Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt vanlig med litt brumming.
    Husker jeg leste test av Parasound A21 en gang og der sto det at store trafoforsterkere som oftest avgir litt brumming.
    Det er en "ulempe" med stor trafo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en oppryddning bak tven i dag , før min Emotiva kommer , la høytalere kablene fint og fikk lagt strømkablene så langt vekk ifra andre signal kabler som mulig. og etter på testet jeg en film med en scene jeg tester ofte med lyd og bilde. ( Transformers end battle ) , følte lyden ble en snert klarer faktisk

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva UPA-2

Vurderer sterkt en UPA-2 til å drive frontene mine,men er den på 225watt i 4ohm slik det står i manualen eller er den 185watt i 4ohm slik det står på hjemmesiden til Emotiva?

Er UPA-2 god til å brukes i stereo også,eller er de best til film?

Har på sikt planer om å gå for en Parasound NC 2100 pre,og lurer da på om Emotiva UPA-2 vil bli "rafinert" nok til å brukes i lag med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Vurderer sterkt en UPA-2 til å drive frontene mine,men er den på 225watt i 4ohm slik det står i manualen eller er den 185watt i 4ohm slik det står på hjemmesiden til Emotiva?

Har på sikt planer om å gå for en Parasound NC 2100 pre,og lurer da på om Emotiva UPA-2 vil bli "rafinert" nok til å brukes i lag med den?
    The web site is the correct specifications.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H

Her finner du en del brukeranmeldelser av UPA-2.
    Den går for å være veldig undervurdert.

The Emotiva Lounge - UPA-2 Reviews

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk MomE og Biffig! :)

Tusen takk for svar og en fin link,takk MomE og Biffig!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg følgende i bestilling :-D
    Disse skal drive Gallo ref 3.1 sammen med min XPA-2

ERC-1

USP-1

En test av USP-1
    Emotiva USP-1 Stereo Preamplifier Secrets of Home Theater and High Fidelity
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sykt bra ut devilej. Regner med du er fornøyd med XPA-2 siden du kjøre på med mer Emotiva?

Jeg for min del solgte min XPA-2 pga dårlig økonomi og plass. Kjenner at jeg angrer så smått nå. Hadde de bare sluppet UMC-1 så skal jeg vurdere om jeg kan leve med en reciever eller om jeg må ha et nytt Emotiva sett :P

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter også på UMC-1. Prøvde å få en releas dato fra Cathy, men hun ungikk spørsmålet :?
    Emotiva gjør en kjempejobb i surroundoppsettet mitt, så jeg ser ingen grunn til å ikke handle mer derfra. Svært gode produkter til fantasipriser :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er spennt på hva du syntes om erc-1. jeg bestillte en, men ombestemte meg.tenkte å vente litt.så ser frem til tilbakemeldinger når du har fått prøve den. er det noen andre som har denne?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ERC-1 kommer på Tirsdag, så jeg skal bruke helgen til å forberede meg med noe refferanse musikk på BD spilleren og med FLAC filer.
    Har også noe bra (HD)CD'er som kommer til uka, og har store forventninger etter å ha lest flere possitive bruker erfaringer. Har prøvd å finne noen negative omtaler, men uten hell. Kabler er også på vei, så dette blir spennende.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    off nå suser det i ørene mine.har drevet og spillt litt musikk.fikk xpa-2 til å gå i protection på min rf83.det spillte ganske så høyt kan man si:-D . på cd'en music med madona er det ganske heftig bass,hadde volum på -3db på ene sangen(nr9), og skrudde opp 1 db til. hørte ikke antydning til forvrenging, men plutselig ble det stille og kom røde lys.
    går emotiva i protect med en gang visst den mister pusten, eller merker den ikke har kontroll over ellementene lenger? noen andre som har opplevd det? det er jo egentlig ganske greit da jeg var tenkt å skru enda litt opp at forsterkeren sier stopp før det vrenger, eller trommehinnene blir ødelagt.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    off nå suser det i ørene mine.har drevet og spillt litt musikk.fikk xpa-2 til å gå i protection på min rf83.det spillte ganske så høyt kan man si:-D . på cd'en music med madona er det ganske heftig bass,hadde volum på -3db på ene sangen(nr9), og skrudde opp 1 db til. hørte ikke antydning til forvrenging, men plutselig ble det stille og kom røde lys.
    går emotiva i protect med en gang visst den mister pusten, eller merker den ikke har kontroll over ellementene lenger? noen andre som har opplevd det? det er jo egentlig ganske greit da jeg var tenkt å skru enda litt opp at forsterkeren sier stopp før det vrenger, eller trommehinnene blir ødelagt.
    Hehe. Hadde samme problemet med mine XPA-1 på gamle B&W 804S.
    Men det var fyllaharskylda spilling på høøøøyt volum. (aldri mer)
    Sjedde 2-3 gang på den kvelden.
    Men hadde ikke det problemet på Usher CP-6371 eller på mine nåværende Audio Physic Scorpio.

Så, kansje B&W og Klipsh trenger litt mere krefter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ikke noe problem,tvert i mot. kjenner det i høyre øre enda etter 4-5 timer. var nok rimelig høyt. rf83-100db/1w og 250-300watt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Hehe. Hadde samme problemet med mine XPA-1 på gamle B&W 804S.
    Men det var fyllaharskylda spilling på høøøøyt volum. (aldri mer)
    Sjedde 2-3 gang på den kvelden.
    Men hadde ikke det problemet på Usher CP-6371 eller på mine nåværende Audio Physic Scorpio.

Så, kansje B&W og Klipsh trenger litt mere krefter?
    B&W kneler vel det meste.. er vel det som er det største minuset dems...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    er vel ikke noe problem,tvert i mot. kjenner det i høyre øre enda etter 4-5 timer. var nok rimelig høyt. rf83-100db/1w og 250-300watt.
    Hvis det er like ille i morgen tidlig burde du holde deg unna all høy lyd i noen dager. Ikke moro å spille på seg hørselskade.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette at den går i protector mode er vel bare possetivt generelt , men man får vel trøkt det temlig hardt før dette skjer , jeg mener at det suser og verker i øre , da er man over et konfortabelt lydnivå.

Men er det overkilll å kjøre 2x200watt pr.høytaler (rf-62) , eller burde man få det meste med å kjøre 2 kannaler på front og 1 på center , da får man vel ca 250watt pr.kannal på en XPA-5 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hvis det er like ille i morgen tidlig burde du holde deg unna all høy lyd i noen dager. Ikke moro å spille på seg hørselskade.
    det er bedre nå. kjenner litt enda,kjennes litt ut som når en er forkjølet, eller har badet. kansje jeg burde selge xpa-2 igjenn .spillte nok alt for høyt. men problemet er at det låt ikke annstrengt i hele tatt, og en har jo lyst å prøve ut en ny effektforsterker.jeg satt og ble "massert" i sofaen, og så på ellementene, og prøvde å høre etter når det var nok.som regel pleier en jo å høre om det kommer et litt slappt bass-slag, eller diskant begynner å bli ubehagelig.men det bare spillte mer og mer etter som jeg skrudde forsiktig opp.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde nok tenke litt før du skrur opp like mye neste gang, er svært kort tid du trenger på slike lydnivåer før hørselen blir permanent skadet.

Greit å kunne nyte hobbyen når man blir eldre også...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørselvern er billig forsikring mot sånne skader... men da er jo gjerne vitsen litt borte?

Side 56 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •