Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 172 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 3425
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er autoswitch på disse og det er bare å koble de til og spille.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Emotiva i østfold, og om det har vært mulig å få høre den ?
    Synes Xpa 2 eller 3 er spennede forsterkere

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, jeg og en kompis vurderer å bestille oss hver sin XPA5 snart. Og vi er litt usikker på om vi får regning på moms/mva (eller hva det heter) hos myndighetene i ettertid, eller om det er inkludert når vi betaler Emotiva?

Og så lurer jeg på når de får opp mulighet for å betale med Visa på hjemmesiden deres? Og hva kommer frakta til å komme på sånn ca hvis noen vet?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er meget fornøyd med lyden. Må si at til prisen har den nok ingen konkurrenter, så jeg vil anbefale å teste ut disse forsterkerene. Man får helt sikkert solgt de om en ikke skulle bli fornøyd.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ja, jeg er meget fornøyd med lyden. Må si at til prisen har den nok ingen konkurrenter, så jeg vil anbefale å teste ut disse forsterkerene. Man får helt sikkert solgt de om en ikke skulle bli fornøyd.
    Er akkurat det vi har tenkt å gjøre, vi har begge Klipsch RF-63, RC-64 og etter hvert også RS-62 (bak) Vi tenkte rett og slett at disse Emotiva forsterkerne er så billige at det koster jo ingenting å prøve :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

lurer litt selv på å prøve ut en ... eller flere :-D

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fristet til å teste UMC-1 når den kommer, og er den i samme liga som resten av produktene fra Emotiva, må den jo være et røverkjøp til 699 dollar:-D Men det blir nok å teste XPA-5 med Onkyo som pre i første omgang for å se hvordan den comboen blir.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har helt latterlig lyst på xpa-5 el xpa-3. Skal en måned til afrika, men tror det blir å bestille når jeg kommer hjem. Har egentlig litt lyst på den processoren og, men jeg kjøpte ny reciever for bare et par uker siden, så det blir kanskje litt drygt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre dere som følger med og forsker litt: hvordan er specen på denne prosessoren sammenlignet med prosessordelen andre receivere? Kan man sammenligne romkorreksjonen her med Yamaha, Denon, Pioneer etc? Det er jo et virrvarr av forskjellige typer bare innenfor Audissey f.eks...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bruker en de kaller Emo-Q , sikkert en eller annen OEM leverandør.
    Sikler på denne selv, men venter til den er lansert og fått litt omtale :-D
    Ser ikke ut til at noe mangler foreløpig... Eller ?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Umc-1

OSD´en ser jo veldig bra ut da.. men nå er jeg vant til NAD "dos" layout :-?

Screenshot fra Emotiva Loungen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en yamaha 861, og lurer litt på hvorfor man i det hele tatt vil kjøpe en prosessor når en reciever også gjør jobben + at den i tillegg har en forsterker?
    Går ut i fra at man mener lyden blir bedre??
    Og viss man mener lyden blir bedre, er det da ingen problem når lyden da skal sendes igjennom en annen forsterker? Trodde kanskje at så lenge "lyden" blir sendt gjennom digitalt, 1ère og 0èr, så blir det nokså likt.
    Må jo si at jeg setter pris på god lyd, men er jo også blitt mer og mer skeptisk ettersom jeg lærer hifi-verdenen og kjenne. Mange halv-sannheter og forskjellige målestokker, osv...
    Men jeg skal også bestille emotiva. Men først SVS STS-slimtowers

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kan jeg spørre dere som følger med og forsker litt: hvordan er specen på denne prosessoren sammenlignet med prosessordelen andre receivere? Kan man sammenligne romkorreksjonen her med Yamaha, Denon, Pioneer etc? Det er jo et virrvarr av forskjellige typer bare innenfor Audissey f.eks...
    Siden prosessorene ikke er på markedet ennå, så må man nesten finne info fra div. forum, webcast osv.
    Det jeg har funnet så langt er at UMC-1 bruker samme DAC som sitter en del av Onkyo sine produkter, samme cirrus logic chipset som Cary og Krell(+ omtrent alle high end produsentene sine planlagte prosessorer). Den store forskjellen er at der Cary bruker en dual core prosessor bruker emotiva 2 stk. dual core slik som Krell gjør. Dette bringer oss til EMO-Q som er basert på den innebygde EQ/romkorreksjonsbiten i Cirrus Logic chipsettet men i en utvidet utgave siden tilgjengelig regnekraft er vesentlig større enn på Cary. Hvor stor forksjellen vil være på "standard" cirrus logic og EMO-Q vil tiden vise, det eneste de har sagt så langt er at EMO-Q vil ha flere tilgjengelige bånd.
    Ut i fra spec bør UMC-1 være en vinner i forhold til pris, men mye kommer også ann på analoge delen av preampen. UMC-1 og XMC-1 er uansett svært spennende produkter og med Emotiva sin historie på surroundprosessorer lover det svært godt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo faktisk ganske interessant lesing, tldng. Så kort sagt ligger det mye til rette for at dette kan bli en svært god prosessor. Spennende.

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    eg har en yamaha 861, og lurer litt på hvorfor man i det hele tatt vil kjøpe en prosessor når en reciever også gjør jobben + at den i tillegg har en forsterker?
    Går ut i fra at man mener lyden blir bedre??
    Og viss man mener lyden blir bedre, er det da ingen problem når lyden da skal sendes igjennom en annen forsterker? Trodde kanskje at så lenge "lyden" blir sendt gjennom digitalt, 1ère og 0èr, så blir det nokså likt.
    Tja, jeg vil nesten snu spørsmålet litt; hvorfor skal man kjøpe en fullspekket receiver når man allerede har eksterne forsterkere? Jeg vil jo mene at forutsetningene for at lyden blir bedre absolutt er til stede med delt prosessor og forsterker-løsning.

At lyden "går" som 0-er og 1-ere er jo sant (selv om dette også er et hett diskusjonstema som ikke passer her ) men akkurat når det gjelder romkorreksjon vil jo 0-ene og 1-erne som kommer ut være forskjellig fra de man sender inn i prosessoren. tldng er bl.a. inne på dette med regnekraft, noe som selvagt er viktig når det ligger komplekse matematiske modeller til grunn for hvordan rekken av 0-er og 1-ere skal behandles. Men igjen, dette blir litt off topic.

Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feriepenger... to buy or not to buy

Hei!
    Prøver meg her med spørsmålet mitt jeg, hadde nemlig en tråd i går om kombinasjonen Emotiva XPA - 5 og Kef XQ serien,
    men labert med tilbakemeldinger:???: Kjenner det er penger som brenner i lommen her, så det hadde vært fint med noen kvalifiserte synsinger om denne komboen:-D
    Stooor hiiiha for feriepenger og takk på forhånd for svar:-D
    Hilsen fra Hilde!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hireno,
    Vil anbefale deg å legge inn en post om dette på emotiva sitt eget forum. Selv om emotiva har blitt ganske hot topic her på forumet de siste månedene, er det fremdeles ikke så veldig mange aktive forumbrukere som faktisk har disse forsterkerne. Det skal derfor godt gjøres å treffe på noen som har de samme høytalerne som deg og som har prøvd disse sammen med XPA-X. Jeg har selv ingen egen erfaring med XPA serien(har MPS-2), men ser på andre forum at mange bruker disse forsterkerne på høytalere som ligger langt over XQ serien i prisnivå. f.eks KEF reference. Dette er jo selvsagt ingen garanti for at du synes de matcher godt. Anbefaler deg derfor å lese litt omtaler av de aktuelle forsterkerne og finne ut om hvilke egenskaper andre mener de har og gjøre deg noen tanker om dette er egenskaper som vil fremheve eller motvirke det du liker eller ikke liker ved KEF XQ. Det er alltid en viss risiko å kjøpe uhørt HI-FI.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også våge påstanden at om du velger å gå for en Emotiva, for så å finne ut at den ikke passer deg, så vil det ikke bli noe problem å selge den igjen her uten noe særlig (om noe) tap.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

da er en liten emotiva forsterker bestilt her oxo.... :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ble det?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile emotiva

en xpa-1 :-D tenke først på 3stk xpa-1 men kansje jeg går for en 2kanaler

ved neste bestilling, litt måling og tenking ang et nytt rack jeg har nå :-D

Side 15 av 172 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •