Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 3425
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    De er stadig innom forumet og leser. De må oversette på webben, og det tar litt tid, men de følger med på feedbacken om produktene.
    Å ædde du siår? Det må æ si æ imponeranes. Lurår på om di kan åvårsette en ekte sørlenning på denne måden?. Kansje di gugglår skrifta på en translator?
    Å ædde mæddæ di padde! Sænd mæ rægane!

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Å ædde du siår? Det må æ si æ imponeranes. Lurår på om di kan åvårsette en ekte sørlenning på denne måden?. Kansje di gugglår skrifta på en translator?

HIHI denne får de bryne seg på.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hehe :-)
    De bruker translator ja, så det er ikke alt de får med seg, nevnte de.

Her er resultatet fra en web oversetting, av ditt innlegg:
    "TO ædde you siår? Facts be bound to æ say æ imponeranes. Lurår at about di able åvårsette a genuine sørlenning at this måden? Kansje di gugglår book at a translator? TO ædde mæddæ di padde! Sænd mæ rægane!"

.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafostøy? Er det mange som plages med det? Og hvor merkbart er det på Emotiva forsterkerne som har det?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Trafostøy? Er det mange som plages med det? Og hvor merkbart er det på Emotiva forsterkerne som har det?
    Tror det har gått litt sport i dette "problemet" :-D På mine XPA-3 må du legge øret helt inn til ampen for å høre dette. Har hatt CD spillere med mer egenstøy enn det vi snakker om her.....
    Har hatt en god del utstyr inn og ut de siste 20 åra, de eneste jeg har eid som er HELT stille er Naim og Yamaha :-D

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er brumming i høytalerene, ikke fra selve boksen. Hadde tidligere Oberon 6.1 og der var det mindre brumming en det er nå. Nå står stikkontakten i ett eget vegguttak sammen med stikkontakten til Onkyoen. Dette er en 16a kurs. Kilden til støyen er effektforsterkeren og ikke noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ERC-1; vil den spille cdène mine på en bedre måte enn min PS3? Løft i kvalitet?
    Eller vil den bare farge lyden litt på sin måte? Og eventuelt vil denne fargingen av lyden; bli "ødelagt" om jeg lar en reciever prossessere lyden? Må jeg ha recieveren min i PURE Direct o.l? Jeg liker og spille lyden i 5/7-stereo....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg leste litt i manualene til XPA-2/3/5. Mener og huske at under xpa-3 står det "low noise" om trafoen, og under xpa-2/5 står det "large trafo"...
    Derfor om jeg skulle handlet igjen, så hadde jeg gått for XPA-3 igjen MEn selvfølgelig frister jo gresset på andre siden....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg forsvant støyen når jeg koblet til 12V remote fra receiver

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafostøy på min xpa-3 høres ikke fra en meter. Dvs man må legge hodet inntil forsterkeren for å høre det. Er vel ikke mange som ser film i en slik positur . Høyttalerstøy er ikke eksisterende så lenge det går lyd gjennom (98db/1watt).

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Problemet mitt er brumming i høytalerene, ikke fra selve boksen. Hadde tidligere Oberon 6.1 og der var det mindre brumming en det er nå. Nå står stikkontakten i ett eget vegguttak sammen med stikkontakten til Onkyoen. Dette er en 16a kurs. Kilden til støyen er effektforsterkeren og ikke noe annet.
    Vi har en 3er på samme HT som deg, der er det tyst. Strøminntaket på Emotiva er ikke jordet så det skal ikke ha noe å si om kursen er jordet eller ei.
    Mest sansynlig har du et eller annet som produserer støy i signalveien, ex kabel tv eller pc, mulighetene er mange

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at trafolyden ikke høres på litt avstand, men spørsmålet er vel om den skal være der og om det har noe å si rent kvalitets- og holdbarhetsmessig.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vanlig tv titting volum om kvelden hører jeg brummingen i bakgrunnen på 3 meters hold. Jeg får prøve å skifte ut signalkablene og passe på at de ligger helt fritt i forhold til strømkabler. Skal også se om jeg finner en 12v trigger kabel og koble den mellom Onkyoen og XPA-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mekanisk dur (eller brum om dere vil) har ofte plaget amerikanske forsterkere i Europa. En årsak til dette er at trafo'ene kan være laget for 60 Hz, mens vi i Europa bruker 50 Hz.

Hvis det brummer i høyttalerne vil jeg tro det skyldes noe med kablingen av utstyret. Prøv å koble fra inngangene til forsterkeren (skru av forsterkeren først!). Hvis brummen forsvinner må dere revurdere kablingen...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å bytte kabler mellom Onkyoen og XPA-5, uten noe reduksjon i brummingen i høytalerene. Det er litt trafostøy når XPA-5 står på alene, og ett svakt sus i høytalerene. Dette er til ingen sjenanse. Så fort jeg slår på Onkyoen kommer brummingen som jeg har nevnt tidligere. Har tatt ut en og en hdmi kabel (1 ut og 3 inn), tatt ut den optiske kabel, den analoge kabel, antennekabel, nettverkskabel uten at noe reduserer brummingen. Så konklusjonen er at det er Onkyoen som forårsaker brummingen. Er det da noen som vet hva som kan gjøres for å få eliminert brummet? Onkyo og XPA-5 får strøm fra en 16a kurs der de koser seg alene. Det jeg kan prøve er å koble Squeezebox/DAC rett i XPA-5 og se hva som skjer. Det blir isåfall sent ikveld.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har nettopp fått en XPA-2 og XPA-3 i hus. 2'ern brukes til å drive JBL TL260 med en NAD cd spiller og NAD T763 receiver som pre (NAD byttes snart i Marantz SR6004). XPA-3 skal brukes som monoforsterker til center.

Førsteinntrykket er at Emotivaen har mye krefter, men er ikke så "feit" i bassen som NAD receiveren er når NAD blir benyttet som både pre og effekt. Jeg må på høyere lyttevolum med Emotiva for å få samme bassen som NAD tidligere leverte på lavere volum. Men dette er noe som vil endre seg tenker jeg. Hva tror Dere? Vil lydsignaturen i Emotivaen endre seg når den blir tørr bak ørene?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Førsteinntrykket er at Emotivaen har mye krefter, men er ikke så "feit" i bassen som NAD receiveren er når NAD blir benyttet som både pre og effekt. Jeg må på høyere lyttevolum med Emotiva for å få samme bassen som NAD tidligere leverte på lavere volum. Men dette er noe som vil endre seg tenker jeg. Hva tror Dere? Vil lydsignaturen i Emotivaen endre seg når den blir tørr bak ørene?

NAD'en er sannsynelig ikke så sterk, så derfor har den ikke god kontroll på elementene og derfor oppleves bassen som "feit". Emotivaen derimot har masse krefter så den vil oppleves som strammere i bassen.
    Dette kan være tilfellet men er ikke helt sikker i og med at du skriver at NAD'en er bedre på lavere volum...

Just my two cents

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye, men husk at dårlig basskontroll ofte oppleves som mer bass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut med Emotivaene på plass.

-haymaker-jpg

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg aldri hatt så bra bass i høyttalerene min etter at de ble koblet opp på XPA-2. Her synes jeg bassen har mer punch, strammere og går dypere en noen gang.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Side 39 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •