Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 3425
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Veldig fornøyd med XPA-2 min, men er litt frustrert fordi jeg mangler en skikkelig kilde og også skikkelige høyttalere.
    Vurderer å selge/bytte Emotivaen i en RX-V 1900 om en skulle dukke opp. Tenkte å vente på UMC-1, men det tar tid pluss at det blir en god del dyrere.

Hva tror dere: hvor god blir UMC-1 og når er den her?
    Emotiva har sagt at den skal være klar om litt i snart 1 år. Vet det står at den er i produksjon, men vet ikke om det er til å stole på egentlig.

Jeg betviler ikke at UMC1 + XPA-2 er bedre enn en RX-V 1900, men spørsmålet er om jeg har bruk for effekten med klipschhøyttalere.
    RX-V gir meg muligheten til å hekte på senter og bakkanaler når jeg måtte føle for det. På UMC-1 må jeg ut med ca 5-6k til for en XPA-3.

Er lei av tenkeboksen, vil over i "nyteboksen" asap =D
    Hvilke Klipsch er det du har?
    Om du har RF serien så kommer du nok til å trenge den ekstra effekten.Klipsch er ofte ikke så lettdrevent som mange tror.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Jeg håper det samme skjer med min XPA-3, ellers tror jeg at jeg kommer til å angre på byttet fra Midgard...
    Det bør skje enda litt mer i riktig retning her hos meg også for at jeg ikke skal angre på byttet fra Rogue Stereo 90.
    Anlegget står og spiller kontinuerlig døgnet rundt her nå,og det skjer faktisk småting i lydbildet for hver dag.
    De største forbedringene skjedde opp til ca 60-80 timer.Har rundet 200 timer nå og fortsatt skjer det altså småting med perspektivet i lydbildet (dybde/bredde/høyde).

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det bør skje enda litt mer i riktig retning her hos meg også for at jeg ikke skal angre på byttet fra Rogue Stereo 90.
    Anlegget står og spiller kontinuerlig døgnet rundt her nå,og det skjer faktisk småting i lydbildet for hver dag.
    De største forbedringene skjedde opp til ca 60-80 timer.Har rundet 200 timer nå og fortsatt skjer det altså småting med perspektivet i lydbildet (dybde/bredde/høyde).
    Var litt usikker en stund, men dette bekrefter det jeg trodde. TRØKKET var der med en gang men synes detaljer og småting faller mer på plass etter som den får kjørt seg litt..... Kan selvfølgelig være tilvenning men velger å tro at litt innbrenning er sunt :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Var litt usikker en stund, men dette bekrefter det jeg trodde. TRØKKET var der med en gang men synes detaljer og småting faller mer på plass etter som den får kjørt seg litt..... Kan selvfølgelig være tilvenning men velger å tro at litt innbrenning er sunt :-D
    Jepp,innspilling må til 8)

Trøkk er det nok av iallfall.Helt vanvittig hvordan XPA-1 drar Helicon 400!
    Der spiller den fletta av Stereo 90 og har stålkontroll hele veien,men på detaljering og perspektiv så når de ikke helt opp til Rogue'n.Dette håper jeg å rette litt på med en god rørdac etterhvert.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg ska kjøpe emg en XPA-3 til mine klipsch,de eg har er RF-52,det eg lurer på eg vill vel få bedre lyd enn naden t744 eg har.eg har kjørt enn sånn reelop dritt på de,synest ikkje det va noe bedre enn naden.også lurer eg på en ting til.den xpa den kjører og i stereo sant,at den ikkje kjører med centeren når eg spiller musikk foreksempel.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.eg ska kjøpe emg en XPA-3 til mine klipsch,de eg har er RF-52,det eg lurer på eg vill vel få bedre lyd enn naden t744 eg har.eg har kjørt enn sånn reelop dritt på de,synest ikkje det va noe bedre enn naden.også lurer eg på en ting til.den xpa den kjører og i stereo sant,at den ikkje kjører med centeren når eg spiller musikk foreksempel.
    XPA-3 vil garantert blåse mer liv i Klipsch'ene dine kontra T744.
    Det er recieveren din som bestemmer hvilke kanaler som er i bruk så når du switcher over til stereo så spilles det bare i 2 kanaler.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk.det eg ville høre.då bestiller eg den neste mnd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jepp,innspilling må til 8)

Trøkk er det nok av iallfall.Helt vanvittig hvordan XPA-1 drar Helicon 400!
    Der spiller den fletta av Stereo 90 og har stålkontroll hele veien,men på detaljering og perspektiv så når de ikke helt opp til Rogue'n.Dette håper jeg å rette litt på med en god rørdac etterhvert.
    Dette blir jo litt av det vi snakket om hos deg tidligere. Du foretrekker mellomtone/diskant fra en god rørforsterker, og det vil aldri en Emotiva eller andre AB forsterkere levere på samme måte. Derimot har transistorløsninger andre fordeler hvor rørtrinn kan slite litt, f.eks hardhet og kjapphet i bassen på store høyttalere. Mange har kombinert disse teknologiene med hell gjennom bi-amping.
    Dessverre er Stereo90 for liten for Helicon400 og skal man hente samme kvalitet og nok krefter snakker vi hvertfall M150 blokker eller 2 stk ombygde 90er.
    Problemet med rør kontra transistor er at det blir som å sammenligne epler og pærer. De er ganske enkelt forskjellige.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Husk at det har vært helg :-D
    .. Den dukka jammen opp på døra i dag uansett

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir jo litt av det vi snakket om hos deg tidligere. Du foretrekker mellomtone/disjant fra en god rørforsterker, og det vil aldri en Emotiva eller andre AB forsterkere levere på samme måte. Derimot har transistorløsninger andre fordeler hvor rørtrinn kan slite litt, f.eks hardhet og kjapphet i bassen på store høyttalere. Mange har kombinert disse teknologiene med hell gjennom bi-amping.
    Dessverre er Stereo90 for liten for Helicon400 og skal man hente samme kvalitet og nok krefter snakker vi hvertfall M150 blokker eller 2 stk ombygde 90er.
    Problemet med rør kontra transistor er at det blit som å sammenligne epler og pærer. De er ganske enkelt forskjellige.
    Godt jeg liker både epler og pærer da

Neida...skjønner hvor du vil hen,og jeg var igrunn fullstendig klar over dette når jeg bestemte meg for å prøve ut Emotiva.På musikk så må jeg si at jeg savner litt "rørmagi" for å si det enkelt,men samtidig så har jeg nå fått ut veldig mye mer av potensialet i Helicon400 med kreftene som XPA-1 har.Jeg håper at en god rørdac kan tilføre litt "magi" og dette skal jeg teste ut etterhvert.Oppsettet er jo også bare midlertidig slengt sammen med diverse lakrislisser som jeg hadde slengende i påvente av at nye kabler skal dukke opp på døra,så muligens er det litt å hente der også.

På film derimot så er jeg rett og slett storfornøyd!
    Der kommer kreftene til Emotiva helt til sin rett.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Sitter å skal selge mitt Parasound forsterker, og straks denne forsvinner, skal jeg bestille Emotiva.

Det jeg lurer på er om det vil være verdt pengene å gå for 2x XPA-1, istedenfor 1x XPA-2 til mine RF83, litt forskjell er det nok, men vil det være nødvendig å gå for noe mer enn XPA-2, og heller legge mellomlegget til effekt til RC64 istedenfor?

Noen som har handlet, som kan si meg noe ca pris på hva Xpa-2 vil koste ferdig fraktet og avgifter betalt forresten?

Det jeg vurderer er enten :

2x XPA-1 til Klipsch RF83 (og så senere en til til RC64)

Eller:

XPA-2 til Klipsch RF83, og så f.eks XPA-1 til center, eller XPA-3 til center og surround.

Hva vil egentlig være det "beste" alternativet her?

Edit: kan også vurdere en XPA-5 til hele pakka om det er en bedre løsning..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt 2+3 da det ikke koster skjorta slik som 3x XPA-1 gjør.
    Det er så mye krefter i disse forsterkerene at du vil nok ikke savne stort på effektfronten uansett hvilken av disse du handler.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    me høyt strømtrekk på 3x1 emo tipper jeg du klarer å ta en 16amp sikring i skapet når du skru dem på eller spiller høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    me høyt strømtrekk på 3x1 emo tipper jeg du klarer å ta en 16amp sikring i skapet når du skru dem på eller spiller høyt?
    Da Jeg tviler på at man noengang kommer i nærheten av å forbruke 3x500W (spes på Klipsch), så tviler jeg på at sikringen går ved høytspilling.
    Bruker man triggerfunksjon fra reciever slik at alle XPA-1ene slår jeg på likt så vil nok kanskje sikringen slite.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, burde vi ikke starte en "aksjon" og purre på "Design by BOND" i Sverige til å designe en "Powered by Emotiva Audio"-plakett?

Her er kontaktskjema - kjør på! --= Design by BOND =-- - Contact (Powered by CubeCart)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rotel vs emotiva

Hei, etter alt styret rundt Emotiva har jeg blitt nysgjerrig på dette "fenomenet".

Jeg har Focal Chorus 836V (samt center og bakht. i samme serie), yamaha rxv1900 reciever og Rotel RMB-1092 (2x500w ICE) som effekt til frontene.
    Jeg synes lyden blir litt for hifi-korrekt eller kjedelig med RMB-1092, om dere skjønner hva jeg mener. Liker det litt mer råkka, ville en Emotiva effektforsterker rette på dette? Eks. XPA-2, eller XPA-5, så får jeg effekt til alle kanalene.

Noen som har noen meninger eller erfaringer ang. rmb-1092 vs emotiva?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hei, burde vi ikke starte en "aksjon" og purre på "Design by BOND" i Sverige til å designe en "Powered by Emotiva Audio"-plakett?

Her er kontaktskjema - kjør på! --= Design by BOND =-- - Contact (Powered by CubeCart)
    Du får ta kontakt med han å spørre, hadde vært kult med et sånt skilt.

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se litt tilbake så beskriver jeg forskjellem mellom Midgard Oberon 6.1 og Emotiva. Oberon og 1092 er VELDIG like, så det er representativt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de sluppet prisene på signal og hdmi kablene.

The Emotiva Lounge - Cables/Prices

Min tråd

Side 50 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •