Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 3425
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :lol:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæ, slemme dere er

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Litt mobbing er godt for helsa
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hehe. Litt mobbing er godt for helsa
    Hehe, enig.
    Mobbing er jo veldig i vinden for tiden, ref. VG Nett - Forsiden - VG Nett 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Hehe, enig.
    Mobbing er jo veldig i vinden for tiden, ref. VG Nett - Forsiden - VG Nett 8)
    - Jeg mister nattesøvnen fordi jeg kan ha ødelagt menneskers liv - VG Nett om Mobbing

Skal vi tenne 1 lys for han på søndag

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RMA og emotiva er ett problem

RMA og emotiva er ett problem.

Her er mine erfaringer:

Snart ferdig med lærling tiden, når jeg kjøpte min emotiva for over ett år siden (XPA-2) lykkelig og fornøyd...
    ei uke går, og poff, strømmen går pga trafo som brenner å skaper noe h*** i delen av fylket, mye elektronikk ryker hos folk.
    Hos meg var det XPA-2 som var... 10 dager gammel...

kontakter emotiva, de kan ikke gjøre noe spesielt, kan sende den osv, men utrolig dyrt, så lønner seg igrunn ikke.
    Prøvde reparatører i norge, de ville ha mer enn hva den er verdt.

Jeg fikk tilbake 3300 kr på innbo forsikring, og lite plaster på såret var da det.

da var det allerede gått måneder, og da var jo jeg rimelig lei, og irritert på staten som eier statnett som ikke stiller til ansvar for noe som helst de gjør..

sniffet litt på emotiva igjen etter å komme opp på 80% lønn som lærling og penga plutselig suste inn forrige måned, og er bare 10 dager til neste lønning og hadde mange høvdinger til overs.

sendte mail til emotiva med spørsmål som inkluderte kort historien om min XPA-2 og spurte om hvis jeg bestiller en kan de sende som return of repair.
    Det gikk greit så jeg "sparer" 1000 KR så fått på en måte igjen 4300 kr totalt for xpa2'n på en måte.
    De satte ned prisen bitte litt, kan si den ikke overskrev 50 dollar på produktet, men alt hjelper sier jeg. og frakten er den største kostnaden jeg betaler.

Men produkter blir svært dyre når produsenter dekker 100% alle RMA requests, også frakten.
    Det er mange som gjør dette, og I norge er det påbudt med 5 års garanti med begrensninger, reklamasjon er det kansje, iallefall, noe som er dyrt for f.ex emotiva.
    Jeg har ingen ting imot det de gjør, men de burde finne forhandlere som kan reparere, være mellommann som kan reparere osv i utlandet (som norge)
    men de er utrolig gode på kundeservice

Venter I spenning.!!
    Men oppsett blir xpa-2+upa2+upa1, racket har ikke plass til xpa-2 og 3 :S

Men gleder meg til å få monsteret tilbake! SR875 sliter veldig med 683'ne.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hvorfor dette ikke gikk på innboforsikringen?
    Men flott at Emotiva i hvertfall hjalp deg slik, synes jo nesten det er rett og rimelig at du skal slippe på betale mva for den nye ampen du må kjøpe som erstattning i dette tilfellet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ummm.... Egentlig skulle du krevd statnett for den skaden der, di skal jo erstatte inntil 10k? Om jeg ikke er helt på bærtur her nå.. i tilleg, så bør jo innboen dekke dette så godt som fult ut?

Og i den forstand, kunne ikke Emotiva bare sendt en ny Trafo? eller evt inngangstrafo (om denne var gåen også) utrolig enkelt å bytte ut slikt selv. Men du fikk jo en god deal til slutt uans.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ummm.... Egentlig skulle du krevd statnett for den skaden der, di skal jo erstatte inntil 10k? Om jeg ikke er helt på bærtur her nå.. i tilleg, så bør jo innboen dekke dette så godt som fult ut?

Og i den forstand, kunne ikke Emotiva bare sendt en ny Trafo? eller evt inngangstrafo (om denne var gåen også) utrolig enkelt å bytte ut slikt selv. Men du fikk jo en god deal til slutt uans.
    Trafo fikk vi ny...
    den gikk i pwr on, kapoff.
    mye mer som ble ødelagt da...
    Betalte ikke noe til reperatør heldigvis, og han har ikke krevd noe, 6 måneder siden han sa det ikke er håp iallefall.

Jeg prøvde statnett, staten er noen jævler uansett ossen du ser på det.

Innbo dekker 50% av betalt sum som regel, jeg og brutters opplevde å få noe ødelagt da, han fikk 60% dekket, forskjellige selskaper.

jeg er glad for at jeg ikke må betale for mye for å få den igjen.
    Moralskt galt å ikke betale skatt på den nye er det iallefall ikke!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt latterlig!!

Så hvis det ryker en trafo hos nettleverandøren min, som blåser av tv'en, forsterkere, pc'er, og annet med masse verdi så risikerer jeg å kun få igjen 50% av utstyrets verdi på innbo?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Helt latterlig!!

Så hvis det ryker en trafo hos nettleverandøren min, som blåser av tv'en, forsterkere, pc'er, og annet med masse verdi så risikerer jeg å kun få igjen 50% av utstyrets verdi på innbo?
    Det spørs på innboforsikringa du har, kan være greit å lese vilkårene.
    Vanlig prosedyre er at verdien synker med 10% hvert år på elektronikk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg hente noe lydmessig på å gå over fra UMC-1 til USP-1 til stereobruk? :-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at Emotiva er "varm" i lyden, og med god bunn.

Hvordan vil dette påvirkes av receiver?

Hvis jeg går for en receiver som er spiss i lyden (pioneer) kontra en med mer dybde og varme (Yamaha), vil Emotivaen påvirke/farge denne signaturen? altså, er det likegyldig hvilken signatur receiveren har, fordi Emotivaen "har det siste ordet" uansett?

Har en Yamaha 767 som jeg ikke er helt fornøyd med i stereo, mtp dypde/varme og punch, samt innstillingsmulighetene og andre små irritasjonsmomenter. Så vurderer å gå for en Pioneer vsx2020 eller lx53. Men vil Pioneer gjøre det enda verre siden den er så spiss fra før, eller vil Emotivaen farge og "rette opp" dette?

Har pr dags dato ikke mottatt Emotivaen enda, kjører kun effekten direkte fra Yamahaen, så mine erfaringer med lite bass/dybde fra Yamahaen kan evt bedres med Emotivaen....?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at Emotiva er "varm" i lyden, og med god bunn.

Hvordan vil dette påvirkes av receiver?

Hvis jeg går for en receiver som er spiss i lyden (pioneer) kontra en med mer dybde og varme (Yamaha), vil Emotivaen påvirke/farge denne signaturen? altså, er det likegyldig hvilken signatur receiveren har, fordi Emotivaen "har det siste ordet" uansett?

Har en Yamaha 767 som jeg ikke er helt fornøyd med i stereo, mtp dypde/varme og punch, samt innstillingsmulighetene og andre små irritasjonsmomenter. Så vurderer å gå for en Pioneer vsx2020 eller lx53. Men vil Pioneer gjøre det enda verre siden den er så spiss fra før, eller vil Emotivaen farge og "rette opp" dette?

Har pr dags dato ikke mottatt Emotivaen enda, kjører kun effekten direkte fra Yamahaen, så mine erfaringer med lite bass/dybde fra Yamahaen kan evt bedres med Emotivaen....?
    Jeg vil gå for yamaha eller onkyo hvis du skal ha reciever, men personlig liker jeg denon best i "sound"
    Men yamaha og onkyo er stort sett de beste på reciever hvor yamaha leder som regel.

Effekttrinnet kan ha mye å si, men emotiva er ganske så nøytral og har neppe noe stort å si i helheten av sounden vs recieveren.

når jeg kobla opp min pma-1055R mot xpa-2'n jeg hadde ei litta stund hørte jeg tydlig denon lyden, og på onkyo'n er det onkyo'n som bestemmer.

ett lite tips:
    Lån med deg recievere fra hifiklubben, og sammenlign

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shn
    Jeg vil gå for yamaha eller onkyo hvis du skal ha reciever, men personlig liker jeg denon best i "sound"
    Men yamaha og onkyo er stort sett de beste på reciever hvor yamaha leder som regel.

Effekttrinnet kan ha mye å si, men emotiva er ganske så nøytral og har neppe noe stort å si i helheten av sounden vs recieveren.

når jeg kobla opp min pma-1055R mot xpa-2'n jeg hadde ei litta stund hørte jeg tydlig denon lyden, og på onkyo'n er det onkyo'n som bestemmer.

ett lite tips:
    Lån med deg recievere fra hifiklubben, og sammenlign
    Ok, litt leit at kanskje ikke Emotivaen vil endre stort på bassresponsen..

angående beste receiver osv, så testet bladet hjemmekino Onkyo TX-NR808, Pioneer VSX- 2020, Denon AVR 3311, Ya maha RX-V1067 i nr 8, 2010.

og skriver følgende:
    "For oss som er kunder kan vi glede oss
    over stadig mer utstyr, men denne testen
    viser at det også er en utvikling når det
    gjelder lydkvalitet. Det gjør at forskjellene
    mellom hvert enkelt produkt blir mindre og
    mindre, og det blir vanskeligere og vanskeligere
    å trekke en klar og overlegen vinner
    opp av hatten. Vi må faktisk innrømme at vi
    sleit litt i denne runden.
    Likevel kommer det en klar konklusjon
    og en anbefaling ut av dette, men legg
    merke til at du sannsynligvis kommer til å
    bli svært fornøyd med samtlige av de receiverne
    vi har testet denne gangen."

og videre:

"Vi skulle gjerne ha hatt en
    soleklar vinner, men har det dessverre ikke.
    Dette ble nemlig utrolig jevnt, og marginene
    er utrolig små, men etter å ha tenkt, og
    beregnet, og tenkt enda litt - har vi kommet
    til at Yamaha RX-V1067 fortjener den gjeve
    tittelen testvinner!"

der Pioneer og denon fikk 5, og Onkyo og Yamaha fikk 6.

Er egentlig trygg på at alle er gode nok sånn overall. Men den nye Yamahaen (767) min, endret ikke musikk i stereo til noe vesentlig bedre i forhold til min gamle Pioneer 1015. Tvert imot kanskje. CAV'en min derimot, spiller i en helt annen liga i stereomodus, iallefall i det nedre spekteret. Som natt og dag iforhold til Yamahaen.

Hovedgrunnen til at jeg ønsker å bytte receiver i tillegg til musikk i stereo, er at hos Yamaha så kan en ikke justere noen ting uten at det plopper opp noe på skjermen. Enten det er lyd eller andre innstillinger. Samt det er meget tungvint å heve/senke subnivået. Noe jeg er helt avhengig av å kunne gjøre raskt og relativt ofte. Hos Pioneer foregår alt nede på receiveren, ikke på skjermen, samt den har egne knapper på fjernkontrollen for å justere nivået på subwooferen. Hos Onkyo og Denon har jeg ingen aning hvordan dette er.

Men jeg får vente på Emotivaen først, og se hvordan resultatet blir.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt leit at kanskje ikke Emotivaen vil endre stort på bassresponsen.
    Dette har du nok oppfattet litt feil, fordi det er nettopp dette med punch i bassen og dynamikken som vil forbedres betraktelig når du kobler til en Emotiva, selv om lydsignaturen er uforandret. Yamaha og Onkyo er de som flest mener passer sammen med Emotiva (og Marantz receivere også for de som også har testet kombinasjonen).

Anbefaler ikke å kjøpe ny receiver for Emotivaen er testet ut en stund.

De som har testet XPA-5 (som jeg har), og gått over til 2 stk XPA-1, har opplevd et utrolig løft i basstrykket, selv om jeg mener å ha et godt trykk med min XPA-5. XPA-2 skal visst også gi en fantastisk lytteopplevelse i stereo.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ er en fin båt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Dette har du nok oppfattet litt feil, fordi det er nettopp dette med punch i bassen og dynamikken som vil forbedres betraktelig når du kobler til en Emotiva, selv om lydsignaturen er uforandret. Yamaha og Onkyo er de som flest mener passer sammen med Emotiva (og Marantz receivere også for de som også har testet kombinasjonen).

Anbefaler ikke å kjøpe ny receiver for Emotivaen er testet ut en stund.

De som har testet XPA-5 (som jeg har), og gått over til 2 stk XPA-1, har opplevd et utrolig løft i basstrykket, selv om jeg mener å ha et godt trykk med min XPA-5. XPA-2 skal visst også gi en fantastisk lytteopplevelse i stereo.
    Ok, jeg får stresse ned litt da, og vente på Emotivaen før jeg returnerer Yamahaen. Men det forandrer ikke de andre problemene jeg har med Yamahaen, (menyene, forandre subnivå kjapt osv).

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    EQ er en fin båt.
    joda, men har dårlig erfaring med å justere dette så alt for mye. Samt jeg greier aldri å nå dybden og punchen til Cav'en uansett hvor mye jeg justerer. Alt blir bare vrengt og dårlig.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg får stresse ned litt da, og vente på Emotivaen før jeg returnerer Yamahaen. Men det forandrer ikke de andre problemene jeg har med Yamahaen, (menyene, forandre subnivå kjapt osv).

joda, men har dårlig erfaring med å justere dette så alt for mye. Samt jeg greier aldri å nå dybden og punchen til Cav'en uansett hvor mye jeg justerer. Alt blir bare vrengt og dårlig.
    Hvilken CAV har du? Modell? Lurte tidligere selv på et par av disse CAV-ene, men endte opp med dagens kombinasjon Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5.

Tidligere hadde jeg inne toppmodellen av Onkyo - TX-NR906, men den hadde ingen sjanse mot den punchen jeg har nå (men lyden i TX-NR906 var utrolig myk og fin - meget ballansert).

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man stille eq så er det jo best å ha litt utstyr til å gjøre det med ^^

Mvh
    Svein S

Side 150 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •