Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink emotiva

får håpe de ikke blemmer noen med surround processoren er litt låst på denne :neutral:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Interessant men litt avvikende test. Forsterkeren som her blir testet er så vidt jeg forstår ikke det ferdige produktet. Denne har en trafo på 1600VA, mens den som nå er i salg bruker en på 1200VA. Dette vil helt klart påvirke ytelsen
    Spørsmålet er hvor mye?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi 2 :-D Men jeg skal ikke være førstemann..... Greit om ting funker fra dag en uten en lang rekke oppdateringer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

har ingen reciver fortiden :-? var litt for kjapt ute å selge denonen...så er litt spendt når den kommer og hvor god den blir...

litt spenning er tingen

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt dumt for mange at de er så trege med og oppdatere hjemmesiden deres med tanke på arbeidet rundt umc-1.missvisende ang datoen blant annet. mange som venter på denne tror jeg..noen gir kanskje opp

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Feil! :-D
    Det er brukerhåndboken som er fikset, ikke forforsterkeren!
    De hadde nemlig "glemt" å nevne at man ikke kunne bruke Pre out fra HT inngangen.

Det virker forøvrig i den tråden på Emotivaforumet som om de ikke helt VIL forstå blemmen.
    Fatter ikke at det er mulig. Ellers ser jo forforsterkeren meget spennende ut!

Håper på tilbakemelding i denne tråden om dette blir fikset.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Spørsmålet er hvor mye?
    Det kommer nok mest an på hvor tungdrevne høytalere du har, og hvordan impedansekurven se ut. På de fleste normale surroundoppsett er 1200VA mer enn nok
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spørr deg jeg, hvordan syns du Emotiva klompen din gjør jobben kontra f.eks Parasound da ?! :P.

Gleder meg til du får XPA-2 . forventer et "fyldigt" referat .

Jeg er litt redd for å ta munnen for full her da jeg ikke har testet A21 og XPA-5 opp mot hverandre på samme høyttalere. Det er lett å la seg påvirke til å ta en "Lyd&Bilde" og si at i forhold til pris er Emotiva en klar vinner.........
    Kan ta det enkleste først. I forhold til Parasound NC serie ville jeg klart foretrukket Emotiva da denne leverer mer muskler og bedre dynamikk. Etter min mening er Halo lydmessig klart bedre enn NC (selv om mange protesterer når jeg sier dette). Jeg vil derfor få XPA-2 i hus og sammenligne den med XPA-5 i 2 kanaler før jeg sier for mye om hvordan jeg mener denne kan være kontra A21. Det beste hadde vært å fått lånt en til en direkte sammenligning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Får litt assosiasjoner till 2001: En romodysse når jeg ser bilder av ERT 8.3.

Men synes faktisk ikke høytalerne ser så ille ut med grillen på.
    Minner litt om MA GS is svart uten den ekle pianolakken.

Nja.... Selv får jeg assosiasjoner til Eltax Milennium 500

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Feil! :-D
    Det er brukerhåndboken som er fikset, ikke forforsterkeren!
    De hadde nemlig "glemt" å nevne at man ikke kunne bruke Pre out fra HT inngangen.

Det virker forøvrig i den tråden på Emotivaforumet som om de ikke helt VIL forstå blemmen.
    Ooops ops: My bad.

Beklager misvisende info fra min side - så at du hadde helt rett når jeg leste et par sider tilbake i tråden jeg linket til.

Edit:
    Parasound NC2100 har forøvrig dette som du ønsker - sitat fra manualen til NC2100
    When the Bypass Input is selected the incoming signals at the Bypass Input Left & Right jacks are connected directly to the Main Out Left & Right jacks and the Hi Pass Out jacks.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    I forhold til Parasound NC serie ville jeg klart foretrukket Emotiva da denne leverer mer muskler og bedre dynamikk.
    Dette lover jo fantastisk

8)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det går som de skriver på Emotiva Lounge, vil UMC-1 ha release på Emofest som starter 5. sep.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Nesten 1000 innlegg i denne tråden om bestillinger og fraktspørsmål.
    Tør jeg utfordre noen til å lage en "Emotiva - lytteerfaringer" tråd?

Hadde vært oversiktlig og greit fremfor å gå seg vill i denne.
    Støtter deg på den.....men inntil videre så serverer jeg mine nybegynner-spm her.
    Jeg har kjøpt XPA-3 og er fornøyd. Men er det egentlig noen forskjell på lyden mellom xpa-1/2/3/5?? Skjønner jo at det er forskjell her; men er det kun kraft, som igjen fører til en bedre kontroll på høytalerene? Eller er det noe annet som gir forskjellig lydkvalitet. Ser jo at flere går for 2stk xpa-1 istedet for bare en ussel xpa-2? Noe forskjell her utover litt desibel økning?

Har egentlig samme spørsmål til cd-spilleren deres contra f.eks. en PS3.

Er som sagt fornøyd med xpa-3, men er av den typen som ønsker mest mulig for pengene. Da frister det ikke og bruke 100% mer penger for 10% bedre lyd!
    Er det noen som kan gi en liten kommentar på forskjellene?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha surfet litt rundt fant jeg ett par relativt positive tilbakemeldinger vedrørende Emotiva som bør falle enhver "emo" i smak:

http://www.htguide.com/forum/showthr... the real deal

Awhile back I wrote about My experience with a Emotiva XPA-5 Amp thru a McIntosh MX135. Well I just bought a Yamaha 863 Reciever to do all the new codecs for the Movies side in my Home Theater. What I did was run the YAPO Auto calibrate function for SPL and EQ. Hooked up the Yammy to the emotiva thru B&W 805s fronts. Used a little thing on the Yammy called pure for 2-Channel from a CD player. I am now convinced that this little 5 channel amp is Just a Killer at any price. Boy's I'm telling ya if you don't give this little amp a look you are making a big mistake. Now this is coming from a man who has been running McIntosh MC 501's on some B&W 802D's
    Emotiva tilbakemelding på audiogon

First let me say that the RSP-2 is one of the most analog sounding preamps I have ever come across. In the past have auditioned or owned many Preamps such as ,BAT tube Preamps,Classe,Proceed,Parasound Halo,Rotel,Adcom,McIntosh and Musical Fidelity and none of these Preamps have sounded as analog as the Emotiva RSP-2 Preamp. How these people at Emotiva do it its beyond me...........

Now the XPA-2 Stereo Amplifier. What a beautiful looking unit! The Sound? Oustanding! Warmth,Neutral,Extremely Analog Sounding.Not a hint of brightness. Powerfull! Powerfull Powerfull! It has the same sound as the Halos JC1's but with more extension and more dynamics of the FPB of the Krells and still analog sounding.
    Selv om disse sitatene virker litt "jeg måtte selge noe dyrt, kjøpte noe billig og vil ikke innrømme at det dyre var bedre" så byr det iallefall på interresant lesning
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Etter å ha surfet litt rundt fant jeg ett par relativt positive tilbakemeldinger vedrørende Emotiva som bør falle enhver "emo" i smak:

http://www.htguide.com/forum/showthr... the real deal

Emotiva tilbakemelding på audiogon

Selv om disse sitatene virker litt "jeg måtte selge noe dyrt, kjøpte noe billig og vil ikke innrømme at det dyre var bedre" så byr det iallefall på interresant lesning
    jeg fant en emotiva-xpa-3, er dette en sikkelig kraftpakke for cls-15, eventuelt 215. ble unner 6k med frakt

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    jeg fant en emotiva-xpa-3, er dette en sikkelig kraftpakke for cls-15, eventuelt 215. ble unner 6k med frakt
    jeg var også innom klispch sitt forum tidligere idag og fant flere som bruker Emotiva på alt fra rf82 til rf83/rf7. Det at Emotiva brukes på rf7 betyr enten at eierne er stokk dauhørte, eller at Emotiva virkelig har noe for seg, for rf7 er en ekstremt kresen høytaler å hanskes med.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg var også innom klispch sitt forum tidligere idag og fant flere som bruker Emotiva på alt fra rf82 til rf83/rf7. Det at Emotiva brukes på rf7 betyr enten at eierne er stokk dauhørte, eller at Emotiva virkelig har noe for seg, for rf7 er en ekstremt kresen høytaler å hanskes med.
    nice, denne er bare 4 mnd, og er brukt på noen pinglehøytalere. så skal be han sende den i morgen =)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har målt reell effekt ut av en XPA-5? Til sammenligning så sitter en Rotel RMB-1095 (5x200watt) igjen med litt over 5x160watt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking emotiva loves the norwegians

ja da er vi nevnt nok en gang i emotivas nye podcast

vi har vis gjort litt av et intrykk :-D

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Problemet er at jeg "bare" må bli ferdig med å pusse opp stua først og bygge ny tv benk. Eller problem og problem... Er jo bare en utfordring egentlig:!:

Gleder meg? Ja tror meg - det gjør jeg
    Hehe, så du har problemer med racket du også. Jeg sliter litt med plassen jeg også, men jeg får gjøre det beste ut av det.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Side 34 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •