Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 3425
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    Er det noen som har funnet bruksanvisning til UMC-1 på nett ?

Mvh Jan I
    Iflg forumet til emotiva sa Dan at de håpet å ha den ferdig innen ca to uker.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mod Edit: Dette er en TEKNISK tråd.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da er de fleste prisinnleggene flyttet.
    Litt rotete når du rydder på denne måten, for nå er innlegg som er quoted til hverandre plasser i 2 forskjellige tråder. Hadde nok vært bedre og bare slettet dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppleves? vil du beskrive? lyden fra effektforsterkerne ( 3`ern og 5`ern ) bass/mellomtone/diskant

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer det jo an på hvilke høyttalere, kilde og pre man parrer dem med, men de er overaskende nøytrale til å være Amerikanske
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her kommer det jo an på hvilke høyttalere, kilde og pre man parrer dem med, men de er overaskende nøytrale til å være Amerikanske
    Pr i dag så er det klipsch som jeg kjører på.
    Så da er vel hvordan den gjengir diskant ekstra viktig da jeg er følsom for skrikende og vond diskant. (ironisk at klipsch står her da...)
    Surround recivere holder jeg med på den siden med mørkere klang, helst med litt tyngde i bassen.

Vil folket si diskanten er nøytral på Emotiva ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Pr i dag så er det klipsch som jeg kjører på.
    Så da er vel hvordan den gjengir diskant ekstra viktig da jeg er følsom for skrikende og vond diskant. (ironisk at klipsch står her da...)
    Surround recivere holder jeg med på den siden med mørkere klang, helst med litt tyngde i bassen.

Vil folket si diskanten er nøytral på Emotiva ?

jeg fikk hvertfall fra parasound til Emotiva på mine Klipsch, og kan ikke si at jeg angrer! føler ikke diskanten ble noe mer skrikete med emotiva hvertfall, og såvidt jeg kan høre, mener jeg at matchen med Klipsch er kanon:-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg fikk hvertfall fra parasound til Emotiva på mine Klipsch, og kan ikke si at jeg angrer! føler ikke diskanten ble noe mer skrikete med emotiva hvertfall, og såvidt jeg kan høre, mener jeg at matchen med Klipsch er kanon:-)
    Da er det nok vært og tenke nærmere på om Emotiva kan bli effektforsterker svaret

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager dersom dette er diskutert allerede, men fannt lite info når jeg søkte... Foreligger der noe særlig info om romkorreksjonen og bassmangagement modulene på UMC-1? Evt noen som har erfaring fra noen av de andre produsentene som bruker samme Cirus 47900 DSP chip? F.eks. hvordan dette er sammenlignet med Audyssey MultEQXT e.l.?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk XPA-5 i dag

Står å varmer seg opp siden den var iskald fra FedEx bilen.

Men la merke til ett par ting de kunne gjort med innpakkingen for å få det enda bedre.

-I stedet for plast rundt, så kunne de brukt noe alla det Marantz brukte, som er en tykkere plast med luftbobbler i (har ikke pailing på hva det kalles). Den er også lett å bruke hvis man må pakke komponenten ned igjen.

-Men det viktigste er vel å få lagt rundt en løfte stropp. Å få nesten 40 kilo ut av esken er ikke lett, særlig når man ikke får skikkelig tak under.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F-A-E-N!!!

Fikk koplet opp og trykket på on på forforsterkeren.

Alle høytallerene lager en altfor høy summelyd. Jeg kan stille min forforsterker i volum fra -99 til +18. Fra -30 til -99 så er volumet det samme, men skrur jeg høyere så blir også lyden høyere.

Satte på en film for å teste, og utenom de høyeste action scenene så høres summingen. Utrolig irriterende. Med min Marantz MM8003 så var det aldri anntydning til noe støy.

Jeg koplet vekk RCA kabelen fra den ene front høytalleren, og da forsvant litt av pipelyden i summingen, men summingen var der fortsatt.

Hvordan er det med dere andre? Jeg vet at Klipschen er effektiv, og dermed kjører opp støy litt, men har ALDRI merket dette før, ikke på Marantz eller Rotelen.

Skal få testet litt nøye til helgen, får vel skaffe noen billige XLR kabler for å teste den løsningen også.

Men ellers så hørtes det meget lovende ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Beklager dersom dette er diskutert allerede, men fannt lite info når jeg søkte... Foreligger der noe særlig info om romkorreksjonen og bassmangagement modulene på UMC-1? Evt noen som har erfaring fra noen av de andre produsentene som bruker samme Cirus 47900 DSP chip? F.eks. hvordan dette er sammenlignet med Audyssey MultEQXT e.l.?
    Den har 10 eller 12 punkter som kan korrigeres på lfe kanalene, bare det god nok grun til å kjøpe den for min del. Vanskelig å si hvordan romkorreksjonen er da ingen har testet dette enda.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Kan støtte dette, brukte pioneer receiver som pre med emotiva xpa-3 på rf-35, var rimelig gromt til film det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    F-A-E-N!!!

Satte på en film for å teste, og utenom de høyeste action scenene så høres summingen. Utrolig irriterende. Med min Marantz MM8003 så var det aldri anntydning til noe støy.

Jeg koplet vekk RCA kabelen fra den ene front høytalleren, og da forsvant litt av pipelyden i summingen, men summingen var der fortsatt.

Hvordan er det med dere andre? Jeg vet at Klipschen er effektiv, og dermed kjører opp støy litt, men har ALDRI merket dette før, ikke på Marantz eller Rotelen.

Skal få testet litt nøye til helgen, får vel skaffe noen billige XLR kabler for å teste den løsningen også.

Men ellers så hørtes det meget lovende ut.
    Jeg har også samme problem på mine klipsch på MA, men min summing er mer konstant samme nivå. Aner ikke hva som hjelper da:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like greit å lage en post her mens jeg venter på svar fra Emotiva angående vår XPA-3.
    Noen flere her som har vært borti at Emotiva'n skrur seg av så fort en endrer "lydstrømmen"/lydsignalet? (DVS, om en bytter track på en CD, muter eller en eller annen form for endring.)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Like greit å lage en post her mens jeg venter på svar fra Emotiva angående vår XPA-3.
    Noen flere her som har vært borti at Emotiva'n skrur seg av så fort en endrer "lydstrømmen"/lydsignalet? (DVS, om en bytter track på en CD, muter eller en eller annen form for endring.)
    Jepp, det har vært en lignende sak beskrevet her på forumet. Går den i protect? Skal se om jeg finner link til tråden som omhandler problemet.
    EDIT:
    Her er linken til tråden. Problemet var visst vakkel et inngangskort.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vuderte å kjøpe en fem kanals selv til senter og bakhøyttalerene, men er nå i sterk tvil hvis den lager ulyder

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt noe til støy på XPA-3 i hvertfall hvis det betyr noe..

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo på nettsiden at alle komponenter som selges internasjonalt blir grundig lab-testet før de sendes.
    Følger det med dokumentasjon på dette?
    De gjør visst dette for å være sikre på at komponenten er tipp topp før de sender den til utlandet, slik at ting som feks AndersT2 beskriver ikke skal skje.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Det står jo på nettsiden at alle komponenter som selges internasjonalt blir grundig lab-testet før de sendes.
    Følger det med dokumentasjon på dette?
    De gjør visst dette for å være sikre på at komponenten er tipp topp før de sender den til utlandet, slik at ting som feks AndersT2 beskriver ikke skal skje.
    Leste også dette. hva er det de egentlig tester?

Side 72 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •