Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 172 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 3425
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde ikkje takka nei. Har vel heller ikkje problem med å venta, men prisen vert alt for drug.

Ser ikkje for meg at eg kjem til å ha plass til noko større enn 5.1/5.2 heller.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hadde ikkje takka nei. Har vel heller ikkje problem med å venta, men prisen vert alt for drug.

Ser ikkje for meg at eg kjem til å ha plass til noko større enn 5.1/5.2 heller.
    Dette er toppmodellen. Det skal visst komme flere mindre modeller også. Noen skriver her at XPA-3 får en ny erstatter. Kanskje dette gjelder XPA-5 også? Det kan være verd å undersøke først. Kanskje du kan sende en forespørsel til Emotiva, og håpe at de har et svar til deg?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No forstår i alle fall eg litt meir om forsterkarar og spes. Emotivaene. Men fortsatt er eg litt usikker.

Eg siklar etter ein Emotiva til anlegget mitt, då det har blitt varmt anbefalt. Eg har i dag Klipsch RB-81 II frontar, RC-62 I senter, RW-12D sub og foreløpig eltax surround. Surroundane skal, når eg har råd byttast til RS-52/RS-62. Planen er å bruka ein Onkyo TX-NR808 til dette.

Kva Emotiva vil de anbefala? Tenkte først XPA-5 var soleklart valg, men kan ikkje sei eg er sikker.

Vurderer å oppgradera høgtalarane til større klipsch frontar og evt. bruka RB-81 bak seinare, når eg vert stinn i gryn. Vurderer jo å oppgradera senteren min og då.

Så eg har liksom lyst på ein forsterkar som gir meg i pose og sekk...
    Gå for XPA 5, bra saker, bra krefter, bedre kjøp en XPA 3, gir deg flere oppgraderingsmuligheter også, jeg angrer på XPA 3 kjøp fremfor XPA 5. Så det var noen på pristråden til emotiva som skulle selge sin gamle XPA 5, sjekk om du får en bra pris der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa vs upa

hei. har tenkte til å gå for innkjøp av emotiva forsterker(e) til mine klipsch høyttalere, og lurer med det på ett spørsmål som helt sikkert har blitt spurt om tidligere, men hva er forskjellen på xpa og upa serien? hvilken bør jeg gå for?. tenker å kjøpe xpa-5 eller upa-5, og da monoblokker til front i xpa-1 eller upa-1

takker for svar=)

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Noen her som har Emotiva på Dali? Erfaringer?
    Dali og Emotiva går bra sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Dette er toppmodellen. Det skal visst komme flere mindre modeller også. Noen skriver her at XPA-3 får en ny erstatter. Kanskje dette gjelder XPA-5 også? Det kan være verd å undersøke først. Kanskje du kan sende en forespørsel til Emotiva, og håpe at de har et svar til deg?
    Det kommer ingen erstatter for XPA-modellene, men det skal komme en ny Reference serie som skal hete XPR

Denne vil være å få i XPR-1, XPR-2, XPR-3 og XPR-5.
    Står masse om dette på Emotiva-forumet.
    Disse ble annonsert på Emofest 2010, så de burde være på trappene nå snart.

Sinnsyke trafoer i de der, effektene er omtrent doblet per kanal i forhold til XPA-serien. Men prisen er nesten doblet også.

Disse vil bruke klasse H, mot AB i XPA-serien..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nok ut som XPA-5 er eit godt valg for meg likavel då
    Selvfølgeleg meir lyst på den nye serien, men har ikkje råd til å bruka så mykje.

Har lest at Emotiva er god match til Klipsch, det same har eg lest om Onkyo. Reknar med at emotiva og Onkyo er kjempematch og, eller bommar eg her?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nok ut som XPA-5 er eit godt valg for meg likavel då
    Selvfølgeleg meir lyst på den nye serien, men har ikkje råd til å bruka så mykje.

Har lest at Emotiva er god match til Klipsch, det same har eg lest om Onkyo. Reknar med at emotiva og Onkyo er kjempematch og, eller bommar eg her?
    Det fungerer nå kjempebra hos meg (se linken min under).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Flott oppsett!
    Vart overraska over kor store RF-63 faktisk er.

Lurte på om eg skulle la receiver ta seg av surround og køyra XPA-5 på Front og senter. Har berre RC-62, men rekner med den og bør ha litt kraft....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Flott oppsett!
    Vart overraska over kor store RF-63 faktisk er.

Lurte på om eg skulle la receiver ta seg av surround og køyra XPA-5 på Front og senter. Har berre RC-62, men rekner med den og bør ha litt kraft....
    Ville kjørte XPA-5 på alle høytalerene. Det er i stereo at RF-63'ene vil trenge mest strøm, men da er jo ikke center og bakkanaler igang alikevel, så da er det kun frontene som trekker strøm fra Vincenten.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ville kjørte XPA-5 på alle høytalerene. Det er i stereo at RF-63'ene vil trenge mest strøm, men da er jo ikke center og bakkanaler igang alikevel, så da er det kun frontene som trekker strøm fra Vincenten.
    Enig i det. Prøvde først med kun senter + fronter til XPA-5, men kunne allikevel med fordel flytte over de 2 siste kanalene også til bakkanalene som du sier. Synes faktisk jeg fikk litt mer smell i bakkanalene, og det går heller ikke utover musikk i stereo, fordi da er ikke senter eller bakkanalene i bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Dere har overbevist meg

Men då har eg jo ikkje bruk for receiver heller, sidan den ikkje skal driva nokon kanalar. Er det betre å berre kjøpa eit sånt reint decodertrinnellerkvadetnoennheiter til same pris då?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Dere har overbevist meg

Men då har eg jo ikkje bruk for receiver heller, sidan den ikkje skal driva nokon kanalar. Er det betre å berre kjøpa eit sånt reint decodertrinnellerkvadetnoennheiter til same pris då?
    Tanken er god den, men er nesten bare Emotiva UMC-1 man kan få til en rimelig pris (ca kr 6 000)(Mange har mye problemer med denne, så les deg opp litt på denne før du eventuelt kjøper). Ellers får man noen fra 15 000 kr og oppover (Onkyo, etc..).

Derfor mange ender opp med receivere pga pris..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Tanken er god den, men er nesten bare Emotiva UMC-1 man kan få til en rimelig pris (ca kr 6 000)(Mange har mye problemer med denne, så les deg opp litt på denne før du eventuelt kjøper). Ellers får man noen fra 15 000 kr og oppover (Onkyo, etc..).

Derfor mange ender opp med receivere pga pris..
    UMC-1 fungerer veldig feilfritt med siste firmware :-) Er veldig fornøyd med min, selv om jeg går litt i tanker om overgang til stereo forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Ville trudd dei var billegare, sidan dei ikkje har forsterkardelen. Eller at ein fekk betre dekoder til same pris, dersom det ikkje var forsterkar i den.

Er rett og slett trist å ha ein receiver i hus utan å bruka ein einaste watt...
    Men ser jo at receiver åleina kan verta i spinklaste laget.

Skal prøva å lesa litt meir om UMC-1, så kanskje det vert UMC/XPA kombo i staden

Reknar med eg får meir igjen for pengane der enn å kjøpa ein receiver til 10k - 15k....

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Ville trudd dei var billegare, sidan dei ikkje har forsterkardelen. Eller at ein fekk betre dekoder til same pris, dersom det ikkje var forsterkar i den.

Er rett og slett trist å ha ein receiver i hus utan å bruka ein einaste watt...
    Men ser jo at receiver åleina kan verta i spinklaste laget.

Skal prøva å lesa litt meir om UMC-1, så kanskje det vert UMC/XPA kombo i staden

Reknar med eg får meir igjen for pengane der enn å kjøpa ein receiver til 10k - 15k....
    Min receiver kostet kun 6000 på elkjøp (kampanjepris - ramla ned fra 10 000,-), og den klarer fint jobben som forforsterker den (men en ren Onkyo-prosessor hadde selvsagt vært enda bedre).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det kommer ingen erstatter for XPA-modellene, men det skal komme en ny Reference serie som skal hete XPR

Denne vil være å få i XPR-1, XPR-2, XPR-3 og XPR-5.
    Står masse om dette på Emotiva-forumet.
    Disse ble annonsert på Emofest 2010, så de burde være på trappene nå snart.

Sinnsyke trafoer i de der, effektene er omtrent doblet per kanal i forhold til XPA-serien. Men prisen er nesten doblet også.

Disse vil bruke klasse H, mot AB i XPA-serien..
    Hei.
    Leser med stor interesse det dere skriver om nye forsterkere fra Emotiva sa jeg teller på knappene om et effektbytte selv.
    Sitter idag på rf83, rc62 og rs42 som er tilkoblet onkyo 808 og rotel 1572.
    Det er denne 1572'en jeg ønsker å kvitte meg med...
    Ønsker masse masse masse rå kraft til å drive rf 83'ene mine i stereo... Og ut ifra hva dere skriver må det vel være fornuftig å lukte på XPR5?
    Eller det nye 7 kanals flaggskipet deres når den kommer?
    Eller er dere av den oppfatning at XPA5 gjør jobben i bøtter og spann selv på rf83?
    Sett at vi så bort fra pris... Har noen noe konkret å si om disse forsterkerne?
    Er det noen spes grunn til å velge den ene fremfor den andre? Rå kraft og pen lyd satt i sammenheng.
    Ønsker den beste pakka og er vilig til å betale noen laken ekstra for det...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Hei.
    Leser med stor interesse det dere skriver om nye forsterkere fra Emotiva sa jeg teller på knappene om et effektbytte selv.
    Sitter idag på rf83, rc62 og rs42 som er tilkoblet onkyo 808 og rotel 1572.
    Det er denne 1572'en jeg ønsker å kvitte meg med...
    Ønsker masse masse masse rå kraft til å drive rf 83'ene mine i stereo... Og ut ifra hva dere skriver må det vel være fornuftig å lukte på XPR5?
    Eller det nye 7 kanals flaggskipet deres når den kommer?
    Eller er dere av den oppfatning at XPA5 gjør jobben i bøtter og spann selv på rf83?
    Sett at vi så bort fra pris... Har noen noe konkret å si om disse forsterkerne?
    Er det noen spes grunn til å velge den ene fremfor den andre? Rå kraft og pen lyd satt i sammenheng.
    Ønsker den beste pakka og er vilig til å betale noen laken ekstra for det...
    Det blir nok altfor tidlig å si noe om den nye serien i dag. Det vil ta en god stund før noen får kjøpt inn noen, og testet dem, så det vil være vanskelig å sammenligne. Det eneste man vet er vel at den nye serien blir enda kraftigere, og har mye større strømforsyning enn XPA-serien? Men jeg kan nok ikke tenke meg annet at det vil være enda bedre kontroll på dem, selv om XPA-5 er en kraftig sak som holder til mitt bruk. Spørs om jeg heller ikke hadde vært tjent med å supplere med en kraftigere og dyrere sub i mitt tilfelle (men det hadde vært morro å teste den nye toppmodellen da..).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Min receiver kostet kun 6000 på elkjøp (kampanjepris - ramla ned fra 10 000,-), og den klarer fint jobben som forforsterker den (men en ren Onkyo-prosessor hadde selvsagt vært enda bedre).
    Målet var å få tak i ein Onkyo Tx-NR808 til rundt 6000 og driva anlegget med den foreløpig. Så evt. supplera med XPA-5 når eg får råd.

Men veit ikkje om ein receiver til doble prisen kanskje kan vera kraft nok, og eit betre alternativ...

Skal eg ikkje bruka noko av krafta i receiver er det jo om å få tak i den minste som kan oppdrivast med pre-out.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet var å få tak i ein Onkyo Tx-NR808 til rundt 6000 og driva anlegget med den foreløpig. Så evt. supplera med XPA-5 når eg får råd.

Men veit ikkje om ein receiver til doble prisen kanskje kan vera kraft nok, og eit betre alternativ...

Skal eg ikkje bruka noko av krafta i receiver er det jo om å få tak i den minste som kan oppdrivast med pre-out.
    Jeg har testet toppmodellen Onkyo TX-NR906 mot Emotiva XPA-5 + Onkyo TX-NR807, og TX-NR906 er ikke i nærheten av den punchen jeg har nå, men jeg synes at lydseperasjonen, og dermed varmen i klangen var en god del bedre på TX-NR906 (men "lydsignaturen" til Emotiva er fortsatt lik Onkyo). Så ja takk - begge deler (men aller helst Onkyo PR-SC5508 + feks Emotiva XPA-5).

Side 153 av 172 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •