet.

Det jeg kom på jeg ikke har testet er å fjerne alle høytallere samt 12v trigger kabel. Kan også teste med å slå av alle kurser, også stuen, og prøve via en annen kurs som jeg ikke har lys på. Men tviler på at det er trafostøy fra spottene, da burte også de to andre effektforsterkerene har hatt dette problemet.

Jeg har også bestilt nye høytaller kabler som kommer til uken, får da perfekte lengder, og ikke kveiler til mine 3 fronter.

Noen som har noe annet forslag?

Kan de som har denne, eller lignende kun skru på den og legge øret helt inntil diskanten og bassen på høytallernene sine og bekrefte at det ikke kommer den minste lyd? Spesielt de som har veldig effektive høytallere slik som Klipsch.

Får kontakte Emotiva og høre hva de sier.

Side 75 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •