Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 3425
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Den har 10 eller 12 punkter som kan korrigeres på lfe kanalene, bare det god nok grun til å kjøpe den for min del. Vanskelig å si hvordan romkorreksjonen er da ingen har testet dette enda.
    Der er andre produkter (bl.a. Krell og Cary ernevnt tidligere i tråden) som bruker samme DSP , så tenkte kanskje noen hadde snappet opp noen inntrykk fra dette

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i manualen, og der står det en lag liste med ting man kan prøve hvis man har dette problemet.

Da blir det mye moro på fredag eller lørdag, man inn og ut plugging.

Noe av det første de nevner er jo jording, jeg har jo dette, så jeg får mikle meg en ujordet løsning for å teste om det hjelper å fjerne dette. Alle min komponenter ligger etter en Monster overspenningsvern, men det burte bare hjelpe.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på apparatstikket er dette ikke jordet, pinnen mangler.
    Har en XPA-3 på RF 82 , ikke noe støy der :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jordstøy kan komme via andre komponenter som er tilkoplet, og har jord.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off kårse :-D
    En ting til , Står alle inngangsvelgerene bak i samme ( de er merket bal og unbal) stilling ? Den ene stod feil hos meg, da blei det leven

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står forresten dette med lab testingen...

Spør igjen.....følger det med dokumentasjon på denne testen?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det er jo i deres egen interesse at det ikke blir problemer med internasjonale bestillinger.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, men det hadde vært greit å visst hva de faktisk gjorde og eventuelt sett måleresultatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jepp, det har vært en lignende sak beskrevet her på forumet. Går den i protect? Skal se om jeg finner link til tråden som omhandler problemet.
    EDIT:
    Her er linken til tråden. Problemet var visst vakkel et inngangskort.
    Takk skal du ha!

Skal da feil søke litt mer for å finne hvilken kanal den trigger protect på. Eventuelt om kablene er dårlige eller om receiveren lager problemer. (In den forstand, har noen her opplevd problemer med Yamaha RX-V3800 og Emotiva produkter?)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snublet over en Emotiva tråd på utenlandsk forum og fannt denne saken. Jeg vil vell si det er 99,99% sikkert at den er identisk med XMC-1? Ser omtrent lik ut som UMC-1 bare med ballanserte utganger.

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Snublet over en Emotiva tråd på utenlandsk forum og fannt denne saken. Jeg vil vell si det er 99,99% sikkert at den er identisk med XMC-1? Ser omtrent lik ut som UMC-1 bare med ballanserte utganger.

Cool8)

vet du/noen noe om XMC-1 kommer? evt når? link?

-Gamst-

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    F-A-E-N!!!

Fikk koplet opp og trykket på on på forforsterkeren.

Alle høytallerene lager en altfor høy summelyd. Jeg kan stille min forforsterker i volum fra -99 til +18. Fra -30 til -99 så er volumet det samme, men skrur jeg høyere så blir også lyden høyere.

Satte på en film for å teste, og utenom de høyeste action scenene så høres summingen. Utrolig irriterende. Med min Marantz MM8003 så var det aldri anntydning til noe støy.

Jeg koplet vekk RCA kabelen fra den ene front høytalleren, og da forsvant litt av pipelyden i summingen, men summingen var der fortsatt.

Hvordan er det med dere andre? Jeg vet at Klipschen er effektiv, og dermed kjører opp støy litt, men har ALDRI merket dette før, ikke på Marantz eller Rotelen.

Skal få testet litt nøye til helgen, får vel skaffe noen billige XLR kabler for å teste den løsningen også.

Men ellers så hørtes det meget lovende ut.

Hei,
    jeg hadde samme problemet med en lav summe lyd fra min XPA3. Det jeg fant ut etter mye "ordning" var at strømkablen lå veldig nær noen av signal eller høytaler kablene. Prøv å få denne styrt vekk fra de andre kablene, dette hjalp på min. Det står en advarsel i bruksanvisningen om dette med støy skjerming. Mulig Emotiva er mer "sårbare" ovenfor dette en andre.

josh

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt forskjell

ser umiddelbart et par forskjeller fra xmc-1 , kun en hdmi ut , xmc skal ha to med mulighet for bilde i sone 2.
    samme med komponent , også her skal xmc ha to ut .
    tre supervideo/composit inn, xmc skal ha kun en .
    Ser ut (så vidt jeg kan se) som den mangler phono in ??

ser mer ut som en umc med bal utganger , har ikke hatt tid til å se specen , bare bildene :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    ser umiddelbart et par forskjeller fra xmc-1 , kun en hdmi ut , xmc skal ha to med mulighet for bilde i sone 2.
    samme med komponent , også her skal xmc ha to ut .
    tre supervideo/composit inn, xmc skal ha kun en .
    Ser ut (så vidt jeg kan se) som den mangler phono in ??

ser mer ut som en umc med bal utganger , har ikke hatt tid til å se specen , bare bildene :-D
    Du har helt sikkert rett, skal sannt sies så har jeg aldri sett baksiden av XMC-1, såg bare noe som var ektremt likt UMC-1 men at den hadde ballansert ut så jeg tenkte XMC-1. Leser en specs så er det ren kopi av Emotiva (eller omvendt).

Såg foresten også en bilde av OSD menyen fra bass management og det ser ut til at den har 11 bånds EQ men den strekker seg helt opp til 224hz og dermed ikke kun i det som normalt blir definert som subbassområde, så den blir kanskje ikke fullt så nøyaktig som jeg hadde håpt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Sherbourn-saken det refereres til over har vært diskutert noen ganger på Emotivalounge. Den er produsert av Emotiva for dem, og er helt tilsvarende UMC-1 bortsett fra at den også har balanserte utganger, og selges til 3-4 ganger prisen av UMC-1.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt og fannt fort ut slektskapet, tldng har også nevnt dette tidligere i tråden. Jade Labs er produsenten i Kina, de er også eier av Emotiva. Sherbourn, Sunfire, Parasound m.fl. kjøper OEM produkt hos Jade Labs og gjør dem til sine, største forskjell pleier å være utseende, teknisk har de tidligere vært identiske, se bl.a. denne sammenligningen. Mulig prisforskjellen er stor nå det vet jeg ikke, men tidligere har prisforskjell på Sherbourn og Emotiva vært relativt liten.

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emo Xpa -5

Hei

Lurte på å oppgradere anlegget mitt litt, har en Onkyo 905, men ønsker litt mere "sprut". Kjører 7.1 surrond med SVS sub, RF 83 som frontsett, RC 64 senter, RS 62 som surrond- På film fungerer det tålelig bra, men på musikk savner jeg litt trøkk. Spesiellt når jeg kjører ren stereo uten sub'en.

Har derfor satt meg på venteliste på UMC-1, og vurderer å kjøpe 2 stk av XPA-5, for da å bi-ampe front og senter.

Er det noen formeninger om dette?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt og fannt fort ut slektskapet, tldng har også nevnt dette tidligere i tråden. Jade Labs er produsenten i Kina, de er også eier av Emotiva. Sherbourn, Sunfire, Parasound m.fl. kjøper OEM produkt hos Jade Labs og gjør dem til sine, største forskjell pleier å være utseende, teknisk har de tidligere vært identiske, se bl.a. denne sammenligningen. Mulig prisforskjellen er stor nå det vet jeg ikke, men tidligere har prisforskjell på Sherbourn og Emotiva vært relativt liten.
    Prisforskjellen mellom Sherbourn og Emotiva er ganske liten i den artikkelen, men den artikkelen ble skrevet når AV123 distribuerte for Emotiva. Når Emotiva begynte med egen distribusjon ble DMC-1 satt ned fra 2495USD til 1495USD, og MPS-1 ble satt ned rundt 300-500 USD.
    Blir veldig spennende å se om sunfire kommer til å benytte seg av UMC plattformen på sin nye prosessorer slik som Sherbourn gjør.
    Hvis du vil se flere lignende produkter, bør du ta en liten google runde på Sunfire symphonic reference serien og emotiva RPA og RSP

Forresten artig å se at noen leser eldre poster i denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Takk skal du ha!

Skal da feil søke litt mer for å finne hvilken kanal den trigger protect på. Eventuelt om kablene er dårlige eller om receiveren lager problemer. (In den forstand, har noen her opplevd problemer med Yamaha RX-V3800 og Emotiva produkter?)
    kjører selv 3800 opp mot XPA-2 og har ingen problemer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Her står forresten dette med lab testingen...

Spør igjen.....følger det med dokumentasjon på denne testen?
    Det fulgte ikke med annet enn Manualen i min eske.

Side 73 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •