Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 3425
    Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Secret SUB's

Emotiva skal avsløre noen "secret sub's" under Emofest til helgen.
    Noen som vet mer om disse hemmlige "blackbox'ene"? Jeg finner ikke noen "lekasjer" om de.
    Blir spennende å se om de kan hamle opp med et par av de store, uten å nevne navn.

.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Emotiva skal avsløre noen "secret sub's" under Emofest til helgen.
    Noen som vet mer om disse hemmlige "blackbox'ene"? Jeg finner ikke noen "lekasjer" om de.
    Blir spennende å se om de kan hamle opp med et par av de store, uten å nevne navn.

.
    SVS med € på kanskje.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om diskusjon rundt pris og importkostnader tas under riktig fora, dvs. pris og produktjakt.

Denne kategorien er forbeholdt teknisk diskusjon!

Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile emo sub

:wink: ja de er 2 subber med en felles stand alone forsterker

kan bli meget bra :grin:

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPR7... Er det noen som vet noe som helst om den?

-Y

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på Emotiva forumet, og der sier de at XPR skal være serien over XPA. Den er siktet inn mot endel dyrere forsterkere.

Strømforbruket på denne skal være helt vilt, lurer på om jeg fikk det til å bli ca 2800W, men er ikke helt stiv på slike ting. Det var i alle fall høyt nok strømforbruk til at forumbrukerne spekulerte i at det var nødvendig med to strømforsyninger fra hvert sitt stikk. Vekten skulle vistnok være ca 50 kilo.

En helt vill forsterker med andre ord, som også skal være raffinert.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Fint om diskusjon rundt pris og importkostnader tas under riktig fora, dvs. pris og produktjakt.

Denne kategorien er forbeholdt teknisk diskusjon!

Takk.
    Kanskje en presisering av trådnavnet er på sin plass :?: Eller overskriften om du vil.
    Hvis man leter litt ligger det vel en guide om import her fra før .
    Forøvrig enig i at snørr skal skilles fra barter :-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    Er ei kløne på nett... men er ute etter en 7 kanaler.. hvor får man tak i en sånn en?

Noen som kan si noe om pris på en slik sak fra Emotiva?

Finnes den evt i helsort? Guide me please!

-Y
    Den er ikke kommet ennå, men den skulle vel komme i slutten av dette året muligens...

Ja den går an å få som hel-sort, men da må du bestille sorte sidestykker samtidig

Du kan jo følge med på Emotiva's nettside om når den kommer...

Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Har lest litt på Emotiva forumet, og der sier de at XPR skal være serien over XPA. Den er siktet inn mot endel dyrere forsterkere.

Strømforbruket på denne skal være helt vilt, lurer på om jeg fikk det til å bli ca 2800W, men er ikke helt stiv på slike ting. Det var i alle fall høyt nok strømforbruk til at forumbrukerne spekulerte i at det var nødvendig med to strømforsyninger fra hvert sitt stikk.
    Strømforsyningen blir på 3300w

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Den er ikke kommet ennå, men den skulle vel komme i slutten av dette året muligens...

Ja den går an å få som hel-sort, men da må du bestille sorte sidestykker samtidig

Du kan jo følge med på Emotiva's nettside om når den kommer...

Det går jo fint på en 16A kurs det. Og skal du ha flere er det bare å få installert 3-fase i stua
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke kommet ennå(7 kanaler), men den skulle vel komme i slutten av dette året muligens...

Denne er jo 7 kanal. Men ikke av de dyreste da.

Emotiva Audio UPA 7Seven Channel Power Amplifier

Jeg sa jo at jeg ikke var helt stiv på det området.... ops:

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men den står vel ikke å kjører med det strømdraget hele tiden? Noen som har noen linker til info?

-y

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    Men den står vel ikke å kjører med det strømdraget hele tiden? Noen som har noen linker til info?

-y
    Der er en link rett ovenfor til den 7kanaleren fra emotiva..

Men det så er, er at det kansje kommer en ny 7kanaler i slutten av året på 7x400w.. altså et beist =) Men nei den trekker ikke det i strøm hele tiden, sier vel seg selv egentligt.. kommer jo alt an på hva høyttalerne dine trekker... Det er vel på max styrke det når du utnytter forsterkeren mot det fulle du vil merke det strømdraget... men som sagt er det kun spekulasjoner ang hva den kommer til bruke?... Fikk en mail fra emotiva idag at de skulle prøve komme med ny info om forsterkeren i løpet av noen uker -

New ‘Flagship’ Amplifier – A new, super-powered Class H amp is in development, to replace the MPS-2. This is tentatively named the XPR-7, and will feature 7 channels, with 400 watts per channel. No specific time frame for completion is set, but it is possible the amplifier will be released before year’s end.

Mot den som er nå UPA-7 SEVEN CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    125 watts RMS x 7 into 8 ohms | 185 watts RMS x 7 into 4 ohms

Så om du vil kan vente så før du kanskje en større bedre surround forsterker en den som er nå, men tipper den har en del høyere pris.!

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Der er en link rett ovenfor til den 7kanaleren fra emotiva..

Men det så er, er at det kansje kommer en ny 7kanaler i slutten av året på 7x400w.. altså et beist =) Men nei den trekker ikke det i strøm hele tiden, sier vel seg selv egentligt.. kommer jo alt an på hva høyttalerne dine trekker... Det er vel på max styrke det når du utnytter forsterkeren mot det fulle du vil merke det strømdraget... men som sagt er det kun spekulasjoner ang hva den kommer til bruke?... Fikk en mail fra emotiva idag at de skulle prøve komme med ny info om forsterkeren i løpet av noen uker -

New ‘Flagship’ Amplifier – A new, super-powered Class H amp is in development, to replace the MPS-2. This is tentatively named the XPR-7, and will feature 7 channels, with 400 watts per channel. No specific time frame for completion is set, but it is possible the amplifier will be released before year’s end.

Mot den som er nå UPA-7 SEVEN CHANNEL AUDIO POWER AMPLIFIER
    125 watts RMS x 7 into 8 ohms | 185 watts RMS x 7 into 4 ohms

Så om du vil kan vente så før du kanskje en større bedre surround forsterker en den som er nå, men tipper den har en del høyere pris.!

Den skal kun drive en Gallo ref senter, Swans bak-kanaler x 4 og 2 stk innfelte parasound "precense" foran. Har en Spectron musican III se til fronter. Trenger kanskje ikke 400w pr kanaler på dette oppsettet? men på en annen side så er de jo da "headroom"...

-Y

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Litt info fra Cathy :-)
    "...We have over 70 customers in Norway as of early last week and* I have 3 more orders for Norway this morning...
    En av dem er min! Juhu! :-D Ser frem til 3x200w i front (strengt tatt blir det vel mer når høyttalerne er 6Ω?). Er vel kanskje nok effekt til å kunne kjøre hele "frontrekka" som large?
    Burde vel kanskje lage en "se min fine kinostue"-tråd etter hvert og, men jeg er så jævlig lat...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Blir klasse H noe for dere High End gutta da?
    Klasse H er en måte å styre spenningen fra strømforsyningen på, slik at den ikke leverer mer enn den behøver til enhver tid. Dette er en måte å effektivisere effektforbruket på, og fører til konstruksjoner som ikke krever så overdimensjonerte strømforsyninger. I utgangspunktet er utgangstrinnet å betrakte som standard klasse AB, etter hva jeg skjønner.

Electronic amplifier - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og gir mindre varmeutvikling hvis jeg ikke tar feil?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    En av dem er min! Juhu! :-D Ser frem til 3x200w i front (strengt tatt blir det vel mer når høyttalerne er 6Ω?). Er vel kanskje nok effekt til å kunne kjøre hele "frontrekka" som large?
    Burde vel kanskje lage en "se min fine kinostue"-tråd etter hvert og, men jeg er så jævlig lat...
    Så vår lille msn chat ble til en XPA-3 ja. Har alltid sagt at du er lat. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, hver gang jeg kikker innom dette forumet får jeg lyst på ting. Den siste tiden har det vært Emotiva-ting. Er nysgjerrig på XPA-3 eller UPA-7 (5 kanaler med biamping av fronter). Noen meninger/erfaringer om musikalitet mellom de to og om senter trenger mer enn det 1 kanal fra UPA-7 kan gi?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Klasse H er en måte å styre spenningen fra strømforsyningen på, slik at den ikke leverer mer enn den behøver til enhver tid. Dette er en måte å effektivisere effektforbruket på, og fører til konstruksjoner som ikke krever så overdimensjonerte strømforsyninger. I utgangspunktet er utgangstrinnet å betrakte som standard klasse AB, etter hva jeg skjønner.

Electronic amplifier - Wikipedia, the free encyclopedia
    Det ser jo bra ut, men gir høyere THD. Ikke sikkert at det betyr så mye i praksis for de fleste, men de som hører forskjell på kabler hører sikkert forskjell på noen brøkdels % høyere THD óg.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Garantert nok effekt, men spr.målet er om det er noen vits? MTS'ene går ikke så veldig dypt i utgangspunktet, men det er klart hadde jo vært en morro ting å leke seg litt med for å se om man kan få det bedre enn man allerede har det.

Personlig kjørte jeg mine MTS-01 som small selv når jeg matet de med 500w i 8ohm. Snakk om overkill, eller som noen velger å kalle det "headroom" :-)

Satser på jeg får min Rotel 5 kanaler i løpet av uken. Er kun 125w i 8ohm, men håper det holder. Hvis ikke blir det nok en Emotiva 5x200w i nærmeste fremtid :twisted:
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 46 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •