Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg tror faktisk ikke noe på deg. Du er bare ett forum troll. For meg er det 100 % sikkert at du ikke er den du utgir deg for. Folk som innehar de kompetansene du nevner, skryter nemlig ikke slik av dem....
    Forum klyse er vel mer dekkende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    JA!!!!!!!
    SRY guttær. :-)
    Jeg har selv 2+3 kanaler Emotiva i bestilling, og gleder meg som en liten unge. :-)

Dere gikk RETT på limpinnen jo, og lot dere 'provosere'. :twisted:
    Igjen, sorry! (men morro var det lell)
    Hehe, dette er sjeldent at en ser på et forum.. et troll som kapitulerer! (Les: Fikk ikke nok "mat").

Er virkelig imponert over hvordan folkene her inne på forumet taklet denne karen (eller kvinnen!), på de fleste andre forum ville denne tråden blitt 10 sider lenger allerede Flott avvæpning, applaus til dere her inne!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hva med å ikke besvare innlegg som ikke angår emotiva og moderator rydde opp litt?

Alt dette O.T. preiket kjører tråden rett i grøfta.
    Enig der Skrotnisse, mye OT og spm. om frakt toll og tull osv.
    Allt dette er forklart tidligere i tråden hvis man gidder å lese fra start......
    Kanskje en ren teknisk tråd hadde vært bedre ( hvis noen har lyst )

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Enig der Skrotnisse, mye OT og spm. om frakt toll og tull osv.
    Allt dette er forklart tidligere i tråden hvis man gidder å lese fra start......
    Kanskje en ren teknisk tråd hadde vært bedre ( hvis noen har lyst )
    Bare en ide - kanskje trådstarter eller noen andre kunne oppsumere en post med hva det generelt kommer på av frakt og toll? En slags FAQ i første post feks? Bare en liten ide

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ON topic:

Da har jeg fått testet XPA-2 i ca 30 min på reserveutstyr, jeg er mellom boliger og har også kvittet meg med anlegget og skal handle nytt. Reserve utstyret ble tatt frem fra loftet, rigget opp i hu og hast etter jobb i et rom jeg ikke har lyttet i før, så skal ikke uttale meg i detalj om noe enda.

Den eneste interessante tingen jeg fikk testet i dag var å høre forskjellen på NAD C 326 BEE alene og med Emotivaen tilkoblet. Og den forskjellen var stor. Naden har et punchy og litt skarpt lydbilde som ikke høres spessielt bra ut når den begynner å gå tom for effekt. Emotivaen hjalp utrolig på dette, fikk mye mer luft og detaljer i lyden i hele registeret. Dynamikken økte og bassen ble dypere og mye tightere. Dette gjaldt på høyt som på lavt volum. Alt i alt mener jeg dette er en kjempeoppgradering for de som måtte sitte på små forsterkere eller recievere. Dette var dog ikke helt uventet, Patosene er 4ohm og tømmer nok NADen ganske kjapt.

En ting som overasket meg var at jeg fikk ikke LED lampene som indikerer belastningen på XPA-2 til å blinke overhode. Spilte betydelig høyere enn det som er et behagelig lyttevolum. Vil beskrive det som "utestedvolum", tipper 95-110db. Er dette normalt? Hva slags utslag får dere? Hadde ingen tegn til forvregning eller andre unoter uansett volum, følte jeg kunne spille 125db om jeg ville. (tviler på at patosene liker det)

Trafostøyen var aldri et tema og har heller ingen støy i høyttalerne.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    Jeg skjønner ikke hva det er med disse emotiva-greiene. Ingenting vokser inn i himmelen, og heller ikke emotiva. Det er faktisk ganske middelmådige greier, i samme klasse som NAD og Proton; du får hva du betaler for, og billig er billig og låter deretter, også emotiva. De ser riktig nok kule ut, med tidsriktige blå lys som både blinker og blender, men ærlig talt gutter... -blått lys skaper ikke godlåt, det bare irriterer.
    Nei: styr unna!!
    Det er min soleklare anbefaling, for jeg har vært borti det meste av hifi, og 'hifi?hahahahahaha'. Emotiva tilhører 'hifi?hahahahahaha'-gruppen, blandt NAD, Proton og annet midt-på-treet-utstyr. Det funker på fest, men det er også alt. Tro meg, JEG vet hva jeg snakker om.
    Artig lesing dette

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Nesten 1000 innlegg i denne tråden om bestillinger og fraktspørsmål.
    Tør jeg utfordre noen til å lage en "Emotiva - lytteerfaringer" tråd?

Hadde vært oversiktlig og greit fremfor å gå seg vill i denne.

Jeg quoter meg selv her. Et innlegg jeg skrev for 14 dager siden.....:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    ON topic:

Da har jeg fått testet XPA-2 i ca 30 min på reserveutstyr, jeg er mellom boliger og har også kvittet meg med anlegget og skal handle nytt. Reserve utstyret ble tatt frem fra loftet, rigget opp i hu og hast etter jobb i et rom jeg ikke har lyttet i før, så skal ikke uttale meg i detalj om noe enda.

Den eneste interessante tingen jeg fikk testet i dag var å høre forskjellen på NAC C 326 BEE alene og med Emotivaen tilkoblet. Og den forskjellen var stor. Naden har et punchy og litt skarpt lydbilde som ikke høres spessielt bra ut når den begynner å gå tom for effekt. Emotivaen hjalp utrolig på dette, fikk mye mer luft og detaljer i lyden i hele registeret. Dynamikken økte og bassen ble dypere og mye tightere. Dette gjaldt på høyt som på lavt volum. Alt i alt mener jeg dette er en kjempeoppgradering for de som måtte sitte på små forsterkere eller recievere. Dette var dog ikke helt uventet, Patosene er 4ohm og tømmer nok NADen ganske kjapt.

En ting som overasket meg var at jeg fikk ikke LED lampene som indikerer belastningen på XPA-2 til å blinke overhode. Spilte betydelig høyere enn det som er et behagelig lyttevolum. Vil beskrive det som "utestedvolum", tipper 95-110db. Er dette normalt? Hva slags utslag får dere? Hadde ingen tegn til forvregning eller andre unoter uansett volum, følte jeg kunne spille 125db om jeg ville. (tviler på at patosene liker det)

Tipper di patosene dine er relativt lettdrevne? Kommer nok av det. Har man mere tungdrevne høytalere så vil nok lampene lyse opp.
    Du kommer ihvertfall ikke til å komme i kraftkrise med det første da...

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ON topic:

Den eneste interessante tingen jeg fikk testet i dag var å høre forskjellen på NAC C 326 BEE alene og med Emotivaen tilkoblet. Og den forskjellen var stor. Naden har et punchy og litt skarpt lydbilde som ikke høres spessielt bra ut når den begynner å gå tom for effekt. Emotivaen hjalp utrolig på dette, fikk mye mer luft og detaljer i lyden i hele registeret. Dynamikken økte og bassen ble dypere og mye tightere. Dette gjaldt på høyt som på lavt volum. Alt i alt mener jeg dette er en kjempeoppgradering for de som måtte sitte på små forsterkere eller recievere. Dette var dog ikke helt uventet, Patosene er 4ohm og tømmer nok NADen ganske kjapt.

Samme her på mine XPA1:-D Mine MA GS20 er ikke'no Selv på musikk med mye bass er en eller to led som lyser, noen sekvenser så går den opp på nr tre og "lugger" litt i nr fire

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galloene mine trekker 5-6 lamper når det står på. Ville ikke prøvd å trekke disse med en receiver
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ON topic:

Litt usikker på hva du mener, det sitter en bryter bak du kan kutte status led
    (XPA-3 ) med, vil tro den er på plass på 2 også. Hvis du tenker på den røde varsel led tror jeg du må nærme deg en kortslutning eller meget høy temperaur før den tennes. Har "råkjørt" med min flere ganger uten problemer.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Galloene mine trekker 5-6 lamper når det står på. Ville ikke prøvd å trekke disse med en receiver
    På bondespråk så ville det blitt som å prøve å dra en 10m brei harv med en gråtass

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (XPA-3 ) med, vil tro den er på plass på 2 også. Hvis du tenker på den røde varsel led tror jeg du må nærme deg en kortslutning eller meget høy temperaur før den tennes. Har "råkjørt" med min flere ganger uten problemer.
    Får mine rødlamper (på xpa-2) til å blinke med litt råkjør på SVS MTS-01. Men så har de en følsomhet på rundt 83 db da...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tenkte jeg ikke over. Skel sjekke i morgen. Men det lyste jo et lys hele tiden, altså at den var på. Men kom ikke opp noen flere lamper. Knappen lyste blått og 2 prikker i displayet var der uansett belastning.
    Det spilte virkelig så det sparket i brystkassa så jeg tror patosene er mer lettdrevne enn jeg trodde selv om de er 4ohm og at NADen er svakere enn jeg trodde. NAD watt pleier jo å være mye i forhold til mange andre, men emotivaen er nok like ærlige og rett og slett mye kraftigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt XPA-5! Da er det bare å vent i spenningpå leveranse. Den skal drive RF-63 fronter og RC-64 senter. Har lest øya firkantede om disse Emotiva forsterkerene i det siste. Vurderte lenge XPA-2, men det virker til å være lydmessig veldig lite som skiller disse mastodontene. Med 275 W burde jeg kunne spille 120Db+, så det skal ikke stå på lydtrykk i hvertfall.
    Endelig kan jeg gi Senteren det den fortjener. Tviler på at den yter max. med 120 Reciever watt.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Har spurt før, og jeg spør igjen... Er det noen som har Emotiva i Østfold? I såfall kunne jeg tenkt meg å dra på kaffe besøk
    Jeg har XPA-1 og XPA-5 på vei fra Junaiten as we speak

Så du er mer enn velkommen når jeg har fått sakene på plass i racket.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @gubben du hadde helt rett, bare status led som stod på!
    Patosene skal ikke være spessielt lettdrevne med 90db i 4ohm. Hadde ingen problemer med å få det til å blinke heftig og av og til fylte jeg hele displayet. Den rød kom aldri, men den var nok ikke veldig langt unna. Det skulle da bare mangle at fysikkens lover gjelder for Emotiva produkter også. Om man skal spille 110db med min høyttaler på 1m avstand kreves det ca 200w, når sweetspot er 3 m unna går det nok fort 250 watt og særlig når man spiller f.eks elektronisk musikk som har et lydbilde med unaturlig mye og dyp bass som omtrent ikke eksisterer i akustiske sjangere.

Det imponerende er hvordan den gjør dette, helt uforvrengt og stødig uansett volum. Lyden forandrer seg ikke noe om jeg bruker all eller bare litt av effekten. Endte med at jeg hørte gjennom en hel plate med Kari Bremnes, det er nesten litt flaut for en fyr på 20år, men det var bare utrolig flott å høre alle detaljene og vokalene som var så klare selv på HØYT volum.

Kort om hvordan jeg oppfatter lydsignaturen: Ganske nøytral, men mer mot det varme enn det kalde, bra med luft i toppen, gjorde diskanten mye mykere og oppløst som nevnt. Dynamikk i hele registeret på lave og høye volum.
    Dette er med rimelig low-end utstyr ellers, så dette blir garantert bedre med bedre utstyr, men kanskje blir det lettere å finne ting som kunne vært bedre også.

Vurderte å selge min med en gang fordi jeg skal ha lettdrevne Klipsch og suber som tar seg av dypbass, men er blitt så imponert at jeg beholder den uansett så blir det emotiva prosessor isteden for reciever. Da har jeg masse headroom og muligheten til å bytte til stort sett hvilke høyttalere jeg vil.

Leste en test hvor Emotivaen målte ove 300W i 8ohm, men enda mer imponerende syntes jeg effekten brokoblet i 8ohm var: 860w. Testeren turte ikke prøve 4ohm fordi kursene hans kunne ikke levere god nok strøm. (110 volt -10 amper) Skulle jeg hatt store tungdrevne gulvstående tror jeg at jeg hadde kjøpt en til.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg har XPA-1 og XPA-5 på vei fra Junaiten as we speak

Så du er mer enn velkommen når jeg har fått sakene på plass i racket.
    Høres bra ut Venter på innbydelse fra nb1 , bare han blir ferdig å kjøre traktor ...
    Men kommer gjerne å hører på Xpa 1 da

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Høres bra ut Venter på innbydelse fra nb1 , bare han blir ferdig å kjøre traktor ...
    Men kommer gjerne å hører på Xpa 1 da
    Den gutten blir aldri ferdig med å kjøre traktor

Sender deg en innbydelse når utstyret er på plass og innspillt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Den gutten blir aldri ferdig med å kjøre traktor

Sender deg en innbydelse når utstyret er på plass og innspillt.
    Nei nå er'n jaggu misunnerlig på traktoren å

Side 44 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •