Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 3425
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hadde du lest mailen du først fikk fra hun derre "Cathy" hos Emotiva om betingelser ved internasjonale kjøp, ville du sett at dette er deres policy "overseas". Var en av grunnene til at jeg ikke nølte med å kjøpe.
    Han kjøpte brukt her på forumet, så den mailen har han aldri fått....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]XflLmNQEtU4[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabling

Det er gode gamle phonokabler (av god kvalitet) som skal brukes mellom forforsterker og XPA modellene?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller balanserte kabler, hvis du vil.

Emotiva selger kabler også, relativt rimelig og tilsynelatende av veldig solid kvalitet. Sjekk web-butikken deres. Min forsterker ble bestilt og levert med 7 stk. rca-kabler inne i den samme pappesken.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Han kjøpte brukt her på forumet, så den mailen har han aldri fått....
    Aha... Håper ikke han gav "fullpris" - som jeg ser en del har avertert Emotiva-produkter til her. Men da har han jo i det minste fått en hyggelig overraskelse mhp reparasjon og fiksing :-D

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha... Håper ikke han gav "fullpris" - som jeg ser en del har avertert Emotiva-produkter til her. Men da har han jo i det minste fått en hyggelig overraskelse mhp reparasjon og fiksing :-D
    Er nå engang markedet som bestemmer. De som har handlet 'brukt' emotiva til fullpris gjør det vel gjerne pga at de ikke føler seg komfortable med netthandelen fra usa eller av praktiske årsaker dersom f.eks selger bor i samme by etc. Man sparer 'grovarbeidet' med andre ord. Om man får personlig overlevering er man også (bør man være) sikret at ampen i alle fall funker ved overlevering...
    Ideellt sett er det jo slik at brukt vare ca 80% av nypris eller rimeligere. Hadde f.eks en 2 uker gammel XPA-5 blitt lagt ut med kjøp-nå pris på 5700-5800,- (80% av egenimportert pris) tenker jeg en ville sett noe ikke langt unna ny rekord i rask handel her inne...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg i dag mottat delene til min XPA-3 som har litt problemer ved bytte av kilde etc, var faktisk ganske så enkelt å bytte dette med en skrutrekker var alt ferdig på under 1 time! tok en liten titt under selv - og så hvor enkelt det var - da gjorde jeg det selv - har testet litt på det jeg vet den tidligere har slått seg i protect av; og nå har den ikke slått seg av..enda (bank i bordet)

skal bruke neste par dagene på å teste og bruke den litt mer, så får vi håpe at den er 100% tipp topp nå! bedre har den hvertfall blitt!

:-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    - har testet litt på det jeg vet den tidligere har slått seg i protect av; og nå har den ikke slått seg av..enda (bank i bordet)
    Håper den er kurert, slik at du slipper å irritere deg mer over dette! :-D

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da har jeg i dag mottat delene til min XPA-3 som har litt problemer ved bytte av kilde etc, var faktisk ganske så enkelt å bytte dette med en skrutrekker var alt ferdig på under 1 time! tok en liten titt under selv - og så hvor enkelt det var - da gjorde jeg det selv - har testet litt på det jeg vet den tidligere har slått seg i protect av; og nå har den ikke slått seg av..enda (bank i bordet)

skal bruke neste par dagene på å teste og bruke den litt mer, så får vi håpe at den er 100% tipp topp nå! bedre har den hvertfall blitt!

:-)
    Høres veldig bra ut, håper den holder seg på nå da
    Bra at Emotiva tok det seriøst og ordnet opp, til slutt..

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det markedet som bestemmer. Som noen er inne på, så er det ikke alle som er komfortable med å kjøpe fra over dammen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte denne til ca samme pris det hadde kostet å kjøpt en ny.. (men jeg regner den som ny når den er snakk om uker gammel bare...)

I tillegg fikk jeg den iløpet av 2 dager, så slapp jeg å vente!:-)

ingen problem det for meg...

skal kjøpe en selv fra usa snart, regner med jeg supplere med XPA-2, så har ingen betenkeligheter med å kjøpe derfra selv- men dukker det opp en XPA-2 her i landet tar det, igjen, kortere tid før jeg mottar den :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg en forsterker til å drive frontrekken min nå. Denne består av ett par MTS-01 og en MCS-01. Hva anbefaler folket? En Emotiva XPA-3, eller ta steget opp til en Emotiva XPA-5 og så biamp til frontene?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt klart valgt XPA-5. Den har 50% kraftigere trafo, og dobler antall watt når impedansen halveres. Det gjør ikke XPA-3. Men tror ikke det er vits i å bi-ampe...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer også til å velge XPA-5 av ovennevnte grunn. Om det har noe for seg å bi-ampe eller ikke vet jeg ikke, men det er jo bare å prøve. Uansett vil den gi ganske mye høyere dynamisk effekt og særlig ved lavere impendanser pga større trafo.
    "Steget" er bare 600 kr så du blir ikke ruinert heller.

Edit: ops, det er ca 1200 i forskjell mellom disse to ikke 600kr som jeg først sa. DA blir det vanskeligere. Ytelse pr krone vinner XPA-3 helt klart, men XPA-5 har større strømstyrke og mer fleksibilitet. Om det er verdt 1200, tja. Kommer ann på høyttalerne dine, lyttevolum og dine krav.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Jeg hadde helt klart valgt XPA-5. Den har 50% kraftigere trafo, og dobler antall watt når impedansen halveres. Det gjør ikke XPA-3. Men tror ikke det er vits i å bi-ampe...
    Er nok ikke nødvendig nei, men synes det er greit å få brukt alle kanalene på forsterkeren

Da blir det nok til at jeg bestiller en XPA-5 til uken
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte en XPA-2 til front, og en XPA-3 til center. Dette pga å få symmetri i racket

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nå fikk du XPA-3 ganske rimelig i forhold til andre Emotiva amper på brukten her da
    Joda,tenkte vel egentlig ikke på prisen, men hastverket med å få tingene.
    Prisen er det ingen ting å si på. (og så sparer en jo litt "papir" arbeid. )
    Har hentet ut forsterkeren nå,og da blir det 3 timer med akklimatisering før test ( gjør dette konsekvent med alt av el.apparater)

Forresten: er det noen uavhengige som har målt utgangseffekt på XPA-3 i forhold til XPA-5 . Da tenker jeg med ALLE kanalene i full drift. (samme belastning)

Mvh Jan I

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I

Forresten: er det noen uavhengige som har målt utgangseffekt på XPA-3 i forhold til XPA-5 . Da tenker jeg med ALLE kanalene i full drift. (samme belastning)

Mvh Jan I
    Det er kanskje ikke svaret du var ute etter, men i alle fall for XPA-5 ligger det testdata ute på emotiva.com, som viser at forsterkeren leverer ca 210W med alle kanalene i drift i 8Ohm, om i overkant av 300W i 4Ohm.
    XPA-3 har jeg ikke sett noe testdata for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I

Mvh Jan I
    For XPA-3: http://emotiva.com/specs/XPA-3%208ohm.pdf

For XPA-5: http://emotiva.com/specs/XPA-5%208ohm.pdf

Edit: Rettet link.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt feil link kanskje?

Side 63 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •