Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 3425
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    har fått kjøpt en xpa-2 av en hyggelig kar her inne og denne ble testet på lektor8 i går og ikon 8 i dag, denne forsterker leverer i bøtter og spann , meget behagelig i mellomtone og diskant, denne har bra kontroll på elemtene i ikon 8 .på lektor 8 ble det også suksess. dette synes jeg er en kjempematch til dali. :-D
    Gøy at resultatet ble bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Spørsmål;
    Hvorfor står det i XPA-5 manualen:
    Channels 1-5 250 Watts into 8 Ohms (0.04%THD)

Over alt ellers snakkes det jo om 200W.

Noen som vet?
    Det har vaert en del variasjon mellom Emotiva sine manualer og websidene. Tror de holder paa aa utbedre dette for oyeblikket.
    Men Emotiva sier at XPA-5 skal levere mimimum 200W samtidig i 5 kanaler 8ohm. Ved bruk av mindre enn 5 kanaler vil den levere typisk 250W fordi stromreserven ikke blir flaskehalsen lenger. (Mener aa ha lest at den skal levere rundt 275W i 2 kanaler kontinuerlig.)

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Det har vaert en del variasjon mellom Emotiva sine manualer og websidene. Tror de holder paa aa utbedre dette for oyeblikket.
    Men Emotiva sier at XPA-5 skal levere mimimum 200W samtidig i 5 kanaler 8ohm. Ved bruk av mindre enn 5 kanaler vil den levere typisk 250W fordi stromreserven ikke blir flaskehalsen lenger. (Mener aa ha lest at den skal levere rundt 275W i 2 kanaler kontinuerlig.)
    Ok, I see.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA-5 underveis.

Får snart inn XPA-5 som skal benyttes sammen med bl.a. Denon 4308 og rf83/rc64. Jeg benytter et oppsett med 5.1.

Er det da bare å koble forbindelsen fra forforsterkeren på Denon til XPA-5 og flytte over høyttalerledningene og alt er oppe å kjøre. Jeg tenker da spesielt på effekforsterkeren på Denon, skal de bare stå og kjøre som før uten høyttalere/kan effektforsterkerne slås av????

Noen som har forslag til fornuftige kabler mellom forforsterker/ny effektforsterker??????

Jeg ser at XPA-5 kan slås av og på med en forbindelse til en annen forsterker. Det er refert til en kabel med en 3.5mm jack, noe Denonen også har. Hva slags kabel er dette, noen som har en link til det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den 3,5mm jacken får du med din Emotiva , jeg fikk ihvertfall det så da er det bare og koble den ifra Emotivan til din forsterker (12v uttak)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: BANDRIDGE AL460 mono minijack kabel

er bare en mono 3,5mm minijack kabel, mener noen her sa at en stereo minijack fungerer like greit

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Er det da bare å koble forbindelsen fra forforsterkeren på Denon til XPA-5 og flytte over høyttalerledningene og alt er oppe å kjøre.
    Ja

Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Jeg tenker da spesielt på effekforsterkeren på Denon, skal de bare stå og kjøre som før uten høyttalere/kan effektforsterkerne slås av????
    De kanalene på receiver som bli tilsluttet en poweramp blir vanligvis automatisk deaktivert. Vet ikke hvordan det er med Denon, men dette er uansett ikke noe du trenger å bekymre deg over.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite obs - sjekk toll og avgifts fakturaen når den kommer. Min var feil. Dem har tatt med frakt 2 ganger. Hørt at andre har slitt med dette også, men synes det er greit med en liten påminnelse. Skader neppe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Eg vurdere og kjøpe meg ein xpa-5 til mine Ikon 8. Leser mye bra om emotiva og det virker som noe i ein klasse for seg selv.

Men eg tenker bare litt på visst du er så uheldig med at det går i stykker ol. med tanke på reprasjon eventuelt forsikring osv? Står det noe om det noen plass eller er det bare eg som er blind og dum 8).

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mer erfaring med xpa 2 vs xpa 3/5? Sitter litt på gjerdet hvilken jeg skal gå for. Blir stereo først med utvidelse til sommeren. Watt og strømreserver er tilnærmet like, så det går kun på hvor finkornet 2 ern er i forhold.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet 2 og 5, og synes det er veldig små forskjeller. 2ern leverer noe bedre dynamikk på lave volumer, men forskjellene oppfattes som små. Jeg hadde ingen betenkninger med å gå fra XPA-2 og 5 til 2 x XPA-5
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Noen mer erfaring med xpa 2 vs xpa 3/5? Sitter litt på gjerdet hvilken jeg skal gå for. Blir stereo først med utvidelse til sommeren. Watt og strømreserver er tilnærmet like, så det går kun på hvor finkornet 2 ern er i forhold.
    Begynner du å angre på salget CNK ?
    Har forresten en til XPA-3 på tur til meg.
    ( er 8 effektforsterkere nok? det blir 3 stk 3 kanals og resten 2 kanals)

Noen som har hørt noe mer om når UMC-1 er i salg?

Mvh Jan I

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Eg vurdere og kjøpe meg ein xpa-5 til mine Ikon 8. Leser mye bra om emotiva og det virker som noe i ein klasse for seg selv.

Men eg tenker bare litt på visst du er så uheldig med at det går i stykker ol. med tanke på reprasjon eventuelt forsikring osv? Står det noe om det noen plass eller er det bare eg som er blind og dum 8).
    Dette gjelder stort sett generellt ved kjøp av produkter fra USA, men i særdeleshet et produkt som dette, som jo kun er tilgjengelig i/fra USA - og det er jo at blir det en garantisak eller reperasjon må den nok unektelig fraktes tilbake dit den kom i fra...og da fyker jo hundrelappene så det ljomer.
    Så slikt må man ta med i kalkulasjonen når man importerer varer på denne måten.
    Det er vel ikke å ta for hardt i at jeg håper og tror at forsterkeren ikke skal skaffe meg noe hodebry i form av malfunction.

Er man veldig bekymret for dette, må man nesten handle i Norge - de med norske garantier og rettigheter.

Emotiva har forrsten 5 års garanti.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har sammenlignet 2 og 5, og synes det er veldig små forskjeller. 2ern leverer noe bedre dynamikk på lave volumer, men forskjellene oppfattes som små. Jeg hadde ingen betenkninger med å gå fra XPA-2 og 5 til 2 x XPA-5
    Det er betryggende å høre at en med såpass erfaring mener dette. Da trenger i alle fall ikke jeg å bekymre meg for denne saken i alle fall...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Begynner du å angre på salget CNK ?
    Noen som har hørt noe mer om når UMC-1 er i salg?

Mvh Jan I
    Neida, men blitt endel endringer i fremtidsplanene så da må jeg få inn noe nytt.

Prøver å lure ut noe fra Cathy vedrørende release men den gang ei gitt.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ok, takk for rask tilbakemelding. Da blir det nok en xpa-5.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva forsterkerne er modul baserte. Så hvis en kanal slutter å virke så trenger du ikke å sende hele forsterkeren tilbake til USA.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Emotiva forsterkerne er modul baserte. Så hvis en kanal slutter å virke så trenger du ikke å sende hele forsterkeren tilbake til USA.

jeg fikk, etter sending av mail til support, tilsendt noen nye kretskort osv, som jeg kunne bytte selv, evt få et verksted i nærheten til å fikse.
    Med andre ord ikke nødvendig å sende tilbake til USA. (kom forøvrig på posten i dag, så skal å hente i morgen etter jobb!)

kjempeflott at det ikke er nødvendig å frakte Emotivaen tilbake til USA for rep, og at de gjør det på denne måten, kortere tid, penger og mindre styr!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg fikk, etter sending av mail til support, tilsendt noen nye kretskort osv, som jeg kunne bytte selv, evt få et verksted i nærheten til å fikse.
    Med andre ord ikke nødvendig å sende tilbake til USA. (kom forøvrig på posten i dag, så skal å hente i morgen etter jobb!)

kjempeflott at det ikke er nødvendig å frakte Emotivaen tilbake til USA for rep, og at de gjør det på denne måten, kortere tid, penger og mindre styr!
    Ja det får en si ! Da modererer jeg mitt forrige innlegg angående garanti...

XTZ har også samme filosofi. Får en problem kan man mekke og feilsøke selv uten å bli halshugd, garantimessig - og evt sende inn delen med feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Dette gjelder stort sett generellt ved kjøp av produkter fra USA, men i særdeleshet et produkt som dette, som jo kun er tilgjengelig i/fra USA - og det er jo at blir det en garantisak eller reperasjon må den nok unektelig fraktes tilbake dit den kom i fra...og da fyker jo hundrelappene så det ljomer.
    Så slikt må man ta med i kalkulasjonen når man importerer varer på denne måten.
    Det er vel ikke å ta for hardt i at jeg håper og tror at forsterkeren ikke skal skaffe meg noe hodebry i form av malfunction.

Er man veldig bekymret for dette, må man nesten handle i Norge - de med norske garantier og rettigheter.

Emotiva har forrsten 5 års garanti.

Ja ver det eg tenkte meg men ville bare hørre om det var slikt.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Hadde du lest mailen du først fikk fra hun derre "Cathy" hos Emotiva om betingelser ved internasjonale kjøp, ville du sett at dette er deres policy "overseas". Var en av grunnene til at jeg ikke nølte med å kjøpe.

Side 62 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •