Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 165 av 172 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil kabel levert

Hei!

Fikk min Emotiva XPA-5 i dag, men den ble levert kun med en 3-punkts strømkabel, og (noe jeg syntes var litt merkelig) kun 2-punkts inntak bak på forsterkeren.
    Vet ikke om jeg forklarte dette bra nok, men bakpå forsterkeren er det slikt strøminntak som på alle strømforsyninger til PC osv hvor det vanligvis er 3 ledere i et triangeloppsett, men kun 2 ledere i dette tilfellet.

Er dette noe dere har opplevd hele gjengen? At dere får feil strømkabel og kun 2 ledere bakpå forsterkeren? Er nesten så jeg er litt nervøs for å teste den med en av mine andre strømkabler...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker vanlig PC kabel her. Tror ikke det følgte med min XPA-2.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cilveran
    Hei!

Fikk min Emotiva XPA-5 i dag, men den ble levert kun med en 3-punkts strømkabel, og (noe jeg syntes var litt merkelig) kun 2-punkts inntak bak på forsterkeren.
    Vet ikke om jeg forklarte dette bra nok, men bakpå forsterkeren er det slikt strøminntak som på alle strømforsyninger til PC osv hvor det vanligvis er 3 ledere i et triangeloppsett, men kun 2 ledere i dette tilfellet.

Er dette noe dere har opplevd hele gjengen? At dere får feil strømkabel og kun 2 ledere bakpå forsterkeren? Er nesten så jeg er litt nervøs for å teste den med en av mine andre strømkabler...
    Vel sånn er det når en bestiller fra USA som har 110 volt og andre plugger
    Bare til å kappe kabelen og sette på en norsk kontakt..som du får på clas Ohlsson eller andre plasser (den grønne er jord).

/oledole79

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Ble veldig beroliget når jeg kikka nærmere på Yamaha'en og fant ut at denne også kun har 2 strømledere i kontaktpunktet sitt, så jeg får gå til anskaffelse av en strømkabel til i morgen. Har jo 3-4 slike til overs, men de er på feil side av flyttelasset (Bergen, mens jeg er i Arendal :P ).

Uansett, nå gleder jeg meg bare til å fyre sakene i gang i morgen kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zxcv
    Hei jeg fikk koblet opp xpr'en som jeg fikk i dag :-D , men har et problem med sussing i alle høyttalerene.

sussingen blir ikke høyere jo mer jeg skruer opp volumet på forsterkeren,
    når jeg spiller musikk legger jeg ikke merke til sussingen.
    Kan det være så enkelt at rca-kablene ligger intil noen strøm-kabler?
    Har en yamaha rxa 2010, og kablene mellom yamaha'en og emotiva'en er av merke qed, og trodde de var bra skjermet.

Håper noen kan hjelpe meg :-D
    Kan ikke hjelpe deg, men kan si at sånn er det for meg og. Selv om ledningen ligger helt for seg selv. Maskinen kan lage en durrelyd av seg selv som følger med ut til høytalerene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg fikk koblet opp xpr'en som jeg fikk i dag :-D , men har et problem med sussing i alle høyttalerene.

sussingen blir ikke høyere jo mer jeg skruer opp volumet på forsterkeren,
    når jeg spiller musikk legger jeg ikke merke til sussingen.
    Kan det være så enkelt at rca-kablene ligger intil noen strøm-kabler?
    Har en yamaha rxa 2010, og kablene mellom yamaha'en og emotiva'en er av merke qed, og trodde de var bra skjermet.

Håper noen kan hjelpe meg :-D
    Det er akuratt slik det var for meg og XPA-5. Jeg testet ALT jeg kunne. Inkludert å kun koble XPAen og 1 høytaller uten noe som helst inn på den, og alt annet i huset skrudd av. Slik at XPA var koblet på en kurs som kun hadde 1 stikkontakt, og intet annet på.

Hjelpen fra Emotiva var å ta sjekkpunktene i manualen.

Jeg solgte min og gikk for Rotel i stedet.

Man merket det som du nevner ikke når man har lyd på, men ellers er det utrolig irriterende, når det enten er stille eller lav lyd.

Vil nok tro at hvis Emotiva hadde byttet den for deg med en annen av samme type så hadde den vært feilfri.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cilveran
    Takk for svar

Ble veldig beroliget når jeg kikka nærmere på Yamaha'en og fant ut at denne også kun har 2 strømledere i kontaktpunktet sitt, så jeg får gå til anskaffelse av en strømkabel til i morgen. Har jo 3-4 slike til overs, men de er på feil side av flyttelasset (Bergen, mens jeg er i Arendal :P ).

Uansett, nå gleder jeg meg bare til å fyre sakene i gang i morgen kveld!
    Grunnen til at den kun har 2 pinner på mottakeren er at de har droppet jord. Slik at apparatet ikke skal ta med seg støyen fra jordet i huset. Trafoen i forsterkeren fikser jordpunktet sitt selv.

Kapp og sett på plugg, eller bruk en PC kabel som de andre sa.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch-venner!

Har nå solgt mine Klipsch RF-62 MKI, og fått tak i et par RF-52 MKII for en fin pris hos Akustisk Bureau. Føler derfor at jeg er et steg nærmere et meget godt anlegg som passer romstørrelsen (10KVM). Nå føler jeg at neste steg er forsterker. Har per dags dato en uoppgradert Abrahamsen V2.0, noe som låter fint. Men føler ikke at høyttalerne kommer til sin fulle rett med kun 70 watt og en noe slapp strømforsyning. Lurer derfor på om jeg skal selge denne og finne meg noe som har krefter til å drive RF-52 optimalt, men som også har fin lyd.
    Har sett litt på Emotiva, da i hovedsak XPA-2 med XDA-2 som kilde, men synes det er dyrt, itillegg til at det er litt styr å importere selv, og eventuelt problematisk hvis det skulle oppstå problemer og det blir en reklamasjonssak.
    Har også Thule, Vincent, Primare og Rotel i bakhodet, men vet ikke hva som er best med tanke på pris og ytelse. Music Angel er også prioritert og har tidligere vært i hus, men synes det er kjipt uten fjernkontroll og rør som byttes etterhvert.

Noen tips??

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet ut Rca-kablene til bakhøytalerene da hørte jeg ingenting susing/skurring i fronthøytalerene.
    Har lest at noen sier emotivaene er kresne på rca-kablene, så lurer på om jeg skal bestille noen fra emotiva

Håper det løser probleme mitt, men skal prøve å rydde opp i kablene bak benken å prøve å skille de :wink:

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5 stk rca fra Emotiva, men fortsatt litt sus i frontene. Har også balansert xlr fra Oppo til Xpa5, og der er det stille.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xlr-rca

Fins det xlr øve til rca? og om det skulle ha noe bedre effekt?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins xlr-rca, men om det hjelper vet jeg ikke. Har vurdert å prøve den løsningen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdv
    Kan ikke hjelpe deg, men kan si at sånn er det for meg og. Selv om ledningen ligger helt for seg selv. Maskinen kan lage en durrelyd av seg selv som følger med ut til høytalerene.
    suser hos meg og. har emotiva pre, amp og rca. vurderer å bytte ut pre til onkyo 8 serie

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Lurer på om jeg skal gi opp å vente på XMC-1, det blir nå nevnt lansering tidligst i Desember og da uten TACT da de tydligvis har store problem med å få dette til å fungere. Lansering med TACT blir da tidligst godt utpå nyåret..
    Og nå ser det ut til at det blir ytterligere forsinkelser og at tanken om XMC-1 til jul kan sees bort ifra

Begin quote:

Hi guy's,
    I don't know what to tell you, besides the truth.

We are nearly complete, but we are not done. I am not sure when exactly the magic day will be. I've estimated based on the teams advice, but we have missed. This ends up disappointing you, and we spend a lot of time doing fire control.

The XMC-1 will be ready when it's ready, which we believe will be soon. You've seen it working. We/ve shown you the unit is for real inside and out. But, I cannot commit to an exact date until it is on the line and ready for shipment.

So, if you can't wait, please buy something else. How many times must I fall on my sword to make you feel better?

Should I pull the page and go dark until it is ready to ship? Maybe this is the better path. Let me know if this is what you prefer.

I'm sorry if we are letting any of you down, but this is a very complex product an it must be correct. End of story.

I can't apologize any more.
    Peace out,
    Big Dan

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpa3 i hus!

Merket et radikalt endret lydbilde. Slitsom diskant, platt lydbilde ble til god fylde og god punch i bassen.

Har tidligere kun hatt en pioneer lx82 til å drive mine B&W ct høytalere.

Men nå må volum økes med ca 10db på recieveren. Hvorfor må jeg dra på med mer volum når jeg har både mer strøm og krefter til å dra høytalerene?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins det xlr øve til rca? og om det skulle ha noe bedre effekt?
    Electrocompaniet RCA - XLR adapter - Sort
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Hva skal det være godt for? XLR er vel bare en jordet/tre leder RCA, og dette forsvinner jo ved en overgang...?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brille83
    Hva skal det være godt for? XLR er vel bare en jordet/tre leder RCA, og dette forsvinner jo ved en overgang...?
    Svarte bare på spm jeg....
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Men nå må volum økes med ca 10db på recieveren. Hvorfor må jeg dra på med mer volum når jeg har både mer strøm og krefter til å dra høytalerene?
    Antakelig pga forskjell i utgangsspenning på Pre Out fra receiver og Line in på effektforsterker.

Internt i receiver så har du en mer "perfekt" signalspenning.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 165 av 172 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •