Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 159 av 172 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Skal kjøpe meg B&W CM9 og cmc center 2 i nær fremtid
    Er du misfornøyd med lyden fra Zensor 7 altså?
    Har nemlig Zensor 7 i tankene selv...

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Er du misfornøyd med lyden fra Zensor 7 altså?
    Har nemlig Zensor 7 i tankene selv...
    Ikke spesielt fornøyd nei som jeg har skrevet i Dali tråden http://avforum.no/forum/klubb-entusi...aster-636.html

Den er fantastisk på akustisk musikk, og har en flott mellomtone. Den nyeste skiven til Leonard Cohen er en fryd for øret! Problemet er når de må jobbe litt med feks action scener og rock musikk. Det må jo også nevnes at rommet ikke er spesielt gunstig og at vi hadde hatt godt av en oppgradering på effektdelen

Lektor 2 høytalerne er meget gode, men har satt mine øyne på B&W serien i en dedikert hjemmekino. Vil heller anbefale Ikon 6 eller Mentor serien. Dette er min mening isåfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Ikke spesielt fornøyd nei som jeg har skrevet i Dali tråden http://avforum.no/forum/klubb-entusi...aster-636.html

Den er fantastisk på akustisk musikk, og har en flott mellomtone. Den nyeste skiven til Leanoard Cohen er en fryd for øret! Problemet er når de må jobbe litt med feks action scener og rock musikk. Det må jo også nevnes at rommet ikke er spesielt gunstig og at vi hadde hatt godt av en oppgradering på effektdelen

Lektor 2 høytalerne er meget gode, men har satt mine øyne på B&W serien i en dedikert hjemmekino. Vil heller anbefale Ikon 6 eller Mentor serien. Dette er min mening isåfall!
    Takker for dine synspunkter

Nei Zensor-serien er ikke så lettdrevne som HiFi Klubben skal ha det til.
    Både testen her på forumet og i Hjemmekino bekreftet at Zensor 5 trengte en del krefter for å ikke fall sammen så fort volumet økte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Va George:

Jeg har hatt xtz a100 d2 med emotiva xpa-2,
    så det går helt fint, bare og ta av bøylene bak mellom preamp delen og effekt delen, og koble (Med signalkabel) rett fra preampen til xpa-2`en.
    Hos meg ga det ett betydelig løft, mindre spiss diskant.
    Pre ampen i xtz`en er faktisk ganske bra syntes jeg.
    Brukte da en dacmagic som signalkilde.

Ps: Og husk og legge bøylene ett lurt sted så du ikke roter de bort :-p

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VA GEORGE
    Føler meg litt som en amøbe, men stiller allikevel et spørsmål :P

I dag sitter jeg med XTZ A100D2, men etter å ha lest i denne tråden så innbiller jeg meg at høyttalerne mine, Klipsch RF62MK1 hadde hatt gått av mer krefter.

Vil det være mulig for meg å kjøpe f.eks XPA-2 og koble den til XTZ-forsterkeren i et rent stereo-oppsett?

Regner med at det er mulig, men har ikke snøring på hvordan det skal kobles,så hadde vært fint hvis noen kunne forklart meg det også, hehe
    Dersom Xtz har pre out går det greit. 2 x rca fra front pre til xpa-2. -Ny lydverden på plass. -Husk å bestill med rca kablre fra Emotiva. Min xpa-5 ville ikke godta monster rca. -gikk i protect..

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Xpa-2 til front, og Xpa-3 til center å surrerundter

Vurderer iaf selv den komboen etterhvert
    Høres ut som en meget genial løsning! Vurderer dette selv! 8)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Høres ut som en meget genial løsning! Vurderer dette selv! 8)
    Ja, kommer sikkert til å bli veldig fornøyd. Men, Adcom har jo gått mye ned i pris. 7705 til rundt 10k (røverkjøp).
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Emotiva fornyet hjemmesiden sin

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xmc-1

Nå som XMC-1 kansjke er på trappene så skal det bli spennende og se om man får brukt rabbatkortet som fulgte med da jeg kjøpte umc-1,men er litt skeptisk da det står på kortet "emotiva generation two upgrade" som overskrift mens under står det "This card entitles the bearer to a 40% discount on a generation 3 or higher(single unit)emotiva A/V prossesor.
    Så hva er da XMC-1? en helt ny prossesor som ikke faller inn under samme kategori eller er det en andre,tredje som kortet sier. Hvis kortet jeg har liggende kan brukes på denne prossesorn så blir det handel,hvis ikke så blir det ikke mere handel fra min side hos dem.
    Blir spennende og følge med hjemmesiden deres fremover.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et 5.1 system med KEF(Q900, Q600, Q300) med en Yamaha 3010, i et ikke alt for stort rom, er det "vits" å gå til innkjøp av Emotiva XPA 5?

Hva vil jeg først og fremst merke forskjell på hvis det er noen, mer trøkk eller?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Nå som XMC-1 kansjke er på trappene så skal det bli spennende og se om man får brukt rabbatkortet som fulgte med da jeg kjøpte umc-1,men er litt skeptisk da det står på kortet "emotiva generation two upgrade" som overskrift mens under står det "This card entitles the bearer to a 40% discount on a generation 3 or higher(single unit)emotiva A/V prossesor.
    Så hva er da XMC-1? en helt ny prossesor som ikke faller inn under samme kategori eller er det en andre,tredje som kortet sier. Hvis kortet jeg har liggende kan brukes på denne prossesorn så blir det handel,hvis ikke så blir det ikke mere handel fra min side hos dem.
    Blir spennende og følge med hjemmesiden deres fremover.8)
    Du blir nokk å få en rabatt på XMC-1 med det kortet sålangt som jeg har forstått det=)

Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Med et 5.1 system med KEF(Q900, Q600, Q300) med en Yamaha 3010, i et ikke alt for stort rom, er det "vits" å gå til innkjøp av Emotiva XPA 5?

Hva vil jeg først og fremst merke forskjell på hvis det er noen, mer trøkk eller?
    Du vill nokk få betydelig mer trøkk fra de høyttalerne med en ordentlig effektforsterker, men jeg tror ikke at det vil gi deg noe "aha" opplevelse ved normalt lyttevolum. Jeg merker ikke stor forskjell mellom reciever og effektforsterker før jeg drar på litt med basstung musikk. Men jeg angrer absolutt ikke på kjøpet, og vil heretter ikke være uten en dedikert poweramp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du vill nokk få betydelig mer trøkk fra de høyttalerne med en ordentlig effektforsterker, men jeg tror ikke at det vil gi deg noe "aha" opplevelse ved normalt lyttevolum. Jeg merker ikke stor forskjell mellom reciever og effektforsterker før jeg drar på litt med basstung musikk. Men jeg angrer absolutt ikke på kjøpet, og vil heretter ikke være uten en dedikert poweramp igjen.
    Ja jeg spiller ganske høyt, men høytalerne er allerede ganske store for mitt rom, men hvis de kan gi mer trøkk på litt over lyttemusikk er jo det bra. Nå kan det jo forsåvidt hende at jeg ikke vil savne trøkk etter SVS PC13 Ultra er på plass da men :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med XPA-5

Hei.
    Noen som har hatt problemer med at XPA serien til Emotiva går i protection mode? Er plaget med kanal 5. på min XPA-5. På veldig lavt volum er det ingen problemer, men øker man litt så slår kanalen ut. Har prøvd å bytte input med annen rca kabel/kilde. Prøvd å bytte output med andre høyttalere/kabel men ingen forskjell. Har Emotiva X series kabler både til rca og høyttalere, siden XPA serien skulle være følsom for hvilken rca kabler man bruker.

Noen som har hatt lignende problemer?

Mvh
    Team Blue

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar angående Emotiva på XTZ forsterker.

Jeg håper å komme over noen brukte Emotiva XPA-X på brukten, og ser nå at det er en som selger XPA-3. Jeg planlegger etterhvert å utvide anlegget til 3.1, men må vel da ha surround forsterker(?).

Derfor lurer jeg på: Kan jeg bruke XPA-3 enn så lenge for å drive to fronter? Og hvis jeg da går til anskaffelse av senter og forsterker vil jeg bruke XPAen til fronter og senter.

Det blir nok desverre til at jeg kjøper XPA-2 senere og bygger ut til 5.1

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Ja jeg spiller ganske høyt, men høytalerne er allerede ganske store for mitt rom, men hvis de kan gi mer trøkk på litt over lyttemusikk er jo det bra. Nå kan det jo forsåvidt hende at jeg ikke vil savne trøkk etter SVS PC13 Ultra er på plass da men :P
    Jeg hadde store subber så jeg tenkte litt slik som deg. Får trykket fra subwooferen. Men fanden vil ha flere skjønner du...

Nå prøver jeg ikke å disse emotiva, men det finnes mange gode og svinbillige pro/PA forsterkere som yter vell så bra som HIFI aka "High Finnish" :P Lån en amp fra en lokal musikksjappe å se om det er noe du føler at du trenger.

@Team Blue: Send en mail til Emotiva å beskriv problemet, de er somregel veldig behjelpelige.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Team Blue
    Hei.
    Noen som har hatt problemer med at XPA serien til Emotiva går i protection mode? Er plaget med kanal 5. på min XPA-5. På veldig lavt volum er det ingen problemer, men øker man litt så slår kanalen ut. Har prøvd å bytte input med annen rca kabel/kilde. Prøvd å bytte output med andre høyttalere/kabel men ingen forskjell. Har Emotiva X series kabler både til rca og høyttalere, siden XPA serien skulle være følsom for hvilken rca kabler man bruker.

Noen som har hatt lignende problemer?

Mvh
    Team Blue
    ja!! -måtte bytte kabel vedr. kanal 5l.. Det ordnet seg med emotiva rca. Men nå brukes xpa-5 som effekt til frontrekken. (-ene høytalerkabelfeste henger og "slenger" bak..; kanal 5..). (har 9 kanal onkyo til resten -solgte nettopp en xpa-2)

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer her med komboen Emotiva XPA og B&W? Emotiva er vel uansett ganske nøytral i lyden, så macher den vel de fleste produsenter?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spør her også jeg. Om man har xpa 3 eller 5 og man skal bruke de på et stereooppsett midlertidig, er det noe skadelig for forsterkeren bare bruke 2 av alle 5 eller 3 kanalene?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    spør her også jeg. Om man har xpa 3 eller 5 og man skal bruke de på et stereooppsett midlertidig, er det noe skadelig for forsterkeren bare bruke 2 av alle 5 eller 3 kanalene?
    Nope

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ettersom jeg har skjønt det, tar ikke transistorforsterkere skade av det. Rør derimot burde man bruke alle eller ingen.

Side 159 av 172 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •