Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har selv en XPA-5 men har aldri hørt noe støy som helst,så vidt hvis jeg holder øret helt inntil men det lille som er kan jeg ikke si er støy,kansjke det har noe og si at den er koblet til Monster Home Theater Powercenter HTS1000 om at den filtrerer bort noe det kan jo hende.Har ikke sjekket utenom monstern da kabelsalaten er et mareritt og rote i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har XPA-2 og hører helle ingen ting med mindre jeg legger øre helt ned til forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    har selv en XPA-5 men har aldri hørt noe støy som helst,så vidt hvis jeg holder øret helt inntil men det lille som er kan jeg ikke si er støy,kansjke det har noe og si at den er koblet til Monster Home Theater Powercenter HTS1000 om at den filtrerer bort noe det kan jo hende.Har ikke sjekket utenom monstern da kabelsalaten er et mareritt og rote i.
    Det er klart, her får du jo renset strømmen. Det er jo helt opplagt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg reagerte på er at jeg og c-v har hørt på samme trafoen siden jeg solgte min til han. Og siden jeg hørte mer trafostøy enn han tyder det på at den kan reagere på ulike spenninger.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Det som jeg reagerte på er at jeg og c-v har hørt på samme trafoen siden jeg solgte min til han. Og siden jeg hørte mer trafostøy enn han tyder det på at den kan reagere på ulike spenninger.

jeg må hvertfall helt inntil den for å merke noe.. og er det musikk/lyd på - hører jeg ingenting!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk fått lignende "problem" igjen.

Siden jeg byttet front til kanal 1 og 2, og center til kanal3 ble det bra.

Har drevet å byttet mellom preset for xbox360, ps3, dekoder osv, uten noe problem... har også fått kalibrert - vært innon setup på onkyo uten problemer.

i kveld skulle jeg forøvrig kjøre gjennon noen testscener på bluray for å høre resultat av emotiva og kalibreringen:

Når jeg trykte på scene fremover/bakover/ spoling fremover/bakover, og når jeg trykte på pause under avspilling av bluray, så poppet emotivan av igjen.

"power" knappen blinker gul/orasje, og 1 led helt til venstre i display blinker rødt.

når jeg bruker den - ingen problem, men altså, travelt å måtte gå frem å slå den fysisk av og på igjen hver gang jeg evt spoler, eller trykker pause!?

dette opplevde jeg ikke med Halo/NC, og lurer på om det er noe innstillinger på onkyo 875 som kan forårsake dette, eller om det er noe annet jeg kan forandre på ved XPA-3?

den er koblet ubalansert, og på samme måte som jeg alltid har koblet effekter.
    forøvrig virker den helt flott under bruk-har ikke fått den lunken engang!

TIPS?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med lyd på hørte ikke jeg en verdens ting heller. Men kunne stå en meter unna å høre det når det var stille. Men det var jo ikke noe problem for å si det sånn.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Med lyd på hørte ikke jeg en verdens ting heller. Men kunne stå en meter unna å høre det når det var stille. Men det var jo ikke noe problem for å si det sånn.

man vil nok kunne høre transistor uansett, er bare spørs hvor nært man må gå, og hvor stille det må vøre i rommet..

er det stille i rommet, og kun emotiva'en er på hører jeg en lett "humm" når jeg står heelt inntil, bortsett fra det - nada!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er XPA-5 bestilt , betalt og sendt samme dagen, eneste jeg reagerer på er leverings tiden , den sises å være 28ene , men regner dere 7 vike dager liksom ?
    De måtte ettersende de svarte dekslene , men det gjør ikke noe.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nå har jeg faktisk fått lignende "problem" igjen.

Siden jeg byttet front til kanal 1 og 2, og center til kanal3 ble det bra.

Har drevet å byttet mellom preset for xbox360, ps3, dekoder osv, uten noe problem... har også fått kalibrert - vært innon setup på onkyo uten problemer.

i kveld skulle jeg forøvrig kjøre gjennon noen testscener på bluray for å høre resultat av emotiva og kalibreringen:

Når jeg trykte på scene fremover/bakover/ spoling fremover/bakover, og når jeg trykte på pause under avspilling av bluray, så poppet emotivan av igjen.

"power" knappen blinker gul/orasje, og 1 led helt til venstre i display blinker rødt.

når jeg bruker den - ingen problem, men altså, travelt å måtte gå frem å slå den fysisk av og på igjen hver gang jeg evt spoler, eller trykker pause!?

dette opplevde jeg ikke med Halo/NC, og lurer på om det er noe innstillinger på onkyo 875 som kan forårsake dette, eller om det er noe annet jeg kan forandre på ved XPA-3?

den er koblet ubalansert, og på samme måte som jeg alltid har koblet effekter.
    forøvrig virker den helt flott under bruk-har ikke fått den lunken engang!

TIPS?

Dette er egentlig bare ett skudd i blinde. hehe. Men jeg ser du har Sony S350 blu-rayspiller og der har du en funksjon som lar deg styre on/off på andre komponenter gjennom HDMI-kabelen. Er hvertfall slik på S300. Fryktelig hvor den funksjonen der har irritert meg før jeg fant ut at den fantes :evil: Egentlig tror jeg dette skal være forbeholdt andre Sonykomponenter også men dette skal jeg ikke påstå. Tviler stort på att dette er problemet, men du kunne sjekket det ut hvertfall

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Dette er egentlig bare ett skudd i blinde. hehe. Men jeg ser du har Sony S350 blu-rayspiller og der har du en funksjon som lar deg styre on/off på andre komponenter gjennom HDMI-kabelen. Er hvertfall slik på S300. Fryktelig hvor den funksjonen der har irritert meg før jeg fant ut at den fantes :evil: Egentlig tror jeg dette skal være forbeholdt andre Sonykomponenter også men dette skal jeg ikke påstå. Tviler stort på att dette er problemet, men du kunne sjekket det ut hvertfall

jeg har koblet XPA3 på nøyaktig samme måte som jeg har koblet Halo tidligere, uten problem - men skal sjekke opp dette..

jeg visste ikke det var et slikt innstilling - ettersom det er fantastisk irriterende at hvis jeg skal trykke eject på bluray etter film, og slår av tv og slik mens jeg venter, så slår S350 seg av også grrrr..

Da kanskje jeg slipper det problemet lenger da, selv omdet ikke er grunnen til XPA3 lager krøll..

uansett takk for tipset!

virker forøvrig som om at hvis xpa3 blir stående for lenge 10-15sek uten signal så hopper den av og LED til venstre i display blinker..

DVS; på film hvor det f eks er dolby digital, trykker jeg på pause (slik "lydesignal" forsvinner) så slår XPA seg av også.. det er absolutt ingen problem så lenge jeg har slått på filmen og ikke rører noe.. skulle vært greit å finne ut av dette, ettersom det er kjedelig å måtte slå den på igjen etter en pause i filmen, uansett grunn.. :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå justert S350 - og styrer nå TV og S350 separat - kanon tips!

MEN: fikk på the dark knight og testet ut om det ble noe forandring;

problemer er der fremdeles.. slik funker det:

Når jeg trykker på pause så virker det som kun CHN 1 slår i protect - LED helt til venstre i display blinker..

Når jeg derimot trykker på spole knappen ( den som hopper til neste scene) så slår BÅDE CHN 1 OG CHN 2 ut i protect, og både led til venstre og i midten av display blinker rødt!

Dette skjer straks jeg trykker på fjernkontroll - og KUN da!

TIPS?

Edit: testet nå med samme filmen men på PS3 slim, istedenfor Sony S350 - kunne nå både trykke pause, spole frem og tilbake, og skippe hele scener uten at den slo seg i protect... vel og merke står det multichannel i displayet da, og ikke TrueHD som ved S350 som avspiller..

Alt gikk nå helt topp, helt til jeg trykte på "eject" knappen når jeg var ferdig å teste.. da klikket det i onkyoen (som om lydsignalet "forsvant" og ikke hadde tilgjengelig det som ble avspilt under filmen..)

og vips XPA-3 i protect .. LED i kanal 1 og 2 blinket.. aldri i nr 3 hvor center er koblet?

virker som om feilen kommer når onkyoen ikke lenger har kontakt med lydsignalet fra kilden.. eks: pause, hoppe i scener, eller ved ingen disc i spilleren.. kan det være mulig å "låse" onkyo til lydformat - slik at det ikke kommer opp "no signal" på displayet.. begynner å lure litt på om det er onkyoen som skaper faenskap her...

Når jeg hadde koblet onkyo og H/K med coax "forsvant" aldri dolby digital/DTS fra displayet, da ble det stående helt til neste gang jeg valgte lydformat, noe det ikke gjør med onkyoen - som kanskje kan skape dette?

Understreker igjen at feilen ikke kommer når den brukes normalt - men kun når signalet " kuttes" ? om noen skjønner hva jeg mener - kan dette være noe logikk i ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte noen Tech Link RCA kabler i dag , disse burde vel fungere greit mellom yamahaen og emotiva forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Understreker igjen at feilen ikke kommer når den brukes normalt - men kun når signalet " kuttes" ? om noen skjønner hva jeg mener - kan dette være noe logikk i ?

For meg virker det som du har et eksemplar med feil på. Har du tatt kontakt med Emotiva?

Foreslår at du oppretter egen tråd for problemet, da dette er en generell tråd. Vi kommer nok til å følge den også, vær du sikker. :wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    For meg virker det som du har et eksemplar med feil på. Har du tatt kontakt med Emotiva?

Foreslår at du oppretter egen tråd for problemet, da dette er en generell tråd. Vi kommer nok til å følge den også, vær du sikker. :wink:

jeg har sendt mail til emotiva i går kveld, der jeg prøvde så godt som mulig å forklare på engelsk hva/hvordan jeg får feil. hva jeg har koblet til osv.. så venter på svar derfra også.. selv om jeg i begynnelsen virket som emotivan var feil - har jeg nå begynt å lure på om onkyo kan være problemet? hmmm..

må jeg begynne å sende den helt tilbake til USA hvis det faktisk viser seg at det er emotivaen som er feilen?

kan prøve å opprette en egen tråd ja..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-receiver.html

da har jeg opprettet en egen tråd om dette, så da håper jeg på tips om dette, samt at jeg får svar fra emotiva.. hadde vært ønskelig å slippe å sende den tilbake til statene ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Emotiva Lounge - An Error Has Occurred 27, 2009, 4:36pm, lonnie wrote:
    Sorry it was a little later than promised but here they are.

Enjoy

XMC-1 Audio/Video Media Processor/Controller - preliminary feature set (updated 2/27/09)

Twin Cirrus® 32 bit dual core DSP’s for uncompromised high resolution HD audio decoding

Decoding support for Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Digital True HD, Dolby PLIIx, DTS, DTSES, DTS HD, DTS Master Audio, DTS Neo 6, SPDIF, PCM 8 channel (note: some audio formats only supported via HDMI)

Dual Genesis® Torino high performance video scaling engines with full Faroujda DCDi® processing for main zone and second audio/video zone. Enables simitaltanouus or independent selection of any audio/video source

Full HDMI 1.3a support

Front panel direct access control for inputs

Absolute HDMI bypass “reference” mode – hardware enabled, supports advanced bit depths

Independent dual zone capability for both analog and digital audio sources

Automatic Emo-Q™ multi channel room correction and automatic loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.

Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 160hz

Independently selectable HP/LP slope rates of 12 or 24 db/octave

All legacy video inputs can be scaled and output over HDMI at up to 1080p in main and second zone

HDMI sources can be format converted to component video up to 1080i in main and second zone

Full color graphical OSD over live video, including HDMI in main and second zone.

All inputs are assignable and feature input labeling, selectable decode modes, selectable triggers, etc.

Independent graphic EQ and bass and treble controls
    0.5dB level trims on all channels

Headphone output – front panel

Professional balanced (XLR) line outputs on main 7.1 channels with THAT Corp.™ OutSmarts® balanced line drivers for exceptionally high common mode rejection.

Analog Devices 24/192 DAC’s

Analog Devices 24/192 ADC’s

Premium quality signal path and component selection for uncompromised audio/video performance

High voltage, low impedance main single ended (RCA) analog outputs (7 VRMS)

8 - HDMI inputs and 3 HDMI outputs. 2 main, 1 Zone 2

1 - Precision phono input with MC/MM capability

1 - composite video input (RCA)

1 - S-video input (S-video mini DIN)

3 - component video inputs (RCA)

2 - component video outputs (RCA) main and Zone 2

4 - stereo analog audio inputs (RCA)

1 - stereo XLR input

1 - 7.1 analog input set (RCA)

4 - coaxial digital inputs, (RCA)

4- optical digital inputs (Toslink)

1- coax digital audio output (RCA)

1- optical digital audio output (Toslink)

1 - Stereo or 2 channel analog multi channel mix down output for fixed level monitoring (RCA)

1- stereo analog variable and independent Zone 2 output (RCA)

1 - stereo analog fixed level record output (RCA)
    High performance AM/FM tuner with 24 FM and 6 AM presets

Full RS-232 control

4 - assignable trigger outputs Movie/Music/Ampx2 (3.5mm mini)

1- IR remote input (3.5mm mini)

1 - IR output (3.5mm mini)

1 - microphone input (3.5mm stereo mini)

1- USB data input (for software upgrades only)

3 RU chassis

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "my vote is still for an XPA-5 over an XPA-3 taking into account the 1200VA toroid in the XPA-5 vs. the 850VA toroid in the XPA-3."

På hjemmesiden til Emotiva står det både XPA-2, XPA-3 og XPA-5 har 1600 Toroid.....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er feil, sjekk manualene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra med sprikende info.

Side 54 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •