Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 168 av 172 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 3425
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hva har pris med ytelsen/rangeringen å gjøre?
    Ingenting?

Selv syntes jeg de yter som gode mid range merker (a la parasound, vincent, primare, Hegel, Rotel, Musical Fidelity osv..) men det virker som de tilhører stortsett budsjett prissjiktet (NAD, Cambridge, Musical Fidelity, Denon, Yamaha, Onkyo osv) Med noen få unntak.

Jeg googlet Parasound prisliste, og de kaller også seg selv high end, men alt koster fra fra €499-5999 så alt er mid range utenom de dyreste... :P

high end får vel være Mcintosh, Mark Levinson, Lexicon, Classe, Electrocompaniet, Lyngdorf, Naim, Bryston, Theta Digital, Audio Note, MBL, Burmester, LAMM, Boudler, Anthem, Audio Research, Ayre, Ypsilon osv...

Klart en del av de high end merkene har midrange produkter de også (særlig Naim, Bryston, Lexicon) og noen er langt mer en "high end" og nærmest ultra entusiast altså Audio Note, Goldmund, Mcintosh flagskip osv.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. En ting er ihvertfall sikkert at XPR 5 ikke kan stå på en av subbene.
    Xpa5 ble liteni forhold gitt. Lekker sak.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem med 16 amp. sikringen enda på XPR5. Har ikke fått testet mye enda, fordi jeg ble ikke ferdig med oppsettet før kl01 i natt. Blir vel en film i kveld.
    Men den ser ut som ett monster der den står.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Skrudde du den ikke opp til 11 midt på natten?

Så lenge du fikk liv i den, så skal du nok ikke ha noe problemer med å drifte den heller.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    XPA-3 og XPA-5 er i bunn og grunn samme forsterker. XPA-5 har 5 kanaler og litt større strømforsyning enn XPA-3 som har 3 kanaler. I teorien vil du med en XPA-5 kun brukt i 3 kanaler ha litt større strømreserver, men dette tror jeg ikke du skal bekymre deg så alt for mye om da XPA-3 er en kraftig sak.
    Den største grunnen til å kjøpe XPA-5 over XPA-3 er at du har 2 ekstra kanaler til bruk sammen med bakhøytalere, biamping av fronthøytalere eller lignende.
    Har hatt begge og de spiller omtrent akkurat like bra (hørte aldri forskjell) - men med 5'ern har du muligheten til å kvitte deg med reciver og gå for en ren av-prosessor uten forsterkere i. Evt er det ikke verre enn å supplere XPA-3 med en XPA-2 til frontene også hvis det skulle bli snakk om å kjøre reciver-løst :-D

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva som kan være feil med en XDA-1 dac som har fått seg en smell? mistet en playstation oppå den fra ca 1 meter og nå er den helt død

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er synlige merker etter PS3, så hjelper nok ingen garanti. Da kan du skru opp og se om du ser noe galt inni. Løse ledninger, knekte kort osv.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten bulk ja, har skrudd opp og kan ikke se noen synlige skader inni, alt av ledninger og små duppeditter ser ut til å sitte som de skal.

får vel bare kjøpe meg en xda-2 da

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hørte på en Emotiva og ble imponert av hva den leverte av kraft og kvalitet. I den sammenheng så vurderer jeg enten xpr-2 eller 5.

Har en utfordring i forbindelse med plassering. De må settes bak lukkede dører i en stereobenk. Har i dag en parasound NC2250 som avgir lite varme og har derfor ikke noe problem med gjemme den bort inne i benken. Om volumet skrudd opp så er ikke kona hjemme og da kan lukker jeg opp dørene. Hadde tidligere en Elecrocompaniet AW250 og det var helt håpløst. Det var nærmest som en varmovn å betrakte uten vesentlig belastning.

Noen som vet om Emotiva forsterkerne avgir forsterkerne mye varme.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hei!
    Hørte på en Emotiva og ble imponert av hva den leverte av kraft og kvalitet. I den sammenheng så vurderer jeg enten xpr-2 eller 5.

Har en utfordring i forbindelse med plassering. De må settes bak lukkede dører i en stereobenk. Har i dag en parasound NC2250 som avgir lite varme og har derfor ikke noe problem med gjemme den bort inne i benken. Om volumet skrudd opp så er ikke kona hjemme og da kan lukker jeg opp dørene. Hadde tidligere en Elecrocompaniet AW250 og det var helt håpløst. Det var nærmest som en varmovn å betrakte uten vesentlig belastning.

De avgir varme, så du bør sørge for at en ventilasjon er bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hei!

Min oppfatning er at Yamaha recievern lager mer varme enn Emotivaen ved normal last -25 ca.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Emotiva virker som et spennende alternativ.
    Men da jeg kikket på dataene på de forskjellige forsterkene
    var det noe jeg IKKE fant, nemlig hvor mye strøm de forskjellige modellene trekker.

Skal en feks investere i en 3 kanaler og en eller 2 2 kanalere, kan det jo være greit å vite om en må bestille elektriker eller om en kan kjøre utstyret på samme kurs uten å ta sikringen.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tbend
    Min oppfatning er at Yamaha recievern lager mer varme enn Emotivaen ved normal last -25 ca.

Det er vel når når alle høyttalere drives av receiver alene? Har Yamaha selv, men den avgir nesten ikke varme når front drives via mine XPR-1. Emotivaene er varmere da enn receiveren.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Synes Emotiva virker som et spennende alternativ.
    Men da jeg kikket på dataene på de forskjellige forsterkene
    var det noe jeg IKKE fant, nemlig hvor mye strøm de forskjellige modellene trekker.

Skal en feks investere i en 3 kanaler og en eller 2 2 kanalere, kan det jo være greit å vite om en må bestille elektriker eller om en kan kjøre utstyret på samme kurs uten å ta sikringen.

Jeg kjører XPR5, Yamaha, Oppo og 3 stk subber på samme 16 amp. kurs og har ikke noen problemer der. Har også testet med at alt av utstyr står på når jeg ser film, men strømmen holder den. Ser at XPR5 går opp ca 6 hakk på skalaen når jeg drar på litt, så den suger nok litt strøm mens den brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Jeg kjører XPR5, Yamaha, Oppo og 3 stk subber på samme 16 amp. kurs og har ikke noen problemer der. Har også testet med at alt av utstyr står på når jeg ser film, men strømmen holder den. Ser at XPR5 går opp ca 6 hakk på skalaen når jeg drar på litt, så den suger nok litt strøm mens den brukes.

Desverre har jeg bare 10A kurser i stua, 2 kurser, men de er naturligvis i hver sin ende av rommet. Huset er også gammelt nok til a ha skru sikringer i porselen, men det er kanskje en fordel i sånne tilfeller,

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har jeg bare 10A kurser i stua, 2 kurser, men de er naturligvis i hver sin ende av rommet. Huset er også gammelt nok til a ha skru sikringer i porselen, men det er kanskje en fordel i sånne tilfeller,
    Skrusikringer takler litt mer enn automatisikringer ja.
    Men jevn overbelastning vil uansett ta dem etter en tid, men de takler oppstart bedre enn samme automat i B og C type.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå en spiker gjennom sikringen, så har du en kurs som tåler alt:P

BTW: Ikke gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om XPA-2 kan brukes sammen med høyttalere med relativ lav last? Ser at de kun spec'er opp 8 og 4 ohm, ikke 2 ohm slik noen produsenter gjør. Ofte er det fordi forsterkeren ikke kan dra slik last, andre ganger kanskje av andre grunner (ikke vet jeg )

Har noen erfaringer rundt dette?

Edit: og ett spørsmål til, noen som har erfaring med å kjøre electrocompaniet forforsterker på emotiva effekt, og kan det anbefales?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva sier selv at det er siden folk ofte prøver å laste forsterkere lavere en det som er oppgitt. Men de har specs på forumet som er "uofisiele" målinger på 2ohm og under.

Side 168 av 172 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •