Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 169 av 172 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 3425
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har xpa5 på 683 og de er vel helt nede i 2,8 ohm men emotivaen har aldri hatt noe problemer her.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet Emotiva XPR-serien? Kunne godt tenke meg å få tilbakemeldinger på hvordan de låter.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns XPR5 er litt mørkere og dempet i lyden enn XPA5. Har ikke fått testet så mye enda, men på musikk virker den litt mørkere. Kanskje litt mer pondus i lyden også. Har ikke hatt tid til å teste så mye enda. Får ta en runde når jeg har bedre tid og se noen av filmene som har bra lydspor for å prøve å høre noen forskjeller. Har også muliheten til å veksle mellom XPR og XPA, så det kan kanskje gjøres også. Er ikke lett når kjærring og unger alltid sitter ved siden av meg i sofaen.:roll:
    Må få sendt de på bytur snart.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tenker litt på ny effektforsterker, og da kanskje gå for en XPR, enten 1stk 5 eller 3stk mono.

Men kikket litt på spesifikasjonene. Min egen Rotel er målt til 250w i 8 ohm med THD 0.03%.

Men jeg ser Emotiva oppgir watten i THD <0.1%. Noen som vet mer reelle watt på disse? Noen anmeldelser som har testet de skikkelig, eller XPA utgavene som er oppgitt likt?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THD <0.1%.betyr mindre enn 0.1%.
    I test rapporten på XPR5 står det 401W-408W i 8ohm thd 0.011%

http://emotiva.com/resources/media/xpr5/xpr5_8ohms.pdf

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    THD <0.1%.betyr mindre enn 0.1%.
    I test rapporten på XPR5 står det 401W-408W i 8ohm thd 0.011%

http://emotiva.com/resources/media/xpr5/xpr5_8ohms.pdf
    Vet hva < betyr, men det er jo stor forskjell på 0.099% og 0.011%. Siden de ikke oppgir lavere, så er det vel kanskje stor variasjon fra enhet til enhet?

EDIT: Leste litt i rapporten. 0.011% er målt med 1KHz frekvens, ikke 20-20KHz som f.eks. Rotelen min er sjekket i.
    Det er også det Emotiva har brukt når de oppgir sin 0.1%.

Det er jo ikke så galt som når Sony & Co oppgir THD på 10% for å få 1000w og mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns XPR5 er litt mørkere og dempet i lyden enn XPA5. Har ikke fått testet så mye enda, men på musikk virker den litt mørkere. Kanskje litt mer pondus i lyden også. Har ikke hatt tid til å teste så mye enda. Får ta en runde når jeg har bedre tid og se noen av filmene som har bra lydspor for å prøve å høre noen forskjeller. Har også muliheten til å veksle mellom XPR og XPA, så det kan kanskje gjøres også. Er ikke lett når kjærring og unger alltid sitter ved siden av meg i sofaen.:roll:
    Må få sendt de på bytur snart.
    Så XPA-serien er altså en bedre match på Klipsch? Hmm, ble veldig i tvil her nå - var ikke så langt unna å bestille en XPR-5... Er det slik at du egentlig heller ville hatt XPA om den kunne blitt levert med like mye watt?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke Xpa5 er noe bedre enn Xpr5 på Klipsch, heller dårligere. Fikk minimalt mere dempet i øvre toner som jeg syns var bra ellers så er både trykk og effekt tilstede slik som på xpa, men kanskje med mere pondus da den er nesten dobbelt så kraftig. Merker bedre kontroll på RF63 når en kjører i Pure audio. Kan dra de mye lengre med mere trykk og punch med Xpr enn hva Xpa gjorde uten at lyden blir skarp og uklar/vrenger. Testet med My dying bride før helgen, og må si de spiller utrolig rent og punchy på bra pådrag i pure audio med Xpr5.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke Xpa5 er noe bedre enn Xpr5 på Klipsch, heller dårligere. Fikk minimalt mere dempet i øvre toner som jeg syns var bra ellers så er både trykk og effekt tilstede slik som på xpa, men kanskje med mere pondus da den er nesten dobbelt så kraftig. Merker bedre kontroll på RF63 når en kjører i Pure audio. Kan dra de mye lengre med mere trykk og punch med Xpr enn hva Xpa gjorde uten at lyden blir skarp og uklar/vrenger. Testet med My dying bride før helgen, og må si de spiller utrolig rent og punchy på bra pådrag i pure audio med Xpr5.
    Det vil si at det ikke er veldig stor forskjell ved normale lyttenivåer? Vurdert å bytte fra Xpa 2 og 3 til Xpr 5 men pga naboer er det sjelden jeg kan spille høyt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det ble mere power ved film. Mere trykk ved normalt volum, men kan være bare noe som jeg synes.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved normalt lyttevolum. (Også ved høyt volum når det gjelder lettdrevne klipsch) så trenger mann ikke 250/300watt som xpa2 leverer, og iallefall ikke de 400w som xpr2 leverer. Da vil det forbause meg veldig om man merker forskjell grunnet effektforskjellene. Vil tro at man har blåst ører og diskanter til ******* før man tømmer en Xpr2 når man kjører klipsch på dem.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor mye effekt(strøm) slike høyttalere som RF63 suger når de får spille fritt med volum? Klipsch kan lett dra tom en forsterker som ikke har nok watt og strømreserver. Og det er alltid bedre med en for stor forsterker enn en som er for liten. Om det er stor forskjell på Xpr5 og Xpa5 ved vanlig bruk tror jeg ikke, og jeg hører ikke så mye forskjell på lydsignatur heller. Har enda ikke klart og tømme Xpa5, men kan spille råere/høyere med Xpr5 så da vil jeg si jeg merker forskjell.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor mye effekt(strøm) slike høyttalere som RF63 suger når de får spille fritt med volum? Klipsch kan lett dra tom en forsterker som ikke har nok watt og strømreserver. Og det er alltid bedre med en for stor forsterker enn en som er for liten. Om det er stor forskjell på Xpr5 og Xpa5 ved vanlig bruk tror jeg ikke, og jeg hører ikke så mye forskjell på lydsignatur heller. Har enda ikke klart og tømme Xpa5, men kan spille råere/høyere med Xpr5 så da vil jeg si jeg merker forskjell.
    +1. Den høye følsomheten til Klipsch kan lett misforstås med at de er lettdrevne. Man får ikke tømt Klipschene med en liten 2-kanals eller en reciever. Hadde 2x320w RMS i 8ohm på mine RF-7 mk1 og synes fortsatt det manglet litt.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde heller kjøpt en litt kraftigere forsterker ja, når jeg drar på litt (60 på xda-1) er jeg bare 1-2 prikker fra rødt med 2x xpa-1 på rf7mk2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer xpa-5 i ett 5.2 dali system. Zensor 7 front å samme serie til center å bak. Evt 2stk 12" subber fra dali i samme serie.
    Reciver/prosessor er jeg usikker på? Men skulle vel holde med power fra emotivaen ja? Tenker å bruke emoen på alle høyttalerne.
    Noen med erfaringer når d gjelder dali å emo?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på å kjøpe enten XPA-2 eller XPA 5. Ser prisene på Emotivas hjemmeside ikke er så dyre, men disse skal jo fraktes til Norge. Noen som vet hva totalprisen til Norge vil bli? Med frakt, moms osv...

På forhånd takk

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA5: 899$ + 250-300$frakt + 20% toll= ca 8500.
    Kan bli mindre eller mer avhengig av dollar prisen.
    Normalt regner jeg det med: Pris+frakt x 10 for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker jetcarrier slipper du nok billigere unna. Tror det koster ca. 500 kr i frakt til Tistedal. Blir litt mer hvis du ikke kan hente selv. Ulempen er at det går med båt og kan ta litt tid før det kommer over dammen.

Side 169 av 172 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •