Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 160 av 172 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 3425
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ah, visste jeg hadde hørt noe lignende, så det gjelder rør ja Tusen takk for svar

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 80 watt per kanal med alle kanaler i drift.

Den er noe mer en min onkyo reciever kan vise til:P Og til den prisen så syns jeg dety virker særdeles hyggelig. En slik til å drive presence/DSX høyttalere?

Den yter og hvist opp mot 160watt hvis man kun bruker to kannaler.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Trenger råd til Emotiva folket! Hvis det blir Emotiva på meg, skal jeg da ha 2 stk UPA 200 eller 1 XPA 2?

Hva vil i bunn og grunn gi mest watt pr høytaller? Har mest lyst på 2 upa200, da det også vil se mye bedre ut! Tøffere og symetrisk!:twisted:

Innspill?

Skal forresten drive et par Ikon 6 mk2!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hei !

Trenger råd til Emotiva folket! Hvis det blir Emotiva på meg, skal jeg da ha 2 stk UPA 200 eller 1 XPA 2?

Hva vil i bunn og grunn gi mest watt pr høytaller? Har mest lyst på 2 upa200, da det også vil se mye bedre ut! Tøffere og symetrisk!:twisted:

Innspill?

Skal forresten drive et par Ikon 6 mk2!

Kim

XPA-2 er kraftigere en upa-200

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    XPA-2 er kraftigere en upa-200
    Kraftigerre enn 2 stk UPA 200 også
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kraftigerre enn 2 stk UPA 200 også
    I følge tekniske tall... Ja.

En start er og se på Nettinntaket.

XPA-2 = 1500w
    Transformer size: 1,200VA
    Secondary capacitance: 45,000uF

UPA-200 = 350w ( 2 stykk 700w )
    350 VA high current ultra-low noise toroidal power transformer.
    40,000 uF of storage capacitance.

Lydkvaliteten derimot må en leste på brukererfaringer når de begynner dukke opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vurderer å kjøpe XPA-2 eller XPA-3.
    Noen som vet (eller har en mening om) hvilke jeg bør satse på til mitt oppsett?
    Det er jo mer kraft til frontene i XPA-2 enn XPA-3, men jeg er redd LX-83`en da vil gi for lite til senteren i forhold til frontene.

Hvor mye Emotiva kraft trenger jeg egentlig til disse høyttalerne? Kanskje det holder med en UPA-200/500?

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Jeg flytter hjemmefra om 1 uke, og vurderer sterkt en emotiva xpa-2 til å ha i min nye stue!
    Jeg er 17 år, så mye bass og lydtrykk ligger fortsatt i interessen. Det jeg lurer på er om noen har noen formeninger om hvordan xpa-2 takler et par xls 215?

Jeg kunne jo alltids kjøpt en billig PA-effekt, ettersom lydkvaliteten ikke er så viktig enda, men jeg tenker at det er like greit og kjøpe en litt seriøs high-end effektforsterker med en gang. Slik at jeg ikke trenger og tenke på det den dagen xls skal byttes ut med noe som låter finere

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennyboy119
    Heisann.

Jeg flytter hjemmefra om 1 uke, og vurderer sterkt en emotiva xpa-2 til å ha i min nye stue!
    Jeg er 17 år, så mye bass og lydtrykk ligger fortsatt i interessen. Det jeg lurer på er om noen har noen formeninger om hvordan xpa-2 takler et par xls 215?

Jeg kunne jo alltids kjøpt en billig PA-effekt, ettersom lydkvaliteten ikke er så viktig enda, men jeg tenker at det er like greit og kjøpe en litt seriøs high-end effektforsterker med en gang. Slik at jeg ikke trenger og tenke på det den dagen xls skal byttes ut med noe som låter finere
    Hørerikkehjemme i denne tråden men jaja.
    Du kan jo se deg etter et par brukte Oberon 6.1. De leverer nokk strøm i massevis. Du kan og vente til Emotiva XPR-2 kommer ut, den har dobbelt effekt iforhold til XPA-2. Ellers er jo PA-effekt utrolig mye for pengene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa-5 -løs minus-kontakt på ch-5...

Hei! Er det noen som har åpnet xpa-5? -og vet om det lar seg gjøre å få strammet opp ... Er garanti her..., kanskje maile Sarah og spørre "what to do..."

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal lett la seg gjøre å stramme den, skru opp å stram det du ser er løst. er ikke som du bryter garantien uansett siden Emotiva ikke ber deg sende varen tilbake for inspeksjon/reprasjon.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Skal lett la seg gjøre å stramme den, skru opp å stram det du ser er løst. er ikke som du bryter garantien uansett siden Emotiva ikke ber deg sende varen tilbake for inspeksjon/reprasjon.

Skrudde opp..., ledningen er røket i loddingen..., + atmutter bak var løs..
    Svar fra Vincent;
    Hello Arne, the XPA-5 binding post array are mounted on a plate secured by the 2 philips head screws as shown here. With AC power completely disconnected and the XPA-5 left without power for an hour you may lossen the 2 philips head screws and gently pull away the binding posts and tightened the nut securing the binding post and after that just reinstall the binding post plate with the 2 philips head screws and you are all set. Thank you for your support.

Vincent Chen

Nytt svar etter info om brudd; hva menes...?

Hello Arne a possible cold Solder connection. I would just resolder the connection and would be in great shape.

Thank you for your support.

Vincent Chen

Sales Manager

Emotiva Audio Corporation

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Skrudde opp..., ledningen er røket i loddingen..., + atmutter bak var løs..
    Svar fra Vincent;
    Hello Arne, the XPA-5 binding post array are mounted on a plate secured by the 2 philips head screws as shown here. With AC power completely disconnected and the XPA-5 left without power for an hour you may lossen the 2 philips head screws and gently pull away the binding posts and tightened the nut securing the binding post and after that just reinstall the binding post plate with the 2 philips head screws and you are all set. Thank you for your support.

Vincent Chen

Nytt svar etter info om brudd; hva menes...?

Hello Arne a possible cold Solder connection. I would just resolder the connection and would be in great shape.

Thank you for your support.

Vincent Chen

Sales Manager

Emotiva Audio Corporation

AHA; resolder >> lodde...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Pen sak....

Jeg har xpr-5, Pioneer sc-lx83 og onkyo pa-mc5500.. pr i dag er xpr-5 koblet med nordost bi-wire kobber ledn, til Mirage Omd-28`s mellomtone og diskant. onkyoen tar seg av bassen med van del hool kabel.., center omd-c2 er også b-ampet. -Ikke helt fornøyd med lyden i stereo fra sony cd ex5400...
    (godkjent med xpa-5..) kan det være en ide å la xpr ta seg av bass&mellomtone og onkyoen diskanten? har en annen høyt-kabel som også kan prøves..(noe kinesisk handlet på qxl i sin tid)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skal gi opp å vente på XMC-1, det blir nå nevnt lansering tidligst i Desember og da uten TACT da de tydligvis har store problem med å få dette til å fungere. Lansering med TACT blir da tidligst godt utpå nyåret..

Emotiva har vistnok også planlagt en ny toppmodell RMC-1 som igjen skal være ett stort hopp opp fra XMC-1:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så er det ikke problemer med Tact, men at de ikke har fått laget GUI ferdig.
    Det blir litt sært å lansere uten at alt er klart. Får litt UMC-1 følelsen...
    Får håpe de for sin egen del klarer å luke ut de fleste feil før lansering.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan da umulig ta mange mnd å lage GUI til noe så simpelt som romkorreksjon!?

Under første offisielle visning av XMC-1 i helga ble det benyttet debug sw helt uten TACT funksjonalitet og selv den var visst full av problem, så det er nok ett stykke fram i tid.

Blir spennende å se om Sherbourn lanserer sin 7030 eller om den også blir tilsvarende forsinket.

Side 160 av 172 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •