Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 3425
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Skrev meg på ventelista på UMC-1 jeg også, men egentlig mest lyst på Receiver med 9.2 for å få precense.
    Da skjønner jeg ikke vitsen med å skrive seg på en liste når du egentlig ønsker å kjøpe et annet produkt. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da skjønner jeg ikke vitsen med å skrive seg på en liste når du egentlig ønsker å kjøpe et annet produkt. :shock:
    Alltids morsomt å teste. Ikke all verden til pris heller da for UMC-1. Men må jo ha effekt i tillegg da...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Vil nok være en høyst subjektivt mening også.....
    En test vil jo alltid det.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

En test vil jo alltid det.......
    Jeg tror du skjønner hva jeg mener Einar. Det er en forskjell på om du eller jeg (eller andre) som ikke har bånd til en av produsentene skal uttale oss om to produkter, enn produsent som skal sette sitt produkt opp mot andre sine produkter. Ingen skal noen sinne fortelle meg at den produsenten kan gi en 100 % ærlig uttalelse - han vil alltid være bundet til sitt produkt enten han vil eller ikke.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er jeg helt sikker på at UMC-1 med XPA-5 utkonkurerer det jeg kunne ha hatt råd til av recievere. Uansett lydbehandling/romkoreksjon osv har de ikke strømstyrken til Emotiva. Dette er antakeligvis mest merkbart i stereo, som er det jeg bruker anlegget til 70%.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å beholde RX-v3900 og kjøpe UMC-1 og XPA-5 i tillegg. Så får jeg teste litt. Blir spennende!
    Så får vi se hvem av de som må ut døra i vinterkulda 2010

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitter her og funderer på en ting..

Har i utgangspunktet sett på XPA-3 til å drive B&W 683 i et stereooppsett med USP-1 og ERC-1. Denne yter som nevnt et sted mellom 200 og 250 watt når den brukes i stereo.

Men så begynte jeg å tenke på hva de på HiFi Klubben sier at man trenger for å utnytte B&W'ene maksimalt, og da snakkes det om stereo-forsterkere med mellom 100 og 150 watt per kanal.

Emotiva sin UPA-2 yter jo på papiret 2x120 watt og kanskje noe mer i praksis.
    Ville denne vært sterk nok til alt B&W 683 er god for, eller bør man gå for XPA-3 ? (Synes ikke det enda ekstra hoppet opp til XPA-5 er verdt prisen da surround ikke vil bli noe av)

Takker for innspill

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Har i utgangspunktet sett på XPA-3 til å drive B&W 683 i et stereooppsett med USP-1 og ERC-1. Denne yter som nevnt et sted mellom 200 og 250 watt når den brukes i stereo.

Men så begynte jeg å tenke på hva de på HiFi Klubben sier at man trenger for å utnytte B&W'ene maksimalt, og da snakkes det om stereo-forsterkere med mellom 100 og 150 watt per kanal.

Ville denne vært sterk nok til alt B&W 683 er god for, eller bør man gå for XPA-3 ? (Synes ikke det enda ekstra hoppet opp til XPA-5 er verdt prisen da surround ikke vil bli noe av)

Takker for innspill

Kjenner ikke 683 i detalj, men om det stemmer det du skriver bør ikke UPA ha noe problem med å drive de særdeles bra. Nå er jo XPA-3 kraftigere, men den koster betydelig mer også. Tviler ikke på at XPAen gjør at lyden fra 683 blir enda litt 'bedre', men det vil jo være forsterkere som er enda kraftigere enn denne igjen - og sånn kan man fortsette...
    Om du er på budsjett er nok UPA-2 et fantastisk kjøp - og jeg tviler ikke på at du blir særs fornøyd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Takker for innspill
    Husk at du kun ved maks volum bruker 200-250 W.

Hvis BWene trives med 100-150 W så vil nok XPA kunne ha mere krefter i reserve når det trengs enn UPA, ikke fordi det skal dras på ekstra volum, men når musikken trenger det, slik som bass tung musikk osv, da får du ekstra kontroll på høytallerene. Men vil tro at begge disse forsterkerene gir lik watt ut på samme volum, og bruke det samme av strøm.

Men med XPA så vil du jo ha strøm reserver for høytallerene, samt hvis du finner på å bytte til noe enda bedre, så slipper du å bytte forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flesk til med XPA-2 du og aldri se deg tilbake!
    683 er reltivt tungdrevene greier så du trenger en skikkelig strømforsyning for å få max ut av dem.
    De trenger ikke så mange watt.

Når jeg hadde 604 S3, forgjengeren til 683 så klarte jeg til og med å tømme MA oberon 6.1. Jeg prøvde lyngdorf 2715 på 2x200W, men den solgte jeg etter kort tid da den hadde for lite pulver.
    Jeg prøvde EC AW250R en gang og den drev dem med en kjempe autoritet.
    Stikkordet er strømforsyning. UPA-2er etter min mening ikke sprek nok hvis du vil ha max ut av dine HT.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da prøver jeg å rydde opp i denne KAOS-tråden som dessverre har sklidd helt ut mht pris -og teknisk diskusjon. Det er tydelig at vi trenger flere moderatorer her på AVforum!

Jeg driver nå og flytter alle pristråder til følgende tråd: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-pristrad.html.

Heretter skal denne tråden KUN inneholde teknisk informasjon, INGEN prisdiskusjon! ALL prisdiskusjon skal tas i tråden overfor.

Takker!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig mitt nye emotiva sett idag, kjedelig uten lyd gitt. Nå gjelder det bare å få spilt inn høyttalerene.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det ble enighet om å ha en dedikert pristråd/import-tråd om Emotiva. Derfor greit hvis folk holder denne tråden teknisk!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit å få ryddet litt, det har blitt mye "kål". samme spørsmål flere ganger er utrolig irriterende særlig når allt er besvart X antall ganger tidligere i tråden Nå som UMC-1 er på trappene er det kanskje lurt med en egen bås for denne også ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da er de fleste prisinnleggene flyttet. Tror jeg har flyttet minst 200 "hvor mye koster det å sende XXX" Svar: "185USD"...

Når det gjelder spørsmål rundt hvorfor vi ikke har ordnet dette tidligere skyldes det rett og slett at vi ikke har god nok kontroll på modereringen her inne, noe vi snarest vil gjøre noe med.

Nå skal denne tråden omtale TEMA - alle prisinnlegg vil enten flyttes eller rett og slett slettes om vi ikke har 3-4 timer til "overs" som det faktisk tok å rydde opp denne gangen!

PS! Hvis noen lurer på hvorfor vi skiller tekniske og prisrelaterte tråder - LES RETNINGSLINJENE!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da er de fleste prisinnleggene flyttet. Tror jeg har flyttet minst 200 "hvor mye koster det å sende XXX" Svar: "185USD"...

Når det gjelder spørsmål rundt hvorfor vi ikke har ordnet dette tidligere skyldes det rett og slett at vi ikke har god nok kontroll på modereringen her inne, noe vi snarest vil gjøre noe med.

Nå skal denne tråden omtale TEMA - alle prisinnlegg vil enten flyttes eller rett og slett slettes om vi ikke har 3-4 timer til "overs" som det faktisk tok å rydde opp denne gangen!

PS! Hvis noen lurer på hvorfor vi skiller tekniske og prisrelaterte tråder - LES RETNINGSLINJENE!
    Takk! Bra jobbet

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat solgt min gamle traver, en Aragon 4004mkII. En 30 kilos kraftplugg med 2x1000va og 2x400 watt i 4 ohm.

Jeg må jo ha ny effekt har jeg funnet ut. Noen som har hørt Aragon og kan si noe om den kontra XPA-5 som er noe jeg vurderer. Den ene er gammel, den andre ny. Vi snakker 15-20 år i aldersforskjell her.

Noen synspunkter? Som "resten" av Norge vurderer jeg jo å hente Emotiva!

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er det noen som har funnet bruksanvisning til UMC-1 på nett ?

Mvh Jan I

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    Er det noen som har funnet bruksanvisning til UMC-1 på nett ?

Mvh Jan I
    Det er nok ikke lenge før den kommer opp hos Emotiva. Rart hvis den dukker opp andre steder først.

Side 71 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •