Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 3425
    Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    På Biltema koster de 34,90 pr.stk
    Godt å høre at en ikke behøver en "hi tech" strømkabel til x antall tusen

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Og hvor får man tak i en billig slik? Har letet en stund....
    Clas Ohlson

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Brukte original kabelen jeg, klipte av amerika pluggen og satte på en norsk en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Brukte original kabelen jeg, klipte av amerika pluggen og satte på en norsk en.
    Og hvordan ble resultatet? Bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til denne tråden: The Official Emotiva Q&A thread - Page 8 - Blu-ray Forum post #158 og utover.

my vote is still for an XPA-5 over an XPA-3 taking into account the 1200VA toroid in the XPA-5 vs. the 850VA toroid in the XPA-3.

I like the Idea of the XPA-5 in the sense that at 3 channels it will be 250 watts per channel & has the bigger toroid as well
    Da virker jo XPA-5 som et bedre kjøp med tanke på pris/ytelse.

Se også #161

i thought the xpa 5 was 200wpc?

no, that is what they put out on the website, check your manual in the back, it says 250wpc. i verified this with emo in an email; the manual is correct, send them and email and they will confirm it with you too!

you said the manual says 250 watts per channel all 5 on the XPA-5 . What does the manual say for just 3 channels ?

the manual only give all channels driven for 8 ohms (250) and 4 ohms (440). the website says this:

• 200 watts RMS/channel into 8 ohms, all channels driven
    • 5 channels - 8 ohm= 200 watts per channel
    • 4 channels - 8 ohm = 230 watts per channel
    • 3 channels - 8 ohm = 250 watts per channel
    • 2 channels - 8 ohm = 275 watts per channel
    • 1 channel - 8 ohm = 300 watts per channel

4 ohm rating:
    • 5 channels - 4 ohm = 350 watts per channel
    • 4 channels - 4 ohm = 375 watts per channel
    • 3 channels - 4 ohm = 400 watts per channel
    • 2 channels - 4 ohm = 450 watts per channel
    • 1 channel - 4 ohms = 500 watts per channel

all of these numbers are actually lower than the "actual" rating of the unit i would expect that number to be at or very, very close to 300wpc if not 300, given at 5 channels it's 250 (actual)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Clas Ohlson
    Finner ikke. Har du link?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke. Har du link?
    Her f.eks vettu :-)
    Clas Ohlson - Energimåler Måleverktøy El og elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker. Fant ingenting selv.

Ingen som har kommentar til det jeg har skrevet om XPA-3 vs XPA-5?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Vurderer en XPA-2 selv her, men ser utifra specs at disse er ca 47,5 cm dype, også blir det kabler i tillegg.
    Har prøvd å finne rack på nettet som har så dype plater som dette, men har ikke klart å finne noen:neutral:

Noen som kan linke til et stereorack som kan romme XPA-2?
    Helst ikke over kr 3 000

Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har kommentar til det jeg har skrevet om XPA-3 vs XPA-5?
    I stereo så vil XPA-5 kunne levere litt mere pulver enn XPA-3. Men forskjellen er nok så liten at det skal litt til å høre det.
    Med alle kanaler i drift, har XPA-3 større strømreserver enn XPA-5.
    XPA-3: 850VA trafo\3= 283 VA pr. kanal.
    XPA-5: 1200VA trafo\5= 240 VA pr. kanal.

Prisforskjellen er jo 200 dollar+MVA, og hvis man ikke skal bruke mere enn 3 høytalere så vil jeg vell si at XPA-3 er et bedre kjøp.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Prisforskjellen er jo 200 dollar+MVA, og hvis man ikke skal bruke mere enn 3 høytalere så vil jeg vell si at XPA-3 er et bedre kjøp.
    Hvorfor det? Med XPA-5 har du mulighet til å bi-ampe frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvorfor det? Med XPA-5 har du mulighet til å bi-ampe frontene.
    Men kan det forsvare 200$+MVA i prisforskjell?
    Min erfaring er at det er minimale forskjeller på å Bi-ampe kontra singel-ampe når kanalene har samme strømforsyning. Er det 2 strømforsyninger derimot, så blir det en del bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $200 er ikke penger Jeg ville tenkt slikt at det er kjekt å ha de to ekstra kanalene på XPA-5, litt mer fremtidssikker dersom du skulle bestemme deg for å utvide anlegget i fremtiden.

Tenker selv på XPA-5 + UMC-1, men venter på tilbakemeldinger/omtaler.. Dessuten er også mitt TV-bord ikke dypt nok, her må jeg nok leke snekker :I

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan det forsvare 200$+MVA i prisforskjell?
    Min erfaring er at det er minimale forskjeller på å Bi-ampe kontra singel-ampe når kanalene har samme strømforsyning. Er det 2 strømforsyninger derimot, så blir det en del bedre.
    Regnestykket ditt bli såfall feil hvis man skal se på tilgjengelig strømreserve pr høyttaler - hvis man bi-amper. Jeg tror og mener at de $ 200 + mva kan forsvares ved bi-amp fronter+senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ikke er sammenlignbart, men jeg biampet B&W 700serien & Denon 4308 for en venn, og det var en voldsom forskjell i bassen og lyden generelt. Var nesten helt sjokkert over hvor merkbart det var.

Det skal sies at lyden på forhånd var ganske laber, spesielt i bassen. Vi koblet til mindre høyttalere først og der var det mer bass enn i de store gulvstående. Da skjønte vi lite. Noen gamle billige høttalere jeg hadde stående, sammen med en reciever til kr 3000, gav også bedre trøkk enn hans store nye dyre høyttalere sammen med flaggskip recieveren hans. Da vi biampet hans oppsett med de store høyttalerne hans, ble derimot lyden merkbart bedre. Hi-Fi klubben hadde sagt at B&W ikke krevde så mye av en forsterker, men der tok han grundig feil. Prøver nå å overtale samme venn til å kjøpe Emotiva, men han kan ikke fatte at et så rimelig produkt skal kunne være bedre enn hans toppmodell fra Denon.

Derav min interesse for denne tråden. Når en så "svak" reciever kan gjøre så stor forskjell i lyd, hva kan da Emotiva produkter gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Regnestykket ditt bli såfall feil hvis man skal se på tilgjengelig strømreserve pr høyttaler - hvis man bi-amper. Jeg tror og mener at de $ 200 + mva kan forsvares ved bi-amp fronter+senter.
    I mitt tilfelle så vil to av kanalene drive kun diskanten i bi-amp. Siden bassene drar unna nesten all effekten i en høytaler så vil de fortsatt ikke ha mere effekt ved bi-amp bortsett i fra de 10-15 wattene som diskanten drar. Har man mellomtone i tillegg så blir det sef. litt anderledes.
    Men jeg får forhåpentligvis min XPA-5 i dag, så da skal jeg sef. prøve alle alternativer og komme med en tilbakemelding over helgen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle så vil to av kanalene drive kun diskanten i bi-amp. Siden bassene drar unna nesten all effekten i en høytaler så vil de fortsatt ikke ha mere effekt ved bi-amp bortsett i fra de 10-15 wattene som diskanten drar. Har man mellomtone i tillegg så blir det sef. litt anderledes.
    Men jeg får forhåpentligvis min XPA-5 i dag, så da skal jeg sef. prøve alle alternativer og komme med en tilbakemelding over helgen!
    De B&W jeg bi-ampet var 703 og der var det skille mellom diskant og bass, og det gjorde likevel en utrolig forskjell.

Edit. Fant tråden der jeg har beskrevet dette: http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1179948

Når jeg ser tilbake i posten, så har jeg beskrevet at de små høyttalerne hadde dobbelt så mye bass som de store frontene. Etter biamping så hørtes de store frontene mye kraftigere ut enn de små. Mulig dette er en ekstremopplevelse, men kompisen ble i alle fall fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stereo så vil XPA-5 kunne levere litt mere pulver enn XPA-3. Men forskjellen er nok så liten at det skal litt til å høre det.
    Med alle kanaler i drift, har XPA-3 større strømreserver enn XPA-5.
    XPA-3: 850VA trafo\3= 283 VA pr. kanal.
    XPA-5: 1200VA trafo\5= 240 VA pr. kanal.

Hva blir det om man skal drive 3 kanaler med XPA-5 ?

Da kan man bi-ampe frontene og bruke siste kanalen til center?

Jeg har nemlig planer om å ha 2 eller 3 kanalers fram til jeg skal utvide til 5 kanalers. Er litt lei bak-kanalene, og hører mest på musikk for tiden. Det virker for meg som at XPA-5 gir mer effekt i to kanaler. Samtidig er det enkelt å utvide til fem igjen om jeg vil det.

Med tanke på det, så spiller $200 ingen rolle, spesielt med tanke på at om jeg går opp til XPA-2 eller XPA-1 så må jeg ha flere bokser. Jeg vil jo også ha mest mulig pulver, så da virker det for meg som at XPA-5 er midt i blinken for mitt behov. Har jeg forstått dette riktig?

Jeg minner på at XPA-5 er oppgitt til 200w pr kanal på nett, og 250w i instruksjonsboken. Noen mener at den virkelige effekten er høyere.

Edit: redigert på grunn av åpenbar toskeskap fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sittet å hørt i to timer på min nyinnkjøpte XPA-5.
    Jeg har oppgradert til denne i fra ren recieverdrift.
    Her er de første inntrykkene:

Makan til apparat har jeg ikke hørt noe gang! Hele lydbildet ble klarere og strørre. Gåsehudfaktoren er så definetivt til stede.
    Før så kunne jeg skru opp til ca. -10-15 før det ble skjærende og ubehagelig.
    Nå kan jeg dra den ned til null uten noe problem, og det blir bare råere og råere å lytte til for hver desibel som økes.
    Det virker som om det ikke er noen ende på hvor mye denne forsterkeren klarer å pumpe ut. Til tider var jeg oppe i 120 Db, og det var ingen tegn til at anlegget skulle gi seg. Ørene derimot:neutral: .
    Jeg har ikke Bi-ampet, men har koblet til centeren.
    Jeg spillte en demoscene fra Transformers. Jeg satt med ståpels hele tiden. Det var et driv og en kontroll som jeg ikke har hørt maken til.
    Før så hadde jeg Midgard Oberon 6.1, og jeg vil si at Emotivaen er en bedre match til Klipsch enn denne. Jeg kunne spille ufyselig høyt med den også, men det var ikke like engasjerene. Det var også vesentlig skarpere. Det er ingen tvil om at denne forsterkeren har litt amerikansk lyd. Den er litt svulstig i bassen. Men det ser jeg på som en fordel da klipschene har en relativt tørr bass.

Til prisen er dette et røverkjøp av en annen verden.
    Løp og kjøp!

Side 48 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •