Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 172 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd å ringe til dem? Koster ikke mange kronene å ringe nå om dagen. Har snakket med dem selv, er veldig hygelige å snakke med.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det veldig så fort skepsisen kom pga en enhet..... Emotiva er drevet av entusiaster og jeg tror også at en tlf eller en mail til en av de andre adressene er tingen.

Min XPA-3 har også en svak during. Har ikke målt db, men vi snakker mer 5 enn 50 hvertfall. Etter å ha lest endel på forumet deres KAN det virke som om dette ikke er et helt uvanlig problem. Mulig de er ekstra følsomme og plukker lett opp støy fra nettet..? Når ampen er i bruk er dette uansett ikke et problem. Hos meg forplanter ikke den vesle støyen seg videre til høyttalerne.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det med strøm på disse? Trafo eller bare bytte plugg?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du 110/230v problematikken? Det er autoswitch på disse så bare bytt nettkabelen.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nettopp det jeg tenkte på

Newcomer Baster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det durer svakt i mine XPA-2 og XPA-3 også. Typisk trafo during. Det helt tyst i høytalere under avspilling og jeg opplever det ikke som et problem. Har heller ikke fått faktura fra Toll og avgift, men det regner jeg med kommer i og med at Fedex rapporterer til de.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noen passive forumbrukere også som har hoppet på emotiva sine produkter. Det har vært noen små diskusjoner på hifisentralen også angående emotiva. Det er vel liten tvil at tråder som denne er god og gratis markedsføring.
    Mine MPS-2 var de første forsterkerne de solgte til Norge

Tror nok ikke det dukker opp noen norsk importør av emotiva da hele konseptet er å selge direkte fra fabrikk. Det vil uansett ikke hindre noen i å importere selv via f.eks jetcarrier. Det som derimot kan skje er at det dukker opp produkter som er rebranded Emotiva eller varianter av Emotiva sine produkter som selges under andre merkenavn.
    I følge en annen tråd har vel Midgard/snickers-is luktet litt på emotiva.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den tråden, derfor min bekymring.... Vi får håpe du har rett.

Newcomer Baster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filosofien til Emotiva er jo akkurat at det skal selges direkte uten fordyrende mellomledd slik at vi vanlige dødlige skal få råd til hi-end HI-FI. Tror ikke de er interesert i å endre sin egen filosofi fordi noen her oppe i apeland ønsker agentur på produktet deres.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, la oss håpe det ikke blir han som var på jakt etter et navn, der tror jeg kalkulatoren hadde hengt seg opp
    Men som Baster sier : filosofien til Emotiva er direktesalg til sluttbruker så jeg personlig har liten tro på noe eget agentur for vår lille del av verden.
    Men at tilsvarende ting kan dukke opp under et annet navn er ikke utenkelig.
    For å holde så lave priser må mellomleddene være færrest mulig og det utelukker et forhandlerapparat sånn jeg ser det.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    For å holde så lave priser må mellomleddene være færrest mulig og det utelukker et forhandlerapparat sånn jeg ser det.
    Du mener slik som Hifiklubben? HAHA!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen nevnt ingen glemt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Pacojones:
    Du kan jo evt høre om en lokal "radio og tv" sjappe kan ta en titt på den..

Forøvrig, Abrahamsen som jeg kjøpte hos deg funker fortsatt utmerket...
    Hyggelig å høre at Abrahamsen har fått et godt hjem hvor han blir satt pris på

Ellers kan jeg nevne at jeg nå har sett et par filmer og hørt noen timer på musikk uten at duringen egentlig har vært merkbar. Så det er vel til å leve med.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pacojones
    Hyggelig å høre at Abrahamsen har fått et godt hjem hvor han blir satt pris på
    Hvordan vil du sammenligne Abrahamsen med emotiva?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt "høytspilling" av xpa-2 nå i helga.
    Har den koblet til et par SVS MTS-01 som er oppgitt til 87 db følsomhet. Ikke de mest følsomme altså.
    Uten å komme no særlig inn på hvordan lydkarakteren i xpa er, så kan jeg si at jeg opplever den som det er beskrevet i flere tester rundt om. oppløst med god trykk og stereoperspektiv.
    Så også sammen med mine høytalere. (som i seg selv har de samme egenskapene)
    Jeg kjørte sakte men sikkert på med lyd mens jeg lyttet etter endringer i lyd og lydbildet og kan si at det aldri låt stresset eller komprimert uansett hvor mye jeg ga på. Til slutt, med volumen på -1, og da de røde lèdene på "powermeteret" på xpa såvidt begynte å blinke forsiktig, så begynte jeg å høre litt popping fra basselementene. Hadde da altså kjørt høytalerene til det de maks kunne klare. Og altså uten at det noengang ble "ufint"
    Målte litt sånn useriøst med radioshacken og kom vel opp på ca 106 db i lyttepossisjon (som har langt fra optimalt respons i bassen)
    Dette selvsagt med reciveren i "pure Direct"
    Konkluderer da altså for meg selv at dette er en passende forsterker til MTS-01 hva angår kraft. Hva angår lyden så passer den meg og min smak også perfekt.
    For de som lurer på utstyr brukt:
    Yamaha RX-V3800
    XPA-2
    SVS MTS-01
    Squeezebox Duet
    Beresford 7520 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er gøy

Nå er den koblet og satt i gang. Ikke mye tuning og sånn, bare satte i gang og etter 2 timer med musikk måtte jeg nesten smile. Det er bare så utrolig gøy når det blir så bra. Masse forskjellig musikk, Rita Eriksen, AC DC, Pink Floyd The Wall, ble utrolig flott lydbilde. Spilte på ca 95db med peak litt over 100. Det er maks av det jeg liker på musikk, ligger nok vanlig litt under det. Vet ikke hva jeg skal si, ble bare kjempe fornøyd. Skal nok prøve ut litt forskjellig oppsett og innstillinger, men det må bli en annen dag.Har ikke noe form for trafostøy, den er helt stille.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var mine i hus også.. Har ikke prøvd den enda, hele racket må bygges om må også svi sammen et sett til med signalkabler.
    Må jo si det oser kvalitet av denne saken, ser ut som om det er er brukt litt mer enn det billigste rælet som kan kjøpes på bygda :-D Vekta stoppet på 26.1 kg

I dag har jeg drevet med litt pappsløyd, laget modell av centerhøytaler (den blir diger ) :-D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Se til å få slengt ut bilder når de ankommer da!!:wink: Blir spennede å få noen inntrykk sett med norske hififreakers øyne.
    Liker å refferere til meg selv

Men samme påstand gjelder til alle dere andre som har fått emotiva i hus! Få ut bilder!!!!!8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BRA det ikke bare er jeg som lager pappmodeller av ting.. har lagt modeller av div. bakhøytalere jeg har vurdert for å se hvordan de faktisk passer i stua/veggen

Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Da var mine i hus også.. Har ikke prøvd den enda, hele racket må bygges om må også svi sammen et sett til med signalkabler.
    Må jo si det oser kvalitet av denne saken, ser ut som om det er er brukt litt mer enn det billigste rælet som kan kjøpes på bygda :-D Vekta stoppet på 26.1 kg

I dag har jeg drevet med litt pappsløyd, laget modell av centerhøytaler (den blir diger ) :-D
    PS. regner med det er tollen som har tatt pakken min sendte akkurat mail til emotiva for å høre om de merket den med innhold og pris

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder hadde vært fint ja

Side 6 av 172 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •