Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 3425
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De er dessverre ikke like. ERC-1 kan dimmes, men ikke USP-1 så vidt jeg har funnet ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du missforstår meg litt.
    Prosessorsignalet slipper tvers igjennom til high pass out som fullrange, så det er greit. Det som derimot er problemet ar at når du bruker en kilde koblet direkte til USP-1 er utgangen fortsatt koblet til highpass out, og bassmanagement er nå aktivert. Dette fører til at du ikke har bass ut under den innjusterte crossover uten å koble en sub til lowpass. Med andre ord er du avhengig av sub for å spille musikk i stereo
    Aha...da forstår jeg hva du mener

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    De er dessverre ikke like. ERC-1 kan dimmes, men ikke USP-1 så vidt jeg har funnet ut
    Det var synd. Det er jo litt katastrofalt i et hjemmekino syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gjennomgått returprosessen når feil oppstår? Skulle tro det er dette som hindrer hvermansen i å kjøpe kostbar elektronikk uten support i Norge.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det var synd. Det er jo litt katastrofalt i et hjemmekino syns jeg.
    Amen.
    USP-1 virker noe enklere i løsningene enn ERC-1 dessverre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. vurderer sterkt emotiva xpa 2 til mine ikon 7. vil den være stor nok? mange her som har dali ht med emotiva? har hørt ikon 7u med 2 nad c372 brokobla og det låt bra i mine ører. hører mest på metal.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hei. vurderer sterkt emotiva xpa 2 til mine ikon 7. vil den være stor nok? mange her som har dali ht med emotiva? har hørt ikon 7u med 2 nad c372 brokobla og det låt bra i mine ører. hører mest på metal.

Tror ikke du trenger bekymre deg for om den er stor nok til å drive Ikon 78) De leverer 250W/500W i 4/8Ohm. Ikon 7 er 6Ohm, så de vil teoretisk klare å levere 375W med amerikanske muskler. Med tanke på at Ikon 7 har anbefalt 25-200W, så bør XPA-2 holde i massevis

Over til matchingen med Dali/Emotiva må nesten andre uttale seg da jeg kun har erfaring med Klipsch/Emotiva.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Tror ikke du trenger bekymre deg for om den er stor nok til å drive Ikon 78) De leverer 250W/500W i 4/8Ohm. Ikon 7 er 6Ohm, så de vil teoretisk klare å levere 375W med amerikanske muskler. Med tanke på at Ikon 7 har anbefalt 25-200W, så bør XPA-2 holde i massevis

Over til matchingen med Dali/Emotiva må nesten andre uttale seg da jeg kun har erfaring med Klipsch/Emotiva.

mange her på forumet sier at parasound passer bra både til ikon og rf så om emotiva er en bra match til klipsch så er den kansje det til ikon også om den er emotiva er temmelig lik parasound eller?

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    mange her på forumet sier at parasound passer bra både til ikon og rf så om emotiva er en bra match til klipsch så er den kansje det til ikon også om den er emotiva er temmelig lik parasound eller?

Dersom komboen Ikon7/Parasound anbefales, vil også Ikon7/Emotiva passe som hånd i hanske. Jeg ville blitt veldig forundret dersom du ikke ble fornøyd med XPA-2. Vil som devilj her inne på forumet, påstå at en skal lete lenge for å finne forsterkere som gir mer for pengene enn Emotiva:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Dersom komboen Ikon7/Parasound anbefales, vil også Ikon7/Emotiva passe som hånd i hanske. Jeg ville blitt veldig forundret dersom du ikke ble fornøyd med XPA-2. Vil som devilj her inne på forumet, påstå at en skal lete lenge for å finne forsterkere som gir mer for pengene enn Emotiva:-D

frister mer og mer det her. dollaren er lav. må bare selge unna et par forsterkere først :P

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått kjøpt en xpa-2 av en hyggelig kar her inne og denne ble testet på lektor8 i går og ikon 8 i dag, denne forsterker leverer i bøtter og spann , meget behagelig i mellomtone og diskant, denne har bra kontroll på elemtene i ikon 8 .på lektor 8 ble det også suksess. dette synes jeg er en kjempematch til dali. :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kanskje er en av de få her som har en UPA-7 og også denne leverer så det holder. Mye klarere, mer dynamisk og mer veldefinert lyd enn det som kom rett fra RX-V663 alene, spesielt på høyere volumer. SBS-01 høyttalerne fikk nytt liv og punch, og spiller klart, fint og uanstrengende.

Absolutt ingen farging av lyden som jeg kunne merke. PEQ-innstillingene i YPAO er også så godt som uendret, og jeg tolker det dithen at Emotivaen ikke tilfører noen egenklang i lydbildet.

Fikk en mail fra Cathy idag hvor hun fortalte at de pt. har 125 kunder i Norge og at hun leser denne tråden hver dag. De er meget begeistret over responsen her i Norge.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meldt meg inn i klubben.
    En 'femmer' er på vei over atlanteren i skrivende stund. Litt usikker enda, på hvordan den skal kobles opp. Dvs om jeg skal la alle 5 kanalene brukes eller om jeg skal kjøre som i dag - la de to bakhøyttalerene (XTZ 93 WMT) få strøm fra receiver og la forsterker ta seg av front (XTZ 99.36) pluss senter (XTZ 99.25). Tar gjerne imot synspunkt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte Emotiva om dimming av lysene på UMC-1. Den kan dimmes i ti trinn. Det kan se ut som at jeg må prøve en sånn når de er tilgjengelige. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Jeg har meldt meg inn i klubben.
    En 'femmer' er på vei over atlanteren i skrivende stund. Litt usikker enda, på hvordan den skal kobles opp. Dvs om jeg skal la alle 5 kanalene brukes eller om jeg skal kjøre som i dag - la de to bakhøyttalerene (XTZ 93 WMT) få strøm fra receiver og la forsterker ta seg av front (XTZ 99.36) pluss senter (XTZ 99.25). Tar gjerne imot synspunkt

Kjører fronten og Center hos meg , Surround høytaler tar yamahaen seg av. Men bestilte et par splitere for å se hvordan bi-amping blir med fronten , ellers tror jeg at jeg sparer kannalene til eventuelt 7.1 eller Precent i fremtiden.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Kjører fronten og Center hos meg , Surround høytaler tar yamahaen seg av. Men bestilte et par splitere for å se hvordan bi-amping blir med fronten , ellers tror jeg at jeg sparer kannalene til eventuelt 7.1 eller Precent i fremtiden.
    Ja jeg ser nok for meg noe lignende. Har kabler til bi-amp, men har forstått det slik at det har nokså lite for seg..i alle fall når det er nok av krefter å ta av i utgangspunket

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja , eneste er man får mer kontroll på høytalerene (om man ikke har det fra før av) så blir morro og se om det blir noe merkverdig forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XPA- 5 / Denon / klipsch

Tråden begynner å bli ganske lang men XPA-5 burde vel være et greit valg?

Den skal bl.a. brukes sammen med Denon AVR 4308 / klipsch rf 83 og rc 64?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. XPA-5 er genial, større strømreserver enn XPA-3 og mer fleksibilitet.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål;
    Hvorfor står det i XPA-5 manualen:
    Channels 1-5 250 Watts into 8 Ohms (0.04%THD)

Over alt ellers snakkes det jo om 200W.

Noen som vet?

Side 61 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •