Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Foreløpig sitter jeg på Dali 8008 høytalere, men planen er å oppgradere til B&W i fremtiden, hvilke høytalere er fortsatt litt usikker. Kommer vel an på hvor lenge jeg har tålmodighet til å spare. CM7 frister.

Vil jeg tjenes ved å bytte ut Marantzen med Emotiva sin egen preamp i fremtiden, sånn rent musikkmessig. Har hørt at Marantz har gode recievere når det kommer til musikk, men det er jo en surroundreciever, så det er vel kanskje ikke optimalt. Er relativt grønn når det kommer til dette i grunn.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si da ingen har teste umc-1 enda, men tradisjonelt sett har preamper tilbudt bedre lydkvalitet i stereo fremfor receivere (min erfaring).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå sterkt å bestille en XPA-5 som skal bli brukt sammen med en Pioneer LX52 (Når den en gang kommer fra Elkjøp!)

Fikk en litt artig tanke når jeg så at LX52 har TO sub-utganger og jeg har ingen subber, men en XTZ 99.36 som kan bi/tri-ampes. Hva med å bruke pre-out fra sub inn på to kanaler til XPA-5 for å drive bass-elementet? Altså det blir som å Bi-ampe..

Fordeler/ulemper fremfor standard bi-amp med splittkabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Vanskelig å si da ingen har teste umc-1 enda, men tradisjonelt sett har preamper tilbudt bedre lydkvalitet i stereo fremfor receivere (min erfaring).
    Nå har de vel en stereo preamp også om jeg ikke tar feil! Men jeg regner med at det blir en XPA-2 i starten nå uansett, for å starte oppgraderingen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist
    Nå har de vel en stereo preamp også om jeg ikke tar feil! Men jeg regner med at det blir en XPA-2 i starten nå uansett, for å starte oppgraderingen.
    Du sa i fremtiden, regnet derfor med at du mente umc.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tblock
    åssen er emotiva vs rotel i rå makt?tenkte da på 5 kanalerene.
    Får testet dette til uken. Da mot en Rotel RB-06 (Stereo) forsterker. Denne er grunnen til at jeg bytter ut min nåværende, da jeg likte lyden bedre fra Rotelen. Det blir å bruke Rotelen igjen på frontene fra helgen og til XPA-5 dukker opp (Tirsdag sier FedEx). Og da får jeg sett om jeg merker forskjell.

Gjør jeg ikke det, eller at det blir dårligere, så blir Emotivaen lagt ut for salg etter hvert, og Rotel RMB-1575 kjøpt i stedet.

Tenker å gå til innkjøp av XPA-2. Har en Marantz SR6200 reciever hjemme, noen som vet hvordan match disse to vil være, eller XPA og Marantz generelt?
    Har selv Marantz AV8003, og får XPA-5 til uken, får da testet hvordan lyden blir.

Kommer garantert med noen tilbakemeldinger her når jeg får koplet den opp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    De kunne også spart seg for å inkludere en AM/FM tuner etter min mening.
    Radio delen kunne de nok ha droppet ja. Mange har gått over til satelitt radio i USA, og AM/FM båndet som brukes i USA er ikke det samme som her hjemme.
    Egentlig rart at de ikke har en XM inngang for dette, så er det bare for amerikanerene å plugge i satelitt mottakeren

Så de fleste radioer som kjøpes i fra USA får man ikke brukt her hjemme. Det er vel forskjellige frekvenser.

Men det kan jo hende Emotivaene funker i Norge, da de vistnok selger ganske mye hit.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å høre dommen din da:P gleder meg,kunne tenkt meg en slik jeg og,blir nok til det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Vurderer nå sterkt å bestille en XPA-5 som skal bli brukt sammen med en Pioneer LX52 (Når den en gang kommer fra Elkjøp!)

Fikk en litt artig tanke når jeg så at LX52 har TO sub-utganger og jeg har ingen subber, men en XTZ 99.36 som kan bi/tri-ampes. Hva med å bruke pre-out fra sub inn på to kanaler til XPA-5 for å drive bass-elementet? Altså det blir som å Bi-ampe..

Fordeler/ulemper fremfor standard bi-amp med splittkabel?
    Det blir ikke det samme som å biampe.

På denne metoden, som sikkert vil funke. Så vil ikke bass informasjonen fra selve høytaller signalet få noe sted å gå. Men man kan da kanskje sette de til Small i forsterker.

Men det normale, hvis du ikke bruker 7 høytallere, er at du setter surround back til bi-amp. Gjøres i menyen til Pioneeren. Da slipper du splitt kabel, og kan biampe.

Men det hadde vært utrolig morsomt å hørt hvordan forslaget ditt faktisk fungerte. Tror ingen har testet det på den måten før.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig sitter jeg på Dali 8008 høytalere, men planen er å oppgradere til B&W i fremtiden, hvilke høytalere er fortsatt litt usikker. Kommer vel an på hvor lenge jeg har tålmodighet til å spare. CM7 frister.

Vil jeg tjenes ved å bytte ut Marantzen med Emotiva sin egen preamp i fremtiden, sånn rent musikkmessig. Har hørt at Marantz har gode recievere når det kommer til musikk, men det er jo en surroundreciever, så det er vel kanskje ikke optimalt. Er relativt grønn når det kommer til dette i grunn.
    Marantzen får alltid skryt for sine musikalske egenskaper, vet ikke om en oppgradering til UMC-1 vil gjøre så stor forskjell der. Men den vil nok gi mye mer i surround hvis du bruker det.

Men det kan jo hende lydsignaturen til Emotive passer bedre for deg og din musikk, men det vet man aldri før man prøver. Men Marantz får alltid skryt for at de er åpne i toppen, og de slår jo alltid sine konkurrenter på oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i grunn ganske fornøyd med hvordan den høres ut. Blir nok til at jeg kjøper meg XPA-2 nå i første omgang, så sparer til nye høytalere. Så får jeg heller se om jeg går for preamp etter jeg har fått nye høytalere! Takk for alle hjelpsomme svar! Nå er det bare og vente på halv skatt i desember!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir ikke det samme som å biampe.

På denne metoden, som sikkert vil funke. Så vil ikke bass informasjonen fra selve høytaller signalet få noe sted å gå. Men man kan da kanskje sette de til Small i forsterker.

Men det normale, hvis du ikke bruker 7 høytallere, er at du setter surround back til bi-amp. Gjøres i menyen til Pioneeren. Da slipper du splitt kabel, og kan biampe.

Men det hadde vært utrolig morsomt å hørt hvordan forslaget ditt faktisk fungerte. Tror ingen har testet det på den måten før.
    Jeg bi-amper nå med Onkyo 607 på den måten du beskriver. Tanken var å sette høyttalerene til small og på denne måten muligens styre delefrekvensen i receiveren. Vet ikke om det har noe for seg siden høyttalerene har vel også et innebygget delefilter..

Har sendt bestilling på XPA5 til Cathy, venter på betalingsinformasjon. Er jeg heldig får jeg LX52'en samtidlig hehe!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dette blir en oppgradering?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av B&W har imponert meg rent lydmessig når det kommer til musikkspilling. Ikke at jeg syns 8008 er en dårlig høytaler, men jeg har likt det jeg har hørt så langt av B&W. Ikke at jeg tar noen slutninger før jeg får hørt på en del forskjellig dog.

Men du mener at CM7 ikke er en oppgradering fra 8008?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler litt på å få meg en UMC-1 og XPA-5 i vinter.
    Dette skal drive Klipsch RF-82, RC-64 og RS-52.

Det blir vel en bra kombo?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel tro det, det kommer sikkert fort inntrykk av umc-1 mot midten av november.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Sikler litt på å få meg en UMC-1 og XPA-5 i vinter.
    Dette skal drive Klipsch RF-82, RC-64 og RS-52.

Det blir vel en bra kombo?
    For å si det enkelt, kan jeg forvente bedre lyd av overnevnte kontra det jeg har i dag(rx-v3900)?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok ingen svare deg på før UMC-1 faktisk er i salg.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av B&W har imponert meg rent lydmessig når det kommer til musikkspilling. Ikke at jeg syns 8008 er en dårlig høytaler, men jeg har likt det jeg har hørt så langt av B&W. Ikke at jeg tar noen slutninger før jeg får hørt på en del forskjellig dog.

Men du mener at CM7 ikke er en oppgradering fra 8008?
    Ikke nødvendigvis, men det kommer jo an på hva du ser etter. CM7 kommer ikke i nærheten av 8008 i bassen, og 8008 kommer ikke i nærheten av CM7 i mellomtonen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det kan nok ingen svare deg på før UMC-1 faktisk er i salg.......
    Big Dan kunne sikkert svart på det
    Jeg kan likegodt vente ja, blir spennende når første avforum bruker får tak i en umc-1. Han/henne blir nok populær!

Side 70 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •