Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 3425
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har en XPA-2/3 amp som bor i området rundt Lillestrøm som jeg kan komme en liten tur til. Er nær ved å bestille en slik selv, faktisk et helt oppsett med cd spiller. pre og effekt, men har så sinnsykt lysst å se en av desse "live"

Send meg gjerne en pm om du kan tenke deg å vise frem din.

Mvh
    Peter

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp Retep med en demo her da noen!
    Jeg mangler både utstyr ellers og lytterom i øyeblikket ellers skulle jeg invitert han til meg!

Jeg tror du blir fornøyd, ihvertfal med lyden Retep og at du kan matche ganske mange typer høyttalere med dette merket og få gode resultater.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre noen har likt rom og høyttalere som deg er det relativt lite du vil sitte igjen med. At det er kvalitet er vel besvist med de mange fornøyde kjøperne...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retep . Du kan få en demo hos meg men tar en tur til Frankrike i morgo så det får ikke blitt før om 2 uker
    Har du is i magen så send meg en PM uke 40

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg leser på nettet så er nok dette noen fine komponenter til en god pris. Og jeg vet at det ikke vil låte det samme hos meg som hos deg. At jeg svir av 13-14k er ok. da jeg da får cd-spiller, preamp og effekttrinn. Om det ikke står til forventningene så blir det nok et fint nr 2 anlegg...

Men det jeg er ute etter er å se størrelsen og de lysene om det blir veldig skjenerende. Er litt skeptisk til de skjøner dere.

Jeg ønsker altså å se på, ikke lytte til. Om jeg får en følelse av kvalitet så sender jeg nok en mail til Emotiva.

Men om noen har desse koblet opp til høytalere så sier jeg ikke nei til en liten lytt.

Mvh
    Peter

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser det ut til jeg har fått tak i en ørlitt brukt XPA-3 til å drive fronter og center, inntil XPA2, eller XPA1 er i hus:-) blir spennende å prøve!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt XPA-5 i en uke. Jeg blir bare mere og mere imponert over denne sinnsyke forsterkeren.
    Jeg savner ikke mine Midgarder over hode. Jeg hadde aldri byttet tilbake.
    Jeg har enda ikke vært i nærheten av å høre noe tegn til overgivelse i fra forsterkeren sin side.
    Nå har jeg koblet den slik at den driver alle høytalerene mine i hjemmekinoen. Jeg spillte litt av Transformers i stad og målte 122 Db på det værste, og det var ikke ubehagelig å høre på. Det sier sitt!
    Jeg vurderte å bi-ampe frontene i starten, men det har jeg ingen interesse av da den forer på mere enn nok i 2 kanaler til frontene.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre XPA-1 på AP Scorpio i morgen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Nå har jeg hatt XPA-5 i en uke. Jeg blir bare mere og mere imponert over denne sinnsyke forsterkeren.
    Jeg savner ikke mine Midgarder over hode. Jeg hadde aldri byttet tilbake.
    Jeg har enda ikke vært i nærheten av å høre noe tegn til overgivelse i fra forsterkeren sin side.
    Nå har jeg koblet den slik at den driver alle høytalerene mine i hjemmekinoen. Jeg spillte litt av Transformers i stad og målte 122 Db på det værste, og det var ikke ubehagelig å høre på. Det sier sitt!
    Jeg vurderte å bi-ampe frontene i starten, men det har jeg ingen interesse av da den forer på mere enn nok i 2 kanaler til frontene.
    Med tanke på at du sammenligner Midgard (ICE-moduler) på Klipsch med Emotiva (ren transistorteknologi) så er jeg ikke i det minste i tvil om at Emotiva bør gjøre en god jobb på dine Klipsch. Du trenger liksom ikke 2 x 600 ICE-watt på en Klipsch-høyttaler, uansett hvor ødelagte trommhinner du skulle hatt.... ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke til å legge i mellom at veldig mye fra Klipsch trives med forsterkere som farger litt, spesielt i rom som kanskje bidrar med mye energi oppover.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    da ser det ut til jeg har fått tak i en ørlitt brukt XPA-3 til å drive fronter og center, inntil XPA2, eller XPA1 er i hus:-) blir spennende å prøve!
    Har xpa-3 og synes den gjør en super jobb med frontrekka mi, som er SVS MTS-01 og MCS-01. Senere når jeg vinner i lotto, eller noe annet kjekt, så skal jeg ha XPA-2 Jeg mangler ingenting som jeg vet om med XPA-3, men jeg har lest at mine høytalere hadde likt en forsterker som dobbler utgangseffekten i 4ohm. Det er det bare XPA-2 som gjør!

XPA-3 er sikkert bra nok for de fleste, og så tror jeg den gir ut mindre støy enn XPA2 og XPA5. Noen som har XPA-2 og XPA-3, som kan kommentere mine påstander om forskjellig støynivå?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått og siklet på en Emotiva UPA-7 en stund - tror den vil kunne gi litt bedre lyd enn min Yamaha RX-V663 gjør på egen hånd . Noen her med erfaringer fra UPA-7?

Har dog aldri hatt en effektforsterker før. Greit nok at den gjør at man kan spille renere ved høyt volum, men noen som kan si noe fornuftig om lydbildet ved lavere volumer? Vil man merke mer dynamikk eller luft i lydbildet på noen måte?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Noen som har XPA-2 og XPA-3, som kan kommentere mine påstander om forskjellig støynivå?
    Jeg har XPA-2 og XPA-3 og kan ikke si det er noen forskjell på støyen (som er så godt som neglisjerbar for min del...).

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Har gått og siklet på en Emotiva UPA-7 en stund - tror den vil kunne gi litt bedre lyd enn min Yamaha RX-V663 gjør på egen hånd . Noen her med erfaringer fra UPA-7?

Har dog aldri hatt en effektforsterker før. Greit nok at den gjør at man kan spille renere ved høyt volum, men noen som kan si noe fornuftig om lydbildet ved lavere volumer? Vil man merke mer dynamikk eller luft i lydbildet på noen måte?
    Når høyttalerene får nok effekt vil de levere mer dynamikk også på lave volumer. Det handler mer om full kontroll på elementene enn å spille høyt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar

XPA-3 er sikkert bra nok for de fleste, og så tror jeg den gir ut mindre støy enn XPA2 og XPA5. Noen som har XPA-2 og XPA-3, som kan kommentere mine påstander om forskjellig støynivå?
    XPA-2 går for å ha ett vesentlig lavere støygulv enn XPA-3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rumperister

Tenkte jeg skulle bruke en eller to av de ledige kanalene på min XPA-5 til å drive en rumperister eller to av typen Clark Synthesis. 4 Ohm og kraft skulle det dermed ikke være noe problemer med, men så var det kontroll på dette.
    Går dette uten ha en ekstra volumkontroll/basskontroll? Hvordan bør jeg koble det opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter på Emotiva da jeg har solgt unna mitt NAD effekttrinn. Har bare to fronter av typen DM683, hvilket effektrinn velger jeg? XPA-2 eller 3?

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Lukter på Emotiva da jeg har solgt unna mitt NAD effekttrinn. Har bare to fronter av typen DM683, hvilket effektrinn velger jeg? XPA-2 eller 3?
    XPA-2.. om du bare trenger 2 kanaler så er det ingen grunn til å kjøpe XPA-3.

XPA-2 har mer krefter..og veier oppimot 10 kg mer enn XPA-3

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    XPA-2.. om du bare trenger 2 kanaler så er det ingen grunn til å kjøpe XPA-3.

XPA-2 har mer krefter..og veier oppimot 10 kg mer enn XPA-3
    Men kan være at jeg skal ha en center med tiden...kan det da være en ide å tenke på XPA-3? Det er jo et spørsmål om hvor mye krefter mine DM683 trenger. NAD C272 som jeg hadde før gjorde en ok jobb. XPA-3 gjør som jeg ser det 3 x 200W, C272 ga 2 x 150...og ikke minst. Den er rimeligere.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en center kanal etterhvert tror jeg XPA-3 er en super løsning, helt sinnssyk ytelse per krone i 3 kanaler.
    I to kanaler skal XPA-2 i tillegg til å være kraftigere ha bedre lyd. Jeg har ikke hørt XPA-3 så jeg kan ikke uttale meg om hvor mye. XPA-2 er i mine ører mye bedre enn noe av det jeg har hørt fra NAD (har aldri hørt M-serien, men den er mye dyrere). Tror XPA-3 også vil være bedre enn det meste fra NAD, spessielt prisen tatt i betraktning.
    For å være sikker er det bare å handle 3x XPA-1 med en gang =P

Side 51 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •