Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 3425
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ikke mye, men husk at dårlig basskontroll ofte oppleves som mer bass
    Ser den, men følte ikke den hadde dårlig kontroll heller... Emotivaen oppleves som om den trøkker til mer i mellomtonen en NAD, men at den gir litt mindre fra 80Hz og ned.

Min subjektive opplevelse da...

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Selv har jeg aldri hatt så bra bass i høyttalerene min etter at de ble koblet opp på XPA-2. Her synes jeg bassen har mer punch, strammere og går dypere en noen gang.
    hehe.da har du kanskje ikke fått prøvd så mye forskjellige forsterker da

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    hehe.da har du kanskje ikke fått prøvd så mye forskjellige forsterker da
    Har nok det.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Har nå prøvd å bytte kabler mellom Onkyoen og XPA-5, uten noe reduksjon i brummingen i høytalerene. Det er litt trafostøy når XPA-5 står på alene, og ett svakt sus i høytalerene. Dette er til ingen sjenanse. Så fort jeg slår på Onkyoen kommer brummingen som jeg har nevnt tidligere. Har tatt ut en og en hdmi kabel (1 ut og 3 inn), tatt ut den optiske kabel, den analoge kabel, antennekabel, nettverkskabel uten at noe reduserer brummingen. Så konklusjonen er at det er Onkyoen som forårsaker brummingen. Er det da noen som vet hva som kan gjøres for å få eliminert brummet? Onkyo og XPA-5 får strøm fra en 16a kurs der de koser seg alene. Det jeg kan prøve er å koble Squeezebox/DAC rett i XPA-5 og se hva som skjer. Det blir isåfall sent ikveld.
    Jeg tror vel det er i grensesnittet mellom Onkyo'en og XPA-5 problemet oppstår. Er det en jordet 16A kurs? Har XPA-5 og Herr Onkyo jordet nettkabel? Tipper at XPA-5 har det og ikke Onkyo. Prøv følgende: Slå av XPA-5, snu nettstikket og slå på igjen. Vi har stort sett flytende lysnett i Norge, mens de fleste andre land ikke har det. Hjalp det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye, men husk at dårlig basskontroll ofte oppleves som mer bass
    Der kom den påstanden jeg mange ganger har lurt på,men aldri turt å spørre noen om :-)

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når du først opplever kontrolert bass (tight bass) så kan du aldrig gå tilbake

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XPA-2 i dag. Den var godt innpakket og uten visuelle defekter. Fikk ikke tid til å koble den til høyttalere i dag, men fikk koblet den til strøm og alt så ut til å fungere.

Forsterkeren gir virkelig inntrykk av å være kraftige saker og jeg likte layouten på bakpanelet. Finishen er enkel og pen, men ikke noe overdådig som gir high-end følelse for de som måtte betale for slikt.
    Jeg har aldri selv hatt amper på over 20kg tror jeg så denne føltes helt utrolig tung med sine 35kg. Men det er jo bare et sunnhetstegn, disse ampene skal jo levere kontinuerlig 1000W 4ohm. Ifølge testene jeg har sett klarer de oppgitte effekt tall uten problemer og enda mer med en smule høyere thd. Kommer tilbake med en tilbakemelding på hva jeg syntes om lyden.

BTW: angående trafostøy, denne er som flere har nevnt der, men krevde i mitt tilfelle at jeg hadde øret maks 10cm fra kabinettet. Kan umulig tenke meg at noen plages voldsomt om de ikke har betraktelig mer støy enn meg da? Hadde trolig ikke tenkt over det i det hele tatt om det ikke hadde vært nevnt her, jeg har hatt flere forsterkere med like mye(lite?), riktignok budsjettforsterkere fra NAD, HK osv.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gitterbass
    Jeg tror vel det er i grensesnittet mellom Onkyo'en og XPA-5 problemet oppstår. Er det en jordet 16A kurs? Har XPA-5 og Herr Onkyo jordet nettkabel? Tipper at XPA-5 har det og ikke Onkyo. Prøv følgende: Slå av XPA-5, snu nettstikket og slå på igjen. Vi har stort sett flytende lysnett i Norge, mens de fleste andre land ikke har det. Hjalp det?
    Husker ikke om 16A kursen er jordet. Har nå snudd stikket, uten noe forskjell og skiftet Onkyoen til en annen kurs uten noe annet resultat enn en nullstilling av den (svarte f...:evil: ). På venstre front er det ingen brumming og heller ikke på sub, så det må bety at det er håp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg hadde vært interessant:

To stykker med like forsterkere, én med trafodur og én uten, hadde besøkt hverandre med forsterkerene sine og plugga opp å hørt om det er det samme da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva det er med disse emotiva-greiene. Ingenting vokser inn i himmelen, og heller ikke emotiva. Det er faktisk ganske middelmådige greier, i samme klasse som NAD og Proton; du får hva du betaler for, og billig er billig og låter deretter, også emotiva. De ser riktig nok kule ut, med tidsriktige blå lys som både blinker og blender, men ærlig talt gutter... -blått lys skaper ikke godlåt, det bare irriterer.
    Nei: styr unna!!
    Det er min soleklare anbefaling, for jeg har vært borti det meste av hifi, og 'hifi?hahahahahaha'. Emotiva tilhører 'hifi?hahahahahaha'-gruppen, blandt NAD, Proton og annet midt-på-treet-utstyr. Det funker på fest, men det er også alt. Tro meg, JEG vet hva jeg snakker om.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    ..men ikke noe overdådig som gir high-end følelse for de som måtte betale for slikt.
    ..Hadde trolig ikke tenkt over det i det hele tatt om det ikke hadde vært nevnt her, jeg har hatt flere forsterkere med like mye(lite?), riktignok budsjettforsterkere fra NAD, HK osv.
    Som jeg skriver over her: Emotiva er i samme klasse som NAD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    +1

Plagsom denne trafostøyen, har nå prøvd i jordet veguttak, ujordet forgrening og 2 forskjellige strømkabler uten noen forskjell i støyen. Plagsom ved vanlig tv titting.
    Dette er nok er konsekvens dere bare må leve med. Billig ER og BLIR billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man hører trafoduren når man ikke spiller noe. Dette er normal trafostøy, men burde vært bedre dempet i kabinettet. Når du spiller noe er det selfølgelig ikke hørbart.
    Var usikker på om det var min XPA-5 som var noe feil på ettersom ingen andre hadde skrevet noe om dette, men når XPA-2 kom ihus var den helt lik. Alså er det slik dem bygger dem, og ikke en enkelt forsterker som støyer litt mer enn vanlig
    Selvfølgelig! De har spart inn på trafoer, som med det støyer mye. Det er ikke bare kabinettet som burde vært bedre, men de har nok spart inn der også. Lydkvaliteten tilsier også store besparelser i øvrige komponenter, som til sist i beste fall gir denne relativt middelmådige ytelsen.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buffybil
    Jeg skjønner ikke hva det er med disse emotiva-greiene. Ingenting vokser inn i himmelen, og heller ikke emotiva. Det er faktisk ganske middelmådige greier, i samme klasse som NAD og Proton; du får hva du betaler for, og billig er billig og låter deretter, også emotiva. De ser riktig nok kule ut, med tidsriktige blå lys som både blinker og blender, men ærlig talt gutter... -blått lys skaper ikke godlåt, det bare irriterer.
    Det er min soleklare anbefaling, for jeg har vært borti det meste av hifi, og 'hifi?hahahahahaha'. Emotiva tilhører 'hifi?hahahahahaha'-gruppen, blandt NAD, Proton og annet midt-på-treet-utstyr. Det funker på fest, men det er også alt. Tro meg, JEG vet hva jeg snakker om.
    Du VET hva du snakker. Nei men så hyggelig da

Tror forresten du har misforstått hele greia jeg - blått lys GIR bedre lyd.

Dette er det blitt utført blindtester på - og det er således INGEN som helst tvil.. Blått lys er veien til hifi-nirvana - enten du liker det eller ikke.

Så lærte du noe nytt idag også

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde dette var ironisk ment jeg da, men du er tydeligvis seriøs. Du hiver ut en masse påstander og begrunner det hele med: "JEG vet hva jeg snakker om".
    NAD har tradisjon for å levere mye bra lyd og masse kraft for pengene. Om man skal tro omtalene, kundene og emotiva leverer emotiva mye mer for mindre penger enn NAD.
    Jeg sier ikke at Emotiva er noe high-end jeg, det er for meg et uttrykk fult av myter og fjås. Men hvis du leser erfaringene til andre her inne så ble emotiva f.eks klart foretrukket foran EC AV-250 i et system. Det er selvfølgelig ikke fasiten for alle, men det er en forsterker som har rykte på seg for å tilhøre en helt annen klasse. Hvis man liker det man hører, glem prisen og alt MASET om high-end. Liker du det ikke, greit da går du for noe annet. Men dette gjelder da for såkalt high end også!? Drøssevis med dyre og sikkert gode produkter der som blir byttet ut konstant for de lyden ikke var den man håpet på.
    :?:

Absolutt alle virkelig lærde mennesker jeg kjenner har en stor grad av ydmykhet når de kommer med sine ytringer. De begrunner dem godt og forsøker ikke latterliggjøre andres synspunkter. Du mangler tydeligvis alle disse egenskapene så jeg tipper du faktisk ikke har peiling på lyd over hode.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... Det var ganske bastante påstander buffybil ?
    Kan du undergygge disse litt nærmere ? Bransjemann/produsent ?
    Det sier seg selv at dette ikke er HI End utstyr, men slik du legger dette frem høres det ut som noe ordentlig ræl.
    Har forøvrig aldri hørt sagt at Nad er dårlig på tross av relativt moderat prising

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! De har spart inn på trafoer, som med det støyer mye. Det er ikke bare kabinettet som burde vært bedre, men de har nok spart inn der også. Lydkvaliteten tilsier også store besparelser i øvrige komponenter, som til sist i beste fall gir denne relativt middelmådige ytelsen.
    Hvilken middelmådige ytelse referer du til? At de dobler effekten sin i 4ohm fra 8ohm? At de ifølge tester yter mer enn de er oppgitt til på papiret? At lyden av mange karaktireseres som nøytral, oppløst og dynamisk?

Jeg påstår ingen ting og har ikke behov for å fortelle folk hva som er rett og galt angående Emotiva.
    Skulle nesten tro du var en eller annen tøvete forhandler av merkevarebasert hi-fi som ikke kan tåle at folk kjøper annet enn det "eliten" mener de skal kjøpe.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Du VET hva du snakker. Nei men så hyggelig da

Tror forresten du har misforstått hele greia jeg - blått lys GIR bedre lyd.

Dette er det blitt utført blindtester på - og det er således INGEN som helst tvil.. Blått lys er veien til hifi-nirvana - enten du liker det eller ikke.

Så lærte du noe nytt idag også

+1

Tilogmed politiet har blålys, det er jo derfor bilen har så vannvittig bra lyd

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forum troll? Av syv innlegg på forumet siden du ble medlem, har ett vært av nytte for andre. Resten av innleggen har ikke vært noe særlige positive bidrag - heller tvert i mot. Relativt sett bare svada, nedlatende og forsøk på å gjøre seg viktig.

Kan du ikke i stede forsøke å bidra i rett rettning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg trodde dette var ironisk ment jeg da, men du er tydeligvis seriøs. Du hiver ut en masse påstander og begrunner det hele med: "JEG vet hva jeg snakker om".
    NAD har tradisjon for å levere mye bra lyd og masse kraft for pengene. Om man skal tro omtalene, kundene og emotiva leverer emotiva mye mer for mindre penger enn NAD.
    Jeg sier ikke at Emotiva er noe high-end jeg, det er for meg et uttrykk fult av myter og fjås. Men hvis du leser erfaringene til andre her inne så ble emotiva f.eks klart foretrukket foran EC AV-250 i et system. Det er selvfølgelig ikke fasiten for alle, men det er en forsterker som har rykte på seg for å tilhøre en helt annen klasse. Hvis man liker det man hører, glem prisen og alt MASET om high-end. Liker du det ikke, greit da går du for noe annet. Men dette gjelder da for såkalt high end også!? Drøssevis med dyre og sikkert gode produkter der som blir byttet ut konstant for de lyden ikke var den man håpet på.
    :?:

Absolutt alle virkelig lærde mennesker jeg kjenner har en stor grad av ydmykhet når de kommer med sine ytringer. De begrunner dem godt og forsøker ikke latterliggjøre andres synspunkter. Du mangler tydeligvis alle disse egenskapene så jeg tipper du faktisk ikke har peiling på lyd over hode.
    Vås! Jeg har IKKE forsøkt å latterliggjøre andre sine synspunkter, men konstaterer at DU derimot forsøker å så tvil om min spisskompetanse innen audio. Se deg selv i speilet og spør deg selv hvem som forsøker å latterliggjøre noen her...

"Tja.... Det var ganske bastante påstander buffybil ?
    Kan du undergygge disse litt nærmere ? Bransjemann/produsent ?
    Det sier seg selv at dette ikke er HI End utstyr, men slik du legger dette frem høres det ut som noe ordentlig ræl.
    Har forøvrig aldri hørt sagt at Nad er dårlig på tross av relativt moderat prising"

Ikke ræl, men middelmådig, helt i tråd med prisen. No free lunsch. Det ER kanskje en grunn til at de stadig videreselges på avforum? Jeg har heller ikke påstått at NAD er DÅRLIG, det er du som bringer det ordet på banen. Jeg skrev bare at at de stiller i samme klasse. Vi får hva vi betaler for.

"Forum troll? Av syv innlegg på forumet siden du ble medlem, har ett vært av nytte for andre. Resten av innleggen har ikke vært noe særlige positive bidrag - heller tvert i mot. Relativt sett bare svada, nedlatende og forsøk på å gjøre seg viktig.

Kan du ikke i stede forsøke å bidra i rett rettning?"

Jeg har KUN skrevet hva JEG mener, og jeg skriver for meg selv. Jeg har IKKE 'instruert' andre om å slutte å mene at Emotiva er dritbra greier for en latterlig billig penge.

Side 40 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •