Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Du VET hva du snakker. Nei men så hyggelig da

Tror forresten du har misforstått hele greia jeg - blått lys GIR bedre lyd.

Dette er det blitt utført blindtester på - og det er således INGEN som helst tvil.. Blått lys er veien til hifi-nirvana - enten du liker det eller ikke.

Så lærte du noe nytt idag også

Sitat Opprinnelig postet av Probie
    +1

Tilogmed politiet har blålys, det er jo derfor bilen har så vannvittig bra lyd

-og menigheten er i gang!
    Håper du at alle andre ler med deg nå da? -Slik de tøffe mobberne gjør når de har alle de tøffe gutta som beskytter seg bak ryggen sin?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    Det ER kanskje en grunn til at de stadig videreselges på avforum?
    Bortsett fra min xpa3 som jeg kjøpte på brukt'n her å avforum, har det egentlig vært så mange Emotiva produkter til salgs på avtorget i forhold til hvor mange som har kjøpt fra Emotiva?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så sinna da Fortell heller hvor du har din spisskompetanse på audio fra.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er hvordan du kan si at Emotiva er middelmådig?
    Har du lyttet til Emotiva sine produkter ? Selv kan jeg ikke utrykke meg om Emotiva er middelmådig eller toppklasse, siden jeg aldri har lyttet til deres produkter. Skulle gjerne hørt Emotiva selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ikke så sinna da Fortell heller hvor du har din spisskompetanse på audio fra.
    Er ikke sint, men oppgitt over folk som tillegger det jeg faktisk skriver en helt annen betydning, og oppgitt over det faktum at det er ingen ting annet enn halleluja som gjelder og nåde den som ytrer noe annet enn det.

Mangeårig aktivt medlem av audio engineering society.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Det jeg lurer på er hvordan du kan si at Emotiva er middelmådig?
    Har du lyttet til Emotiva sine produkter ? Selv kan jeg ikke utrykke meg om Emotiva er middelmådig eller toppklasse, siden jeg aldri har lyttet til deres produkter. Skulle gjerne hørt Emotiva selv...
    Har hatt i hus ved forskjellige anledninger og grunner mye fra 3-4.000 kr og opp til nær millionen. Et 'hav' av forskjellige produsenter og prisklasser, også Emotiva xpa-1, xpa-3 og upa-7 og jeg mener ytelsen til disse gjenspeiler prisen. Hverken mer eller mindre enn det.

OK da... xpa-1 var bemerkelsesverdig, og etter min mening på mange områder fullt på høyde, og kanskje 'bedre' enn noen dyre, (i forhold til xpa-1) Krell monotrinn jeg har hatt en periode.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, AES er vel seriøst så det holder
    Men tilbake til topic, har du hørt Emotiva selv ? Eller uttaler du deg på generellt grunnlag ? Tenker da først på prising/ produksjon. De kunne sikkert vært priset til det doble og fortsatt hatt et bra salg med " riktig " markedsføring men fortsatt " billig " ift. til mer kjente og eksklusive merker.

Litt sein der

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sein der

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TTT med gamle menn ops:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt før, og jeg spør igjen... Er det noen som har Emotiva i Østfold? I såfall kunne jeg tenkt meg å dra på kaffe besøk

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TTT med gamle menn ops:
    Æsj..du er sikkert ikke så gammel, selv jeg begynner å bli gammel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-3 eller XPA-5 *tenkeboks på* ser egentlig liten grunn til at noe som helst surround høytalere ville trengt 200 RMS i 8ohm, menne...med Audssy DSX (4 front+center) så er det vel kaaaanskje en mulig rute å gå?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt før, og jeg spør igjen... Er det noen som har Emotiva i Østfold? I såfall kunne jeg tenkt meg å dra på kaffe besøk
    Jeg har både Emotiva og kaffetrakter:-P Fikk utstyret på plass i dag:-P Electrocompaniet AW 250R står foreløbig på sidelinjen:?

-anlegg9-jpg

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg har både Emotiva og kaffetrakter:-P Fikk utstyret på plass i dag:-P Electrocompaniet AW 250R står foreløbig på sidelinjen:?
    Jeg vil også ha kaffe og høre litt.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jeg vil også ha kaffe og høre litt.
    Det skal vi ordne Anders:-P

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en XPA-3 i hus i dag. Har lyttet en del sammen med en kompis, og førsteinntrykket er klart. Tenkte jeg skulle dele litt, siden dette sikkert er en forsterker som er aktuell for mange i min situasjon. For det første er jeg imponert over byggekvaliteten. Det er tungt og solid hele veien. Det aller første jeg gjorde var å høre etter trafostøy, men jeg måtte inntill forsterkeren med øret for å få noe av det. Dur fra høyttalere var det heller ikke.

La oss være helt klare på et par ting: Jeg har aldri hatt effektforsterker i mitt oppsett før, jeg går rett fra receiverdrift. Jeg har heller ikke et oppsett som kan karakteriseres som hi-end på noen måte. XPAen driver nå frontene mine, B&W 685, som tidligere var bi-ampet med to kanaler hver fra receiveren, en denon AVR-2809. Den driver også senterhøyttaleren, en B&W LCR60.

Det er hvertfall åpenbart at B&W har laget en liten perle i 685. Når de nå endelig får den effekten de fortjener er det en verden av forskjell. Bassen er mye strammere, og det hele høres mye mer oppløst ut. Senterhøyttaleren, som jeg egentlig har vært litt skuffet over fikk også nytt liv, og jeg begynner å skjønne hvor mye effekt B&W egentlig har lyst på.

Vi hørte på en del beatles, pink floyd, og coldplay, samt en del country som alan jackson og blake shelton, og noe hip hop, ludacris, mims, etc. Den største forskjellen fra receiverdrift var i hvor mye mer oppløst det hele ble, og hvor mye lettere det var å spille høyere uten anstrengelse.

Film fikk vi ikke så mye tid til, men vi fikk sett gjennom de viktigste scenene fra dark knight og transformers. Siden jeg har solgt subben min trodde jeg det skulle bli ganske skuffende med bare stativhøyttalere, men effektforsterkeren leverte rett og slett mye mer trøkk enn det receiveren klarer.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd så langt. Jeg tar selvsagt forbehold om at det sikkert er mange effektforsterkere som kunne gjort meg like fornøyd, men for en som får sin begynnelse med effekttrinn føler jeg hvertfall ikke at jeg har gjort et bomkjøp.

Planen er å få tatt dem med til en kompis som har B&W 803n på JungSon JA-50 monoblokker i helgen, for å teste denne opp mot blokkene. Det kan bli artig.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Det skal vi ordne Anders:-P
    Juhu.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Har nok det.
    høres da ikke sånn ut

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    Vås! Jeg har IKKE forsøkt å latterliggjøre andre sine synspunkter, men konstaterer at DU derimot forsøker å så tvil om min spisskompetanse innen audio. Se deg selv i speilet og spør deg selv hvem som forsøker å latterliggjøre noen her...

"Jeg har KUN skrevet hva JEG mener, og jeg skriver for meg selv. Jeg har IKKE 'instruert' andre om å slutte å mene at Emotiva er dritbra greier for en latterlig billig penge".
    Har du lest hva du selv skriver?

Om du fortsatt ikke ser det så plukker jeg ut:

"Vås! Jeg har IKKE forsøkt å latterliggjøre andre sine synspunkter."

Så dette her er det du kaller å ta andre seriøst:
    -"hahahahahaha'. Emotiva tilhører 'hifi?hahahahahaha'-gruppen"

"Jeg har IKKE 'instruert' andre om å slutte å mene at Emotiva er dritbra greier for en latterlig billig penge"

Ikke?:
    -"Nei: styr unna!!
    Det er min soleklare anbefaling, for jeg har vært borti det meste av hifi, og 'hifi?"

Her oppfordrer du altså andre til å gjøre slik du mener basert på din spisskompetanse, som hittill virker mere skeiv enn spiss.

Jeg har ikke noe behov for å latterligjøre deg, jeg respekterer faktisk at du måtte mene at Emotiva er helt forferdelig. Det jeg ikke respekterer er de måtene du fremlegger dine synspunkter. Du fremstiller deg selv som verdensmester og har som jeg sa et behov for å latteligjøre andres mening. Jeg tror den eneste som har sådd tvil om din spisskompetanse i denne tråden er deg selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fidelis
    XPA-3 eller XPA-5 *tenkeboks på* ser egentlig liten grunn til at noe som helst surround høytalere ville trengt 200 RMS i 8ohm, menne...med Audssy DSX (4 front+center) så er det vel kaaaanskje en mulig rute å gå?
    Selvfølgelig trenger bakhøyttalere 200watt!!! Når jeg får de nye frontene så skal de nåværende frontene bak og få 250watt hver.

Buffybil: Jeg synes det er kjekt å lese innlegg fra andre enn Emotiva-menigheten, men en litt mer voksen å ordlegge seg på er alle tjent med og gjør at du blir tatt seriøst. Å slenge ut et påstått medlemskap i en gutteklubb som alle kan melde seg inn i sier vel heller lite om kompetansen din. Men hvis du kan si noe om Emotiva på en seriøs måte så hadde det vært fint.

Side 41 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •