Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 3425
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Han kjøpte vel Audio Physic Scorpio 2
    Stemmer. HT til 46k veiledende og forsterker til 10k.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Pre.. mener du her USP-1 eller ? HÅPE HÅPE...
    Ja, umc-1 ligger nok et lite stykke frem i tid. Den kommer ikke med sendingen i november fra fabrikken iflg det som står på emotivas forum. Spurte Cathy om preoder, det ble avsluttet i fjor høst - så det er tydelig at det drar ut. Skal ikke utvide til surround igjen før sommeren, så jeg kan vente .

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grovregna litt på fult høyttaleroppsett fra Emotiva.

ERT 8.3 - fronter
    ERM 6.4 - senter
    ERD 1 - dipole bakhøyttalere x 2

Litt under 22k med frakt og mva. Ikke så aller verst pris, takket være dagens flotte kurs Men skummelt å bestille noe -ingen- i norge har hørt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noe med utsene til høytalerene til Emotiva som ikke frister meg. Føler det ser veldig Europris ut :P , men det er min mening.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Grovregna litt på fult høyttaleroppsett fra Emotiva.

ERT 8.3 - fronter
    ERM 6.4 - senter
    ERD 1 - dipole bakhøyttalere x 2

Litt under 22k med frakt og mva. Ikke så aller verst pris, takket være dagens flotte kurs Men skummelt å bestille noe -ingen- i norge har hørt
    Stefaren min har 4*ERD 1 i sin hjemmekino og de låter fortreffelig! Kjører B&W CDM-serie i front.

Det eneste som er kjipt med ERD 1 er at de er litt vanskelige å få opp på bakplata, men det går hvis man er to om det

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA3 - Problems

Hei,

har fått min XPA3....men....

Når jeg slår den på så lyser alle 3 blå lys, fint og fredelig. Når jeg da slår på min Onkytxsr836, så slår XPA3 seg av og det lyser rødt i venstre lys, kanal på XPA 3. Hvis jeg bytter på rekkefølge på hvordan jeg slår de på eller bare gjør dette mange nok ganger, ja da virker den plutselig. Men så kan den , under en film, slå seg av igjen. Det rare er at det virker som om den gjør dette under signal bytte fra Onkyoen. F.eks hvis jeg bytter lydspor.

En annen ting er at den også har slått seg av når jeg slo på min Denon Dvd3910. Hvis jeg kun slår på XPA så er alt ok, men dette begynner så fort jeg starter med å sende signaler inn i XPA`n. Jeg benytter Supra interconnect kabler, 2 meter, helt nye. Mulig jeg skal prøve med noen annet?

Noen som har vært borte i noe lignende? Jeg benytter heller ingen trigger kabel.
    For meg så virker det som om signal kontakter (rca) inn på baksiden av XPA3 er litt "løse" men det er mulig at de bare er slik.
    Jeg har sendt mail til "Cathy", utrolig hyggelig og service innstillt dame, så jeg er ikke bekymret for noe der.

Jeg misstenker at det er noe ved Onkyon, Den "klikker og smeller" hver gang den bytter signaler, slik at den alltid vært og jeg lurere derfor på om noen andre også opplever noe av det samme på andre typer forsterkere og? =)

Takker for eventuelle tips.

Josh

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Noen som har vært borte i noe lignende?
    Se innleggene fra c-v tidligere i denne tråden. Liknende problem som ditt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Hei,

har fått min XPA3....men....

Når jeg slår den på så lyser alle 3 blå lys, fint og fredelig. Når jeg da slår på min Onkytxsr836, så slår XPA3 seg av og det lyser rødt i venstre lys, kanal på XPA 3. Hvis jeg bytter på rekkefølge på hvordan jeg slår de på eller bare gjør dette mange nok ganger, ja da virker den plutselig. Men så kan den , under en film, slå seg av igjen. Det rare er at det virker som om den gjør dette under signal bytte fra Onkyoen. F.eks hvis jeg bytter lydspor.

En annen ting er at den også har slått seg av når jeg slo på min Denon Dvd3910. Hvis jeg kun slår på XPA så er alt ok, men dette begynner så fort jeg starter med å sende signaler inn i XPA`n. Jeg benytter Supra interconnect kabler, 2 meter, helt nye. Mulig jeg skal prøve med noen annet?

Noen som har vært borte i noe lignende? Jeg benytter heller ingen trigger kabel.
    For meg så virker det som om signal kontakter (rca) inn på baksiden av XPA3 er litt "løse" men det er mulig at de bare er slik.
    Jeg har sendt mail til "Cathy", utrolig hyggelig og service innstillt dame, så jeg er ikke bekymret for noe der.

Jeg misstenker at det er noe ved Onkyon, Den "klikker og smeller" hver gang den bytter signaler, slik at den alltid vært og jeg lurere derfor på om noen andre også opplever noe av det samme på andre typer forsterkere og? =)

Takker for eventuelle tips.

Josh

hørtes veldig likt det jeg opplevde ja...
    Jeg har dog fått tilsendt nye deler og byttet dette, og nå er min helt topp! ikke hatt noe problem på 1-2uker etter dette!:-)

Jeg hadde stor teste runde med flere receivere og kabler /høytalere og hadde som sagt svært likt som du nevner, pause under filmer,spoling, scene bytte, etc, alt slo seg av, og det var alltid kanal til venstre (enten alene, eller i lag med den i midten)

prøv å mail emotiva, de sender nok deler til deg også, og jeg brukte vel drøye 20min med en skrutrekker å bytte dette!

(byttet det som høytalere kabler etc er tilkoblet til bakpå emotivaen, det kretskortet(om det kan kalles det) fikk jeg nytt, og etter det er alt tipp topp:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2x XPA-1 i hus

Fikk levert 2 stk XPA-1 av Fedex på døren fredag ettermiddag.

koblet opp og nyter lyden som kommer ut av høytalerne RF-83
    ble veldig positivt overasket over hvor bra dette låter og hvordan det trykker
    med kun noen småjusteringer.
    Har hatt en Nad m25 på hjemlån i en uke tidligere, denne kan ikke måle seg i hele tatt med XPA-1

XPA-1 er jo en større forsterker og derfor kan man jo forvente at de trykker mer, men at forskjellen skulle være så stor, ja det ante jeg ikke
    Og prismessig får man 3 XPA-1 og en Panasonic bluerayspiller til prisen
    av 1 Nad m25

Har heller aldri motatt noen pakker som har vært så godt embalert som de som kom fra Emotiva, tydelig at de vet hva de driver med.

Og Cathy hos Emotiva sørger for en strålende kundeservice på lik linje med Lsound i Norge.

nå skal jeg ned å snurre første filmen etter at XPA-1 kom i hus, jeg virkelig gleder meg

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par spørsmål angående disse produktene.

De er klare for 230v, slik at man ikke trenger trafo?

Hvordan er de på varme, blir de glovarme eller lunkne?

Noen som har testet mot Focal?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har ett par spørsmål angående disse produktene.

De er klare for 230v, slik at man ikke trenger trafo?

Hvordan er de på varme, blir de glovarme eller lunkne?

Noen som har testet mot Focal?

alt er klart til 230v ja, eneste du trenger å kjøpe er en strømkabel.

jeg har kuntestet på Klipsch, både på RF82 i stereo, RF83 i stereo, og med alle 3 kanaler i drift med RF83 og RC64, og jeg spiller film og musikk til rundt -15db MV normalt sett.. jeg har knapt fått en liten lunk i etter en del timers bruk!

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jepp, de er klargjorte for 220v, iverfall når det gjelder XPA3. Men jeg går ut ifra at de andre også gjør dette. Når det gjelder varme så er jeg ganske overasket. Selv omjeg har en liten feil med min XPA3, så har jeg fått kjørt den ganske hardt over tid, den er lunka ja. =)

Vil anbefale og man ønsker ekstra power, for det er det man får, Power.

Josh

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe jeg er i rett tråd nå da:

Hvordan er lydsignaturen til denne Emotivaen? Tenker da særlig på XPA-5.

Tenker på å kjøpe en og kombinere den med enten Monitor Audio eller Klipsch. Virker som et rimelig alternativ til mengder av kraft, for den leverer varene ja?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler den er litt mørk aktig . Merket god forskjell når jeg spilte Metal / Rock med Emotivan.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    år håpe jeg er i rett tråd nå da:

Hvordan er lydsignaturen til denne Emotivaen? Tenker da særlig på XPA-5.

Tenker på å kjøpe en og kombinere den med enten Monitor Audio eller Klipsch. Virker som et rimelig alternativ til mengder av kraft, for den leverer varene ja?
    Jeg får min XPA-5 om et par dager så jeg kan ikke si alt for mye enda, men jeg har hatt XPA-2 og de skal være ganske like.

De er relativt nøytrale (alt er relativt) ingen deler av lydbildet føles maskert, men de er samtidig ikke analytiske eller lyse på noen måte. Luftig og behagelig diskant og godt med trykk i bassen gjør at de oppleves som litt på den varme siden av nøytral.
    XPA-5 har ikke fult så lavt støygulv eller like god kanalseperasjon som XPA-2 og 1 og oppleves derfor som ikke like god når det kommer til mikrodynamikk. Enkelte hevder at pga dette oppleves den som litt mer tilgivende, noe som på enkelte høyttalere kan være en fordel og på andre ikke.

Når det kommer til kraft: Ja de leverer varene og mer til. Lyden er like flott enten du bruker 1W eller 2x275W. Skal selv bruke den med Klipsch og det er det mange andre som gjør også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om dette? Kanskje ikke riktig tråd, men prøver meg her likevel.

Er veldig usikker akkurat nå. Jeg har ikke mye penger til rådighet da jeg er student, men ønsker likevel å bruke ca. 20000 på et nytt høyttaleroppsett. Da bestående av enten receiver + fronter eller billigere receiver + fronter + effektforsterker (da fra Emotiva). Den dyrere receiveren blir antagelig TX-NR1007 og høyttalerene blir antagelig MA RX8. Den billigere receiveren blir antagelig TX-SR607 og effektforsterken blir en Emotiva XPA-5, høyttalerne blir de samme MA RX8'ene.

Hva tror dere? Er helt ny på området lyd så akkurat dette steget er veldig vanskelig for meg.

Tenkte det var lurt av meg å spørre her siden mange av dere er kjent med produktene fra Emotiva og kanskje vet hvordan et slik oppsett kan låte. Dersom dere mener jeg har postet feil sted skal jeg selvsagt fjerne posten.

FredrikC: Hvilken receiver bruker du? TX-SR807?

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok langt bedre tjent med rimeligere receiver + effekt enn en dyr receiver. Men pass på at receiveren har pre-out slik at du får koblet opp forsterkeren. Det har ikke Onkyo 607.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i akkurat samme bås som deg. Reciever var ikke tilfredsstillende for meg, når jeg først hadde hatt Emotiva. Men mange som klarer seg med kun reciever. Jeg hadde 807 ja, 1007 er ikke veldig mye kraftigere. Skal du ha receiver ville jeg kjøpt brukt. Onkyo 906 eller kanskje Pioneer med ICE.

Emotiva lanserer snart en prosessor som heter UMC-1. Da får du det beste av to verdener. Emotiva effekt og reciever funksjonalitet til en ok pris.

Mitt anlegg blir: Klipsch RF-63 (brukt 10.000), Emotiva XPA-5 ny (ca 6500), UMC-1 (ca 4500). Så blir det senter kanal og noen billige brakhøyttalere til jul.
    Totalt et sted mellom 20-25k. Dette spiller veldig fint i mine ører samtidig brutalt og engasjerende. (har ikke hørt UMC-1, men den følger nok Emotiva sin ytelse/pris politikk)

Lykke til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må undersøke litt rundt dette. Men mange takk for svar så langt.

UMC-1 kan jo være et alternativ dersom man ikke mister noe av funksjonaliteten en receiver gir deg. Effekten fra en receiver trenger jeg vel neppe når jeg kjøper en XPA-5? Kan man bi-ampe to forsterker-kanaler fra XPA-5'en for så å få 2x200w i 8 ohm på hver høyttaler? (Teoretisk 2x200w altså).

Hadde vært fint å høre mer om oppsettet ditt Fredrik C, da du ser ut til å ha funnet løsningen på det jeg sliter litt med akkurat. Har du noen form for tråd om oppsettet ditt?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.
    Ja du får så og si alt dagens recievere kan by på. Du hekter på akkurat de forsterkerne du ønkser og du får 40% rabatt på fremtidige generasjoner Emotiva prosessor. Dette er etter min mening mye bedre enn å bytte receiver hvert år.
    Problemet med UMC-1 er at den er forsinket. Den ryktes å være klar i desember en gang, men ingen vet egentlig når. Dessuten kan det bli leveringstid på denne da veldig mange venter og har ventet lenge på denne.
    Jeg skal bruke en helt enkel Beresford DAC som kilde til den er klar.
    2.
    Ja du kan kan bi-ampe med XPA-5 så du har to kanaler til hver av frontene. Men jeg tror ikke det blir noe merkbart bedre, fordi hver av forsterkerne er så kraftige at selv med kun vanlig konfigurasjon kan de hente ut så og si hele potensiale i strømforsyningen (den kan levere rundt 2x500W 4ohm, strømforsyning 1200VA)
    3.
    Har ingen tråd til oppsettet mitt foreløpig, men tenker å lage en straks anlegget flytter inn i den nye leiligheten.
    Tror ikke tråden min blir den mest eksotiske på forumet, men den blir orientert rundt produkter som gir svært høy ytelse for prisen. Det kjekke med egen tråd er at det er lettere å diskutere og få råd rundt eget anlegg. Iløp av to uker så dukker det kanskje opp en tråd fra meg

Og bare hyggelig å kunne hjelpe, setter selv utrolig stor pris på de som hjelper meg når jeg spør!

Side 67 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •