Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 148 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 3425
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Hei! Jeg har xpa-5 og xpa-2. Pr. i dag tar xpa-2 seg av bassene i front Mirage Omd-28 og xpa-5 tar mellomtone&diskant. Omd-28 har 3 kobl. pkt. Lurer på å bi-ampe med 4 av xpa-5`s til omd. (Siste til center) -Da må jeg vel ha tre utg. fra pre på lx-83 front? (I dag tar xpa-5 to av bak-kanalene..)
    Er litt uklart hva du spør om her. Skal du endre oppsettet fra 7 kanaler (dvs 7 pre-out?) i dag til 9 kanaler, dvs at du vil ha 2 kanaler til mellomtone, og 2 kanaler til diskant istedenfor 2 kanaler til mellomtone og diskant? Hvordan vil du isåfall dele opp disse frekvensene? (normalt er det jo lett og bi-ampe forsterkerne siden de fleste nå har bass + mellomtone/diskant som en obsjon i forsterkeren).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt Emotiva utstyr i den tro at jeg får mye for pengene. Da synes jeg det blir en selvmotsigelse og måtte bi-ampe høytalerene mine?!
    Etter som jeg har forstått så må en dobble watten for og spille 3db høyere:roll:
    Folk skal selfølelig få bestemme hva de bruker pengene sine på, men spill 3db lavere så sparer du penger, strøm og ørene. Ørene skal man vel ha lenger enn utstyret...Jeg har f.eks stilt bassen litt ned på frontene og satt x-overen på 60hz. Når jeg setter høyere x-over, så kan jeg høre at diskanten min liker det. Men den egentlige grunnen er at jeg ikke har måleutstyr/tid/vilje til og stille inn fasen på både fronter, center og subwoofer.

Om ikke en xpa-2 er nok, burde man vel heller kjøpt andre høytalere? Klipsch(hvordan staver man det?) virker jo som noen lettdrevne høytalere; eller?

Er ikke lett og bli fornøyd i denne hifi verdenen, i hvertfall ikke når man leser på dette forumet:grin: Kanskje jeg skal få meg en jobb:roll:

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størrelse på boxen

Hei.
    Noen som kan gi meg størrelsen (B x H x D) på boxene:
    XPA-1 og XPA-2?

Skal lage en hylleplass og trenger å gjøre klart for disse to.

Ser av nettsiden deres at det står noen mål, men er usikker på dette.
    Oppgi gjerne i mm eller cm

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Ser av nettsiden deres at det står noen mål, men er usikker på dette.
    Målene på Emotivas nettsider er i tommer (betegnes ofte bare med tegnet " ).

"Boxed" = ytre mål på emballasjen som produktet kommer i.
    "Unboxed" = målene på selve produktet.

1 tomme = 2,54 cm

eller

Bruk følgende kalkulator for å regne om: Omregning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg har kjøpt Emotiva utstyr i den tro at jeg får mye for pengene. Da synes jeg det blir en selvmotsigelse og måtte bi-ampe høytalerene mine?!
    Etter som jeg har forstått så må en dobble watten for og spille 3db høyere:roll:
    Folk skal selfølelig få bestemme hva de bruker pengene sine på, men spill 3db lavere så sparer du penger, strøm og ørene. Ørene skal man vel ha lenger enn utstyret...Jeg har f.eks stilt bassen litt ned på frontene og satt x-overen på 60hz. Når jeg setter høyere x-over, så kan jeg høre at diskanten min liker det. Men den egentlige grunnen er at jeg ikke har måleutstyr/tid/vilje til og stille inn fasen på både fronter, center og subwoofer.

Om ikke en xpa-2 er nok, burde man vel heller kjøpt andre høytalere? Klipsch(hvordan staver man det?) virker jo som noen lettdrevne høytalere; eller?

Er ikke lett og bli fornøyd i denne hifi verdenen, i hvertfall ikke når man leser på dette forumet:grin: Kanskje jeg skal få meg en jobb:roll:
    Bi ampe?? hva i allverden skal du bi-ampe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Bi ampe?? hva i allverden skal du bi-ampe?
    Jeg skal ikke bi-ampe:-D
    Kanskje jeg ikke forstår forskjellen på bi-wiring og bi-ampe, men jeg mente og sette to forsterker utganger på en høytaler. En for bass og en for mellomtone/diskant.
    Jeg mente og si at det må vel være bedre og kjøpe lettdrevne høytalere, enn og bruke mye mer på forsterkere....Men må man så må man, og Emotiva sitt utsyr er i hvert fall ikke sterkt overpriset.

Jeg har SVS mts i frontrekka og nå Emotiva sine erd-01 bak på veggen. Mts har vel en følsomhet langt ned på 80tallet (hz) og trenger vel litt kraft. Det var ment som "konstruktiv kritikk". Også til meg selv8)
    God kveld Emotiva Lovers

Forresten så s fikk jeg opp en merkelig feilmelding på UMC-1 etter at metall kontrollen sluttet og virke. Jeg hadde byttet baterier og når jeg startet den så sa den noe som at dsp has the wrong code Virker på meg som softwaren er litt ustabil og at det øker med tiden. Alt pleier og virke meget tilfredstillende hos meg etter en oppgradering, men så skjer det altså ting og tang etter hvert:neutral: Kommer til og legge inn -05- versjonen igjen.
    Så denne "underskriften" på Emo sitt forum...

Mitt forhold til UMC-1 ; LOVE------X--------------Hate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja bi-wire gjør jeg og, men kun fordi jeg ikke har kjøpt meg noen "seriøse kabler ennå.. når det blir gjort forsvinner Bi-wiringen min ihvertfall..
    Hadde en date med sarah@emotiva i går, så min umc-1 er på tur
    Får bare håpe at jeg slipper å bli plaget

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja bi-wire gjør jeg og, men kun fordi jeg ikke har kjøpt meg noen "seriøse kabler ennå.. når det blir gjort forsvinner Bi-wiringen min ihvertfall..
    Hadde en date med sarah@emotiva i går, så min umc-1 er på tur
    Får bare håpe at jeg slipper å bli plaget
    Hva mener du? Man kan jo kjøpe "seriøse" bi-wire kabler også?
    Vil forøvrig ikke anbefale noen å bruke mye penger på kabler.
    Selv kjøpte jeg denne: Fun"k"cable-1040 - Fnky og den gjør en glimrende jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hva mener du? Man kan jo kjøpe "seriøse" bi-wire kabler også?
    Vil forøvrig ikke anbefale noen å bruke mye penger på kabler.
    Selv kjøpte jeg denne: Fun"k"cable-1040 - Fnky og den gjør en glimrende jobb.
    Forstår ikke poenget med bi-wiering rett og slett.. Har du gode kabler, og gode koblinger på terminalene er det kun ei ekstra ledning som ligger på gulvet og irriterer meg... Kan det tenkes at bi-wiring kablene er ment for bi-amping? Det har jo ett poeng ihvertfall..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke poenget med bi-wiering rett og slett.. Har du gode kabler, og gode koblinger på terminalene er det kun ei ekstra ledning som ligger på gulvet og irriterer meg... Kan det tenkes at bi-wiring kablene er ment for bi-amping? Det har jo ett poeng ihvertfall..
    De bi-wiring kablene jeg har ser ut som kun en kabel (til hver høyttaler) fordi den inneholder 2 plugger i forsterkerenden, og 4 plugger i andre enden.

Bi-amping er anderledes: Der har man 4 plugger i forsterkerenden, og 4 plugger i høyttalerenden.

Nytten av bi-wiring vs singelwire er vel helst litt usikker, fordi det egetlig er singelwire med splitt i kabelen. Bi-wire kabelen min er nå dobbel så tykk som singelwire. Men det skal visstnok også være en fordel at man slipper forstyrrelser fra retursignaler fra bassområdet - derfor enda bedre lyd (ekte bi-wirekabel ser lik ut på gulvet som normal singelwire):
    Bi-wiring - Wikipedia, the free encyclopedia

Bi-amping kabling derimot, gir 2 singelwire kabler til hver høyttaler, og da får man dobbelt opp (mulig det finnes bi-amping kabler som er koblet sammen også - har ikke sett disse enda.

Bi-amping kan ha noe for seg, men da bør man egentlig ha en ekstra forsterker, eller at forsterkeren er bygd opp som monoblokker skal man merke noe særlig forskjell (selv merket jeg forskjell med en Emotiva XPA-5 forsterker med noen tungdrevne høyttalere, dvs doble 12-tommere):
    Bi-amping - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg ville uansett ikke brukt mye penger på kabler, fordi jeg tviler sterkt på det er noe særlig å hente på lyden i forhold til hva det koster. Jeg kjøpte bi-wire kabler fordi jeg uansett måtte ha noen høyttalerkabler. Samtidig hadde de en introduksjonspris på 50%, så kablene var ingen invistering for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi wiring

Vet ikke hvordan det er med andre høytalere, men på mine b&w 602 s3 ble det som natt og dag når jeg fjernet skinenne og brukte en ekstra kabel.
    Tilogmed dama hørte forskjell. Og hun er fornøyd med de innebygde høytalerne i laptoppen, så det sier litt.
    Diskanten ble renere, og bassen føltes ut som den løsrev seg.

Men kan hende det er litt spesielt med b&w.
    Har og prøvd og bi ampe de, og resultatet var vedig likt som biwiring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg ser det er mange som har Emotiva i denne tråden, så jeg kjører på og spør.

Hvordan får jeg tak i 2 Emotiva UPA-1 Mono-block Power Amplifier?
    Kan jeg bare sende en forespørsel ti Emotiva på hjemmesiden dems, så ordner de alt, eller må jeg ordne frakt og slikt selv?
    Er det noen som vet ca pris på hva dette vil koste meg? inkludert frakt og alle eventuelle utgifter?

Jeg er en 17 år gammel gutt, så jeg vet ikke om jeg spør dumt her, men håper noen kan hjelpe meg!

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Hei!
    Jeg ser det er mange som har Emotiva i denne tråden, så jeg kjører på og spør.

Hvordan får jeg tak i 2 Emotiva UPA-1 Mono-block Power Amplifier?
    Kan jeg bare sende en forespørsel ti Emotiva på hjemmesiden dems, så ordner de alt, eller må jeg ordne frakt og slikt selv?
    Er det noen som vet ca pris på hva dette vil koste meg? inkludert frakt og alle eventuelle utgifter?

Jeg er en 17 år gammel gutt, så jeg vet ikke om jeg spør dumt her, men håper noen kan hjelpe meg!

Hei!

Send en mail til: sarah@emotiva.com Så fikser h*n resten! Det beste er om du ordner deg en paypal konto for betaling. Men da trenger du et kredittkort e.l.

Men går også å overføre dette via bank, men da tar det noe lengre tid. Du vil få all info du trenger fra sarah!

Prisen du betaler er ink frakt. du må nok regne med en kostnad på ca 1000,- for frakt. UPA-1 x 2 ink frakt og Mva kommer på ca 6500,- +- noen hundrelapper.

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shades
    Vet ikke hvordan det er med andre høytalere, men på mine b&w 602 s3 ble det som natt og dag når jeg fjernet skinenne og brukte en ekstra kabel.
    Tilogmed dama hørte forskjell. Og hun er fornøyd med de innebygde høytalerne i laptoppen, så det sier litt.
    Diskanten ble renere, og bassen føltes ut som den løsrev seg.

Men kan hende det er litt spesielt med b&w.
    Har og prøvd og bi ampe de, og resultatet var vedig likt som biwiring.
    Dette er jo interessant. Det vil si at du bi-wiret dem, og merket stor forskjell?

Jeg har som nevnt merket forskjell ved bi-amping på samme forsterker (4 utganger til frontene) når jeg brukte noen partyhøytalere av noen doble 12 tommere, selv om noen påstår at bruk av samme forsterker neppe vil merkes (jeg prøvde og bi-ampe mine Klipsch RF-63, men jeg tror ikke jeg merket noen forskjell med disse).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Hei!

Send en mail til: sarah@emotiva.com Så fikser h*n resten! Det beste er om du ordner deg en paypal konto for betaling. Men da trenger du et kredittkort e.l.

Men går også å overføre dette via bank, men da tar det noe lengre tid. Du vil få all info du trenger fra sarah!

Prisen du betaler er ink frakt. du må nok regne med en kostnad på ca 1000,- for frakt. UPA-1 x 2 ink frakt og Mva kommer på ca 6500,- +- noen hundrelapper.

Lykke til!
    Tusen takk for hjelpen! 6500kr er jo ikke mye for slike komponenter. etter som hva jeg er klart og lest meg til, og ikke minst hvordan disse ser ut, så er dette veldig bra saker.

Jeg så de hadde et pakke tilbud med to UPA-1, en ERC-1 Reference Compact Disc Player og en USP-1 Stereo Preamplifier.

Dette kommer på 10453kr ink mva. Vet du sånn ca hva frakt hjem til meg vil koste med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, ser jo nå at dette med moms ble ikke helt rett. tror jeg.. :P tror jeg regna litt feil

eller hvordan er dette med moms? skal jeg bettale 25% av den totale prisen, eller 25% ekstra på alle komponentene?

Hvis jeg kjøper en pakke, så er det jo bare en pris..?

Pakken koster hvertfall 1450 dollar, så hvis du gidder og regne slik som du gjorde i ditt forje svar, så hadde det vert kjempe fint!

Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    oi, ser jo nå at dette med moms ble ikke helt rett. tror jeg.. :P tror jeg regna litt feil

eller hvordan er dette med moms? skal jeg bettale 25% av den totale prisen, eller 25% ekstra på alle komponentene?

Hvis jeg kjøper en pakke, så er det jo bare en pris..?

Pakken koster hvertfall 1450 dollar, så hvis du gidder og regne slik som du gjorde i ditt forje svar, så hadde det vert kjempe fint!

Takk
    Hvis vi da sier ca 350$ i frakt, så havner vi på 1 800$.
    Hvis man regner med dollar på ca kr 6, så vil dette da totalt koste +/- 13 500 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ser du er kommet deg inn her ja, artig at du hørte på anbefalinga mi.............må få tilbakemelding på hvordan dette spiller når du har fått sakene hjem å kobla opp. Jeg har nemlig planer om å kjøpe meg nesten samme pakken selv ser du så dette blir jo intressant:wink:

Og kan jo svare her på d du skreiv fra den andre tråden, hvis du skal ha dette som ett MUSIKKanlegg først og fremst så ville jeg heller gått for rf-63 istedenfor 83 da veldig mange sier denne spiller mer harmonisk å "korrekt" iforhold til 83 som er litt mer "party-faktor" over. har aldri eid hverken 63 eller 83 selv men dette er litt hva folk skriver om dem ihvertfall.

her har du link til kanonhøyttalere og da havna du på ca 28lapper totalt for en sinnsykt bra kombo i mine øyne (sikle)

Klipsch RF-63 Tilbud! -15% - Bass Brothers AS (gratis frakt)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe. Jeg vet ikke hva som skjedde, men noe sa meg at dette var bra! hehe.

Jeg har lest ganske mye om Emotiva det siste døgnet, og har bare blitt mer og mer overbevist.

Tar nok en stund før anlegget er på plass og koblet opp. Jeg går på skole i stavanger for tiden, så er bare hjemme i feriene. Men jeg skal hvertfall få kjøpt forsterkere og slikt nå, så kommer vel det i posten om ikke så alt for lenge. så får jeg ta høyttalere neste gang jeg skal hjem

Kommer nok til og skrive en liten tilbakemeldig på tråden jeg startet når jeg får testet litt!

Takk for hjelpen!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tror dere 2 stk Xpa-1 kommer til å havne på i frakt?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 148 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •