Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 3425
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trafostøy

Min XPA-2 er musestille når jeg har receiveren på en preset med avslått sub. Men med preset med sub på får jeg en dur som er for høy til at den kan overses. Mistenker (den gamle) NAD receiveren for å produsere mye støy i disse presetene, som Emotiva naturligvis forsterker. Blir spennende å se om det forsvinner med ny receiver (Marantz SR6004)

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Bortsett fra min xpa3 som jeg kjøpte på brukt'n her å avforum, har det egentlig vært så mange Emotiva produkter til salgs på avtorget i forhold til hvor mange som har kjøpt fra Emotiva?
    Jeg har kun sett din xpa3 til salgs, mulig det er flere som jeg ikke har lagt merke til....

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Min XPA-2 er musestille når jeg har receiveren på en preset med avslått sub. Men med preset med sub på får jeg en dur som er for høy til at den kan overses. Mistenker (den gamle) NAD receiveren for å produsere mye støy i disse presetene, som Emotiva naturligvis forsterker. Blir spennende å se om det forsvinner med ny receiver (Marantz SR6004)
    Edit: Det er jo ikke XPA-2'en som støyer når receiveren står i en preset inneholder sub, det er jo subbene! Det er vel fremdeles størst sjanse for at det er NAD som leverer denne støyen fra subene??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Selvfølgelig trenger bakhøyttalere 200watt!!! Når jeg får de nye frontene så skal de nåværende frontene bak og få 250watt hver.

Buffybil: Jeg synes det er kjekt å lese innlegg fra andre enn Emotiva-menigheten, men en litt mer voksen å ordlegge seg på er alle tjent med og gjør at du blir tatt seriøst. Å slenge ut et påstått medlemskap i en gutteklubb som alle kan melde seg inn i sier vel heller lite om kompetansen din. Men hvis du kan si noe om Emotiva på en seriøs måte så hadde det vært fint.
    AES er ikke useriøse, bare så det er avklart. Det er også uomtvistet at jeg innehar spisskompetanse innen dette feltet her, på et langt høyere nivå enn de aller, aller fleste her inne, så jeg forbeholder meg retten til å uttrykke meg slik jeg selv ønsker det. Jeg har uttalt at monotrinet til Emotiva er bedre enn forventet, så dersom det kun er positiv omtale som avgjør at en er seriøs så viser det nettopp det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    Det er også uomtvistet at jeg innehar spisskompetanse innen dette feltet her, på et langt høyere nivå enn de aller, aller fleste her inne, så jeg forbeholder meg retten til å uttrykke meg slik jeg selv ønsker det.
    Av ren nysgjerrighet...hvordan har du opparbeidet deg denne spisskompetansen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ringer man FedEx for man ett sporingsnr hos posten- det fikk jeg. XPA-5 er så tung at den går som pallefrakt... Så den er litt tregere å få frem.
    ok takk for alle svar...får bare smøre meg med tolmodighet.:-)

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AES er ikke useriøse, bare så det er avklart. Det er også uomtvistet at jeg innehar spisskompetanse innen dette feltet her, på et langt høyere nivå enn de aller, aller fleste her inne, så jeg forbeholder meg retten til å uttrykke meg slik jeg selv ønsker det. Jeg har uttalt at monotrinet til Emotiva er bedre enn forventet, så dersom det kun er positiv omtale som avgjør at en er seriøs så viser det nettopp det.
    Ingen har tråkket på AES, men også entusiaster (les: amatører) kan tydeligvis bli medlem. Et medlemskap innebærer ikke nødvendigvis 'spisskompetanse'. Det det protesteres på er den måten du slår deg på brystet og erklærer at du vet alt sååå mye bedre enn alle andre uten å dokumentere noe mht. denne påståtte spisskompetansen. Og tenk så flott det hadde vært om du kunne bruke denne kompetansen til å informere/hjelpe på en hyggelig og konstruktiv måte ! Vi er en gjeng med alt fra proffer til nybegynnere, og er villige til å høre på fornuft, tør jeg si. Men "hifi?hahahahah" og "styr unna !" blir litt fjortis-takter dersom du ønsker å formidle noe og bli tatt alvorlig, imho.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Av ren nysgjerrighet...hvordan har du opparbeidet deg denne spisskompetansen?
    Økonomisk frihet, interesse og gode kontakter/importører. For ikke nevne mitt medlemskap i AES, der vi samles for å evaluére nye produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Ingen har tråkket på AES, men også entusiaster (les: amatører) kan tydeligvis bli medlem. Et medlemskap innebærer ikke nødvendigvis 'spisskompetanse'. Det det protesteres på er den måten du slår deg på brystet og erklærer at du vet alt sååå mye bedre enn alle andre uten å dokumentere noe mht. denne påståtte spisskompetansen. Og tenk så flott det hadde vært om du kunne bruke denne kompetansen til å informere/hjelpe på en hyggelig og konstruktiv måte ! Vi er en gjeng med alt fra proffer til nybegynnere, og er villige til å høre på fornuft, tør jeg si. Men "hifi?hahahahah" og "styr unna !" blir litt fjortis-takter dersom du ønsker å formidle noe og bli tatt alvorlig, imho.
    Vel, jeg vet ikke om det er verd å bruke min tid på å svare på slikt, men det faktum at jeg er i 50-årene, innehar stor økonomisk frihet som dermed medfører at jeg slipper å vurdere low price-mid price-produkter, og har hørt på- og evaluert det meste taler for at det nok ikke er særlig MANGE her inne som har mer erfaring og kompetanse enn den jeg besitter. Dét må dere akseptere!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vet ikke om det er verd å bruke min tid på å svare på slikt, men det faktum at jeg er i 50-årene, innehar stor økonomisk frihet som dermed medfører at jeg slipper å vurdere low price-mid price-produkter, og har hørt på- og evaluert det meste taler for at det nok ikke er særlig MANGE her inne som har mer erfaring og kompetanse enn den jeg besitter. Dét må dere akseptere!
    Jeg aner ikke hvem du er og jeg skal ikke slenge meg på denne diskusjonen om dine kunnskaper.

Men en ting jeg reagerer på er følgende:

" innehar stor økonomisk frihet som dermed medfører at jeg slipper å vurdere low price-mid price-produkter"

Den ble litt vell blærete i mine øyne.

God lyd handler ikke bare om prislappen; det handler like mye om synergien i anlegget og eierens lydideal. Det at du har hørt "mer utstyr enn de fleste" og åpenbart befinner deg i en økonomisk sterk lyttekrets er bra for deg, men jeg får følelsen av denne lyttekretsen også er noe forutinntatt. Både på og utenfor avforum finnes det nok av personer som har mer enn nok med penger, en glødene hifi-interesse, og som har bygd opp anlegget sitt av både dyre og mer moderat prisede komponenter fordi synergien har vært i deres øyne meget likandes.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    buffybil, skriv gjerne dine meninger, men å forsøkte å "heve" deg over AVforums øvrige medlemmer på denne måten virker kun provoserende, der resultatet er motsvar i samme stil og en negativ ball rullende... Takker!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert AES er useriøse, men det gjør ikke deg noe mindre useriøs.

Jeg tror faktisk ikke noe på deg! Faktum er at de som innehar slik økonomisk frihet som du påstår, sjelden eller aldri skryter av det....

Økonomisk frihet, interesse og gode kontakter/importører. For ikke nevne mitt medlemskap i AES, der vi samles for å evaluére nye produkter.
    Jeg tror faktisk ikke noe på deg. Du er bare ett forum troll. For meg er det 100 % sikkert at du ikke er den du utgir deg for. Folk som innehar de kompetansene du nevner, skryter nemlig ikke slik av dem....

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange her på forumet som har kjøpefrihet og gode kontakter. Å si at man kan mye mere enn de fleste er å skyte fra hofta synes jeg. Det er mange veier å gå i et oppsett for å få god lyd, og jeg skal ikke påstå at Emotiva er verdens beste merke(det er det vel ingen som heller har sagt). Jeg har Kjøpt meg Emotiva selv for å prøve fordi det virket som mye for pengene. Jeg her også hatt mye dyrt utstyr de siste 5 årene , og når det gjelder effektforsterkere så har jeg eid Holfi nb1 papu mk2,Classe Delta CA 2200, Holfi NB250 og Electrocompaniet AW250R som jeg har enda. Men det er vel ikke noe å slå seg på brøstet for. Jeg synes personlig at det er mange flere faktorer som bidrar til god lyd enn en stor prislapp

Jonas O

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg aner ikke hvem du er og jeg skal ikke slenge meg på denne diskusjonen om dine kunnskaper.

Men en ting jeg reagerer på er følgende:

" innehar stor økonomisk frihet som dermed medfører at jeg slipper å vurdere low price-mid price-produkter"

Den ble litt vell blærete i mine øyne.

God lyd handler ikke bare om prislappen; det handler like mye om synergien i anlegget og eierens lydideal. Det at du har hørt "mer utstyr enn de fleste" og åpenbart befinner deg i en økonomisk sterk lyttekrets er bra for deg, men jeg får følelsen av denne lyttekretsen også er noe forutinntatt. Både på og utenfor avforum finnes det nok av personer som har mer enn nok med penger, en glødene hifi-interesse, og som har bygd opp anlegget sitt av både dyre og mer moderat prisede komponenter fordi synergien har vært i deres øyne meget likandes.
    Misunnelse medfører sjelden noe godt. Jeg burde muligens ikke benyttet setningen "økonomisk frihet" her, all den tid den typiske 'gjennomsnitts-avforumer' kanskje sliter litt i så måte? (ingen påstand, men en kan sagtens spørre seg) Jeg tar den, og kommer ikke til å omtale min gunstige finansielle situasjon.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! De har spart inn på trafoer, som med det støyer mye. Det er ikke bare kabinettet som burde vært bedre, men de har nok spart inn der også. Lydkvaliteten tilsier også store besparelser i øvrige komponenter, som til sist i beste fall gir denne relativt middelmådige ytelsen.
    Jeg gidder ikke engang nedlate meg til å kommentere alt tullpratet ditt i detalj. Din påståtte lange erfaring har ikke hjulpet deg med å ordlegge deg fornuftig............
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    buffybil, skriv gjerne dine meninger, men å forsøkte å "heve" deg over AVforums øvrige medlemmer på denne måten virker kun provoserende, der resultatet er motsvar i samme stil og en negativ ball rullende... Takker!
    Her heves ikke meg selv over andre, jeg bare svarer henvendelser med fakta. Men, takk for tips. Jeg tar den til følge.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv bidratt til off-topic, men kan vi fra rett ut barnehage mentalitet komme oss til on-topic?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner faktisk å ligne det latterlige. At du er rik og kan kjøpe dyre produkter er jo flott for deg, det er bare litt synd at denne 'spisskompetansen' tydeligvis har gått på bekostning av alt som heter ydmykhet. Alle har vært nybegynnere en gang, og alle bestemmer selv hva de aksepterer og ikke aksepterer.
    Her har vi da et eksempel på din spisskompetanse, fra tråden "Subben spiser sikringer" :
    "Prøv med spiker i sikringsholderen. Dritten virker jo itte likkaværl, og sprenges heile driiiten åt himmels kan du kjøfe deg enn svs."

Seriøsitet, noen...?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du har kompetanse og erfaring er noe jeg ikke skal si i mot, men for meg virker det som du mener at kun er High End som duger. Det er noe jeg er uenig i, da jeg mener at High End er udefinerbar. Jeg har selv hatt mine runder rundt i Hifi sjapper å hørt på utstyr, og i mine ører er endel produkter som kalles High End som jeg synes låter rett og slett fælt.. Og i følge endel tråder på HFS så er det mye av det jeg vil kalle juks å fanteri Når det gjelder Emotiva sin cd spiller er jeg 95% sikker på jeg har sett samme strømforsyning på ett High End produkt på nettet, men klarer ikke huske hvilket produkt...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelse medfører sjelden noe godt. Jeg burde muligens ikke benyttet setningen "økonomisk frihet" her, all den tid den typiske 'gjennomsnitts-avforumer' kanskje sliter litt i så måte? (ingen påstand, men en kan sagtens spørre seg) Jeg tar den, og kommer ikke til å omtale min gunstige finansielle situasjon.
    Misunnelse er nok det riktige ordet her ja... uten tvil...

Men jeg er litt nysgjerrig på flere ting, for så langt har vi fått det på det rene at du har langt mer erfaring og spisskompetanse enn de fleste her inne, vi har skjønt at du har en langt bedre økonomi enn de fleste her inne og vi har skjønt at emotiva i dine øyne yter som prisen tilsier. Ut fra dette håpe jeg du kan besvare ett par sprm:

1: Hva består anlegget ditt av, og var det i dette oppsettet du testet de forskjellige Emotiva produktene?

2: Jobber du på et skattekontor siden du har det bedre økonomisk enn de fleste andre her?

På forhånd takk for fornuftige og informative svar
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 42 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •