Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 172 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 3425
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    irriterende med kverrulerende folk på disse norske forum .. slik for å opplyse så er det allerede undersøkt med tollvesen fra min side og har fått en total pris derfra .. så du som er så på hugget her .. jeg ser jo at du prøver å selge dette så kanskje derfor dette er så viktig .. men ring tollvesnet du .. oppgi at dette er stereo fra usa med verdi 499dollar pluss 200 dollar i frakt ,. da får du beskjed tollfri vare . moms 681 kr .. dette sa de da i alle fall til meg da jeg snaket med e fo rnoen timer siden .. jeg kimser ikke bare ut noen tall .. dette var fakta .. skjerp deg.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    frakt er moms fritt . moms er kun på det man betaler for .. dette vet jeg da jeg har gjort tusenvis av handler .. elektronikk er også fritatt fra ekstra toll gebyrer så det er kun 25% på kjøpesummen .. les på toll.no
    derimot kjøper du klær .. ja jeg gjør det også .. så kommer det en ganske grov toll sats oppå beløpet ..
    Det er slik det burde være, men som sagt har jeg betalt moms også på amerikansk frakt, og det virker som alle andre jeg har lest som har kjøpt Emotiva-produkter her er nødt til å gjøre det samme. Men det stemmer at det ikke er toll på elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok her er da løsningen for dere som evnt har betalt moms på frakt dette er moms man kan få igjen hvis man opplyser om dette .. men kanskje vi nå kan se oss ferdig med kranglink om ett par hundre kroner fra eller til i moms så skal jeg skrive inn her hva min umc 1 kom på totalt da den har komet til meg ?

så vil jeg tilfelle det sitter en grinebiter ett sted og ser alle mine stavefeil .. jeg har et tastatur som ikke er allverdens etter mye bruk .. og som forbruker tips : Unngå Roccat valo!

Så tilbake til umc1 er det noen som kan komme med konkret reciever de føler emotivan hamler opp med som er nevneverdig dyrere i norge enn emotivaen ? jeg regner med en banker min pioneer .. denne ga jeg 7000 for og koster nå 3000 .. onkyon jeg henter snart tviler jeg den tar men hamler den opp med f.eks en onkyo-tx-nr3008--- Eller en marantz sr 6006 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så tilbake til umc1 er det noen som kan komme med konkret reciever de føler emotivan hamler opp med som er nevneverdig dyrere i norge enn emotivaen ? jeg regner med en banker min pioneer .. denne ga jeg 7000 for og koster nå 3000 .. onkyon jeg henter snart tviler jeg den tar men hamler den opp med f.eks en onkyo-tx-nr3008--- Eller en marantz sr 6006 ?
    Nå har ikke jeg fått min UMC-1 ennå, men en kan jo ikke sammenligne en reciever direkte med UMC-1. En må jo ha effektforsterkere i tillegg til UMC-1
    ergo blir dette mer kostbart.Hvor mye kommer jo an på hvike effektblokker som skal brukes
    Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men lydmessig bestemmes vel det mye av umc n .. forsterker krafta er vel for det meste bare kraft ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    irriterende med kverrulerende folk på disse norske forum .. slik for å opplyse så er det allerede undersøkt med tollvesen fra min side og har fått en total pris derfra .. så du som er så på hugget her .. jeg ser jo at du prøver å selge dette så kanskje derfor dette er så viktig .. men ring tollvesnet du .. oppgi at dette er stereo fra usa med verdi 499dollar pluss 200 dollar i frakt ,. da får du beskjed tollfri vare . moms 681 kr .. dette sa de da i alle fall til meg da jeg snaket med e fo rnoen timer siden .. jeg kimser ikke bare ut noen tall .. dette var fakta .. skjerp deg.
    Du får krav i posten i ettertid på kjøpesummen pluss frakt, siden det faktisk det du betaler til Emotiva før de sender varen. Det er også det som står på kvitteringen fra Emotiva.

Jeg har i motsetning til deg prøvd ut dette i praksis, så jeg sitter ikke her og finner opp ting som tydeligvis du gjør. Skjerp deg selv, og oppfør deg som folk!

Ps, til tross for dårlig tastatur kan man lese igjennom før man trykker send.

Har ikke sammenlignet UMC-1 mot så mye, men sammenlignet med Onkyo NR-807 og Yamaha 1067, så var det merkbar forbedring.

Sakset fra nettet:

Frakt kommer utenom
    Fraktprisen skal IKKE regnes med. Det vil si at bestiller du en vare til 199 kroner og frakten er 51 kroner, får varen en totalpris på 250 kroner inkludert frakt. Det er imidlertid bare varens verdi det skal beregnes moms og toll på, så i dette tilfellet er varen din moms - og tollfri. Dette slurves det ofte med, så klag hvis du blir ilagt moms/toll på tross av at varens verdi er på under 200 kroner.

For varer over 200 kroner må du betale moms
    Overstiger varen(e) du bestiller 200 kroner, må du betale moms. Hva er så moms? Momsen ligger på 25%, og dette beregnes av totalsummen av varens verdi og frakten. Så snart du ser at varene du vil ha kommer over 200 kroner, regner du ut totalsummen inkludert frakt og ganger dette med 1,25. Da har du den reelle summen du må ut med for varen, frakten og momsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men lydmessig bestemmes vel det mye av umc n .. forsterker krafta er vel for det meste bare kraft ?
    Her vil jeg vel egentlig svare :både og.
    En god effektforsterker har veldig mye å si for lyden den også. Et eksempel:
    (tar bare diskant for å vise eksemplet)

En forforsterker (suroundprosessor) er "knallåpen og frisk" i toppen.
    Men hvis effektforsterkeren ikke også er like "frisk og åpen" i toppen,så nytter det ikke. Det er derfor det er viktig å finne en kombo som matcher.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok , da får jeg bruke rotellen på umc 1 og skjekke forskjell fra pioneern.. Snakka også med emotiva i sta så da tror jeg to xpa1 gikk i orden også .. Billig frakt på umc 1 alt i alt kom på 613 dollær(da med umc1 i prisen selvfølgelig ikke ille det .. Så kommer vel to xpa1 om noen uker sammen med xpa3 n .. Så kanskje det blir billig muskler til salgs snart er spent på krafta i de da jeg har lest en del både og meninger )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka også med emotiva i sta så da tror jeg to xpa1 gikk i orden også .. Billig frakt på umc 1 alt i alt kom på 613 dollær(da med umc1 i prisen selvfølgelig ikke ille det .. Så kommer vel to xpa1 om noen uker sammen med xpa3'n..
    Ser at "julekvelden" kommer tidlig for noen i år

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok , da får jeg bruke rotellen på umc 1 og skjekke forskjell fra pioneern.. Snakka også med emotiva i sta så da tror jeg to xpa1 gikk i orden også .. Billig frakt på umc 1 alt i alt kom på 613 dollær(da med umc1 i prisen selvfølgelig ikke ille det .. Så kommer vel to xpa1 om noen uker sammen med xpa3 n .. Så kanskje det blir billig muskler til salgs snart er spent på krafta i de da jeg har lest en del både og meninger )
    UMC-1 + XPA-1 + XPA-1 + XPA-3 er en kraftpakke av dimensjoner, og hamler trolig fint opp også med denne komboen når det gjelder rå kraft (og koster sinnsykt mye mer):
    DENON US | AVP-A1HDCI(A)
    DENON US | POA-A1HDCI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror de leverer kraft i massevis .. Bare sett en del skriverier ang no skal vi se .. Var det liten ringkjerne på bare 1200va? Det sier ikke meg mye .. Men blir altid skeptisk når jeg leder ting . Men dette kan jo være skrevet av folk med for mye midler og skyhøye standarder ?

Fader .. Skulle bestilt med svarte lister på emotivaene , tilfelle det er finere

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror de leverer kraft i massevis .. Bare sett en del skriverier ang no skal vi se .. Var det liten ringkjerne på bare 1200va? Det sier ikke meg mye .. Men blir altid skeptisk når jeg leder ting . Men dette kan jo være skrevet av folk med for mye midler og skyhøye standarder ?

Fader .. Skulle bestilt med svarte lister på emotivaene , tilfelle det er finere

Ta av de alu fargede. Gir et mye cleanere utseende og koster ingenting

Men........ Ang moms og frakt tar du fullstendig feil , umc1 kommer til å havne på ca 4400 kr når alt er tatt med , du må gjerne prøve å overbevise deg selv om at det blir billigere , men det er det som kommer til å mangle på konto når alt er betalt

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke legge prisdiskusjonen død? Noen er ikke like glad i å sjekke lovdata.no for faktisk hva som stemmer og liker heller å skylde på tastaturet for sine orddelingsfeil.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kan vi ikke legge prisdiskusjonen død? Noen er ikke like glad i å sjekke lovdata.no for faktisk hva som stemmer og liker heller å skylde på tastaturet for sine orddelingsfeil.
    Den er død! Aldri vært snakk om annet.

Kan forøvrig meddele at Emotiva er en bra kombo med annen Kef også. Kjører nå noen KEF IQ50, og det spiller vanvittig bra. Ikke for kvast som denne serien ofte kan bli med mange forsterkere.

ikke samme trykket som Q900 naturligvis, men faktisk en penere diskant. Skal supplere med en KEF HTB2SE sub, for å hjelpe til i bunn.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

P.g.a. flytting har jeg nå gjort det sjakktrekket å selge SVS suben min (PB12-Plus/2), og må derfor heretter se på film med kun de andre høyttalernes bass. I front har jeg et par JBL TL-260.

Jeg har brukt/bruker en Emotiva USP-1 som forforsterker, koblet til via 'HT Bypass' mellom en Onkyo NR-905 receiver og en Rotel RB-1572 effektforsterker (til frontene). Når jeg spiller CD bruker jeg jo da den vanlige CD-inngangen på USP-1.

Dette har fungert strøkent så lenge jeg hadde suben koblet til, men nå gikk det (kanskje) opp et lys for meg; er det sånn at USP-1 ikke sender ut signalet i full båndbredde (altså med sub-bassen) til 'Full Range' -utgangen når innsignalet er koblet til 'HT Inputs' -inngangen?

Hvis noen skjønte det..?

Altså at jeg ha sub tilkoblet dersom jeg skal få dypbass når Emotivaen er i 'HT Bypass' ?

I så fall blir jo denne løsningen ganske ubrukelig nå, siden jeg ikke kan koble lyden fra receiverens 'Front'-utgang til f.eks. 'Aux 1' -inngangen på USP-1, for da trer jo USP-1s volumkontroll også inn. :?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - som vanlig når jeg spør om noe, finner jeg svaret like etterpå...

Men dette kan jo være til hjelp for andre, så.

-Det viser seg at når man altså bruker 'HT Inputs' -inngangen (som man gjøre dersom man skal bruke 'HT Bypass' -funksjonen), så sender ikke USP-1 signalet til 'Full Range' -utgangen i det hele tatt(!) av en eller annen merkelig grunn. Så man da bruke 'Hi-Pass' -utgangen. Og når man da bruker den, så er man begrenset til 50Hz nedover, max.

Men når det er sagt har jeg nå prøvd dette, og det låter ikke så verst. Går jo glipp av den dypeste film-bassen, men med litt hjelp fra rommet går det vel ned til 40Hz med bra volum ihvertfall, og det sparer vel også frontene litt at de slipper å prøve seg på 25Hz eller der omkring.

Så sånn var nå dét.

[endret] OK, jeg har nå heller fulgt et råd jeg fant i en post her på forumet, om å koble receiveren til USP-1s Aux1 -inngang istedet for 'HT Inputs' -inngangen, og fra 'Full Range' -utgangen istedenfor 'Hi-Pass' -utgangen, og kjørt en kalibrering på receiveren med USP-1s volum på 'klokka tolv'. Da må jeg riktignok huske å sette volumet på USP-1 til 'klokka tolv' hver gang jeg skal se film, men på den annen side får jeg nå all bassen 'hele veien ned' ut til høyttalerne. [/endret]

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva sier så fint om sin XPA-5: "5 x 200W All channels driven"

Stemmer dette??? Eller vil effekten ramle noe når alle kanalene er i drift?

PS: Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79

De er vel testet til og ligge akkurat over 200w.
    Tror det var Home Theater sin side jeg så det

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De er vel testet til og ligge akkurat over 200w.
    Tror det var Home Theater sin side jeg så det

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79

Det stemmer med at den gir (litt over) 5 x 200W når alle kanalene er i bruk ved 8ohm, og ca. 5 x 300W når alle kanalene er i bruk ved 4ohm:
    http://emotiva.com/specs/XPA-5%208ohm.pdf
    http://emotiva.com/specs/XPA-5%204ohm.pdf

Side 156 av 172 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •