Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 3425
    Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er stor fare for at jeg må ha meg et par Dali Mentor 6.
    Er det noen av dere Emotaiva'ere som har prøvd XPA serien på Mentor?

.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Noen som har sett noe om det skal komme en forforsterker som ligger over USP-1 ?

Spør fordi jeg ser at cdspilleren MRC-1 har balanserte utganger samt at både XPA-1 og XPA-2 har balanserte innganger, men forforsterkeren USP-1 har "kun" vanlige ubalanserte inn- og utganger.

Vil ikke lage noen diskusjon på om balansert er bedre eller ikke, men bare lurer siden det er dumt å lage et produkt som skal være mellomledd som gjør at man ikke får utnyttet maks av deres andre produkter i samme serie..

Noen som har sett noe om dette?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil komme en XSP-1 som da vil ha balanserte inn- og utganger, men det er ikke blitt sagt når den kommer.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, å jeg venter (men kjøpte USP-1 mens jeg venter likså godt)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,håper på litt hjelp her!

Har no nettopp koblet opp min XPA-3 til Onkyo 875'n og det funker fint fint..

MEN: når det blir byttet fra f.eks stereo - dvd så slår den seg av, og rødt blinkende LED bortest til venstre blinker.

når jeg så skal kjøre audyssey med onkyoen - så switcher onkyo bort fra f.eks stereo som jeg hadde på - og vips - XPA-3 slår seg "av" og LED'en blinker...

har sjekket kabler til receiver - og til høytalere, alt virket helt normalt - og dette skjer ikke hvis jeg setter på en cd - og lar den spille av gårde - kun når jeg bytter fra CD- til bluray, eller fra stereo til f.eks 5ch stereo..

derfor må jeg opp av sofan hver gang jeg bytter på noe, switcher på.feks tvkanaler slik onkyoen ikke gir ut samme signal lenger..

derfor får jeg heller ikke startet kalibreringen, siden emotivan slår seg av med en gang...

HVA kan jeg gjøre med dette? mottok denne brukt nå for 2 timer siden!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er 12V triggeren som sender ut et signal fra Onkyo'en hver gang du bytter kilde, og hvert slikt triggersignal blir oppfattet som en beskjed om å skru seg henholdvis av og på.

Prøv å fjerne denne trigger-kabelen og skru heller Emotiva'en manuelt av og på, og se om det hjelper.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Kanskje det er 12V triggeren som sender ut et signal fra Onkyo'en hver gang du bytter kilde, og hvert slikt triggersignal blir oppfattet som en beskjed om å skru seg henholdvis av og på.

Prøv å fjerne denne trigger-kabelen og skru heller Emotiva'en manuelt av og på, og se om det hjelper.

jeg benytter ikke 12v trigger, jeg skrur den manuelt på når den brukes.

Jeg harnå fått kjøre auto kalibrering - ok

hvis jeg f.eks har onkyo på cd - stereo, og trykker på setup knappen, forsvinner "stereo-signalet" og emotiva slår seg "av" led-blink.

Dette gjelder hvis jeg f.eks bytter fra CD --> til PS3, der det går fra stereo --> surround, da må jeg bort å slå av og på igjen...
    virker ikke normalt - og tungvint...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Emotiva XPA-3 har såvidt jeg vet ingen form for sensor på inngangssignalet, så det skulle ikke spille noen rolle hvilket signal den fores med.

Fra manualen din:

The amplifier shuts down often or the line circuit breaker trips often• Check that the positive and negative speaker wires are not shorted together.
    • Make sure that no speakers are shorted internally. If you have an ohm-meter, disconnect the speaker wires and measure the resistance between the speaker’s positive and negative terminals. Measure all speakers and check their impedance specifications. If necessary, review the “Series and Parallel Connections” section of this manual.
    • If you have connected speakers in parallel, the overall impedance may be too low. It is recommended that you rearrange the speakers in series to increase the overall impedance, thus taking some of the load off the amplifier.
    • Make sure that the amplifier has good ventilation and is not overheating. Allow good airflow underneath wherever possible. If the amplifier is in a closed rack, open up the rear panel or use a quiet fan for improved ventilation.

One or more RED lights on the Front Panel are Blinking
    Each RED light indicates a fault condition for the corresponding power module. A fault condition is one or more of the following:
    • Excessive Operating Temp
    • Excessive Current (Short Circuit)
    • DC on the Outputs
    An excessive temperature fault can be reset by allowing amp to cool and cycling power on/off button on the front panel. Excessive current (short circuit) can be reset by removing the cause of the short and cycling power on/off button on the front panel. DC at output is a possible fault condition that is equipment related and requires technical assistance. Please contact Emotiva if you have repeated problems causing the RED front panel light to flash that are NOT thermal or short circuit related.
    Kan derfor kanskje tyde på at den kanalen som ikke brukes ved vanlig stereo kanskje er feilkoblet eller kortsluttet og derfor utløser feilmeldingen når denne kanalen tas i bruk. Prøv å sjekke tilkoblingene på høyttaleren tilkoblet den samme kanalen som blinker rødt, evt. bytt om på tilkoblingene og se om feilmeldingen/rødblinken dukker opp på en annen kanal.

Ellers kan sikkert forrige eier fortelle om han opplevde samme problem, og Emotiva er sikkert behjelpelige per mail med litt systematisk feilsøking.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har ingen ting med stereo eller surround å gjøre, med andre ord, ikke noe med at den ene kanalen til emo ikke er i bruk:

kan prøve å forklare litt bedre;

-hvis jeg trykker på onkyo,f.eks på bluray og ingen bluray er på for øyeblikket - kommer det ikke opp DTS, eller dolby i displayet - det kommer derimot opp "No Signal" - dette går selvfølgelig over til valgt lydformat når det er valgt..

jeg skrur jo på onkyo og emo, setter meg i sofa og skal sette på en film, og på den tiden formatet kommer, så rekker emo og slå seg av..

hvis jeg f.eks sitter å hører på musikk, og tenker; jeg vilspille Xbox360 - og trykker på knappen på onkyo for xbox360 så kommer jo ikke dolby digital før spillet starter - og da må jeg igjen frem å trykke på emotivan..

ganske så irriterende at jeg ikke kan sitte å se en bluray, og hvis jeg vil inn på setup til onkyo for å fintune litt - så kan jeg ikke det uten at jeg må frem og trykke på emotivan igjen når jeg er ferdig med setup, og klar til å starte filmen igjen!

mulig dette ble både langt og dårlig forklart men..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg benytter ikke 12v trigger, jeg skrur den manuelt på når den brukes.

Jeg harnå fått kjøre auto kalibrering - ok

hvis jeg f.eks har onkyo på cd - stereo, og trykker på setup knappen, forsvinner "stereo-signalet" og emotiva slår seg "av" led-blink.

Dette gjelder hvis jeg f.eks bytter fra CD --> til PS3, der det går fra stereo --> surround, da må jeg bort å slå av og på igjen...
    virker ikke normalt - og tungvint...
    Det samme skjedde meg en gang, at ene LED-lyset blinka rødt (som symboliserte den ene kanalen) og jeg slo av forsterkeren.. Det var pga. jeg "kortslutta" to av pre-out-rca-kabelene i det jeg skulle bytte på noen kabler bak forsterkeren..

Var da bare å slå av og på, så var den god som ny

Dobbeltsjekk hvilke kabler du har koblet inn på XPA'n og hvor de går på Onkyoen din.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett jævlig dumt spørsmål - har ikke peiling på om det kan være det: Er det ikke switch på balansert/ubalansert bak på XPA-3? Har du skrudd over den? Mener å huske at på min XPA-5 stod på balansert når jeg satt min inn i racket.

Forslaget er egentlig helt uten att jeg har noe som helst peiling på om det kan være det, men verdt å sjekke kanskje?

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet uGn beskriver har jeg også hatt. Terminering i metall og for tette rca kontakter. Jeg har en papirbit mellom kablene for å unngå dette. Kanskje verdt å prøve det

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt kuriosa

Har bestillt endel av Emotiva sine nye kabler, fikk mail av Cathy nettopp at jeg er den første i Norge som får de nye kablene og derfor ville de sende meg en Emotiva T skjorte

I den forbindelse vil jeg bare trekke frem den skikkelig gode servicen de har gitt meg i min kontakt med dem

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant ut av det!:

jeg hadde tatt "feil" og koblet center på chn1, og fronter påchn 2 og 3, når jeg så dette, prøvde jeg å bytte slik center kom på chn3... og vips så forsvant problemet...

jippi!

da er det bare godord likevel fra min side - og trafostøy var det mye mer av på min forrige Halo A23...

takk for tips og hjelpen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant ut av det!:

jeg hadde tatt "feil" og koblet center på chn1, og fronter påchn 2 og 3, når jeg så dette, prøvde jeg å bytte slik center kom på chn3... og vips så forsvant problemet...

jippi!

da er det bare godord likevel fra min side - og trafostøy var det mye mer av på min forrige Halo A23...

takk for tips og hjelpen :-)
    Gratulerer med godt kjøp. Når det gjelder trafostøy, så er den heller ikke noe problem hjemme hos meg. Emotiva we love you.:!: :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det løste seg... :-)
    BTW - hos meg er det ikke trafostøy hverken i XPA-3 eller "din" A23. ;-)

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpa-2

Da har jeg hatt min XPA-2 i godt og vel en uke. Den har fått stått på en del om nettene med radio på, så den er vel så godt som innspilt nå. Jeg synes at lyden har forandret seg en del i perioden. Det låt litt merkelig til å begynne med, lite mellomtone og detaljer og vel mye bass. Nå har det forandret seg en del heldigvis. Jeg kan ikke si at jeg har opplevd noe liknende med andre produkter, og har heller ikke noen forklaring på hvorfor.
    Når det gjelder trafostøy, så kan jeg høre svak brumming hvis jeg legger hodet inntil forsterkeren, men dette er ikke noe problem i bruk.

Alt i alt er jeg meget fornøyd så langt og vurderer en XPA-5 i tillegg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Godt at det løste seg... :-)
    BTW - hos meg er det ikke trafostøy hverken i XPA-3 eller "din" A23. ;-)

noe er det nok, står den på og lyden er av, hører man litt opp til ca en halv meters avstand med haloen, det gjorde jeg.. men ikke pokker om man hører noe når man har på litt lyd!

Det eneste jeg var litt skeptisk på med emotiva er at noen har rapportert trafo støy - det har jeg heldigvis ikke noe til!

største forskjell å gå fra A23 til XPA-3 er forøvrig litt mer max SPL, og en del mer krutt i center kanal siden det er en stund siden jeg har hatt effekt på center!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg var litt skeptisk på med emotiva er at noen har rapportert trafo støy - det har jeg heldigvis ikke noe til!
    Det er litt interessant. For jeg hørte trafoen på en meters avstand, kanskje mer.

Kan dette knyttes til nettspenning eller andre fenomener mon tro?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt rart, for jeg syns trafostøyen fra min XPA-3 er veldig varierende. Noe jordingsgreier? Avhenger det av hva annet som står på?`

Side 53 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •