Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 3425
    Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signal kabel

Da har jeg også kastet meg på bølgen og bestilt XPA-3.
    Bestilte på Søndag, men det tok lit tid før Cathy svarte, så ja de har litt å gjøre om dagen.

Men planlegging er i gang og kabler må handles.
    Må ha 3 signal kabler fra Yamaha'en til XPA, og har sett meg ut disse:
    G&BL Digitalt RCA Coaxial kabel (75 Ohm) 3 meter
    Men om det er rette kabelen er jeg ikke sikker på.
    Noen som har et tips +- 200kr klassen pr. stk.?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er flere som har kommentert trafostøy, men det er ikke alle som har det...
    Legger jeg øret inntil xpa-3èn min så hører jeg den står på...
    Men hadde jeg hørt den når jeg brukte kinoen, da hadde jeg sendt den tilbake.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt effekttrinn før, men har det for meg at det er analoge kabler som er greia, ikke digitale. Jeg bestilte disse:

Subwoofer Cables from Tartan Cable

fordi de var billige. hehe. Dersom det er feil er det hyggelig om noen med mer snøring enn meg sier fra!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jeg har aldri hatt effekttrinn før, men har det for meg at det er analoge kabler som er greia, ikke digitale. Jeg bestilte disse:

Subwoofer Cables from Tartan Cable

fordi de var billige. hehe. Dersom det er feil er det hyggelig om noen med mer snøring enn meg sier fra!

Du har helt rett, det skal jo være analoge kabler med riktig motstand.
    De kablene ser jo greie ut, da får man jo kjøpt enkeltvis og slipper å splitte når man har 3 eller 5 inn/ut. Det eneste minus med disse billig kablene er at de sikkert bruker "strømpa" som singnal bærer, og da med singel "core".
    Vet ikke hvor mye dette har å si på 3 meter kabel?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg et lite rack, og har bestilt 3x1m, så mistenker at signalet kommer gjennom. Har en kompis med noen dyre signalkabler, så dersom det blir stor forskjell når jeg tester får jeg bare legge litt mer penger i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Selv har jeg et lite rack, og har bestilt 3x1m, så mistenker at signalet kommer gjennom. Har en kompis med noen dyre signalkabler, så dersom det blir stor forskjell når jeg tester får jeg bare legge litt mer penger i det.
    Er jo bare å låne hos din lokale hi-fi butikk og teste selv da, så slipper du kjøpe noe "billige" først for så og bytte.
    Jeg skal i alle fall låne hos flere butikker i Moss og Oslo når min XPA-2 er i hus.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt "billige" 4 dalers kabler og håper på "dyr" lyd.
    Så da kan jeg teste lokal hi-fi sjappe kabler opp mot de billige.
    Synes det var en rimelig måte å finne opp kruttet selv, if U know what I mean.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Da har jeg bestilt "billige" 4 dalers kabler og håper på "dyr" lyd.
    Så da kan jeg teste lokal hi-fi sjappe kabler opp mot de billige.
    Synes det var en rimelig måte å finne opp kruttet selv, if U know what I mean.
    Word! Skader dessuten aldri å ha noen kabler liggende rundt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker for tiden bare 3 av kanalene på mitt sluttrinn (ikke Emotiva ) og jeg bruker en trippelkabel som sikkert fulgte med videokameraet mitt eller noe. Hvit, rød og gul. Fungerer fint det. Vurderer noen penere til 2-300kr, men de ligger jo bak så de synes jo ikke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om UMC-1? Etter at effektforsterkeren kom i hus så hadde det vært bedre med en prosessor enn med Yamaha 663.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om UMC-1? Etter at effektforsterkeren kom i hus så hadde det vært bedre med en prosessor enn med Yamaha 663.
    Den vil bli vist fram på Emofest om 2 uker, mer en det er det ingen som vet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet litt på at du skulle tenke høyt om skifte av 663èn din8) Ikke fordi den ikke er bra, men du har vel sagt at du ikke driver høytalere med den8)
    Det var derfor jeg kjøpte xpa-3, så jeg ikke skulle komme i samme situasjonen...da hadde oppgraderingsyken spredd seg her hjemme.

Synes forresten dette med prosessor høres kjekt ut, men bare om det skulle bli et løft i lyd-kvaliteten. Ellers så kan vel en reciever gjøre det samme,eller?

ERC-1; vil den spille cdène mine på en bedre måte enn min PS3? Løft i kvalitet?

Har også lyst på di/bi-pole høytalere. Tror det ville blitt veldig ok hos meg siden kinoen min er 3,5m X 2m.(7m2) Kommer ikke SVS med slike, så vil jeg bestille Emotiva sine neste gang jeg handler derfra. Det er med andre ord bare et tidsspørsmål...

Det ble sagt noe om norske forhandlere. Støtter problemstillingen, men ikke før de norske prisene blir edruelige:twisted:

Til slutt synes jeg Emotiva skal ha skryt som sponser et barnesykehus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd både(eller bare 1 av dem?) XPA-1 og XPA-2? Har tenkt på å bestille en av de, men lurer på å om prisøkningen opp fra XPA-2 kan forsvares, eller om jeg gjevnt over vil være bedre tjent ved å bruke de ekstra kronene på andre deler av stereoen.

Betviler ikke at begge gir mye godlyd for pengene, men kan ikke nekte for at det frister å gå for XPA-1 pga fullbalansert signalvei mm

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har ventet litt på at du skulle tenke høyt om skifte av 663èn din8) Ikke fordi den ikke er bra, men du har vel sagt at du ikke driver høytalere med den8)
    Det var derfor jeg kjøpte xpa-3, så jeg ikke skulle komme i samme situasjonen...da hadde oppgraderingsyken spredd seg her hjemme.

Synes forresten dette med prosessor høres kjekt ut, men bare om det skulle bli et løft i lyd-kvaliteten. Ellers så kan vel en reciever gjøre det samme,eller?

ERC-1; vil den spille cdène mine på en bedre måte enn min PS3? Løft i kvalitet?

Har også lyst på di/bi-pole høytalere. Tror det ville blitt veldig ok hos meg siden kinoen min er 3,5m X 2m.(7m2) Kommer ikke SVS med slike, så vil jeg bestille Emotiva sine neste gang jeg handler derfra. Det er med andre ord bare et tidsspørsmål...

Det ble sagt noe om norske forhandlere. Støtter problemstillingen, men ikke før de norske prisene blir edruelige:twisted:

Til slutt synes jeg Emotiva skal ha skryt som sponser et barnesykehus
    663'en gjør jobben fint den, men en prosessor til samme prisen er vel bedre så lenge jeg har 5x250watt å drive høyttalerne med .

Hvis f.eks Lsound hadde tatt inn Emotiva så er det ikke sikkert prisene hadde blitt så ille. De er nokså edruelige på prisen på SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så fort Lonnie er tilbake fra kina regner jeg med at vi kommer litt videre i trafo støy saken.
    Ser jeg frem til, bra om de engasjerer seg i å løse dette 8)
    Forhåpningsvis finner de også en løsning på problemet.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Absolutt ikke min store frykt da jeg er en skeptiker og skeptisk til mer enn kabel fanatisme for å si det slik. Jeg ser ikke på audiofile som troverdige da veldig mange av dem er blendet av merkevarebygging og dessuten er smak en avgjørende faktor.
    Derfor er den reaksjonen jeg har sett på Emotiva forsterkere noe av det mer troverdige. De har stort sett kommentert kort at de er bra men at selvfølgelig high end utstyr vil danke dem ut i direkte sammenlikning.

Dette er en generell oppfatning jeg har, tenker ikke på Skrotnisse spessielt.

Er jo ingen som forventer at det skal danke ut f.eks Mc501? Men f.eks Parasound NC serien er jo en kandidat det er naturlig å sammenlikne med. Emotivaene leverer på papiret mer til under halve prisen (en xpa-2 koster litt over 5000kr). Om lydkvaliteten bedre eller ikke tror jeg er stort sett en smakssak, men jeg skal vente med å uttale meg for skråsikkert til jeg har testet dem selv.
    Fortsetter denne her jeg

Jeg har brukt et par timer i helgen på å kjøre A/B-test mellom Parasound NC 2125 og Emotiva XPA-3. Høyttalerne de fikk bryne seg på var Pioneer S-3EX. Jeg har dog Yamaha RX-V1800 som preamp som kan gjøre forskjellene mindre.

Men konklusjonen min ble at forsterkerne klarer seg like godt i mitt oppsett. NC2125 koster 8K ny, XPA-3 som har en kanal mer kostet meg 5500,-

Rent følelsesmessing oser Emotiva mer kvalitet enn Parasound bortsett fra trafostøyen.

Hvordan har dere det med lufting? Anbefalt er 15cm åpent over forsterkeren, men jeg har bare rundt 5cm. Synes den blir veldig varm etter lengre tid med musikk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres litt rart ut at den blir så varm. Nå vet jeg ikke hva du mener med varm, men receiveren min blir sykt mye varmere og den drifter bare surroundback. Forsterkerene fra Emotiva bare blir lunken selv etter timer med musikk og film. De sier jo på forumet til Emotiva at det ikke skal være noe problem å stacke disse forsterkerene.

Min tråd

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gralle
    Ser jeg frem til, bra om de engasjerer seg i å løse dette 8)
    Forhåpningsvis finner de også en løsning på problemet.
    +1

Plagsom denne trafostøyen, har nå prøvd i jordet veguttak, ujordet forgrening og 2 forskjellige strømkabler uten noen forskjell i støyen. Plagsom ved vanlig tv titting.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varm er jo subjektivt som du sier. Og du har jo Onkyo som er kjent for å bli ekstremt varme. Yamahaen min har aldri vært spesielt varm synes jeg.

Jeg kan si det slik at Parasound aldri kom opp i slike temperaturer og at Yamahaen ikke blir like varm som Emotiva av å drifte bakkanaler. Jeg kan vel anslå ca. 50 grader etter en time på høyt volum (90-100db) kanskje.

Jeg er ikke så veldig bekymret heller da jeg har brent meg på min bilstereoforsterker og den har en driftstemp på opp mot 70 grader og lever i beste velgående enda

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo noe om denne trafostøyen i manualen.

-hum-jpg

Min tråd

Side 38 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •