Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 172 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    noen som vet om 2 kanaleren er mere musikalsk enn 3 og 5 kanaleren eller om det er mye av samme ulla bare med forskjellig effekt
    2`ern skal vistnok være bedre på musikk ja.
    Man skal vist ikke henge seg opp i navnene på den "serien". Er noe misvisende har jeg fått intrykk av.
    Man ha jo også XPA-1 som igjen er enda bedre enn XPA-2 igjen. Og da ikke bare med tanke på effekt.
    Dog -3 og -5 er vistnok av samme ulla..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om 2 kanaleren er mere musikalsk enn 3 og 5 kanaleren eller om det er mye av samme ulla bare med forskjellig effekt
    Lydmessig skal de ha relativt lik karakter, men XPA-2 har en langt kraftigere oppbygning enn XPA-3/XPA-5. Bilder fra innmaten vitner også om dette, i tillegg til vekten på XPA-2. En hendig greie med XPA-5 er at du får 3 x 250w (8ohm) dersom du kun bruker 3 kanaler, så det burde være tilstrekkelig for de fleste 8)

Konsensus fra forumet hos Emotiva er dog at RPA-2 er den beste kandidaten for dedikert 2-kanals oppsett, men om den er mer "musikalsk" enn XPA-serien avhenger jo av preferansene til den enkelte. Skal ihvertfall bestille fra Emotiva sjøl om ikke lenge, og det gjenstår å se om det blir RPA-2 + XPS-5 eller XPS-2 + XPS-5 :?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imadork
    Skal ihvertfall bestille fra Emotiva sjøl om ikke lenge, og det gjenstår å se om det blir RPA-2 + XPS-5 eller XPS-2 + XPS-5 :?
    Har du vurdert MPS-2? RPA-2 er jo en 2-kanals utgave av MPS-2, men med litt kraftigere strømforsyning. Selve forsterkerkretsen er den samme som EPM-300 som det sitter 7 av i MPS-2. Jeg er veldig fan av å kjøre samme forsterker på senterkanal som på frontene og er strålende fornøyd med hvordan MPS-2 driver høytalerne mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konsensus fra forumet hos Emotiva er dog at RPA-2 er den beste kandidaten for dedikert 2-kanals oppsett, men om den er mer "musikalsk" enn XPA-serien avhenger jo av preferansene til den enkelte.
    kommer og litt ann på høytaleren.
    Mener det var Emoblue på emoforumet som hadde testet RPA-2 og XPA-2 hjemme. Lurer på om han hadde et par ML høytalere og der fant han at RPA låt best. På et sett med Polk høytalere han også hadde, så låt vistnok XPA best på musikk. (I hans ører i allefall)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    kommer og litt ann på høytaleren.
    Mener det var Emoblue på emoforumet som hadde testet RPA-2 og XPA-2 hjemme. Lurer på om han hadde et par ML høytalere og der fant han at RPA låt best. På et sett med Polk høytalere han også hadde, så låt vistnok XPA best på musikk. (I hans ører i allefall)
    Jepps, fikk med meg den, men det er vel også den eneste posten av de hundretalls jeg har lest som hadde den oppfatningen. I hans ører var XPA-serien bedre på "cone speakers", mens RPA var bedre på elektrostater, og det kan vel tenkes at det i mange tilfeller stemmer bra. Too bad at det er relativt vanskelig å få testa ut begge modeller på eget anlegg, så jeg får la magefølelsen bestemme når jeg er klar for bestilling. Beskrivelse og omtaler av RPA tilsier dog at det er den lydkarakteren som passer best ihht mine preferanser, så vi får se... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Har du vurdert MPS-2? RPA-2 er jo en 2-kanals utgave av MPS-2, men med litt kraftigere strømforsyning. Selve forsterkerkretsen er den samme som EPM-300 som det sitter 7 av i MPS-2. Jeg er veldig fan av å kjøre samme forsterker på senterkanal som på frontene og er strålende fornøyd med hvordan MPS-2 driver høytalerne mine.
    Jeg har vurdert MPS-2 opp og i mente, men vekten på beistet gjør at jeg er litt betenkelig :-? 55kg er ikke akkurat noe småtteri, og jeg mistenker at AudioMagic racket mitt kan få like store problemer som min rygg når noe sånt skal på plass. Har også lest at RPA-2 låter marginalt bedre, men mistenker at det skal noen timer til i "hifi-asyl modus" for å høre det umiddelbart. Alternativet er naturligvis 2 x RPA-2 til fronter og en mindre sak til bakkanaler (UPA-2?) for å følge tanken om like forsterkere på frontene, men det blir mange komponenter (og forsåvidt samme pris som MPS-2). Med MPS-2 er det jo også muligheter for passiv bi-amping av FL/FR, og det er neppe negativt 8)
    Har du forresten testa ut MPS-2 opp mot andre tilsvarende forsterkere?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet andre klasse H konstruksjoner, men MPS-2 overgår min gamle cayin D1205.1 5x120 A/B konstruksjon med god margin. Det er en helt annen detaljerikdom og luftighet i lydbildet med MPS-2. Cayin trykket nok til litt kraftigere i bassen, men med mye mindre kontroll og detaljer.
    Jeg klemte like godt il å kjøpte 2 stk. MPS-2 når jeg først var i gang(dollar på 4.98 når jeg kjøpte mine), slik at jeg har til biamping på frontrekka og utbygging til 9.1 e.l når den tid kommer. Jeg har i dag 5.1 oppsett, så jeg har litt forsterkerkraft til overs kan man si Måtte til med DIY rack slik at MPSene står helt ned mot gulvet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si at til den kursen så var det rett og slett grisebillig 8) Har forsåvidt innsett at jeg må ha nytt rack da senteren hverken er spesielt praktisk eller en estetisk perle å ha som stativ for en 52" tv...
    Har en på forumet som bygger høyttalerkabinetter for meg, så jeg får kanskje klemme til med litt ekstra på den bestillingen så en MPS-2 OG senteren får plass
    Nå er det ikke sikkert at du faller like mye for lyden i MPS-2 som jeg har gjort, men jeg synes det høres ut som om du har en meget god plan der

Et viktig "selling point" for meg da jeg valgte MPS-2 kontra XPA-5 var den modulære oppbygningen. Hvis en kanal ryker, er det bare å plukke den ut og sende den tilbake, eventuelt bare bestille en ny modul.
    Hvis en kanal på XPA-5 ryker må du sende hele beistet tilbake over fjorden. Kostnadene ved en eventuell service blir nok derfor rimeligere med MPS-2 enn ved XPA og UPA serien.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk lyst å klemme til å kjøpe en mps2, men er litt usikker på hvor mye det blir i frakt på det beistet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke sikkert at du faller like mye for lyden i MPS-2 som jeg har gjort, men jeg synes det høres ut som om du har en meget god plan der
    Får satse på at jeg ikke er helt off track
    Har fått med meg at MPS-2 har vifter på hver forsterkermodul - må det mye pådrag til før disse snurrer igang? Sjeldent jeg spiller høyt, og høyttalerene er relativt lettdrevne (PSB T65/C60, oppgradreres til enda mer lettdrevne om noen mnd). Merker du nevneverdig forbedring ved biamping med MPS-2? Antar at det er passiv biamp du kjører?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får satse på at jeg ikke er helt off track
    Har fått med meg at MPS-2 har vifter på hver forsterkermodul - må det mye pådrag til før disse snurrer igang? Sjeldent jeg spiller høyt, og høyttalerene er relativt lettdrevne (PSB T65/C60, oppgradreres til enda mer lettdrevne om noen mnd). Merker du nevneverdig forbedring ved biamping med MPS-2? Antar at det er passiv biamp du kjører?
    Jeg har aldri hørt noe viftelyd fra forsterkerne. Enten så er det fordi de aldri har satt i gang, eller for at de er veldig stillegående.
    Jeg har ikke gjort noen direkte sammenligning med og uten biamping med MPS-2 siden jeg har veldig gode erfaringer med passiv biamping fra tidligere. Jeg har bare koblet opp og satt i gang å bruke anlegget.
    Jeg har i andre oppsett gjort en del sammenligninger med og uten passiv biamping. For å bruke et forslitt gammelt hi-fi utrykk som stemte i mitt stueoppsett; Forskjellen var så stor at kjærringa hørte forskjell. Typiske resultat av passiv biamping etter mine erfaringer er: bedre kontroll i bassen, luftigere diskant og totalt sett mindre komprimert lydbilde.
    Går ut i fra at dette vil være forskjellig på forskjellige høytalere.

fikk lyst å klemme til å kjøpe en mps2, men er litt usikker på hvor mye det blir i frakt på det beistet
    Er vel skrevet en del om fraktpriser og fraktalternativ tidligere i tråden og det er en egen tråd under prisjakt audio.
    Direkte link til min post angående dette: http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1123884

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at Emotiva frister mer og mer, da jeg snuser litt på å oppgradere alt i hjemmekinoen bortsett fra høyttalerne (Klipsch RF/RC/RS-35).

Det som imponerer hittil er i alle fall prisene, no-nonsense produktinformasjon, og servicen virker upåklagelig, etter det jeg kan lese her. Det er jo lov å håpe at hvis noe kommer ut av finanskrisen, som jo unektelig må påvirke hifi-bransjen, så er det bedre produkter til lavere priser.

Jeg hadde egentlig tenkt på et nytt Marantz-oppsett, men hvis Emotiva kommer ut med en surround-prosessor også, da er jeg nok solgt.

Power-amper osv ser jo ut til å være rikelig utstyrt med av-knapper for dilldall (blått lys i mengder er jo litt harry), triggere, balansert/ubalansert osv.

Ah, frister. :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo en surround prosessor i salg nå som støtter hd-lyd og alt i form av umc-1 som ligger på 699usd

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo en surround prosessor i salg nå som støtter hd-lyd og alt i form av umc-1 som ligger på 699usd
    UMC-1 AUDIO-VIDEO PROCESSOR
    Currently in production - release date TBA. $699
    Den har nok ikke kommet enda..

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er ikke i salg ennå, men er rett rundt hjørnet.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min XPA-5 er nå i Norge.Gleder meg og teste denne på center og bak høyttalere.8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min XPA-3 kommer til meg på torsdag. Jeg gleder meg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se til å få slengt ut bilder når de ankommer da!!:wink: Blir spennede å få noen inntrykk sett med norske hififreakers øyne.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er ikke i salg ennå, men er rett rundt hjørnet.
    Ifølge forumene skulle den vært lansert i juni 2008 eller noe sånt, så jeg vet ikke hvor mye rett rundt hjørnet den er nå, i motsetning til før. Men jeg håper jeg, og :-)

Det skulle også komme en XMC-1 i slutten av 2009, som er en mer avansert utgave av UMC-1. (Bladde litt i Emotiva-tråden på avsforum)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at den er nå i produksjon, så den er nærmere enn noensinne.

Så snart den er klar blir den bestilt.

Skal legge ut bilder ja. Har en Parasound A21 på lån, så det blir tatt bilder og sammenlignet litt med denne.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 4 av 172 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •