Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg har selv bidratt til off-topic, men kan vi fra rett ut barnehage mentalitet komme oss til on-topic?
    JA!!!!!!!
    SRY guttær. :-)
    Jeg har selv 2+3 kanaler Emotiva i bestilling, og gleder meg som en liten unge. :-)

Dere gikk RETT på limpinnen jo, og lot dere 'provosere'. :twisted:
    Igjen, sorry! (men morro var det lell)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    JA!!!!!!!
    Jeg har selv 2+3 kanaler Emotiva i bestilling, og gleder meg som en liten unge. :-)

Jeg synes det ikke overhode var noe morsomt. Bare tåplig. Var heller ikke vanskelig å forstå at det var fake....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke nevne mitt medlemskap i AES, der vi samles for å evaluére nye produkter.
    Sikker på at du ikke mener OAS?

Audio Engineering Society (AES)

Oslo Audio Society

Edit: "litt" sen....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AES er ikke useriøse, bare så det er avklart.
    Selv om AES er seriøse, så er ikke du AES.
    Det er også uomtvistet at jeg innehar spisskompetanse innen dette feltet her, på et langt høyere nivå enn de aller, aller fleste her inne, så jeg forbeholder meg retten til å uttrykke meg slik jeg selv ønsker det. Jeg har uttalt at monotrinet til Emotiva er bedre enn forventet, så dersom det kun er positiv omtale som avgjør at en er seriøs så viser det nettopp det.
    Du kjenner ikke alle drøyt 10000 medlemmene her inne, jeg tviler på at du en gang kjenner et statistisk representativt utvalg. Å si noe håndfast om din kompetanse i forhold til "de aller, aller fleste her inne" har du dermed et svært spinkelt grunnlag for, og bare denne uttalelsen alene gjør det vanskelig å ta påstandene dine seriøst.

De 17 innleggene du har her inne vitner om en arrogant holdning overfor meddebattanter og en påståelighet som bare sporer til dårlig stemning. Skal du hevde noe her inne, så må du som alle andre steder forvente å begrunne påstandene skikkelig for å bli tatt seriøst, spesielt når man inntar en "kjerringa mot strømmen"-holdning.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vet ikke om det er verd å bruke min tid på å svare på slikt, men det faktum at jeg er i 50-årene, innehar stor økonomisk frihet som dermed medfører at jeg slipper å vurdere low price-mid price-produkter, og har hørt på- og evaluert det meste taler for at det nok ikke er særlig MANGE her inne som har mer erfaring og kompetanse enn den jeg besitter. Dét må dere akseptere!
    Det er helt fantastisk at en person i 50-årene klarer å ordlegge seg slik du gjør her. Du framstår som en 15-åring som får alt han peker på av pappa'en sin. Du har faktisk gått så langt at uansett hva du skriver heretter så blir det sett på som useriøst. Og måten du legger fram ditt medlemskap i AES blir som å si at alle som er registrert i statskirken kan gå på vannet. Det blir bare for dumt. Du gjør selvfølgelig som du vil, men jeg anbefaler deg å få deg nytt brukernavn og prøve på nytt med en måte å skrive på som sømmer seg for en person i 50-årene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA!!!!!!!

Tuller du......
    Du finner det gøy å ødelegge en av de bedre trådene her inne for morro skyld.
    Hadde jeg fortsatt vært moderator hadde jeg utestengt deg, noe jeg håper en av moderatorene gjør
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tuller du......
    Hadde jeg fortsatt vært moderator hadde jeg utestengt deg, noe jeg håper en av moderatorene gjør
    +1:!: (jeg ville nok også slettet alle poster vedrørende dette tullet).

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tuller du......
    +1
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FÅ HAN VEKK :evil:

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk rett på, trodde vi hadde en ordentlig gluping her....

Mod. kan vel ta et tak ??

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike ting er veldig ødeleggende for en tråd:neutral: Hvis f.eks en ikke forum bruker skulle lete opp Emotiva og i tillegg gå inn på de siste innlegg ,så fremstår både forum og tråd som useriøse krangleorgan:neutral:

+1 fra meg også

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt opp med de andre moderatorene om kriterier for utestengelse er oppfylt her.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det diskuteres så mye forskjellig i denne tråden, at jeg forsøker meg med noen tanker og spørsmål jeg har. Har hørt at man mister noen egenskaper i hørselen når man blir eldre. Altså er man over 50, noe jeg er om noen år, vil man da mistet ca 50% detalj oppfattelsen, og vil da igjenn ha problemer med å nyte Hi-End Fidelity til flere hundre tusen norske kroner? Jeg har jo kjøpt en XPA-3, altså ikke XPA-1 som er grisebra i forhold, og trodd at denne skulle forsterke opp alle mine PlingPlong lyder, jeg allerede nå har problemer med.
    Kona mi sier jeg sier altfor mye "hæ", men er ikke sikker på om det er hørselen i seg selv, men mere en av mine aktive delefiltere som slår inn. Den store fordelen er jo at brumming på 2m avstand vil ikke irritere meg om noen år, altså passert 50år. Jeg har desverre ikke spisskompetanse innen dette med avtagende lyttekvalitet og det å bli over 50. Jeg har hørt at AES gjør en del tester og anbefalinger og besitter ganske mye spisskompetanse innen både det ene og andre, så jeg får vel lese meg opp litt og se om de kan bidra med litt kompetansehøyning. Hadde egentlig tenkt å bruke noen hundre kroner mer på forsterker, men med tanken på min alder/hørsel, og det at jeg er kjip (har en del cash på kontoen) valgte jeg XPA-3. Håper jeg får det jeg har betalt for, nemmelig 32kg +-. Finnes det noen sånn hørsel statistikk for oss som er eller blir 50 år?

Ha en ellers fin kveld :-)

.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Dann G. begynt å legge ut prisene på kablene fra Emotiva.

The Emotiva Lounge - New Cable Photos
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er eldre enn deg, har rundet 50 med god margin og ørene er som da de var 20 :-D Dette er nok veldig individuelt ( Min egen far var bortimot dauhørt ved samme alder ) Kan vel ha noe med bruk av hørselvern på skytebanen å gjøre......

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Det diskuteres så mye forskjellig i denne tråden, at jeg forsøker meg med noen tanker og spørsmål jeg har. Har hørt at man mister noen egenskaper i hørselen når man blir eldre. Altså er man over 50, noe jeg er om noen år, vil man da mistet ca 50% detalj oppfattelsen, og vil da igjenn ha problemer med å nyte Hi-End Fidelity til flere hundre tusen norske kroner? Jeg har jo kjøpt en XPA-3, altså ikke XPA-1 som er grisebra i forhold, og trodd at denne skulle forsterke opp alle mine PlingPlong lyder, jeg allerede nå har problemer med.
    Kona mi sier jeg sier altfor mye "hæ", men er ikke sikker på om det er hørselen i seg selv, men mere en av mine aktive delefiltere som slår inn. Den store fordelen er jo at brumming på 2m avstand vil ikke irritere meg om noen år, altså passert 50år. Jeg har desverre ikke spisskompetanse innen dette med avtagende lyttekvalitet og det å bli over 50. Jeg har hørt at AES gjør en del tester og anbefalinger og besitter ganske mye spisskompetanse innen både det ene og andre, så jeg får vel lese meg opp litt og se om de kan bidra med litt kompetansehøyning. Hadde egentlig tenkt å bruke noen hundre kroner mer på forsterker, men med tanken på min alder/hørsel, og det at jeg er kjip (har en del cash på kontoen) valgte jeg XPA-3. Håper jeg får det jeg har betalt for, nemmelig 32kg +-. Finnes det noen sånn hørsel statistikk for oss som er eller blir 50 år?

Ha en ellers fin kveld :-)

.
    Aktive filter i ørene er like viktig som selektiv amnesi.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Aktive filter i ørene er like viktig som selektiv amnesi.

Amnesi trikset kjøper jeg.
    Neste gang kona sier noe, skal jeg si "Hæ, og hvem er du?"

;-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;-)
    Da tenker jeg hun blir lang i maska..:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ikke besvare innlegg som ikke angår emotiva og moderator rydde opp litt?

Alt dette O.T. preiket kjører tråden rett i grøfta.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;-)
    Hehehehehe Gjør det. Bare husk at den kan komme tilbake å bite deg i rævva.

Side 43 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •