Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anbefaler deg derimot XPA-5, som har enda mer pulver. Da kan du bi-ampe frontene og ha en kanal til sentrer. Da får du MYE reserver å gå på.

For dem som står i vippen mellom XPA-3 eller XPA-5 kan muligens følgende ha betydning:
    Sitat:
    my vote is still for an XPA-5 over an XPA-3 taking into account the 1200VA toroid in the XPA-5 vs. the 850VA toroid in the XPA-3.

Sitat:
    I like the Idea of the XPA-5 in the sense that at 3 channels it will be 250 watts per channel & has the bigger toroid as well
    Da virker jo XPA-5 som et bedre kjøp med tanke på pris/ytelse.

Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    $200 er ikke penger Jeg ville tenkt slikt at det er kjekt å ha de to ekstra kanalene på XPA-5, litt mer fremtidssikker dersom du skulle bestemme deg for å utvide anlegget i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, men noe som har erfaring fra XPA-3 og som bare har kjørt frontene. Men er det virkelig så mye å hente på XPA-2? På en annen side er det bare ca. 1500,- diff i pris...

Hvem sender jeg mail til for å bestille? sales@...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eksisterer en egen pristråd, der det meste rundt bestillinger er forklart.

Om du vurderer XPA-2, så er det bare å gå for den, om du ikke vurdere flere kanaler.

Husk at annenhåndsmarkedet for Emotiva er brennhett. Det har vært produkter som har gått for mer enn nypris. Det er mange som ønsker å teste produktene, så rimelig som de er. Skulle man ikke blir fornøyd, så er det bare å legge dem ut for salg. Jeg har intrykk av at mange som selger, ønsker å kjøpe større modeller fra Emotiva, andre har fått smaken på krefter og kjøper produkter til mange ganger prisen. Så risikoen for å kjøpe "feil" er rimelig liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okok. Da leter vi godt der.

Nei, lurer egentlig bare på om noen kan bekrefte at ytelsen på XPA-2 eventuelt XPA-5 overgår XPA-3 slik at det vil lønne seg å spytte i de ekstra kronene på sikt. Fordelen med XPA-3 er jo helt klart muligheten til center.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare for XPA-2 men har lest mye om XPA-3 vs XPA-5, og for meg så virker XPA-5 som det klart beste kjøpet av de to. Se forøvrig denne posten; http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1274473 og litt utover.

XPA-2 vs XPA-5, vet jeg ikke så mye om, men om du vurderer å bygge ut systemet med flere høyttalere, så er jo valget enkelt.

På den andre side er jo dette svært lettsolgte produkter om du skulle angre, så kanskje det ikke er så enkelt likevel.......

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Okok. Da leter vi godt der.

Nei, lurer egentlig bare på om noen kan bekrefte at ytelsen på XPA-2 eventuelt XPA-5 overgår XPA-3 slik at det vil lønne seg å spytte i de ekstra kronene på sikt. Fordelen med XPA-3 er jo helt klart muligheten til center.
    Jeg benytter XPA-5 bi-ampet på B&W 683 og siste kanalen på senter. Veldig godt fornøyd så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg benytter XPA-5 bi-ampet på B&W 683 og siste kanalen på senter. Veldig godt fornøyd så langt.
    Ser at du bruker Onkyo også, noe jeg også har tenkt til. Men da lurer jeg på om jeg tar ditt tips og heller kjører på med XPA-5. Virker å være den gjennomgående holdningen både her og på andre fora.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du bruker Onkyo også, noe jeg også har tenkt til. Men da lurer jeg på om jeg tar ditt tips og heller kjører på med XPA-5. Virker å være den gjennomgående holdningen både her og på andre fora.
    Det er ikke uten grunn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Det er ikke uten grunn!
    Nei, er vel det jeg også konkluderer med.

Noen som vet om det er mulig å få med svarte braketter på sidene, eller må de være sølv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet om det er mulig å få med svarte braketter på sidene, eller må de være sølv?
    Du kan bestille med ekstra svarte. Koster 20$

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Du kan bestille med ekstra svarte. Koster 20$
    Takker for info. Da blir det mail til Emotiva senere i dag når NAD'en er ute av hus.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du for kjøpt med svarte braketter ja - for $ 20 ekstra. Jeg har svarte selv.

Jeg valgte XPA-5 da jeg syntes prisforskjellen og anvendligheten er større med en 5 kanaler. Har ikke sammenliknet med en XPA-3 hjemme, så jeg kan ikke si noe om forskjellene mellom XPA-3 og 5. Eneste jeg kan si er at i mitt hjem, med Onkyo 875 og B&W 682 + HTM61 fungerer det bra Selvsagt ingen garanti at det fungerer like bra i ett annet rom/hus...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du for kjøpt med svarte braketter ja - for $ 20 ekstra. Jeg har svarte selv.

Jeg valgte XPA-5 da jeg syntes prisforskjellen og anvendligheten er større med en 5 kanaler. Har ikke sammenliknet med en XPA-3 hjemme, så jeg kan ikke si noe om forskjellene mellom XPA-3 og 5. Eneste jeg kan si er at i mitt hjem, med Onkyo 875 og B&W 682 + HTM61 fungerer det bra Selvsagt ingen garanti at det fungerer like bra i ett annet rom/hus...
    Ja, er jo noe selvsagt over dette med anvendelighet. 683 og det jeg har hatt nå har jo fungert meget tilfredstillende i utg. pkt. Men jakten etter noe mer er på en måte evig. Så nå når jeg har opparbeidet meg penger til det gjennom salg av en del komponenter tenkte jeg at det var på tide prøve noe nytt. Frykter heller ikke de store økonomiske tapene om det ikke skulle matche så godt som jeg håper, med tanke på at Emotiva har skaffet seg et svært godt navn i Norge og på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forresten måle hvor høye XPA-2/3/5 er? Ser at alle er opplyst med 7.75" som skulle være ca. 19.5 cm, men stemmer dette med produktet som står i hyllene til folk? Må jo få plass til dyret i stereobenken også!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forresten måle hvor høye XPA-2/3/5 er? Ser at alle er opplyst med 7.75" som skulle være ca. 19.5 cm, men stemmer dette med produktet som står i hyllene til folk? Må jo få plass til dyret i stereobenken også!
    Stemmer de målene som er oppgitt på Emotiva sin side. En tomme er vel 2,54 cm grovt regnet.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til emotiva forleden. Sitter og skal bestille et komplett oppsett til 2 kanaler med cd-spiller, pre og effekt.

Fikk et langt og godt svar fra de. Emotiva sier at 2 kanaleren har mye mere power å gå på enn 5 kanalsforsterkeren. Den har også bedre kanalseperasjon og kvaliteten er høyere. De anbefalte meg sterkt å gå for 2 kanaleren siden jeg bare skal bruke 2 høytalere.

Kommer nok til å bestille iløpet av uken tenker jeg om det ikke dukker opp noe annet på brukten.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ikke benytte mer enn to høyttalere er jo valget ganske enkelt - da er det monoblokka eller to-kanaler som er valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det var jo i utgangspunktet min tanke også. Og pr. dags dato så har jo jeg bare to høyttalere. Men med tanke på framtid og muligheter falt valger heller på XPA-5. Da kan eventuelt den benyttes til bak og center og XPA-2 kan komme inn å dra fronter.

Glad for at dere informerte i så måte at jeg valgte vekk XPA-3 og gikk på XPA-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er svart på dette i andre post i pristråden. anbefaler deg å lese denne før bestilling, mye erfaring fra mange forummedlemmer som har handlet før deg.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Det er svart på dette i andre post i pristråden. anbefaler deg å lese denne før bestilling, mye erfaring fra mange forummedlemmer som har handlet før deg.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html
    Beklager dette, skulle sjekka før jeg spurte! Er forresten leveringsstans på disse før i slutten av oktober atm. Fikk mail fra Cathy tidligere i dag.

Side 52 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •